Jump to content

Problema Calibrare motorase "pas-cu-pas" E39


Recommended Posts

Mi-am creat singur problema! Am un BMW E39 caruia i-am schimbat LED-urile portolcai din bord cu SMD-uri albe, arata foarte bine acum (so bright and shiny)! Problema este ca, a trebuie sa ii scot acurile indicatoare... iar dupa ce le-am pus inapoi fortat... evident ca am decalibrat motorasele ce le actioneaza... toate! Acum acurile imi indica valori gresite si nu se rostesc corespunzator, in sensul ca pe un anumit interval se misca usor, dupa care se opresc brusc, apoi iarasi repede si tot asa... spre exemplu TUROMETRUL: cand pronesc motorul, la cald, acul se opreste la 750 rot/min, cum trebuie, accelerez brusc, creste pana la 1500 r/m se opreste cateva secunde, creste din nou brusc pana la 3000 r/m sa zicem, se opreste iarasi, si tot asa in conditiile in care motorul ajunge la turatii mari destul de repede, iar cand obturatorul e inchis e si mai grav, motorul revine la ralanti in cateva secunde, iar acul indicator de turatie este inca la 5500-6000, trebuie sa astept ceva timp pana scade (la fel in reprize) si nici macar nu coboara pana la 750 r/m, se opreste undeva la 1200, exact la fel se intampla si cu vitezometrul si litrometrul (cele care trebuie sa se miste mai repede), indicatoarele de benzina si temperatura se misca la fel de greu, dar sa zicem ca nu sunt chiar asa importante intrucat oricum ele se vor misca mai incet! Niste prieteni mi-au spus ca daca am miscat pozitiile bobilenlor din motorasele "pas-cu-pas", nu am alta sansa decat sa schimb bordul cu totul... vreau sa cred ca exista si alte solutii! Poate cineva sa imi dea vreun sfat sau vreo sugestie, va rog?
Link to comment
Share on other sites

La tine nu e vorba de calibrare. Cred ca ai stricat motorasele atunci cand ai scos ACELE (nu acurile :) ). Probabil nu ai tinut contra de ax si le-ai fortat atunci cand ai extras acele.

Nu prea mai ai ce repara, ai nevoie de alt bord.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare,

 

Aceeasi problema, am modificat culoarea bordului, din cele 5 ceasuri doar 3 indica corect.Unde trebuie pus cauciuc si cum? Am cumparat un bord separat, si scot de acolo ceasurile acelea sunt inca bune.( macar bordul a iesit peste asteptarile mele, sunt foarte multumit).

Link to comment
Share on other sites

daca sunt la fel ca la e46 atunci sunt sanse sa fi apasat acele prea tare si din cauza asta sa nu mearga cum trebuie. incearca sa le misti cu degetu sa vezi daca se misca usor. acele trebuie sa stea in aer nu trebuie sa frece deloc cand se misca
Link to comment
Share on other sites

da, daca le misc usor cu degetul sau daca dau pe test atunci nu toate coboara lin ci sacadat. Oricum simbata viitoare vor fi desfacute iar, pentru a rezolva problema, pana atunci ne documentam:)sunt sigur ca vor merge cum trebuie pana la urma.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Cine ma ajuta cu o informatie : vreau sa schimb ledurile la un E39 ( 1997 fabricatie ) si am observat ca pe axul de la ace este un mic arculet...sau ceva de genul... Cine a modificat iluminatul, imi spune si mie care e "procedura" de scoatere a acelor ?

Multumesc

Edited by dannyx
Link to comment
Share on other sites

Ca sa scoti acele trebuie sa fixezi bine axul motoraselor cu un patent cu cioc lung si indoit.Te uiti in spatele ceasurilor, acolo unde ai vazut arculetele.O sa vezi ca intre arculet si placa de baza ai spatiu sa bagi varful patentului si sa fixezi axul.Dupa ce fixezi axul, roteste usor de ac pana iese.O sa simti daca l-ai prins bine sau daca se invarte cu totul.

Metoda este valabila doar pentru indicatoarele de combustibil, viteza, turatii si temperatura.

 

Pentru indicatorul de consum instant nu se poate aplica metoda de mai sus.Acul nu este prins pe axul motorasului ci pe un alt ax care are o rotita dintata la capat.Acea rotita este legata de o alta rotita care se afla pe axul motorasului.

Nu o sa ai acces la acea tija.

 

Aici e o problema.Daca tragi foarte tare de indicator s-ar putea sa-l rupi.

Incearca sa bagi doua lame de cutit sub indicator si sa tragi de el.O sa iasa mai greu dar nu se intampla nimic.

 

Pentru calibrarea acelor, dupa ce ai terminat treaba cu ledurile, montezi plasticul si folia gradata.Acum o sa le iei pe rand, nu conteaza ordinea.Infigi acul pe axul motorasului dar il impingi foarte putin, cat sa nu cada.Pe toate le pui la zero, acolo se opresc in mod normal daca nu ai decalibrat nimic, apoi ii verifici functionalitatea.Il lasi sa faca toata cursa si vezi unde se opreste.Daca sta mai sus de zero il rotesti in sensul acelor de ceasornic pana simti ca s-a oprit si nu mai are cursa.In momentul ala fortezi un pic acul, il misti exact distanta care iti mai lipsea ca sa se opreasca la zero.Il lasi sa revina si verifici daca mai trebuie.In momentul in care ai gasit pozitia corecta apesi acul pe ax di treci la urmatorul.

 

Chiar daca urmezi corect toti pasii de mai sus, exista posibilitatea sa distrugi motorasele.Sunt foarte sensibile.

Cand tii contra de axul lor, incearca sa nu tii toata greutatea cesurilo de bord cu patentul.Iti trebuie un patent foarte mic cu cioc lung si indoit.Capatul lui nu trebuie sa depaseasca 1,5mm.Daca e mai gros va atinge in arculet si adio motoras.

 

Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.