Jump to content

Reparare valva de apa electromagnetica


42RRS

Recommended Posts

Asta vara am observat ca instalatia de climatizare nu mai raspundea comenzilor,in sensul ca desi erau ambele setate pe 17 grade cu AC-ul cuplat,pe fantele de aer de pe partea stanga in baga caldura,iar pe fantele de pe partea dreapta baga ceva aer rece,dar nu destul.Asa ca am luat-o prin eliminare(tot ce tine de climatizare functiona) si am ajuns la valva electromagnetica care permite sa intre antigelul in Radiatorul Incalzitor din Bord. Piesa respectiva are codul OEM: 64128374995 post-42017-0-23911300-1325248463_thumb.jpg.

Masina de pe care a fost desfacuta e un e39, 525dA, din 2003.

Principiul de functionare a valvei respective e: post-42017-0-38469700-1325248499_thumb.gif.

Senzorii de temperatura si electronica din climatronic inchid/deschid valva ori de cate ori e nevoie sa se ajunga la temperatura dorita.

 

Dupa ce am dat valva jos,am verificat-o. Se pot verifica in felul urmator: in mufa de legatura pinii 1 si 2 actioneaza o supapa, iar pinii 1 si 3 pe cealalta.Asta trebuie verificat inainte sa demontati valva! valvele nu actionau deloc.

 

Apoi am desfacut-o, prin desfiletarea celor 6 suruburi. Atentie cu acele suruburi,nu mai stiu ce cheie torx am folosit,dat ele unt prinse bine acolo,asa ca dupa ce am bagat torxul in surub,am batut un pic in el ca sa se prinda bine, fiinda e posbili sa sticati capul surubului si apoi apar probleme. Dupa ce am dat capacul jos,piesa s-a desfacut in doua bucati: post-42017-0-89922100-1325248449_thumb.jpg Ambele parti erau pline cu antigel,desi trebuie ca partea cu bobinele sa nu aibe lichid in ele,pt a putea functiona electromagnetul.

 

Apoi am luat partea cu bobinele,le-am curatat si le-am luat la verificat. Bobinele erau bune.

 

Si asa am trebut la partea cu sistemul de inchidere. Am observat ca un ax culisat era blocat pe deschis,din cauza mizeriilor din instalatia de racire. Si ce am mai observat a fost ca ambele garnituri de etansare a bobinelor de cealalta parte erau scoapte si rupte,lucru care a dus la intrarea antigelului in camera bobinelor.post-42017-0-22204300-1325248771_thumb.jpg si post-42017-0-22097300-1325248793_thumb.jpg

Am rupt garniturile,si montate rupte arata asa: post-42017-0-08450700-1325249534_thumb.jpg

 

Garniturile respective erau singurele vinovate de nefunctionarea valvelor,drept pt care antigelul circula indiferent de pozitia pistonaselor de inchidere/deschidere.

 

Am cautat in comertul local respectivele garnituri,insa nu am gasit. O valva noua cost undeva in jur de 600lei,dar nu as da atatia bani din cauza a 2 garnituri. Apoi una second e posibil ca aibe acele garnituri aproape gata. Si am gasit un kit de reparatie a valvei respective pe un site chinezesc, care adus acasa dupa aprox o luna de zile m-a costat 250lei. Am montat totul inapoi si acum climatizarea imi functioneaza corespunzator. A durat ceva timp pana le-am reparat,insa am iesit ceva mai ieftin. Dupa Sarbatori o sa incerc sa caut in comert garnituri asemanatoare cu cele orignale si sa le modific,pentru a putea repara alte valve mult ai usor. Pt intrebari,va stau la dispozitie.

 

http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/110122287/Heat_Water_Valve_Repair_Kits_For_Mercedes.jpg Kit de reparatie electrovalva de caldura

Edited by 42RRS
Link to comment
Share on other sites

Mi-am desfacut si eu valvele la un E34, dar nu am avut cum sa le repar, tocmai din lipsa garniturilor.

Eu am gasit garnituri in Honk Kong.Insa dupa sarbatori o sa caut prin magazine ceva asemanator.Si daca nu gasesc,o sa merg in Piatra Neamt la o firma care fabrica garnituri si poate reusesc sa le fac acolo.

Link to comment
Share on other sites

e foarte interesant ; cam scumpe garniturile+munca depusa+ca in ansamblu tot nu e piesa noua deci nu stiu daca merita efortul; daca ai gasi garnituile la maxim 150 lei da

Eu am comandat un singur kit de reparatie. Transportul a fost 30USD. Daca ar fi sa se comande mai multe deodata, ar putea costa mai putin.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am umblat prin magazine si am gasit niste garnituri asemanatoare cu cele cu problema. Sunt Garnituri cilindru frana Dacia papuc, si m-au costat 3lei. le-am taiat un pic din margine pana s-au potrivit,si asa am ramas numai cu una buna.Maine o sa merg la magazin sa mai iau un set,si apoi o sa le montez pe alta valva si o sa fac proba, sa vad daca functioneaza. In principiu si dupa cum s-a potrivit, nu ar trebui sa apara probleme. Dar asta o sa vad maine.

 

http://fl1.shopmania.org/files/p/ro/m/163/garnitura-cilindru-frana-berlina-armcomp~16585163.jpg

 

post-42017-0-83692900-1325611894_thumb.jpg

Chiar daca in poza se observa ceva diferenta de forma si inaltime,astea ar trebui sa etanseze mai bine,si arcul de pe supapa ar munci mai putin.

Eu am luat si un set de garnituri de dacia 1300/1310 berlina/break, dar astea sunt mai mici si am obbservat ca au joc acolo unde trebuie ele sa intre,desi la inaltime sunt exact cat cele originale. Tot maine o sa incerc si cu cele de dacie berlina,poate o sa mearga si ele.

Edited by 42RRS
Link to comment
Share on other sites

am montat valva inapoi si acesta picura. Pana la urma,problema care am gasit-o se pare a fi de la gaura centrala a garniturii: cea originala intra exact pe axul respectiv,pe cand cea de dacie e un pic mai larga. Asa ca am taiat la rotund o bucata de cauciuc subtire, i-am facut o mica incizie pe mijloc, l-am lipi pe interiorul garniturii de dacie astefl incat axul respectiv sa intre perfect,si sa nu mai aibe joc. Apoi am montat valva si am facut proba. Valva nu mai picura, si am facut proba ei. Valva se deschidea si inchidea conform comenzilor date de climatronic. Daca aveti nevoie de ceva sfaturi,va astept cu placere. Edited by 42RRS
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare la tine: cand dai drumul la ventilatie si mergi cu masina o vreme si stai pe loc un furtun care iese din piesa asta face ca si cum ar fi o supapa in piesa asta?

poi piesa aia e compusa din 2 supape. Sunt doua supape pt ca este dubluclimatronic,deci se pot seta doua temperaturi diferite. Vezi in poza atasata:

post-42017-0-98532700-1325691398_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bine eu pe masina am alceva(nu am dublu climatronic) dar intrebam de curiozitate si nu stiu cum ar trebui sa se comporte - cand dau drumul pe ventilatie si numai in sezorul rece imi face cum ti-am spus, pe furtunul de retur(piesa 3) care merge la radiatorul AC furtunul face ca o supapa (piesa 7 din link http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318d-M47N/LHD/N/2004/november/browse/heater_and_air_conditioning/water_hoses_water_valve/)

 

 

Ma gandesc ca nu este normal ca la 90 de grade sa se mai auda supapa aia ca inchide/deschide.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

Bine eu pe masina am alceva(nu am dublu climatronic) dar intrebam de curiozitate si nu stiu cum ar trebui sa se comporte - cand dau drumul pe ventilatie si numai in sezorul rece imi face cum ti-am spus, pe furtunul de retur(piesa 3) care merge la radiatorul AC furtunul face ca o supapa (piesa 7 din link http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318d-M47N/LHD/N/2004/november/browse/heater_and_air_conditioning/water_hoses_water_valve/)

Tu ai o singura valva,cu o supapa inauntru, care in momentul cand setez o anumita temperatura pe climatronic, ea primeste comenzi sa deschida si sa inchida supapa pt a ajunge la temperatura dorita.

Link to comment
Share on other sites

E normal, pt ca ea se inchide si se deschide in functie de ce informatii se obtin de la senzorii de temperatura din masina,chiar daca apa are temp de 90 de grade. Asta e rolul climatronicului: sa regleze automat temperatura in functie de comanda primita.
Link to comment
Share on other sites

E normal, pt ca ea se inchide si se deschide in functie de ce informatii se obtin de la senzorii de temperatura din masina,chiar daca apa are temp de 90 de grade. Asta e rolul climatronicului: sa regleze automat temperatura in functie de comanda primita.

 

Gata m-ai lamurit :goodjob:

Nu m-am lovit deloc pana acum si credeam ca este vreo problema. Credeam ca nu am facut bine aerisirea dupa ce am pus antigel.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

Gata m-ai lamurit :goodjob:

Nu m-am lovit deloc pana acum si credeam ca este vreo problema. Credeam ca nu am facut bine aerisirea dupa ce am pus antigel.

PRoblema o sa apara cand tu dai "comanda" de caldura,si desi temperatura antigelului e de 90grade, pe fantele de aer iti vine aer rece, sau invers, dai comanda de rece si vine cald. Cand aveam valva stricata, indiferent de ce temperatura setam asta vara, cu sau fara AC, prin fantele de aer de pe partea soferului venea numai caldura, iar pe partea pasagerului numai rece. Supapele s-au blocat una pe deschis si una pe inchis.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Eu am luat kitul de garnituri de pe eBay, din Polonia

: https://www.ebay.co....872.m2749.l2649

 

Salut, kitul luat de tine are ceva instructiuni? Ma intereseaza sa confirm infirm daca se potriveste si pe valvele de pe e34 (nu m-as baza doar pe descrierea de pe site).

Daca nu poti te rog sa faci niste masuratori a garniturilor?

Multumesc anticipat

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.