Jump to content

M-a lasat in drum :(


AdrianHH

Recommended Posts

Ma lovesc de o problema.

Am schimbat la un service "de cartier" antigelul.Firma inregistrata.au site,3-4 mecanici erau pe acolo,pareau ca stiu ce fac,au aerisit si instalatia,totul parea ok.Fara bon fiscal,logic.

Am pus antigel original+apa distilata,proportie cam 2 la 1(pt antigel).

Mers 1600 km in 30 zile fara probleme.Caldura baga,nici o avertizare.Ma lasa masina la 120 km de bucuresti.Eroare in bord de lichid de racire scazut,urmeaza in cateva secunde eroare de temperatura lichidului de racire prea mare.Pierd tot antigelul.Trag pe dreapta.In urma mea dara de lichid de racire.Inca curgea pe dedesubt.Pun mana pe el,era rece,dar rece adica 10 grade(f ciudat ?!? , cu toate ca pe drum am avut caldura din belsug in masina(120 km parcursi in 3 h.Ultimii 10 km ,mers bara la bara pe DN1,ca deh,"n-avem nevoie de autostrazi")).Completez,curgea prin instalatie ca prin palnie.Sun disperat la 10 numere de telefon ale unor mecanici de pe acolo,doar 2 baieti de treaba au venit,mi-au aratat problema cat au vazut ei la "prima vedere".

Cu chiu,cu vai,gasesc o platforma care lucra ieri in zona aia.Pret transport pana la Bucuresti la reprezentanta 700 ron.Bag azi dimineata masina in service.

Primesc deviz de cel putin 850 ron la reprezentanta(piese,manopera,antigel,testare,etc).Pe vineri vin piesele.Atunci ar trebui sa monteze tot,sa puna antigel si sa verifice instalatia daca nu e sparta si in alt loc.

Cei de la reprezentanta spun ca nu a fost montat corect un buson de inchidere a instalatiei si de aia a pocnit.Un buson pierdut,"socket"-ul in care intra spart,un furtun crapat.Inca un furtun care trebuia schimbat(nu urgent) iar pe deviz(sa zicem ca asta e alta treaba).

Intrebarea e daca are rost sa mai fac scandal,taraboi,etc la service-ul de cartier.

Fara bon fiscal,fara martori,cred ca nu am nici o sansa la ANPC etc.

Iar la intelegere amiabila sa le spun problema ,sa cer vreo despagubire nu cred ca ma ia cineva in serios.

Reprezentanta nu stiu daca imi poate da un deviz sau ceva de genul in care sa se indice cauza problemei ca sa pot merge mai departe cu o "explicatie oficiala".

Sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

Despre ce masina este vb?

Nu cred ca vei rezolva nimic pentru ca nu ai nimic de la acel service, nici factura, nici garantie pe lucrare. Si ca sa demonstrezi ca ei sunt de vina cred ca ar trebui o expertiza.

Ce anume ti-a cedat? Care buson?

Link to comment
Share on other sites

Deviz de reparatii poti sa primesti, chiar iti recomand sa ceri unul.

Dar sanse cu service-ul respectiv nu cred sa ai.... poate ca pana la urma nici nu a fost vina lor, se poate sa fi pocnit vasul de expansiune din cauza vechimii sau designului (cum e la E46).

Oricum, fara o hartie la mana nici nu are rost sa iti mai pierzi timpul cu ei....

Link to comment
Share on other sites

poate a fost pura coincidenta, daca zici ca doar ti-au schimbat antigelul nu prea vad ce puteau face gresit, banuiesc ca i-au dat drumul pe la radiator, nu cred ca au umblat sa ii dea drumul si din motor, si aia la reprezentanta ce sa zica...asa fac toti cand te duci de la unul la altul, dau vin pe aia de dinainte, te baga in morisca de nu mai pricepi nimic, din cauza asta merg mereu la acelasi mecanic sau service! Plus ca timp de 30 zile nu s-a intamplat, deci mi-e cam greu sa cred ca nu ceda busonul ala montat incorect, cum zic cei de la repzentanta, in timpul asta.

 

Am patit o faza asemanatoare, facusem distributia in Germania la o reprezentanta Audi si cateva luni mai tarziu, nu pricep nici acum cum, elicea dea la venilatorul de racire s-a dezechilibrat spargand radiatorul, tot asa m-am gandit si eu ca nu facusera aia ceva bine pe acolo, am dus-o la Audi in Valcea si nu au putut stabili daca a fost eroarea celor dinainte sau pur si simplu uzura si coincidenta a fost sa crape la ceva vreme dupa ce umblasera cei din DE inainte pe acolo...asa ca...

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

daca i-a sarit busonul de scurgere de la radiator (sau de la bloc, ca normal la schimb se scurge si de acolo), e clar vina alora de la service, si nu poate nu i-a sarit pana acum ca poate n-a forjat-o, insa in panta bara la bara pe DN....

 

pacat ca n-ai nimic la mana de la service-ul ala.

 

pe bmwfans reiese ca vasul de expansiune e separat de radiator.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Masina e 116i-ul din semnatura.

Nu mai retin de ce nu am luat bonul,imi aduc aminte ca i-am tinut putin peste program,nu erau decat mecanicii acolo,nu stiu daca era cineva care imi putea da.

De obicei iau,dar uite ca am fost suficient de naiv si grabit incat sa cred ca la un simplu schimb de antigel pot pati o faza din asta.

Nu stiu inca 100% sigur garantat ca ei au facut ceva in neregula.

Cand au schimbat antigelul,au dat scutul jos,au umblat la cel putin 1 buson de unde a curs antigelul.parca mi-au zis ca au golit complet instalatia.

Trebuie sa primesc devizul "fizic" de la reprezentanta in curand.Momentan mi-au dat doar o diagnoza si un necesar.Nu stiu ce furtune trebuiesc schimbate.

Vasul de expansiune e ok.Gaura aia unde era busonul am vazut-o si eu cu baietii aia ieri cand am turnat niste apa sa vedem pe unde curge.Poza in atasament(din ce am vazut eu)

Cum privesti radiatorul dinspre sofer,undeva in stanga jos e,cu gaura indreptata spre sofer.

 

Pt mine inca raman 2 intrebari neelucidate.

1.De ce curgea antigel rece dupa 120k de mers incontinuu avand in vedere ca ultimii 10 km ii mersem bara la bara(ma gandesc ca atunci se incingea si mai mult),caldura in masina aveam.

2.Daca au montat aia gresit de ce s-a intamplat dupa 1600 km? A intrat aer in instalatie,a fost efect de domino?

Am mai facut un drum de 400+400 km fara oprire in urma cu 2 saptamani si nu se intamplase nimic.

Reprezentanta mi-a zis ca nu ar fi nimic aiurea ca antigelul sa fi curs rece,ca se raceste repede.Dar am vazut si eu de 2 ori pana acum antigel fierbinte dupa mers cativa km prin bucuresti ca nu te puteai atinge de el nici la 10-15 minute.Deci?

post-20333-0-17815000-1325581430_thumb.jpg

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

gaura de care zici, dupa descrierea ta, banuiesc ca este cea de scurgere a lichidului din radiator, poate cumva a cresut presiunea prea mult in instalatie si ala a fost punctul slab, acum intrebarea este de ce ar fi crescut presiunea...poate ti s-a blocat termostatul...
Link to comment
Share on other sites

Legal nu prea ai ce sa le faci, din moment ce nu ai bon fiscal si ceva garantie a lucrarii. Dar, de ce sa nu incerci si pe cale amiabila? Mergi frumos in service si le explici fara cearta si amenintari. Daca e un service care se respecta, o sa iti dea macar o explicatie.

 

Prin partile noastre inca mai exista asemenea service-uri, putine ce-i drept, dar exista. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

de racit, atunci pe ultima suta de metrii, dupa ce ai tras pe dreapta, mai mult ca sigur intrase in functiune ventilatorul electric, dupa ce a sarit temperatura peste jumatate, si a bagat aer rece fortat inspre radiator.

 

de, e clar, a sarit busonul de scurgere de la radiator.

 

pana atunci a mai trecut temperatura peste jumatate?

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

se pare ca sarit busonul ala.. de ce numai dumnezeu stie.

Nu stiu din ce facut la seria 1, dar de regula sunt facute din materiale moi, usor deformabile ca sa etanseze, si trebuie stranse foarte usor.

Daca le strangi ca un cioban, se strica filetul 100%. Poate fi asta sau pur si simplu ghinion. Mie nu mi se pare foarte grav in sine, e nasol ca te-a prins pe unde si cand nu trebuia.

Link to comment
Share on other sites

Avand 7 ani,de 2 ori s-a schimbat antigelul de cand sunt eu proprietar,deci probabil de vreo 3 ori s-a umblat pana acum la acel buson.

Indicator de temperatura a lichidului de racire nu e la E87 NFL(cel putin).

Intelesesem ca ar fi in meniul ascuns insa in momentele alea nu m-am mai gandit la asta.

Intr-adevar,cum a zis max83,cand am tras pe dreapta,electroventilatorul mergea f tare.Sa inteleg ca de aia se racise asa de tare.

Va multumesc pt info.

Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

A spus ca a pus antigel original. A incurcat proportia, dar nu asta e cauza. Antigelul se dilueaza cu apa in proportie de 1:1. Cel putin asa recomanda BMW.

 

Este greu sa-i tragi la raspundere pe cei ce au schimbat antigelul. Chiar daca aveai bon, tot era greu. Mai ales ca defectul a aparut dupa 1600km de la interventie.

 

Este dificil de dedus acum daca s-a stricat ceva pur si simplu, sau nu au montat ceva bine cei care au schimbat antigelul.

Asta se putea vedea imediat ce ai ajuns cu masina la reprezentanta. In principiu se putea deduce daca busonul de golire a cedat pur si simplu, sau nu a fost montat corect. Ramane de vazut acum cat de serios au analizat si ei situatia. E foarte posibil sa fi zis doar asa, la repezeala, ca nu a fost montat bine.

 

E cu atat mai dificil cu cat zici ca ti-a mai crapat si un furtun. Ceea ce e putin probabil sa aibe vreo legatura cu schimbarea antigelului.

Link to comment
Share on other sites

A spus ca a pus antigel original. A incurcat proportia, dar nu asta e cauza. Antigelul se dilueaza cu apa in proportie de 1:1. Cel putin asa recomanda BMW.

Din 3 x 1.5L antigel+5 litrii apa distilata,am vazut ca au pus cam 2 litrii apa si 4 litrii antigel.De acolo am zis proportia 2:1

Nu mai retin unde vazusem,parca pe bidonul de antigel scria 1:1 pt -20 grade,2:1 pt minus 40 grade.

Stiind ca anul trecut am avut si -20 si ceva grade in cateva nopti, ma gandesc ca nu e chiar atat de rau 2:1.

 

cum nu are indicator de temperatura? pai...inseamna ca ai mers...pe rosu? <_<

 

Asa e,nu are ceas de temperatura si nici joja.

Insa,pe ultimii metrii,imediat cum a aparut eroarea de licid de racire prea mic in minidisplay-ul din bord,am mers inca 500 metrii sa zic,chiar cu cateva secunde inainte sa trag pe dreapta a aparut si eroarea de temperatura prea mare in sistemul de racire(termometrul acela cufundat in lichid).

Ambele erori erau pe o culoare verde.Dupa ce am stat 10 minute pe dreapta,in OBC ramasese doar eroarea de nivel de lichid de racire(deci,sonda de temperatura functiona).

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Am ezitat sa mai postez pana nu ma asigur.

In primul rand am reparat masina,nu stiu dc am voie sa postez care reprezentanta m-a ajutat,insa a fost super ok.Pret decent si promptitudine.

Firma la care fusesem in decembrie este GI Euroservice.

http://www.gieuroservice.ro/contact.php

Ce pot sa zic este ca ,o fi firma de garaj,or fi priceputi mecanicii de acolo dar nu suficent.

 

Am luat legatura cu cei de la GI Euroservice si seful lor a zis ca reprezentanta minte doar ca sa "ma prinda de client",ca ei au montat busonul ok insa a fost plastic vechi ori am avut ghinion.

De recuperare a pagubei nici vorba.Seful lor de acolo(Florin) a tot dat-o in palavrageala evitand orice atacare directa a cauzei,imi povestea de verzi si uscate,ca vezi Doamne are 7 ani masina,e tabla,veche,etc si se poate intampla orice oricand.

Probabil sa fie invatatura de minte pt mine si poate si pt altii.

Eu unul nu recomand sa mergeti acolo,ramaneti cu bani pierduti pe piese,timp pierdut,benzina arsa degeaba,masina in drum,platforme si alte reparatii costisitoare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.