Jump to content

Consum 335i


Silviu1980

Recommended Posts

pai mai sainz nu vezi cum dau consumul.. 18 % mers normal .. 22 sportiv.. :)

 

Pai mai kip, am mai fost si eu pe la capitala sa beau o bere, stateam si eu cate 2-3 zile si ma uitam si eu cat consuma masina... :) . Sa stii ca ii lasa si pe astia fara numere de Bucuresti sa intre in oras.. :)

Link to comment
Share on other sites

Pai pe ruta pe care mergeam eu si la orele la care mergeam, atat imi consuma, fir-ar mama ei sa fie. Adica, piata Chibrit-Universitate (7.40-8.20) cu retur la 17.30-18.10 !

 

Lasa, lasa ca si eu am mers ani buni cu numere de provincie prin capitala.

Link to comment
Share on other sites

iti dai seama ca de regula vin cu treaba si alerg dintr-o parte in alta la diverse ore..

Nepotul meu unde trag de obicei sta in Militari, unde e destul de aglomerat la orele de varf.

Eu nu stiu suficient de bine Bucurestiul sa o i-au pe scurtaturi sau mai stiu eu ce rute.

 

 

Si cu statul la semafor nu e mare smecherie, ca iti consuma sub 1l./h statul, chiar si cu AC pornit, nu ca s-ar cunoaste la masini cu peste 150 de cai...

Daca pe drum stai 1h in plus la semafoare, atat ai consum in plus de la stat, 1l.

La stop-go creste consumul mult, cat te tarai cate 3 m si stop, 3m si stop.. si tot asa km dupa km..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa consume mai putin masinile automate decat cele manuale?

Intreb pt ca eu am "reusit" pe 400km extraurban sa scot consum de 10% cu un motor de 1.6 benzina.

In conditiile in care am mers normal, pana in 120km/h.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

ba e !

 

pt ca in a-1-a , a-2-a iti consuma cel mai mult ..la plecarea de pe loc , de aici si diferenta de consum, daca mai mergi si bara la bara..

 

una e sa stai la semafor si sa pleci , alta e stop&go, cand intradevar creste semnificativ, am spus si eu asta.

Faza e ca pe afara cam asa se merge, stop&go de cate 3 m... multumeamul lui dumnezeu ca am avut inspiratia sa iau automata..

 

Ronin, primul BMW automat cu consum oficial mai mic fata de manual a fost e39 540i.

Asta datorita unei inovatii la convertizor care amplifica cuplul la turatii mici, si datorita motorului care iti permitea sa rulezi linistit in trepte superioare.

 

In general X-urile automate benzinare mari, care in europa sunt aproape inexistente, au oficial consum mai mic.

Cel putin primele X3, X5, cu motoare de la 3l in sus benzina, asa au, nu am mai urmarit la astea mai noi.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@KIP: si eu am o ruta similara cu a ta. O fi pe acolo triunghiul bermudelor al consumului, o sa incerc si pe alta parte atunci.

 

Domnilor, eu nu am zis niciodata ca merg sportiv in Buc, din contra. In cazul motorului N54 am impresia ca nu mersul sportiv influenteaza consumul semnificativ ci viteza medie (adica daca franezi / accelerezi des = viteza medie mica). Pe BC, pana ajung la o viteza de 40-50 (si sunt in accelerare) consumul ingheata la 35.9% (cred ca nu stie mai mult :p).

 

Asta plus faptul ca motorul nu ajunge la temp normala de functionare. Care apropo, nu stiu cat este la N54... In carte nu scrie. Cand conduceam Octavia acul ingheta la 90gr si stiam ca acolo e temp de functionare. La BMW variaza in functie de temperatura de afara, de cat de mult o calci si in general de felul in care racesti motorul (ex: un motor incalzit, la drum intins pe autostrada va scadea f aproape de 80 gr). Cand se considera ca motorul a ajuns la temperatura normala de functionare?

 

De asemenea se sustine pe thread ca pe automata ies consumuri mai mici. Cel putin pe automatele <2010 consumul declarat de producator este mai mare fata de manuala.

Link to comment
Share on other sites

Pai iti spun eu cum e cu mersul sportiv: talpa la plecarea de la semafor, frana la urmatorul semafor. Talpa la depasit un gicu pe dreapta, frana in fata aceluiasi gicu la urmatorul semafor :D

Sau schimbarea vitezei mai "rar". Eu de ex la 55-60kmh aveam treapta a 3-a, desi puteam merge si cu a 5-a.

 

Pai iti spun eu cum e cu mersul sportiv: talpa la plecarea de la semafor, frana la urmatorul semafor. Talpa la depasit un gicu pe dreapta, frana in fata aceluiasi gicu la urmatorul semafor :D

Sau schimbarea vitezei mai "rar". Eu de ex la 55-60kmh aveam treapta a 3-a, desi puteam merge si cu a 5-a.

Link to comment
Share on other sites

cum adica iti scade temperatura? din moment ce a ajuns la 90 si continui sa mergi nu trebuie sa scada...eu la mine consider ca motorul e la temperatura optima atunci cand nu numai apa a ajuns la 90 dar si temperatura uleiului a crescut putin. La BMW doar dupa indicatorul de apa te poti lua, dar daca faci cum zicea Sainz cativa km in 40 min poti spune ca motorul e cald si la temperatura normala de functionare...
Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai ca scade. Bine, in oras nu scade, dar cand merg la drum intis spre ex si e frig afara, temperatura scade. De asemenea acul de temperatura nu sta fix intr-un punct nici in oras. Daca "merg sportiv" :p temperatura creste si pana la 120 gr.
Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai ca scade. Bine, in oras nu scade, dar cand merg la drum intis spre ex si e frig afara, temperatura scade. De asemenea acul de temperatura nu sta fix intr-un punct nici in oras. Daca "merg sportiv" :p temperatura creste si pana la 120 gr.

 

Schimba termostatul/ termostatele si verifica circuitul de racire. Nu are voie sa se miste temperatura de la 90 grade o data ce s-a incalzit motorul. Nici macar pe Transfagarasan sau pe circuit.

Un motor de 3-5 litri benzina se incalzeste in maxim 1-2 km, daca dureaza mai mult deja e o problema.

 

P.S. Incepe sa devina interesant topicul : usor, usor apar si explicatiile pentru 20-25% . Urmatoarea cauza : sondele lambda :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Si vreau sa aud si eu cum e cu mersul ala sportiv in super metropola Bucuresti, nodul aglomeratiei din Europa se pare, cu conditii nemaintalnite in nici un alt oras european.. :)

PAi ori e mare trafic si aglomeratie si faci 5 km in 25 min cum spune sainz , ori e liber si poti conduce sportiv...

 

 

Ce imi place mie f mult la tine e ca una o stii - desi nu o stii pt ca nu locuiesti in Bucuresti - si pe aia o tii pana la capat.

O sa iti explic eu cum e cu mersul sportiv intre 2 semafoare si consumul in Bucuresti..(desi eu nu am afirmat asta, am afirmat doar "mers sportiv"..).

1. Dimitrov ==> Universitate = 50 minute ( 4 km??)... mi se intampla de cateva ori pe luna

2. Piata Romana ===> Carrefour Orhideea (inainte de 7-8 seara) = 30 min (cca 6 km)

3. Turda ===> Pasajul Lujerului 1 ora cu mers bara la bara pe pod

pctul 4 e special pt mine (si nu numai cred); dupa ce ai o zi in care prinzi 1 doua sau chiar 3 situatii din cele de mai sus si mai ajungi si acasa si in fata portii vezi ca un idiot iti blocheaza calea de acces in curte, mai dai ture intre 5 si 25 minute ca sa te parchezi (asta daca nu ii infig masina in bara spate si mai pleaca ala cand am chef)...Eu stau in Piata Romana..

Astea sunt doar cateva exemple care ti le poate confirma orice bucurestean; presupun ca acum intelegi de consumul pt aceasta metropola minunata e cat e...

Faza cu orasele aglomerate din strainatate e adevarata dar nu se compara cu Bucurestiul pt ca acolo fie stai la un stop doua, o intersectie 2-3 si in mare ai scapat, fie se merge in coloana incet de tot dar se merge ( sa zic cum ar fi de la Universitate in Piata Victoriei - adica inaintezi destul de fluent dar cu 15-25km/h si stai putin la semafoare daca e sa le prinzi pe rosu), cel putin din ce am prins eu prin Germania. In Bucuresti poti sta si 30 minute la un semafor si sa inaintezi cate 5/10 metri (de exemplu Mihai Eminescu cu Dorobanti...semaforul tine 10 secunde verde din care 5 secunde se pierd pt ca lumea adoarme asteptand 3 minute sa se puna verde; evident ca in cele 5 semafoare la care stai, daca mai esti si norocos,la minim unul e blocata intersectia si nu inaintezi nici aia 10 m...sau hai...15).

 

Legat de mersul sport...aici sunt cateva variante; fie cand e mai liber incepi sa faci slalom minunundu-te ca WOW! ce liber e, fie ai un mers preponderent seara dupa ora minum 20.30 (ca sa nu zic 22.00 prin anumite parti) cand ti-e dor de "placerea de a conduce"..

 

Iar legat de completarea ta, mers sportiv intre 2 semafoare ai exemplul mai sus; dupa un mic sau mai mare slalom si dupa un mic sau mai mare ambuteiaj sau dupa unul sau mai multe ambuteiaje ai drum liber, si atunci pur si simplu ii dai...ca sa ajungi mai repede la urmatorul blocaj...in care, in functie de cat de nervos sau apatic esti sau de grabit sau nu...te agiti mai mult sau mai putin..

 

Multumit?

Link to comment
Share on other sites

90gr? Nu cred ca asta e temperatura potrivita pt un N54. Din ce am google-uit motorul opereaza normal nu la o valoare fixa ci la un interval care incepe cu 100gr. Vorbim despre temperatura uleiului pe care o arata indicatorul din bord (pe care alte motorizari nu cred ca il au, exceptand M-urile).
Link to comment
Share on other sites

asterix are intr-un fel dreptate, e un trafic f aiurea, in sensul ca stai de 5 ori la un semafor, mi se intampla si pe aviatorilor dimineata cand mergeam catre centru.

 

Dar nici nu e corect sa fie considerat asta consum real, consumul real trebuie sa fie cel dat de producator, +1L sau 1.5.

Link to comment
Share on other sites

335i cu 2 turbine are 14.4 consum urban dat de producator.

335i cu o singura turbina, twinscroll, are 12.0L/100km consum dat de prod. pt manuala si 11.8 pt automata.

 

in cazul 325i de 2.5L vs 325i de 3.0L, dif de consum e tot asa, cu vreo 2.5L/100km mai mica in favoarea celui de 3L.

 

Asa ca sa nu va mire daca auziti pe cineva cu 335i / 2010 / automatic, ca merge cu 13.5 urban ;)

 

IAR 335i F30 are 10.2/5.5/7.2 l/100km urban/extra-urban/combined date de producator :)

 

Nu mai are legatura de mult cons dat de bmw cu ce se intampla in realitate,pt x6 4.0d prod da un cons urban de 8.7 sau 8.8%,efectiv ma chinui sa scot 9% si asta dupa ora 23:00.

 

@dsf

e39 530d - vreo 8-9 consum mediu pe 150.000 km. N-a sarit in viata lui de 10 l /100 km.

e36 325coupe - tot asa vreo 8-9 media pe 50.000 km

e39 528 - 8.2-8.4 pe 30.000 km

Toate cam 60% autostrada - 40 % urban

 

Adica 528i este mai ecnomic decat 530d ?

 

Eu consum mixt de 8.5% scoteam in ro cu 320d,cu a4 3.0tdi scoteam 9.5-10%,cu x6 4.0d-le 11.5% cu q7 4.2 tdi mult,x1 2.0d 8.5%,cu logan 1.4 mpi tot asa cam 8.5%.

 

Daca erau atat de economice V8-urile si L6-urile pe benzina nu se mai chinuiau ininerii sa proiecteze start-stop si sa treaca la 1.6 turbo,in viitor probabil la L3+turbo.

 

Degeaba ne arati consum mixt de 11% la 545i pe 1800km,vit medie este mica.

Link to comment
Share on other sites

90gr? Nu cred ca asta e temperatura potrivita pt un N54. Din ce am google-uit motorul opereaza normal nu la o valoare fixa ci la un interval care incepe cu 100gr. Vorbim despre temperatura uleiului pe care o arata indicatorul din bord (pe care alte motorizari nu cred ca il au, exceptand M-urile).

 

Vorbim despre temaperatura alei sau a uleiului??!

Link to comment
Share on other sites

@ionut_marius

 

528i condus de femeie in majoritatea timpului :D

 

Pai arata-mi tu viteza ta medie pe 1000-2000 km in Bucuresti ?

Am uitat ca doar in Romania scoate lumea medii de peste 100 km/h, aici cu autostrazi peste tot e mai greu, cam 60-70 km/h mixt pe 3-4 plinuri . Media aia mica inseamna mers in oras, ambuteiaje de trafic, si 11% e mai mult decat ok pentru un 60% extraurban / 40 % urban.

 

90gr? Nu cred ca asta e temperatura potrivita pt un N54. Din ce am google-uit motorul opereaza normal nu la o valoare fixa ci la un interval care incepe cu 100gr. Vorbim despre temperatura uleiului pe care o arata indicatorul din bord (pe care alte motorizari nu cred ca il au, exceptand M-urile).

 

Cand lumea vorbeste de temperatura se subintelege in 90% din cazuri ca e vorba de apa. Daca tu vorbesti de ulei atunci e normal sa varieze.

Link to comment
Share on other sites

Dsf 528i nu are cum sa scoata mixt 8%,nici pe mama autostrazii,pai cu cat draq merge 528-ul,cu 10-11 in oras si 6-6.5 afara ?

 

Pe putinile autostrazi din ro poti scoate medii de viteza ca pe orice autostrada din lume,totul tine de aglomeratie,de sofer si de masina.

 

Nu stiu vit mea medie pe ultimii 2000km in Buc,nu am mai resteta de ceva vreme Cb-ul.

Link to comment
Share on other sites

Dsf 528i nu are cum sa scoata mixt 8%,nici pe mama autostrazii,pai cu cat draq merge 528-ul,cu 10-11 in oras si 6-6.5 afara ?

 

Pe putinile autostrazi din ro poti scoate medii de viteza ca pe orice autostrada din lume,totul tine de aglomeratie,de sofer si de masina.

 

Nu stiu vit mea medie pe ultimii 2000km in Buc,nu am mai resteta de ceva vreme Cb-ul.

 

Eu vorbesc de masinile pe care le am, le-am avut personal sau in familie si le-am condus. Daca atata consuma , atata spun si eu, si am si dovezi de obicei. Ce rost ar avea sa mint sau sa exagerez.

 

 

Uite poza proaspata la 545i facuta acum 2 minute. Intradevar e iarna dar nu a nins deloc si nu a scazut temperatura aici in Olanda sub 8 grade.

 

20120111_154618.jpg

 

Daca nici consumul pe aproape 4000 km nu e relevant atunci ma duc, resetez si in 2 intersectii scot un 25-27 si ma "aplauda" toti pe aici.

Pot sa-ti fac si gps log sa vezi pe unde merg si cu ce viteza, in caz ca ai impresia ca nu sar de 90km/h :D

 

Ceva de tipul asta ( e facut cu pocnitoarea de Honda Hybrid ( motor de 1.3 :ike:))

http://media.share.ovi.com/m1/s/3231/22dda3478476451696d334fab05cbea7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.