Jump to content

sta turata la relanti


cornel320

Recommended Posts

sall all ..cu o intrebare si dilema vin si eu ..am fost la munte intr-o statiune la cota 1400 pt 3 zile ...cat timp am stat acolo si cand se incalzea masina statea turata la 980-990 RPM la relanti cand de obicei imi sta in parcare in bucuresti la 830 fix ...de ce oare ...aer rarefiat sau altceva?? mentionez ca doar cand am ajuns la munte facea asa ..acum in bucuresti cand am venit turatiile la relantii stau fix la 830 rpm iar ...320 D , 2004 , 6 trepte
Link to comment
Share on other sites

Era mai frig afara si probabil de-aia...in general cand e mai frig, motorul pleaca mai turat, si se autoregleaza acel relantiu cand se incalzeste... Daca ai patit asa doar la munte...si acasa nu mai face, poate a avut atunci un moment, urmareste in continuare atent si vezi cand mai face...daor cand e ffff frig, sau cand o lasi mai mult nepornita...
Link to comment
Share on other sites

nu a fost frig mai deloc ..cred ca -3C* a fost cea mai joasa temperatura ....masina era calda ca doar am condus 200 km era la 90C apa ...si a 2a zi dupa ce sa racit si am plecat cu masina la plimbare prin statiune si sa incalzit tot la 980-990 rpm statea motoru la relantii ...cand am coborat la plecare spre casa a mai scazut relantiu la 850 si in bucuresti a revenit la normal la 830 ...ma gandeam ca poate a mai patit cineva asa cand a fost la munte la altitudine si statea turatata ..posibil din cauza aerului prea rarefiat sau nush , ca ma panicasem putin nestiind de ce sta mai turata la relanti:)))))
Link to comment
Share on other sites

Salut!

O eroare de citire a temperaturii motorului este singura explicatie. Aceasta eroare se poate datora unui condens pe senzor, senzor "obosit", etc. Nu este normal ca o masina care este calda (apa la 90) sa stea cu relante-ul crescut, indiferent de temperatura exterioara, de presiunea atmosferica, sau alte conditii climaterice. Senzorul care orienteaza DDE-ul pe harta de pornire la rece, la cald, sau de functionare citeste DOAR temperatura motorului, NU si preziunea atmosferica, iar temperatura exterioara nu influenteaza functionarea motorului (in conditiile in care nu este sub -25 grade C).

Cred ca a fost doar o eroare, si exista posibilitatea sa se repete.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

dar sonda lambda nu masoara nivelul de oxigen din gazele de evacuare? ca urmare aerul fiind mai rarefiat, nu e normal ca ECU sa corecteze aceasta carenta de oxigen?

 

@negue

 

atunci de ce in Bucuresti sau alte zone cu altitudine mai mica ii sta relantiul la 830?! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

dap ..doar la cheiile gradistei la altitudine de 1400 M statea la 980-990 rpm dupa indicatiile calculatorului ..cand am coborat la cealalta pensiune mai jos turatia a mai scazut putin statea la 890rpm ..si in bucuresti a revenit la normal la 830 rpm...au mai fost inca 3 masini cu mine si lor le statea la normal turatia de asta ma speriasem putin si eram nedumerit si m-am gandit sa postez un mesaj aici ca poate cineva a mai intalnit problema asta si a rezolvat-o sau poate doar asa se comporta masina un diesel la o altitudine mai inalta sau aer mai rarefiat putin ....mentionez ca eu am eliminat si clapetele dupa galeria de admisie ca ramasesera blocate pe inchis si scapa presiune pe langa garnituri ...posibil sa fie si asta cauza ..nush, multam de raspunsuri !!!
Link to comment
Share on other sites

Aceasta eroare se poate datora unui condens pe senzor, senzor "obosit", etc. Nu este normal ca o masina care este calda (apa la 90) sa stea cu relante-ul crescut, indiferent de temperatura exterioara, de presiunea atmosferica, sau alte conditii climaterice. Senzorul care orienteaza DDE-ul pe harta de pornire la rece, la cald, sau de functionare citeste DOAR temperatura motorului, NU si preziunea atmosferica, iar temperatura exterioara nu influenteaza functionarea motorului (in conditiile in care nu este sub -25 grade C).

Cate erori se pot identifica in acest post?

Link to comment
Share on other sites

dar sonda lambda nu masoara nivelul de oxigen din gazele de evacuare? ca urmare aerul fiind mai rarefiat, nu e normal ca ECU sa corecteze aceasta carenta de oxigen?

 

@negue

 

atunci de ce in Bucuresti sau alte zone cu altitudine mai mica ii sta relantiul la 830?! :rolleyes:

 

 

Senzorul de oxigen (sonda lambda) intr-adevar masoara cantitatea de oxigen din amestecul de gaze rezultat in urma arderii, raportat la mediul extern. Simptomele acestui senzor pot fi multe, dar in principiu, el nu ar trebui (din cate stiu eu) sa mareasca relantiul, ci doar sa comunice DDE-ului problemele de ardere (disproportii intre aer si combustibil) iar acesta va face un nou amestec, pentru ardere optima. Acum, daca arderea este optima (reglata) relantiul ar trebui sa stea la turatia normala.

Pe de alta parte, ca sa nu ma mai injure lumea ca scriu din imaginatie, scoateti mufa de la senzorul de temperatura a motorului si o sa vedeti ca, indiferent de temperatura motorului sau temperatura exterioara, turatiile vor creste la aprox. 1000r/m (980), asta pentru ca masina va functiona pe o mapa de siguranta, considerand temperatura motorului rece. Am vazut un caz in care senzorul era, cum am mai spus "obosit" (nu pentru ca urcase la munte) si se intampla sa nu citeasca corect temperatura motorului, la diferite perioade de timp (o data la o luna, sau saptamana, nu era ciclic), iar urmarile erau aceleasi, turatiile cresteau dar functionarea nu era afectata in niciun alt fel.

NU admit ipoteza ca la -3 grade C motorul sa nu isi poata mentine temperatura (mai ales ca ai spus ca apa era la 90) si nici ipoteza conform careia aerul la altitudinea de 1400 este atat de rarefiat incat motorul functioneaza dereglat iar sonda lambda citind discrepantele pe evacuare modifica atat de mult functionarea motorului. Am mers si eu la altitudini asemanatoate si iarna si vara si nu s-a intamplat nimic.

Turatiile scazand odata cu altitudinea, denota o stransa legatura intre cele doua, dar negasind personal niciun element logic care sa le conecteze, nu pot crede ca a fost altitudinea de vina (presiune atmosferica crescuta + oxigen rarefiat + temperatura relativ scazuta).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut

 

Vreau sa prezint o situatie asemanatoare. Am observat la masina ca atunci cand temperatura scade sub -1 grad si am temperatura pornita si setata pe X grade turatia motorului la relanti este crescauta, sa zic pe la 850 rpm. In acest timp temperatura motorului este la verticala.

Daca inchid clima, motorul la relanti revine la 650 rpm.

Tin sa mentionez ca asta se intampla cand afara e temperatura cu minus si ca masina e hidramata 325i e46.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.