Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

de la filtrul de motorina pilitura in motor


geobeks

Recommended Posts

sal toata lumea ! Dupa ce am epus anterior problema cu pilitura nefieroasa in cavitatea pentru filtru de motorina , problema peste care am tecut fara sa iau vre o masura pentru ca masina functioneaza normal , astazi cand am desfacut busonul de la ulei ( cel ce astupa orificiu pe und se pune uleiul ) am constatat cu stupoare ca pe capac uleiul contine mici particule de ce o fi ele , un fel de pilitura de fier , cantitate nu foarte mare .. 10-15 particule fine. Ave ti cumva idee , ?? bmw 320 , an 1999 ,136 cp nu scoate fum de nici un fel si nu mananca ulei.

 

precizez ca masina am achizitionat o de circa 2 luni , si am folosit ulei castrol magnatec 10w40

Link to comment
Share on other sites

pilitura poate proveni de la turbina sau cuzineti sau ax came sau segmenti

sunt multe cauze posibile

L.E. daca ai gasit pe capac ai filtrul de ulie varza ( neschimbat de fff mult timp sau de calitate de 2 bani ) sau provine diect de la ax came ( s-a mers fara ungere )

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

pilitura poate proveni de la turbina sau cuzineti sau ax came sau segmenti

sunt multe cauze posibile

L.E. daca ai gasit pe capac ai filtrul de ulie varza ( neschimbat de fff mult timp sau de calitate de 2 bani ) sau provine diect de la ax came ( s-a mers fara ungere )

cand am gasit punctele de pilitura am sters bine capacul si vad ca astazi la doua zile dupa constatare nu a mai aparut nimic , filtru la m schimbat o data cu uleiul 10w40 castrol magnatec ,de mai putin de 1000 km. Masina merge bine , nu bat tachetii , deci nu aud nimic suspect...

 

filtrul mann

Link to comment
Share on other sites

cand am gasit punctele de pilitura am sters bine capacul si vad ca astazi la doua zile dupa constatare nu a mai aparut nimic , filtru la m schimbat o data cu uleiul 10w40 castrol magnatec ,de mai putin de 1000 km. Masina merge bine , nu bat tachetii , deci nu aud nimic suspect...

 

filtrul mann

daca e de la axul came nu bat obligatoriu tachetii

de la cuzineti poti auzi daca bat la pornire la rece

Link to comment
Share on other sites

m a gandeam ca daca ar fii probleme cu tachetii ar manca si ceva ulei ..nu sant foarte in tema ..

 

daca axul cu came nu are ungere corespunzaroate rezule span ( pilitura )

in fine sper sa identifici probelma

eu am incercat sa-ti spun de unde ar putea aparre pilitura

mai deparete o vizita la un service te-ar lamuri

Link to comment
Share on other sites

schimba uleiul si o sa ti dai seama atunci....eu asa mi am dat seama ca era terminat motorul, cand am dat uleiul jos am constatat ca acesta era plin de pilitura de fier(span)..am dus-o la mecanic si cand mi a spus ca s-a invartit un cuzinet pe vibrochen si ca i varza motorul, nu am fost surprins....
Link to comment
Share on other sites

schimba uleiul si o sa ti dai seama atunci....eu asa mi am dat seama ca era terminat motorul, cand am dat uleiul jos am constatat ca acesta era plin de pilitura de fier(span)..am dus-o la mecanic si cand mi a spus ca s-a invartit un cuzinet pe vibrochen si ca i varza motorul, nu am fost surprins....

ce granulatie avea spanul la tine ??aproximativ poti sa mi zici ? si ce simptome avea motorul cu span in el

Link to comment
Share on other sites

uleiul era curat cand l am dat jos si se vedeau foarte usor particulele de fier...am umblat cu masina asa cateva luni si tot mergea si cand am dus-o in servis...sigurul simptom era un tzacanit intre 1800-3000 rpm asta doar dupa ce se incalzea motorul, la rece nu se auzea niciodata....al meu era benzinar nu diesel Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

uleiul era curat cand l am dat jos si se vedeau foarte usor particulele de fier...am umblat cu masina asa cateva luni si tot mergea si cand am dus-o in servis...sigurul simptom era un tzacanit intre 1800-3000 rpm asta doar dupa ce se incalzea motorul, la rece nu se auzea niciodata....al meu era benzinar nu diesel

pai si u de ce ai ajuns in service , doar pentru acel tacanit ...???!!!

Link to comment
Share on other sites

Desfa baia,verifica cuzineti .La pornire daca ai pret de cateva sec zgomot la tacheti si becul rosu intarzie sa se stinga 2..3 sec e posibil sa ai acolo uzura...Am rezolvat problema uzurii schimband corpul filtrului de ulei,a disparut depunerea metalica din baie.Spre norocul meu nu a fost uzura la cuzineti insa am verificat inainte sa pun la loc baia de ulei.Lipsa presiunii duce la uzura pronuntata de componente in miscare,contrar parerii ca asa fac toate BMW...intarzie stingerea becului rosu de ulei si tacane cateva sc la pornire....Just my opinion

 

Nu are treaba fumul negru cu uzura....e din combustie....

Masina trage foarte bine cand incepe sa o ia pe ulei,daca ai consum de ulei ceea ce nu e neaparat necesar ...asta sa evitam parerea ca masina merge la fel de bine sau mai bine

Edited by thunder rock
Link to comment
Share on other sites

Desfa baia,verifica cuzineti .La pornire daca ai pret de cateva sec zgomot la tacheti si becul rosu intarzie sa se stinga 2..3 sec e posibil sa ai acolo uzura...Am rezolvat problema uzurii schimband corpul filtrului de ulei,a disparut depunerea metalica din baie.Spre norocul meu nu a fost uzura la cuzineti insa am verificat inainte sa pun la loc baia de ulei.Lipsa presiunii duce la uzura pronuntata de componente in miscare,contrar parerii ca asa fac toate BMW...intarzie stingerea becului rosu de ulei si tacane cateva sc la pornire....Just my opinion

 

Nu are treaba fumul negru cu uzura....e din combustie....

Masina trage foarte bine cand incepe sa o ia pe ulei,daca ai consum de ulei ceea ce nu e neaparat necesar ...asta sa evitam parerea ca masina merge la fel de bine sau mai bine

sa inteleg ca si tu ai gasit ceva pilitura...deci mai sant cazuri :)) ,,o sa schimb filtrul si uleiul , de data asta o sa fac eu treaaba asta , m a gandes ca nenea mecanicu doar s a facut ca a schimbat si filturl ....am verificat si astazi si nu mai vad asa ceva , nu intarzie sa se stinga becul ulei si nici nu tacane mai nimica , tu unde ai gasit acea pilitura si ce granulatie avea?? mersi mult pentru sfaturi !!

Link to comment
Share on other sites

Pilitura am gasit-o in filtrul de motorina si provenea de la pompa de injectie ce a decedat si am schimbat-o cu una OEM noua.

 

Era insa pilitura galbena si raspunsul meu la asta l-ai avut pe topicul ce l-ai dechis pe aceasta tema daca nu ma insel

 

Pilitura metalica de granulatie f fina am gasit in baia de ulei.Nu aparea in filtru sau pe capac.Probabil era in cantitate f mica.De la Vvibrochen, de la ax cu came de la ce se mai invarte pe-acolo si nu are ungere.

 

Si cum ti s-a mai spus schimba de urgenta uleiul ca distrugi ceva pe-acolo Ce ai pus tu e pentru E36.Normal sa nu tacane ca e mai gros dar nu neaparat mai bun Cand oi pune ce scrie cartea 5w 30 in speta s-ar putea sa ai o mare surpriza....bafta

 

Uite aici discutiile de la vremea respectiva

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/101029-dupa-scimb-ulei-probleme/page__p__1431136#entry1431136

Edited by thunder rock
Link to comment
Share on other sites

Pilitura am gasit-o in filtrul de motorina si provenea de la pompa de injectie ce a decedat si am schimbat-o cu una OEM noua.

 

Era insa pilitura galbena si raspunsul meu la asta l-ai avut pe topicul ce l-ai dechis pe aceasta tema daca nu ma insel

 

Pilitura metalica de granulatie f fina am gasit in baia de ulei.Nu aparea in filtru sau pe capac.Probabil era in cantitate f mica.De la Vvibrochen, de la ax cu came de la ce se mai invarte pe-acolo si nu are ungere.

 

Si cum ti s-a mai spus schimba de urgenta uleiul ca distrugi ceva pe-acolo Ce ai pus tu e pentru E36.Normal sa nu tacane ca e mai gros dar nu neaparat mai bun Cand oi pune ce scrie cartea 5w 30 in speta s-ar putea sa ai o mare surpriza....bafta

 

Uite aici discutiile de la vremea respectiva

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/101029-dupa-scimb-ulei-probleme/page__p__1431136#entry1431136

am schimbat dinou filtru de motorina si nu mai vad nimic pilitura , nici in ulei nu am mai vazut , la mine pilitura dupa ce am studiat o mai bine ( cea din filtru motorina ) nu era galbena si nu era feroasa , cred ca era de pe la pompa din rezervor .De cand am gasit acea pilitura am mai facut pesete 1500 km si masina merge bine...nu da nici un semn ca ar avea ceva ..ORICUM O SA SCHIMB ASTAZI ULEI DE LA MOTOR CU UN BMW 5W40 .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.