Jump to content

Recommended Posts

M-am gandit ca ar fi util un topic de ponturi pentru operatiuni de servisare/mentenanta (si nu numai) asupra atelajelor proprii. Chestii simple dar in acelasi timp utile si care ne pot face viata mai usoara.

Nu conteaza daca unii le cunosc deja sau par banale la prima vedere pentru cei cu experienta, ideea e sa impartasim ceea ce cunoastem. Nu conteaza domeniul - electrica, mecanica, electronica, detailing - cu cat mai diversificat, cu atat mai bine.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Un prim pont:

- cand schimbati bujiile, nu le infiletati pe cele noi direct cu cheia pentru ca s-ar putea sa nu nimeriti pozitia din prima si riscati sa stricati filetul;

- un furtun de 30-40 cm in care infigeti bujia va va ajuta sa controlati atat pozitia de infiletare (bujia sa stea dreapta) cat si rezistenta bujiei la infiletare (veti sti daca ati infiletat-o bine si cand ajunge la capat)

 

Asa NU:

http://s10.postimage.org/t589k9kr9/09_IMGP_P50.jpg

 

Asa DA:

http://s16.postimage.org/3jqppstdd/15_IMGP_P50.jpghttp://s16.postimage.org/z227sq8c1/16_IMGP_P50.jpg

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PS: Ar fi bine sa respectam si un format astfel incat sa diferentiem ponturile fata de celelalte posturi din topic. Eventual le bolduiti sau marcati cumva mesajul a.i. sa fie cat mai vizibil (incadrat de linii verticale ca cea de mai sus, in casete etc)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Este indicat ca inaintea schibarii curelelor, a se face un desen cu traseul curelei peste/pe sub role pentru a nu pierde timp la montarea celei noi pe traseul corect.

Asta am invatat-o pe pielea mea si mi-a prins bine cand m-a lasat cureaua la un Merc. pe autostrazile din Slovenia la 3 dimineata si a trebuit sa schimb cureaua la lumina telefonului. Inspiratia de a face acel desen cand executasem aceiasi operatiune cu ceva timp in urma m-a scutit de platforma sau dormit prin masina etc.

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

haha, asta-i tare cu furtunu, dar daca invarti cu mana de prelungitorul tubularei fara sa pui cheia, ce se intampla? :)))) mai ales ca in poza vad ca-s bujiile cele mai simplu de schimbat.... daca ar fi mai "cotite" nu le-ai nimeri cu furtunul veci

ceva american o "descoperit" asta, nu?

 

 

 

-la montarea placutelor de frana obligatoriu se scot bolturile etrierilor si se curata si se ung

 

...

Edited by robytza
continut partial sters - informatii nu tocmai demne de urmat
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa lamurim treaba cu furtunul. Acesta nu-ti ofera niciun fel de feedback, dar functioneaza ca un limitator de cuplu. Nu ai cum sa fortezi bujia.

Sunt insa de parere ca cine nu e capabil sa simta la mana daca o bujie s-a infiletat corect nu are ce cauta sa schimbe bujiile. Probabil pe langa faptul ca nu are simtul gaurii daca are nevoie de furtun, mai are si alte lacune si nu are sens sa se apuce de ceva ce-l depaseste.

Link to comment
Share on other sites

-clapeta de acceleratie sau egr-ul nu se vor curata niciodata cu corpuri metalice, preferabil o bucata de lemn sau un plastic mai moale

 

-daca ai probleme cu pornirea, te ajuta(cat sa ajungi acasa) orice spray deodorant, fixativ, sau de muste ai la indemana... nivea, l'oreal sau raid... indiferent. Evident, dai cu el in admisie...

 

-pe langa cele de pe praguri, bmw-ul si alte masini mai au 2 locuri de pus cricul: pe puntea din fata, pe mijloc, exista un patrat masiv de cauciuc iar pentru spate locul de pus cricul este sub diferential, astfel ridici ambele roti odata

Edited by robytza
continut partial sters - informatii partial false
Link to comment
Share on other sites

Din proprie experienta :thumbsup: .....In caz de pana, daca se constata pierderea antifurtului(uitat pe prezon), se ia o bucata de mastic/plastilina(chiar si cateva gume mestecate) , se muleaza in prezonul antifurt , se da fuga la reprezentanta (cu taxi) si se cumpara antifurtul. ....
Link to comment
Share on other sites

Orice bucsa se va strange cu masina lasata pe sol, sub greutatea ei, in pozitia de rulare, in caz contrar bucsile se vor uza prematur din cauza torsiunii .

 

 

 

 

nu chiar orice bucsa... de exemplu la e46 la brate intra doar intr-o pozitie, la VW exista bucse orizontale... deci nu chiar orice bucsa tre stransa asa...

 

 

 

 

 

on: in cazul extragerii bucselor din brat(de ex e39) pentru inlocuire, acestea au un sens/semn pentru pozitia de montaj, montate gresit vor bate mai rau decat cele vechi

 

-bucsele de la bara stabilizatoare se verifica cu bieletele antiruliu desfacute

 

-nici un pivot nu se unge pe portiunea conica

 

 

 

 

 

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Mda, s-a dus pe copca topicul asta. :rolleyes:

Sapte sfaturi in acelasi post, fara evidentieri, offtopicuri, contraziceri peste contraziceri...

 

PS: Titlul e pontul zilei - ideea era de un pont/user/zi si cu precadere exemplificat de poze sau actiuni efectuate personal, ca asa oricine poate scrie un manual de mecanica intr-un singur post...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Rhaziel: nu montarea bucsii in brat/suport, ci strangerea surubului care trece prin ea.

La montarea in brat ai dreptate, la E39 si la multe alte masini exista semne de ghidare.

 

@.Bogdan: imi pare rau s-a abuzat de topic :rolleyes: . Ar trebui editat in titlu 1pont/user/zi/cu poze

Edited by blitzu
Link to comment
Share on other sites

nu prin toate bucsele trece surub, vezi e46, passat, etc... iar unele sunt pozitionate orizontal, surubul trecand prin ele "in sus" deci fara legatura cu pozitia rotii(vezi bucsa dinspre spate de la brat golf3,4, octavia, seat...)

 

 

 

 

@.Bogdan: multi nu stau sa faca poze la fiece smecherii d-astea, sunt lucruri care se spun in 3 cuvinte... nu-i nevoie de poze...

 

 

 

 

on: antigelul nu se masoara cald ;)

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

- scade temperatura apei in mers sau se incalzeste foarte greu ? una din cauze poate fi un termostat blocat pe deschis (cel de pe pompa de apa sau cel de la EGR) -> termostatul de la EGR se poate verifica daca e blocat pe deschis DOAR la rece (cand ar trebui sa fie inchis), sufland prin el ... daca trece aer ca printr-o teava inseamna ca-i defect, daca trece foarte putin aer - spre deloc inseamna ca e bun :

 

http://sklepbmw.com/25-66-large/termostat-agr-egr-bmw-e46-e39-e38-e65.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.