Jump to content

Egr Anulat?!


LEOZRX

Recommended Posts

  • 2 months later...

ieri am anulat si eu egr-ul deoarece se defectase electrovalva de la egr.bine ca a fost doar asta , initial am crezut ca a picat turbina.nu mai saream de 50/h si scoatea un fum de nici tractorul nu scoatea

 

observatii cu egr anulat : masina trage mult mai bine , sunt uimit chiar , inainte imi mirosea a noxe cand stational la semafor sau chiar si in mers uneori.acum nu mai miroase deloc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu zic sa mergi la o diagnoza cu masina.

Mai mult ca sigur masina a inceput sa aibe aceste simptome, pe care proprietarul anterior, un adevarat "pasionat" le-a rezolvat anuland EGR-ul.

Mergi al la tester si vezi ce erori ai ce pot cauza un relanti instabil.

Legat de mirosul de gaze in masina, verifica sa nu cumva sa iti fie rupt/fisurat racordul flexibil de la toba de esapament. Acest racord se afla sub masina.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De ce prin reactivarea unui Egr anulat (am pus altul bun)masina incepe sa aiba dereglari de relanti si miros de gaze insuportabil in masina incat sunt nevoit sa merg din nou cu el anulat desi Egr e nou.???

 

 

100% ai electrovalva de la egr defecta. asa am patit si eu , ieri le-am schimbat pe amandoua si cea de la turbina si cea egr cu unele noi , 320 lei / bucata marca pierburg , este alta masina pot spune acum.

Link to comment
Share on other sites

100% ai electrovalva de la egr defecta. asa am patit si eu , ieri le-am schimbat pe amandoua si cea de la turbina si cea egr cu unele noi , 320 lei / bucata marca pierburg , este alta masina pot spune acum.

 

Si de asta afuma in interior, are fructuatii la relantiu si afuma pe interior?

Link to comment
Share on other sites

poate ca eroarea era din electrovalva si tu ai schimbat egr-ul degeaba

daca ai chef de investitii iti recomand sa iei o electrovalva noua pe care o montezi pe turbo si cea veche o cureti si o pui la egr, o sa fii surprins de reactia motorului dupa

furtune vacuu verificate, si racitorul de gaze sa nu fie spart

Link to comment
Share on other sites

Ca tot se vorbeste de EGR! Poate cumva aceasta piesa sa cauzeze turatia motorului la maxim daca nu e curatat sau electrovalva ok?

Mie mi s-a turat motorul din senin si mi-a distrus 2 culbutori si 2 supape+ tacheti si garnitura chiulasa! Din fericire/pacate nu s-a mai turat dupa anularea EGR cu un surub. si am peste 15000 Km fara probleme de atunci...

Nu am primit pana acum un raspuns clar de la nimeni! :angry2:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Anularea EGR-ului duce la uzura prematura a turbocompresorului din cauza cresterii temperaturii gazelor pe evacuare. Valva EGR este montata pe motoarele diesel pentru a reduce temperatura combustiei prin recircularea gazelor de ardere la turatii de relanti si medii pana in 2700 ture. Acest lucru este necesar pentru ca motoarele diesel functioneaza cu amestec sarac care provoaca supraincalzire in camerele de ardere din cauza surplusului de oxigen, singura varianta fiind recircularea acestor gaze. Nu recomand anularea EGR-ului, o solutie este curatarea anuala a galeriei de admisie, senzorului MAP si a EGR-ului. Referitor la problema ta, motorul poate intra in limp mode din cauza senzorului MAP ( senzorul care citeste presiunea de aer din galeria de admisie).

Michiduta avea dreptate aici ca sa revin cu blocarea sau lasarea EGRului activ ca multa lume inca e nehotarata. Motorul diesel functioneaza cu exces de oxigen, ceea ce poate cauza un amestec sarac, care de obicei duce motorul la moarte/supraincalzire mult mai repede. Temperatura gazelor de evacuare creste mult in zona in care amestecul e sarac si EGR-ul trebuie sa functioneze, care ghici unde pica ? Pe turbina.

Cat despre mitul vechi adica faptul ca la 'pedala blana' EGR oricum nu functioneaza deci ce probleme ar fi: La pedala blana, injectia e destul de mult marita, amestecul e foarte bogat, ceea ce face ca arderea sa fie una "unsa" si rece, temperatura combustiei fiind sub control. Daca va uitati pe o mapa de smoke limiter si calculati raportul aer/motorina veti vedea ca acolo unde e nevoie de EGR, poate trece de 16, ceea ce inseamna un amestec sarac. Raportul diesel ideal stochiometric e 14.7 : 1. Cu EGR activ se poate mentine un amestec si sarac si sub control dpdv al temperaturii combustiei. Blocarea EGR din soft nu e neaparat cea mai buna(pt evitare erori sau limp mode e cea mai ok) daca nu se umbla si la injectie in acea zona unde EGR ar trebui sa fie activ, adica imbogatire amestec/injectie pe smoke limiter/torque limiter si driver wish. E o poveste lunga cu EGR, nu e doar : protejam sau nu natura.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

Raportul ideal de 14.7:1 nu este atins niciodata cu softul stock, si mai ales la noile motoare BMW care merg cu un amestec foarte sarac.

Ipoteza despre EGT si care este influenta functionarii EGR-ului asupra vietii turbinei, sa poate verifica daca facem cateva masuratori simple.

 

Exemplu:

1. Temperatura gazelor de evacuare cu EGR on sa zicem la 2500 RPM. O denumim T1

2. Temperatura gazelor de evacuare cu EGR off la 2500 RPM. Va fi T1 + 5-10 grade

3. Temperatura gazelor de evacuare la 3500 RPM (aici egr-ul este oricum off). Temperatura va fi T1 + 40-50 grade in general.

Chiar credeti ca o diferenta de 5-10 grade C in sarcina partiala influenteaza viata turbinei? Tinand cont ca EGT-ul la peste 3500 RPM este mult mai mare, si ca acolo nu se recircula nimic?

 

Mai multi producatori anuleaza EGR-ul cand vand masini catre tari unde normele de poluare nu sunt asa de stricte ca in Europa.

Caz concret este Opel, care a vandut ani buni masinile Turbo diesel catre Turcia cu EGR-ul dezactivat din soft. Fara nici o alta modificare in soft referitoare la inectie, avans sau mai stiu eu ce.

 

Rolul EGR-ului este strict pentru a reduce nivelul de nitrati din gazele de evacuare prin reducerea temperaturii, si nicidecum pentru a proteja sau prelungi viata turbinei. Turbinele existau si au fost folosite cu mult inainte sa apara ideea de EGR.

 

Cu respect!

Edited by bazare
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am un x3 3.0d 2007 am aceeasi problema.

Intr-un interval de temperatura 5-25 de grade la relanti tremura masina de zici ca moare. Ma chinuie problema de 3 ani dar a inceput din ce in ce mai rau.

Am fost la reprezentanta BMW si la baneasa si la filaret.

Nimeni nu i-a dat de cap.

Am depistat de curand ca are legatura cu EGR adica da drumu la prea multe gaze si motorul ramane fara oxigen. De aici si mersul balbait ca in 3 pistoane. Practic motorul se sugruma in lipsa oxigenului.. Daca scot furtunul de vacum de la EGR se potoleste instant.

Precizez ca in ture merge foarte bine.

De cateva zile merg fara furtun la EGR si motorul la relanti merge bine in ture trage mai bine.

Valva de comanda a EGR am schimbat-o acum un an si nu a fost nicio imbunatatire.

Ce ar putea fi ?

 

A si am uitat sa mentionez ca atunci cand EGR activ aburul de la esapament are un miros intepator de nu poti sa respiri pe langa masina. Cand scot furtunul de la EGR nu mai miroase deloc.

Link to comment
Share on other sites

am fost la mecanic sa mi curete EGR-ul si mie, dupa ce l am desfacut, am constatat ca era plin de calamina, mecanicul mi a spus ca nu mi-a fuctionat niciodata...se poate asa ceva? singurele simptome care le aveam, era un tremurat in jur la 2000rpm, daca mergeam constant, mecanicul mi a spus ca EGR-u functioneaza doar pana la 2000rpm dupa nu mai conteaza..
Link to comment
Share on other sites

Normal ca se poate ca EGR sa nu fi functionat, ori nu aveai vacuum pe furtunul EGR, ori convertorul de presiune nu functiona, si ti-a ramas mereu inchis. Nu e nimic rau in asta, doar ca se mai sufoca motorul, problema era mare daca ramanea deschis, sesizai instant :)

Dupa multe teste/loguri, teste consum, driveabilitate, am ajuns la concluzia ca EGR e bine de anulat si de dat jos teava ce inca incalzeste admisia chiar daca el e inchis, dar cu modificarile aferente in soft.

Blocare soft + deschidere vane turbo in zona EGR cu 30-40% + compensare avans dynamic cu +2 grade.

Nu pot sa explic acum legatura directa intre vanele turbo si functionarea EGR ca ar fi mult de zis, dar pe scurt ideea e ca ele functioneaza intr-un sistem strans.

Se creeaza backpressure intre motor si vanele turbo, presiune care e folosita pentru a fi aruncata spre EGR. Daca EGR e blocat fizic, gazele de evacuare raman in tensiune intre turbina si motor(pumping losses), fapt ce afecteaza combustia. Gazele nu iau calea rezistentei minime adica evacuare, deoarece daca va uitati la cum e proiectata turbina, gazele sunt nevoite sa treaca mereu prin turbina pentru a ajunge pe evacuare. Ganditi-va la vanele turbo ca la un furtun de apa, daca-l strangi ai presiune mare cu apa putina, dar apa ramane in tensiune pe furtun mereu, e exact acelasi principiu.

Edited by JuiCe
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.