Jump to content

Pornire Grea La Rece


bogdan_g

Recommended Posts

Salut.

 

De cand cu frigul am o problema la masina(E46 320d FL 2002) . Dimineata cand este frig de la 2 3 grade in jos porneste in 1 -2 -3 pistoane.Daca opresc dupa 10 secunde si pornesc din nou porneste normal. Pe tester a dat bujiile 1 ,2 ,3 arse. Am schimbat toate buijiile cu unele Beru, dar tot la fel. Ca si simptoma aparte, ce nu am gasit pe forum, mentionez ca la prima cheie dimineata tin cheia ca si cum dau la automat dar nu invarte electomotorul decat dupa 5-10 sec, dupa care porneste dar foarte urat si scoate fum negru.

 

Daca a mai patit cineva faza cu datu la automat fara sa invarta astept sugestii si rezolvari. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca la E46 nu apare ca eroare modulul de bujii daca e defect. E posibil sa ai o problema cu modulul (releul). Mai pune o data testerul si vezi daca mai ai erori la bujii. Sterge eroarea, mergi putin si citeste iar erorile.

Daca totul e in regula cu bujiile si releul atunci din injectoare e problema.

Iar despre faza cu intarzierea invartirii electromotorului e posibil sa fie din contact.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Cred ca la E46 nu apare ca eroare modulul de bujii daca e defect. E posibil sa ai o problema cu modulul (releul). Mai pune o data testerul si vezi daca mai ai erori la bujii. Sterge eroarea, mergi putin si citeste iar erorile.

Daca totul e in regula cu bujiile si releul atunci din injectoare e problema.

Iar despre faza cu intarzierea invartirii electromotorului e posibil sa fie din contact.

 

Problma cu intarzierea invartirii electromotorului apare doar dimineata la rece deci nu cred ca e din contact avand in vedere ca in restul zilei merge perfect normal. Releul am cum sa-l verific fara sa demontez iar galeria ?

Link to comment
Share on other sites

Problma cu intarzierea invartirii electromotorului apare doar dimineata la rece deci nu cred ca e din contact avand in vedere ca in restul zilei merge perfect normal. Releul am cum sa-l verific fara sa demontez iar galeria ?

Pune testerul si vezi daca mai ai erori de bujii arse. Asta dupa ce in prealabil stergi eroarile de la bujii si mai faci o tura cu masina. Daca mai ai eroare atunci e modulul defect.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Din cate spune Robytza la E46 se poate verifica daca este defect releul.

 

Treaba ciudata este de ce iti scoat fun negru, in general al trebui sa fie alb daca este de la bujii/ releu

De la injectoare cred ca e. Ar putea vedea la pornire cu INPA sau DIS ce corectii are la injectoare la pornire.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Salut. Ai rezolvat ceva ?

Sunt curios pentru ca si a mea (320D FL din 2002) face la fel doar ca face asa pe la -20 de grade. Porneste cu demarorul pus lung si parca bat injectoarele vreo 5-10 secunde ,porneste aiurea in 2,3 pistoane si scoate fum negru de zici ca-i SAVIEM cand se balbaie dupa ce isi revine nu mai scoate si nici injectoarele nu mai bat.

Link to comment
Share on other sites

E de la releu, cu siguranta, cauta-l pe Robert TAU in Bucuresti, te descurca el ......

De la injectoare cred ca e. Ar putea vedea la pornire cu INPA sau DIS ce corectii are la injectoare la pornire.

Nu se masoara corectiile la pornire...doar la cald.si apoi daca l-ar fi deranjat injectoarele ar fi dat si eroare de "smooth running control" !

Link to comment
Share on other sites

Nu se masoara corectiile la pornire...doar la cald.si apoi daca l-ar fi deranjat injectoarele ar fi dat si eroare de "smooth running control" !

Cu „smooth running control” ai dreptate. Stii cumva de ce nu se masoara la pornire corectiile injectoarelor?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cu „smooth running control” ai dreptate. Stii cumva de ce nu se masoara la pornire corectiile injectoarelor?

E un pic logic.... Componentele injectiei (si nu numai) se masoara in starea de "run" adica la parametrii de fuctionare normala. In starea de "transit" adica imediat dupa pornire si pana motorul ajunge la parametri nominali, valorie de corectie, avans, debite sunt irelevante pentru ca masina isi modifica starile in functie de temperatura, De aia incepand cu debitmetrul si terminand cu injectoarele valorile se masoara cu motorul cald si la ralanti.

Sunt anumiti parametri care se masoara si la rece sau la starea de "pornire" cum ar fi temperatura lichidului de racire pentru ca in functie de el masina "stie" daca sa dea drumul la bujii incadescente sau la socul de benznina in functie de tipul motorului, daca pompa de inalta presiune face "parametri" in timpul stabilit...etc....De aia sfatuiesc pe toti atunci cand fac o diagoza la masina sa mearga la un profesionist (pentru ca diagnosticarea unei masini este o meserie) si nu la un simplu cititor de erori, pentru ca nu intotdeauna eroarea stocata in memoria ECU-lui spune real defectul masinii.Asa cum sunt masini care se "vaita" de debitmetru cand au turbina defecta , exista si masini care nu "spun" nimic ....dar nu pornesc.

De aici destulele nemultumiri de genul " mi-a dat eroare de bujii-le-am schimbat si masina tot nu porneste".O masina "spune" la dignoza ce a fost programata sa "spuna" si de obicei programele de diagnoza sunt facute o data cu costructia hard-ului masinii si nu prea sunt studiate uzurile si defetele care survin dupa un anumit numar de km.

Link to comment
Share on other sites

E un pic logic.... Componentele injectiei (si nu numai) se masoara in starea de "run" adica la parametrii de fuctionare normala. In starea de "transit" adica imediat dupa pornire si pana motorul ajunge la parametri nominali, valorie de corectie, avans, debite sunt irelevante pentru ca masina isi modifica starile in functie de temperatura, De aia incepand cu debitmetrul si terminand cu injectoarele valorile se masoara cu motorul cald si la ralanti.

Sunt anumiti parametri care se masoara si la rece sau la starea de "pornire" cum ar fi temperatura lichidului de racire pentru ca in functie de el masina "stie" daca sa dea drumul la bujii incadescente sau la socul de benznina in functie de tipul motorului, daca pompa de inalta presiune face "parametri" in timpul stabilit...etc....De aia sfatuiesc pe toti atunci cand fac o diagoza la masina sa mearga la un profesionist (pentru ca diagnosticarea unei masini este o meserie) si nu la un simplu cititor de erori, pentru ca nu intotdeauna eroarea stocata in memoria ECU-lui spune real defectul masinii.Asa cum sunt masini care se "vaita" de debitmetru cand au turbina defecta , exista si masini care nu "spun" nimic ....dar nu pornesc.

De aici destulele nemultumiri de genul " mi-a dat eroare de bujii-le-am schimbat si masina tot nu porneste".O masina "spune" la dignoza ce a fost programata sa "spuna" si de obicei programele de diagnoza sunt facute o data cu costructia hard-ului masinii si nu prea sunt studiate uzurile si defetele care survin dupa un anumit numar de km.

Mersi pentru informatii!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.