Jump to content

Primul Meu Bmw - Prima Provocare


DYC88

Recommended Posts

Totul incepe in octombrie 2011 cand fostul meu sef ma duce la un amic de-al lui sa vad un BMW pe care acesta il detinea de 10 ani dar nu mai circula cu el; masina era nepornita de ceva luni si nerulata de vreo 3 ani, dar totusi m-am incumetat si am luat-o cam ca pe un dar, fara prea multe verificari, tinand cont ca am achitat-o ulterior in rate cand s-a putut.

Masina este un 520i din 03.1992 (national version Germany), non-vanos dar cu electronica SIEMENS, avea atunci 138.000KM, fiind inscrisa in '93 in Romania, avand vreo 3 proprietari trecuti de 45 de ani fiecare; cel de la care am luat-o a rulat doar 10k din 2001 pana in 2011, avea alte masini.

Ca si dotari avea cam NIMIC, exceptand trapa manuala si alarma aftermarket, restul cred ca sunt la serie (ABS, clima duala fara AC..).

Asa arata in prima zi, dupa o spalare a pamantului de pe ea

 

 

 

La vreo luna, dupa ce am reusit sa o inmatriculez pe numele meu.

 

 

Dupa ce am rezolvat cu actele, au inceput lucrarile de restaurare, depre care o sa incerc sa imi amintesc in totalitate, au fost efectuate in decursul a vreo 2 luni:

 

Din pct. de vedere tehnic:

 

-schimb ulei, filtre (revizia normala si foarte necesara);

-debitmetru (SH)

-sonda lambda (noua)

-senzor temp apa

-termostat apa

-bascule fata

-bielete directie

-bielete antiruliu fata

-tampoane esapament + cutie viteza

-simering arbore cotit

-disc ambreaj

-flansa cardan

-discuri frana spate(placutele erau noi)

-curea accesorii + role

-reconditionat alternator (rulmenti + regulator cu perii)

-curatat injectoare la ultrasunete

-garnitura capac chiulasa (vesnica problema la M50)

-bujii

-inlocuit furtune benzina

-inlocuit lichid de frana

-inlocuit antigel

-rectificat chiulasa

 

 

Se poate vedea si topicul http://www.bmwclub.ro/forums/topic/107531-e-34-520i-ceva-probleme/ pentru decursul unor lucrari de restaurare;

As mai avea nevoie de regulatorul de ralanti pentru ca cel pe care il am acum nu e prea grozav, mai are momente cand nu merge rotund la ralanti, dar urmeaza si acela in curand, trebuie sa il iau nou.

Am avut ambitia de a nu face nimic estetic/retrofit pana nu am rezolvat problemele tehnice.

 

Anul acesta a primit urmatoarele:

-volan M-tech 2

-nuca schimbator (cea veche a fost un subiect TABU, o imitatie de lemn cu o emblema "bemeve" lipita)

-kit xenon

-proiectoare

-semnalizari albe

-geamuri electrice fata

-oglinzi incalzite

 

Acum arata asa (petele sunt de la zapada):

 

Sper sa primeasca in curand o pereche de style 37

 

geamuri fumurii, eventual niste stopuri cu semnale albe pe spate si, dupa ce se intreapta vremea, o vopsire integrala pentru ca vopseaua este patata si zgariata, precum si AC.

 

Vreau sa precizez ca tot ceea ce s-a facut a fost cu ajutorul forumului si al catorva oameni de aici care merita toata aprecierea:

 

-doru98nic : tot ce a tinut de mecanica, inclusiv rectificat chiulasa

-alex_mnk si brandex : geamuri el. + oglinzi incalzite

-ROBERT_TAU: inlocuit lichid frana cu pompa presiune + inlocuit furtune carburant

-MAS pt. tester

-FlorineluXXL pt. teste de compresie si presiune pompa benzina

-DOMI pt. izvorul lui nesecat de cunostinte(si rabdare)

 

(daca am omis pe cineva nu a fost cu intentie :fear: )

 

In speranta ca nu v-am plictisit prea rau, o sa revin cu noutati pe masura ce va fi cazul. Orice sfat/critica este binevenita :drinks:

post-7741-0-02438000-1414429406_thumb.jpg

post-7741-0-30368400-1414429412_thumb.jpg

post-7741-0-06412000-1414429421_thumb.jpg

post-7741-0-64415800-1414429428_thumb.jpg

post-7741-0-23697700-1414429443_thumb.jpg

post-7741-0-92699800-1414429451_thumb.jpg

post-7741-0-84707800-1414429533_thumb.jpg

post-7741-0-75096000-1414429682_thumb.jpg

post-7741-0-63712000-1414429700_thumb.jpg

post-7741-0-89348300-1414429708_thumb.jpg

post-7741-0-57998000-1414429720_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

frumoasa, sa te poarte cati mai multi km,vad ca iti dai si interesul sa o ti intr-o stare cat mai buna ceea ce e de apreciat :thumbsup:

 

 

ps:daca nu e secret cat ai dat pe ea sunt curios la ce pret mai se invarte?

Edited by batory
Link to comment
Share on other sites

hmm... eu cam 17 aveam in cap, cu toate ca modelul ala e orgasmic; am vazut style 66 pe 17, sunt asemanatoare; sa vad si bugetul cat o sa fie.

 

@batory : multumesc, nu o tin ci o fac, era intr-o stare deplorabila cand am luat-o fata de cum este acum, bine macar ca nu are deloc rugina.

am dat 1200E pe ea si estimez ca pana acum am urcat la vreo 2800 cu tot ce am facut

 

 

PS: vreau sa ii fac si niste spoilere discrete si praguri, poate un kit de M5, asta inainte de vopsire.

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

hmm... eu cam 17 aveam in cap, cu toate ca modelul ala e orgasmic; am vazut style 66 pe 17, sunt asemanatoare; sa vad si bugetul cat o sa fie.

 

@batory : multumesc, nu o tin ci o fac, era intr-o stare deplorabila cand am luat-o fata de cum este acum, bine macar ca nu are deloc rugina.

am dat 1200E pe ea si estimez ca pana acum am urcat la vreo 2800 cu tot ce am facut

 

 

PS: vreau sa ii fac si niste spoilere discrete si praguri, poate un kit de M5, asta inainte de vopsire.

cum am spus de apreciat///altii le iau si le aduc intr-o stare si mai jalnica decat la cumparare si apoi o repun la vanzare/mult succes cu ea

Link to comment
Share on other sites

Vad ca are aceasi culoare cu ce am eu.. oriental blau..

E destul de rara, si pare ca se schimba cum e lumina, e frumoasa. dar si pretentioasa, se vede tot pe ea...

 

uite-l pe buclucas... nou la pret rezonabil.. :)

http://www.ebay.de/i...#ht_5000wt_1069

Imi dai de veste daca vrei sa ti-l comand... in caza ca nu ai cont de paypal..

Sa o stapanesti sanatos, sper sa te bucuri de ea cand e pusa la punct cum ma bucur si eu de a mea.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Domi e super bun pretul, din ce inteleg de acolo merge si la 2 si la 3 pini? Mie imi trebuie codul 13 41 1 433 625 , cu 2 pini, care nu apare acolo. Nu se potriveste... acela e pt 626 la coada , eu am 625...

 

 

Culoarea este Lazurblau Blue

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Primul meu BMW a fost exact ca al tau, doar ca aveam ceva mai multe dotari si era negru, am tinut foarte mult la el si al fel ca si tine, am schimbat o gramada dupa ce l-am luat si i-am facut destule upgrade-uri, cel mai mult m-am chinuit sa-i pun OBC 4... uite poze cu al meu:

post-669-0-60582000-1327779053_thumb.jpg

post-669-0-28228700-1327779054_thumb.jpg

post-669-0-89852200-1327779054_thumb.jpg

post-669-0-55434300-1327779055_thumb.jpg

post-669-0-02914000-1327779056_thumb.jpg

post-669-0-48433300-1327779056_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa imbatranesc de tanar, si asa am avut pana acum multe batai de cap, OBC-ul nu mi se pare o necesitate; mai degraba as opta pt. pilot automat, dar si acela am inteles ca este destul de complicat de montat, dar cine stie, poate cand nu o sa mai am altceva de facut o sa ma apuc de "excentritati" :rolleyes:

 

Arata marfa cel pe care l-ai avut, cu ocazia asta mi-am amintit ca imi trebuie si mie un tips la evacuare, arata super cu cel dublu.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
eu i-am schimbat toata evacuarea, parca si serpisori i-am pus nu mai tin minte, traseul l-am facut pe vremea cand exista C&C Tuning pe bd. Ion Mihalache, insemnand toate tevile de inox, toba intermediara + finala cu tips dublu, parca Borla erau(aia originala este cu o singura teava). Tot de la ei am luat jantele si cauciucurile, arcuri H&R, ceva ambreiaj sport, nu mai stiu ce marca, iar la DIMSPORT i-am schimbat chip-ul (pe vremea aia resoft-ul insemna schimbat chip-ul fizic cu altul) :) tot atunci abia aparuse xenonul aftermarket in Romania si bineinteles ca i-am pus si eu :p Oricum, erau chioare rau farurile la e34... Tin minte ca i-am schimbat aproape tot ce tine de suspensie, inclusiv bucsile alea mari de pe puntea spate, discurile de frana si caseta de directie.. vai de capul meu, acum daca imi amintesc nu-mi vine sa cred lol :laugh: Dar cum zm spus, am tinut mult la masina aia...
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa umblu la evacuare, este cea originala si nu are nici o scapare, nici macar ruginita nu este; imi place sunetul motorului, nu vreau sa ma baraie la creieri vreo finala "racing" sa ma auda vecinii cand plec vin acasa de la 1 km...
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
stiu, nici eu nu as mai face acum asa ceva, insa eram si eu un pustan atunci :) nu doar finala, am schimbat tot eu, cum ziceam... oricum, se auzea interesant, nu doar barait de finala.
Link to comment
Share on other sites

Masina a primit o baterie noua, cea veche a cedat cu toate ca era fabricatie 2009 ( nu s-a mers cu ea vreo 2 ani ), nu a vrut nici sa se descuie dimineata, a murit un element; nu a dat semne de slabiciune pt. ca masina porneste foarte repede.

 

Am mai inlocuit si vechiul casetofon SONY cu un mp3 Alpine care se incadreaza perfect in decor :yahoo: , o sa trebuiasca si un subwoofer sau macar alte boxe pe spate, se aud decent si cele originale dar fara bass....

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.