Jump to content

Trepidatii Si Fum


Recommended Posts

Salut..aceiasi problema o am si eu , cu trepidatiile la 1800-2200 iar la intrebarea ta daca face si cand sta pe loc, la mine da!

Adica o scot din viteze si o accelerez si la 1800-2200 se simte o intrerupere ceva ...asta acuma de cand a venit iarna. App daca am facut schimbul de ulei acuma 2000 km as putea sa pun si acuma o doza da Metabond Gold in ulei? ps . imi cer scuze daca am gresit cu postarea mea aici dar sunt nou pe forum si ma cam speriat si pe m ine problema asta!

 

foarte posibil ca volanta sa-ti fie pe moarte si de aceea apar trepidatiile doar de cand a venit frigul,

asta in caz ca ai verificat deja injectoarele si sunt ok, iar avansul din pompa de injectie e in limitele ei, iar filtru de motorina a fost schimbat la timp, sunt multe posibile cauze...

(eventual chiar si tampoanele de sustinere a motorului ar trebui verificate daca nu cumva sunt rupte deja din cauza trepidatiilor excesive)

Link to comment
Share on other sites

La mine daca trepida sinu dadea fum ii dadeam repede de cap, dar fumul asta albastrui ma pune pe ganduri.

ok, dar masina are forta in turatii joase, iar cand intra turbo se simte acest lucru?

ai jocul din axul de la turbina?

fumul albastrui e uleiul ars (sigur iti scade si nivelul la ulei doar ca pierderea e mica si nu poti sesiza), nu are treaba cu aerul si motorina deci segmentul de injectie e ok,

ramane sa verifici turbina, compresia pe fiecare cilindru, filtrul epurator si traseul gazelor de carter cat ulei arunca prin teava aia, eventual experimental o captezi intr-o sticla si dai o tura cu masina sa vezi daca face la fel,

daca fumul e alb, atunci poate fi dus racitorul de gaze de sub termostatul de egr, are niste lamele care se oxideaza si se gauresc astfel ajunge apa in piston.

 

p.s. daca totusi toate de mai sus sunt verificate si nu ai gasit problema, parerea mea e ca turbina ta e cu probleme si ar trebui schimbata, cel putin experimental cu una de pe o masina care nu a avut problema asta.

spun asta din experienta!

Link to comment
Share on other sites

Masina are forta si la turatii joase, pana la limitare trage liniar, epurator schimbat filtre la 10.000, uleiul nu scade absolut deloc(MOTUL 5W40), verific foarte des, acolo ramane pana la urmatorul schimb. Si nu face mereu, nu e o regula. Cateodata nu face. Deci, ajung cu masina la 2.000 de rot/min si incerc sa accelerez deosebit de finut, exact acand accelerez asa face masina. Daca accelerez mai tare sa urce mai repede in turatii, nu are niciun fel de problema. Cand am accelerat finut la 2000 rot/min incep trepidatiile si pufurile de fum albastru. :angry2: Dupa ce a trecut de 2.200 de rot/min accelerand asa finut, nu mai face. In orice turatie cat de finut as accelera nu are nicio problema. Am incercat de exemplu de la 15000 rot/min sa accelerez finut: NICIO PROBLEMA...de la 3000 la fel....doar in plaja asta 1800-2200 rot/min...si ATENTIE...CHIAR SI AICI...NU MEREU. Alimentez numai cu EVO diesel.

 

ELECTROVALVE SCHIMBATE AMANDOUA PE PIERBURG!

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

pai in situatia asta raspunsul ti l-ai dat chiar tu :)

 

lagarele de la turbina sunt uzate, iar uneori scapa ulei alteori nu,electrovalvele isi fac treaba - geometria variabila lucreaza - iar cand se schimba turatia turbinei arunca ulei pe langa ax, iar cantitatile de ulei prelinse sunt mici, motiv pentru care nu sesizezi diferente pe joja de ulei.

sfatul meu e ca prima data sa schimbi uleiul cu un 10w40, e mai gros si s-ar putea sa nu se prelinga asa de usor, iar daca nici asa nu se rezolva problema, sa pui deoparte bani pt ca intr-un moment sau altul ai nevoie de o alta turbina. (bine mai exista si varianta cu reconditionatul)

 

p.s. intotdeauna cel mai bun mecanic al masinii tale esti chiar tu, utilizatorul, care o observi in diferite conditii cum se comporta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa mai zic, turbina nu are joc in ax.... Ma gandeam ca problema cu trepidatiile are legatura cu pornitul greu intre temperaturi, adica cand ajunge temperatura lichidului de racire pe albastru. Intre temperaturi invarte mult si tot asa da un puf de fum albastru. Astea sunt 2 probleme pe care le are masina mea. Singurele.
Link to comment
Share on other sites

aveam un client la un moment dat caruia exact asa cand temperatura motorului era pe albastru pornea greu, invartea de 7-8 ori pana cand abia pornea, a luat de la mine si a schimbat injectoarele, senzorul de temperatura, debitmetrul de aer, calculatorul motorului si tot degeaba ca nu a reusit sa rezolve problema cu pornirea, era disperat deja tipul, mai ales ca a dat destul de multi bani pe masina si tinea la ea, era foarte ingrijita,

iar intr-un final a schimbat ce a mai ramas, pompa de injectie si s-a rezolvat problema ...

Link to comment
Share on other sites

verifica furtunele de vacuu de la electrovalva turbo

asa facea si a mea cu furtunasul scos la electrovalva

fum la pornire si mers cu trepidatii, fum cenusiu

verifica si la egr furtunasele si la radiator daca ai cu clapeti

Am comandat furtunasele vacuum e original. Nu imi scade antigelul din vas si nici ulei nu mananca.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca ar mai putea fi de la lantul de distributie....in seara asta o pun pe tester....inainte sa ma apuc de reparatii. Au sosit si furtunele de vacuum.... :thumbsup:

 

Spune-mi si mie lungimile celor 2 furtunase cand ai timp : cel ce intra-n Egr si cel ce vine de sub admisie si intra-n electrovalva egr . Mersi

Link to comment
Share on other sites

Am pus masina pe tester aseara. Am avut o eroare pe EGR, niste erori pe alarma masinii, iar in legatura cu pompa imi arata 2 valori: La una dintre ele am avut 0.8 ceea ce nu e chiar bine ca trebuia sa am intre 1 si 3 iar la cea de-a 2-a am avut 12.5, ceea ce e foarte bine. Dupa ce am sters toate erorile, masina merge mult mai bine, mai are aceasta trepidatie, dar la o intensitate mult mai mica si mult mai rar. Ce nu v-am spus este ca prin vara, din greseala, eram si foarte nervos, i-am dat din treapta a-4-a, treapta a-2-a. Va dati seama, mi s-au aprins toate becurile la bord si m-a pus in "cap". :bye: Am lasat-o 10 minute oprita, dupa care am pornit-o si a mers fara niciun fel de problema. Tipul cu tester-ul mi-a spus ca este posibil sa fie vreo supapa atinsa si pana nu se desface motorul n-are de unde sa stie. In legatura cu pornirea grea intre temperaturi, mi-a spus ca este 100% de la distributie, trebuie aliniata din nou. :bye: Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Cu ce ar putea afecta furtunul acela mersul motorului? Testul s-a facut cu DIS, din cate am inteles.

 

daca nu e conectat furtunul, adica furtun rupt, crapat, pe acolo se pierde vacum si poate sa influenteze restul, adica egr si turbo.

 

Eu in oarecare masura am scapat de fum. Mie imi baga apa pe evacuare din cauza racitorului de gaze dinaintea egr-ului, era spart. Am schimbat si uleiul, am pus 10w-40.

 

 

Link to comment
Share on other sites

electrovalva e pe suportul de la joja de ulei montata

unii nu se lasa asa usor pana nu vad cu ochii lor ce si cum....eu am probat de la 0w40 pana la 5w40, si vreau sa bag la urmatorul 10w40, masina are 200k deja,un pic de extraprotectie nu strica, poate ca iarna nu e indicat dar vara 10w40 merge, eu am lucrat cu niste motoare yamaha de 315cp diesel si uleiul recomandat era 15w40, si motoarele erau ff scumpe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.