Jump to content

Sezonul 2012 - Formula 1


jon doe

Cine va fi campionul mondial al Formulei 1 in anul 2012 ?  

96 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu e corect, Webber a avut probleme tehnice. Ăn plus chiar dacĂŁ la ĂŽnceput ar fi fost mai rapid decât Vettel, sigur nu ar fi fost lĂŁsat sĂŁ se desfĂŁșoare.

 

Altfel și mașina conteazĂŁ. Vezi Kimi și Massa. Pur și simplu, Kimi cu DRS nu putea sĂŁ treacĂŁ de Massa. Idem pentru Grosjean comparativ cu Hulk, care nu e totuși de la o echipĂŁ de top, dar vitezele maxime au fost mereu la vârf pentru Force India.

Link to comment
Share on other sites

Clasamente generale după India (XVII)

 

Pilot Pct

1 Sebastian Vettel 240

2 Fernando Alonso 227

3 Kimi Räikkönen 173

4 Mark Webber 167

5 Lewis Hamilton 165

6 Jenson Button 141

7 Nico Rosberg 93

8 Romain Grosjean 90

9 Felipe Massa 89

10 Sergio Pérez 66

11 Kamui Kobayashi 50

12 Nico Hülkenberg 49

13 Paul Di Resta 44

14 Michael Schumacher 43

15 Pastor Maldonado 33

16 Bruno Senna 26

17 Jean-Eric Vergne 12

18 Daniel Ricciardo 9

19 Timo Glock 0

20 Heikki Kovalainen 0

21 Vitaly Petrov 0

22 Jérôme D'Ambrosio 0

23 Charles Pic 0

24 Narain Karthikeyan 0

25 Pedro de la Rosa 0

 

Constructor Pct

1 Red Bull/Renault 407

2 Ferrari 316

3 McLaren/Mercedes 306

4 Lotus/Renault 263

5 Mercedes 136

6 Sauber/Ferrari 116

7 Force India/Mercedes 93

8 Williams/Renault 59

9 Toro Rosso/Ferrari 21

10 Marussia/Cosworth 0

11 Caterham/Renault 0

12 HRT/Cosworth

 

La o scurta trecere prin clasament nu poti sa treci cu vederea locul lui Kimi Raikonen, un 3 la genereal in primul an de la revenirea in F1 nu e deloc dezonorant si mai ales cu echipamentul de care beneficiaza. Nu o sa mai ramana acolo daca echipa nu face ceva sa imbunatateasca performanta monopostului. Azi locuc 7 a fost tot ce a putut spera cei de la Lotus.

 

La constructori campionatul e ca si jucat doar daca ReddBull au de gand sa intre in concediu mai devreme ar putea pierde titlul. Ramane de vazut daca Alonso reuseste sa isi mentna echipa pe locu 2 de unul singur la constructori sunt aproape McLaren.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Schumacher e un mos simpatic printre niste nepoti extrem de poznasi si iuti. E clar ca Mercedes nu a prins ritmul in F1, s-ar putea spune ca au punctat in F1 doar la capitolul marketing anul asta.

 

Nu ma bucur de necazul altuia dar Mercedes demonstreaza ca e al -2lea mare brand nemtesc care nu a inteles F1, de cateva sezoane si BMW s-a lasat pagumas asa ca ma astept sa vad si o retragere Mercedes.

 

Daca ar fi sa te iei dupa succesele din F1 Renault e la ani lumina de marcile nemtesti.

Link to comment
Share on other sites

BMW a avut o situație mai specialĂŁ ĂŽn F1. N-aș zice cĂŁ nu a ĂŽnțeles cum stau lucrurile, pur și simplu când au ajuns sĂŁ dezvolte o mașinĂŁ și s-au bazat pe niște reguli, acestea s-au schimbat. BMW fiind firmĂŁ serioasĂŁ nu a acceptat și a oprit finanțarea pentru ca ulterior sĂŁ se retragĂŁ definitiv. Atunci au anunțat cĂŁ ar vrea sĂŁ ĂŽncerce DTM-ul. Anul ĂŁsta au câștigat, deși competiția e serioasĂŁ.

 

Renault ca echipĂŁ de uzinĂŁ nu a avut rezultate fantastice din prima. Ăn plus sĂŁ nu fim rĂŁi, Renault a demonstrat cĂŁ poate face mașini sport excepționale. Mergi cu ultimele modele de Megane și Clio RS. Ei mĂŁcar au fĂŁcut ceva. La polul opus ar fi Citronel și Peujos, care deși sunt tari ĂŽn WRC, pe stradĂŁ nu le-a reușit deloc (de ĂŽncercat, au ĂŽncercat).

 

DacĂŁ AMG nu va avea rezultate nici anul viitor, probabil se vor retrage.

Link to comment
Share on other sites

AMG nu se va retrage cel putin 3-4 ani indiferent de rezultate

 

din 2014 se schimba complet lucrurile oricum pentru toata lumea

 

referitor la renault , sa nu uitam ca si ei au fost in F1 cu mult timp inainte sa aibe echipa proprie, la fel ca si mercedes

 

cam toate echipele mari au avut sezoane nasoale rau , de la ferarri la mclaren si williams sau daca vreti aduceti-va aminte unde era red-bull acum vreo 5 ani..pe nicaieri

Link to comment
Share on other sites

in cazul williams, renault furniza doar motoarele, de restul se ocupa williams

 

le fel hamilton a castigat in 2008 titlul cu un mclaren -mercedes, dar aia nu inseamna ca masina a fost rapida datorita uzinei mercedes..nicidecum , masina a fost rapida datorita mclaren si al sasiului, acolo se face diferenta nu la motoare

Link to comment
Share on other sites

in cazul williams, renault furniza doar motoarele, de restul se ocupa williams

 

le fel hamilton a castigat in 2008 titlul cu un mclaren -mercedes, dar aia nu inseamna ca masina a fost rapida datorita uzinei mercedes..nicidecum , masina a fost rapida datorita mclaren si al sasiului, acolo se face diferenta nu la motoare

 

Corect, in astfel de cazuri, aerodinamica si sasiul sunt vitale pt un monopost de F1, dar cred ca si motorul isi are aportul lui...uite iti dau un ex, valentino rosi de la moto GP, campion multiplu ( nu mai putin de 9 ori), acum e pe lesinata aia de ducati... din locurile 7 si 8 nu mai iese....chiar a recunoscut ca motocicleta sa nu se ridica la valoarea celor de la honda sau yamaha,avand motoare mult mai puternice, si a spus ca trebuie lucrat la motor, si ca trebuie dezvoltata o alta strategie, altfel n-are cum sa le faca fata rivalelor.Ma gandesc ca si in F1 e asemanator ca in moto gp, doar ca in cazul masinilor aerodinamica si modul de constructie al sasiului isi spun cuvantul.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

F1 nu e moto gp.

 

constructorul motorului in f1 e prea putin important mai ales ca dezvoltarea motorului e oprita de mult timp si probabil va ramane asa pana in 2014 cand vor aparea noile motoare turbo

 

daca te uiti pe grila vei vedea ca red bull ,care se spune ca e una dintre cele mai rapide masini, are motor renault, exact acelasi motor il are si catheram care sunt exact la polul opus

Link to comment
Share on other sites

Echipe ca Williams, McLaren, Sauber si mai nou RedBull merita tot respectul se pricep la F1 si o fac cu tot ce implica asta strategie, marketing, finantare si dezvoltare sasiu. Au demonstrat ca atunci cand se cumuleaza catva factori si acestia nu sunt chiar putini pot face diferenta. Echipele de uzina cu mici exceptii au reusit performante notabile si aici sigurle echipe de top sunt Ferrari (la Ferrari proiectele incep din F1 si se termina pe sosele,oricum din alta liga ), Lotus si Renault care desi produce masini mult mai "pasnice" a demonstrat ca poate ceva.

 

O statistica ceva mai veche dar care spune multe legat de sturctura echipelor si importanta lor in F1.

 

Cele mai multe victorii (Echipe)

Loc Nume Pilot Victorii

1 Flag of Italy.svg Scuderia Ferrari 215

2 Flag of the United Kingdom.svg McLaren 169

3 Flag of the United Kingdom.svg Williams 113

4 Flag of the United Kingdom.svg Lotus 73

5 Flag of the United Kingdom.svg Brabham 35

= Flag of France.svg Renault F1 35

7 Flag of Italy.svg Benetton 27

8 Flag of the United Kingdom.svg Tyrrell 23

9 Flag of the United Kingdom.svg BRM 17

10 Flag of the United Kingdom.svg Cooper 16

Link to comment
Share on other sites

Legat de cursa de duminica la Ferrari mecanicii noaptea nu dorm.

 

Mecanicii Ferrari au încercat astfel să-i pregătescă pilotului spaniol Fernando Alonso un monopost cu care acesta să se poată lupta de la egal la egal pentru titlul mondial cu germanul Sebastian Vettel de la Red Bull.

 

Joi, Alonso a făcut apel la unitate şi le-a cerut membrilor echipei sale să facă tot ce le stă în putinţă, să lucreze peste program dacă este nevoie, pentru ca Ferrari să câştige titlul mondial la piloţi.

 

"Trebuie să concurăm la nivelul nostru maxim. Avem nevoie ca fiecare mecanic, fiecare inginer, fiecare pilot, fiecare membru al echipei să muncească peste program. Cu toţii uniţi, trebuie să găsim o jumătate de zecime în plus şi astfel să concurăm cu Red Bull, care este foarte puternică în acest moment", a declarat Alonso, potrivit autosport.com.

 

Echipa a înţeles mesajul pilotului şi a folosit prima dată în acest sezon una dintre cele patru excepţii permise de FIA la regulamentul care le interzice tehnicienilor să lucreze pe timpul nopţii înaintea unei curse. Mecanicii şi inginerii au lucrat la 04.00 dimineaţa, timp de şase ore, pentru ca maşina lui Fernando Alonso să fie în cele mai bune condiţii la startul antrenamentelor oficiale de vineri.

 

 

 

Yas Marina, Abu Dhabi - rezultat antrenamente libere 1 - 02.11.2012

Pilot Echipă Timp Gap Tururi

01 L. Hamilton McLaren 1:43.285

21

02 J. Button McLaren 1:43.618 0.333 19

03 S. Vettel Red Bull 1:44.050 0.765 23

04 F. Alonso Ferrari 1:44.366 1.081 21

05 M. Webber Red Bull 1:44.542 1.257 22

06 M. Schumacher Mercedes 1:44.694 1.409 23

07 P. Maldonado Williams 1:45.115 1.830 26

08 N. Rosberg Mercedes 1:45.194 1.909 19

09 V. Bottas Williams 1:45.347 2.062 25

10 K. Räikkönen Lotus 1:45.422 2.137 15

11 F. Massa Ferrari 1:45.567 2.282 24

12 N. Hulkenberg Force India 1:45.587 2.302 20

13 K. Kobayashi Sauber 1:45.722 2.437 20

14 R. Grosjean Lotus 1:45.743 2.458 20

15 J. Bianchi Force India 1:45.769 2.484 22

16 S. Perez Sauber 1:45.811 2.526 22

17 D. Ricciardo Toro Rosso 1:46.649 3.364 24

18 J. Vergne Toro Rosso 1:46.708 3.423 26

19 H. Kovalainen Caterham 1:47.418 4.133 23

20 T. Glock Marussia 1:47.891 4.606 21

21 P. de la Rosa HRT 1:48.354 5.069 22

22 M. Chilton Marussia 1:48.887 5.602 22

23 Q. Hua Ma HRT 1:50.487 7.202 20

24 G. van der Garde Caterham fără timp - 3

 

 

 

Yas Marina, Abu Dhabi - rezultat antrenamente libere 2 - 02.11.2012

Pilot Echipă Timp Gap Tururi

01 S. Vettel Red Bull 1:41.751

34

02 L. Hamilton McLaren 1:41.919 0.168 34

03 J. Button McLaren 1:42.412 0.661 36

04 M. Webber Red Bull 1:42.466 0.715 21

05 R. Grosjean Lotus 1:42.500 0.749 34

06 K. Raikkonen Lotus 1:42.532 0.781 28

07 F. Alonso Ferrari 1:42.587 0.836 31

08 F. Massa Ferrari 1:42.823 1.072 33

09 P. Maldonado Williams 1:42.998 1.247 37

10 S. Perez Sauber 1:43.106 1.355 36

11 B. Senna Williams 1:43.191 1.440 34

12 N. Rosberg Mercedes 1:43.200 1.449 32

13 N. Hulkenberg Force India 1:43.255 1.504 34

14 M. Schumacher Mercedes 1:43.267 1.516 32

15 P. di Resta Force India 1:43.578 1.827 34

16 K. Kobayashi Sauber 1:43.689 1.938 32

17 D. Ricciardo Toro Rosso 1:44.260 2.509 27

18 J. Vergne Toro Rosso 1:45.073 3.254 19

19 V. Petrov Caterham 1:45.245 3.494 36

20 H. Kovalainen Caterham 1:45.782 4.031 33

21 T. Glock Marussia 1:46.589 4.838 36

22 C. Pic Marussia 1:46.671 4.920 32

23 P. de la Rosa HRT 1:46.707 4.956 26

24 N. Karthikeyan HRT 1:47.406 5.655 35

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

desi credeam pana acum cateva curse ca schumacher mai poate dar nu-l duce masina, astazi m-am convins ca cel mai bun lucru ce-l poate face in momentul asta e sa se retraga

 

a dat-o-n bara din nou in calificari, a incurcat ceva acolo la sistemul KERS, prea multe greseli din partea lui, aproape in fiecare cursa greseste ceva, este inadmisibil din punctul meu de vedere, tehnologia a avansat pre mult pentru el si nu poate tine pasul

 

cum spunea culthard , schumache e un pilot analog intr-o era digitala

Link to comment
Share on other sites

In cazul in care vettel a ramas fara combustibil sper sa fie penalizat pana pe ultima pozitie cum a fost si hamilton,din ce se aude cam asta ar fii problema,maine cu siguranta vom afla...

 

 

a fost o alta problema nicidecum benzina

 

cred ca au fost putini disperati din cauza masinii care parese ca ar avea probleme grave, ori schimba ce au de schimbat si incep 5 locuri mai jos ori merg asa si risca un abandon maine

Link to comment
Share on other sites

In caz ca trebuie schimbat motorul,e cam rau ca nu mai au...le-au folosit deja pe cele 8,(trebuie folosit unul deja uzat)vom vedea maine,iar daca ar pleca cu 5 locuri penalizare...sincer nu-l vad prea bine pe vettel,parerea mea e ca ar termina in spatele lui alonso. Edited by daniel_
Link to comment
Share on other sites

Vettel va pleca ultimul!!!Din cauza ca a ramas fara benzina!!

Rezervorul mai continea doar 850 ml,regula fiind clara,MINIM 1L!!!

Asta e sansa lui Alonso,vreau sa castige el acest campionat,daca Hamilton a fost bantuit numai de ghinioane....asta e,decat Vettel,sincer mai bine Alonso.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.