Jump to content

PROBLEME TURBO Help..


Recommended Posts

sal

5.20 D 2001 manuala 136 cp..

 

Din pacate azi sa intamplat nenorocirea...

Eram la relanti... asteptam... si deodata sa turat motoru....a luat-o pe ulei...fum cat casa a ajuns pana la 4000 / 4500 ture pt 2-3 sec..

Am avut prezenta de spirit.. am bagat a-1-a calcat frana si eliberat ambreaju...si sa oprit toata treaba a durat 2-3 sec...

Mi-a aruncat ulei pe la joja...admisia e relativ curata.. ( nu a apucat so imbaxeasca...)

Cred ca am axul rupt...axul se misca pe lumgimea lui fata / spate nu lateral.

ARE CINEVA O RECOMANDARE LA RECONDITIONAT TURBO... prin BUCURESTI...

MULTAM

Link to comment
Share on other sites

Multam pentru contact

Sa zic ca am scapat usor...

Am inteles ca la cele cu cutie automata nu ai cum sa opresti motorul...daca patesc ca am patit-o io... :)

 

am eu doua turbine originale de pe 320d 136 de cai ,in caz ca ai nevoie da-mi un pm si discutam problema

Lasa-mi te rog un nr de tel... ca habar nu am sa dau PM. :console:

 

am eu doua turbine originale de pe 320d 136 de cai ,in caz ca ai nevoie da-mi un pm si discutam problema

Lasa-mi te rog un nr de tel sa te sun... da-mil pe PM.

Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor; scuze pt offtopic.

 

Am mai citit despre manifestarea asta a motoarelor diesel, dar nu am inteles cauza / cauzele, din ce motiv, uzura / defectiunea caror piese / componente o fac posibila? Cum se poate preveni? Eu am cutie automata (525dA 2002) deci sunt direct interesat de subiect; ok, in caz de extrema urgenta, se poate taia aerul prin infundarea cat mai rapid a admisiei la filtrul de aer... dar parca preventia e mai buna :) .

 

Multumesc pentru eventualele indrumari. Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

La automate se intampla mai rar si regimul de functionare al turbinei e mult mai echilibrat. Iar pentru siguranta, exista un cut-off valve montat langa EGR, care taie aerul cand iei contactul.

Ce se uzeaza de fapt? Axul si/sau lagarele turbinei.

2 situatii sunt de evitat:

 

- talpa cu motorul rece < 90 grade.

Ungerea axului turbinei e deficitara la rece, uleiul nefiind destul de fluid. Turbina lucrand in turatii foarte mari, uzura apare prematur. In timp acea uzura a axului face paletii sa atinga in peretii carcasei. In acel moment deja e foarte zgomotoasa.

 

- talpa de la turatii joase <2000 rot/min (indiferent de temperatura motorului).

Asta e cazul cel mai periculos si in majoritatea cazurilor e si momentul cand se rupe axul si/sau turbina explodeaza. Cand accelerezi brusc si turbina inca nu are o turatie minima necesara (corespunzatoare unei turatii de ~2000 rot/min la motor), axul se torsioneaza si e doar o chestiune de timp pana materialul cedeaza. Urmarile... le vedeti si voi. Cand axul s-a rupt, tot uleiul din baie e pompat cu presiune in admisie. Subtire fiind... joaca rol de combustibil.

Si gata dezastrul. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Este o clapeta pe traseul de admisie (pneumatica sau electrica, in functie de an) al carei scop e obturarea admisiei la oprirea motorului, pentru o oprire mai lina si instantanee (la diesel) si in acelasi timp ca protectie in caz ca motorul "o ia pe ulei" (absoarbe uleiul din baie si se auto-alimenteaza). In acest ultim caz, nemaiexistand un control asupra injectiei de combustibil, se actioneaza asupra aerului. Fara aer... orice motor (mai ales diesel) se opreste.

 

Nu vreau sa vorbesc prostii in privinta identificarii corecte a valvei, dar la N47, cred ca e cea incercuita:

post-41488-0-89286800-1328698920_thumb.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa ti-l recomand pe Cipos: 0740983295.

Sa nu ai probleme si cu catalizatorul daca a apucat sa scuipe mult ulei pe el... Vezi tu dupa. Oricum o vreme o sa-ti fumege.

Dar bine ca n-a fost mai rau.

Mi-am rezolvat problema....

Am scapat relativ usor.. doar turbina a fost cauza si tot ea a fost afectata...( la cipos am fost )

Mi-a schimbat tot in turbo... practic am ramas doar cu carcasa si miezu.. schimbat complet...

Problema mea a fost un fel de oring metalic de centrare.. sa uzat si a inceput axu s-o ia pe aratura.. a scapat ulei impins in admisie.. si ....bealeaua e gata...

Am curatat admisia cooleru..conductele de aer..

INCA ceva aveam cilindrii plini cu ULEI... am scos injectoarele..invartit de motor cu cheia curatat si montat.. si pornit..

4 ore toata treaba..

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca esti multumit. :)

Eu il cunosc pe Cipos de multi ani si stiu ca e tatic in turbine (si nu numai).

 

LYM, inca n-am reusit s-o gasesc pe realoem.

 

Catalin... pentru E39 cred ca e pana in 500 de euro. Practic nu se reconditioneaza turbina ci se inlocuieste cu totul, mai putin capacele (evacuarea si admisia). La E60 cred ca e substantial mai mult.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
eu am fost la un mecanic, ca a trebuit sa schimb pompa de apa (318d fl) si cand a dat furtunele alea jos a dat si debitmetrul, si dupa ala ii axul turbinei. a zis ca are joc inainte si-napoi. sus si-n jos nu are. cat de grava ii problema asta? se poate reconditiona de pe acu ca sa evit eventualele neplaceri cu "luatul pe ulei"?
Link to comment
Share on other sites

eu am fost la un mecanic, ca a trebuit sa schimb pompa de apa (318d fl) si cand a dat furtunele alea jos a dat si debitmetrul, si dupa ala ii axul turbinei. a zis ca are joc inainte si-napoi. sus si-n jos nu are. cat de grava ii problema asta? se poate reconditiona de pe acu ca sa evit eventualele neplaceri cu "luatul pe ulei"?

Daca ai joc cum spui tu... e cam pe ulei..( joc inainte si inapoi nu trebe sa aiba..sus jos fff putin dar se centreaza cand intra ulei cu presiune..)

Sfatul meu dute la unu care se ocupa cu turbine..sa o verifice el..ca alte simpome nu are turbina.. deodata iti haleste uleiu si o dai in altele..Arbore corit rupt..supape..strambe..ax came rupt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.