Jump to content

alternator bmw e36


Recommended Posts

Am o problema cu alternatoru pe un e36 1.8I 116cp ...totu a inceput in mers cand veneam dinspre Bucuresti ..la intrare in Basarabi am observat ca stergatoarele mergeau ceva mai lent ..apoi totu a luato razna in masina mi s-a oprit casetofonu ..apoi farurile ..apoi bordu nu mai raspundea ma refer la indicatoare ..si cu noroc am ajuns si eu in Constanta ..am oprit masina si oprita a fost nu mai a vrut sa porneasca..noroc ca era in fata blocului ..bun ..a 2 a zi cobor ..ii dau cheie porneste imediat ..merg 2-3 zile ..iar moare ..de data asta a trebuit sa imi dea curent altcineva ..am pornito am duso in fata blocului ..si acolo a ramas..Am decis totusi sa ma apuc de ea...am incarcat bateria pe un transformator ..am masurato ..am pornit masina am masurato iar...volti 12 (nepornita) 11.8 (pornita) drept urmare alternatoru nu incarca ..! pasu 1 ..m-am dus la "specialisti" unde mi-au cerut 2 mil doar pt demontatu a 2 suruburi si sa arunce un ochi in el ..long story short..l-am demontat de pe masina ..l-am demontat si in casa ..carbunii de la releul de incarcare erau mancati ..cel de jos era mai mult cu vreo 1 cm decat cel de sus ..am schimbat releul montat pe alternator ..alternatoru pe masina ..cheie a pornit ..prima masuratoare 14v ..bun toate bune si frumoase..ei bine nu ..am pornit aeroterma ...12 v ..am oprito ..12 v iar..nu a mai crescut la 14 ...am zis totusi bai dak am schimbat piesa aia ca o sa isi revina ..m-am dus mi-am facut treaba cu masina a mers ok ..astazi in schimb ..am pornito ..12 v iar nu urca pe voltmetru ..am turato la 3000 rpm ..a crescut la 14 ..iar mi-am facut treaba cu ea ..pana am ajuns in fata blocului unde am oprito ..in drum iar o luasera toate razna ...si farurile nu mai bateau ...deci aceleasi simptome ca mai sus ..am incercat sa o repornesc nu a mers..am urcat in casa cautand o solutie ..am coborat jos ..a pornit am masurato ..12 v ..am turato 12 v ..i-am curatat bornele / verificat fire alternator / curea ..daca invarte tot ...12 v nu se misca mort ..am scos + -ul bateriei sa vad daca incarca ..a murit motoru si mort a fost..urca in csa cu bateria laso la incarcat 30 min coboara iar..am pornito am cautat sa ii dau de cap ..si surpriza mi-a venit cand mai avea vreo 6 volti in baterie si dadea sa moara ...tot observam ca dak o turez mai tare 4000 rpm martoru abs (e defect abs-ul sta aprins) palpaie mai tare..asa ca am inchis capota sa nu trezesc vecinii am urcat in masina am duso in 7000 rpm pt 2-3 secunde..toate au prins viata ...am masurat ..de la 6 v sarise la 12 ...am oprito...am dat sa o pornesc iar ..a murit bateria ..acum ..dupa toata povestea asta care ar putea fi problema ...stiu ca alternatoru dar mai exact ce componenta a alternatorului ...specific ca am masurat continuitatea curentului in rotor / diode / a fost masurat daca trece curentu tot tot si a iesit OK singuru defect era releul ...daca poate cineva sa ma ajute as aprecia asta ..de asemenea imi cer scuze daca s-a mai postat un topic asemanator ..(nu am dat de el) !
Link to comment
Share on other sites

Dar bateria in ce stare e?

 

Nu prea am inteles multe din ce ai povestit tu... Pana la urma era diodele duse? Cum ai masurat?

bateria .."teoretic" nu e dusa ...daca era dusa cand era in sarcina alternatoru trebuia sa arate 14v si apoi daca opream masina sa nu mai porneasca adica sa nu retina curentu in ea...am pus - pe - de la voltmetru si apoi + pe + pe toate cele 6 diode ..mi-a dat continuitate ..cand am inversat polaritatea nu mi-a aratat nimik pe voltmetru ...eu dupa ce am pus alternatoru inapoi pe masina mi-a incarcat adica imi arata 14 V pe voltmetru iar dupa ce am intrat in masina si am pornit incalzirea sa dezaburesc geamu ...a scazut la 12 am reintrat in masina am oprito ..si tot la 12 a ramas iar aseara dupa cum ziceam ...statea la 12 ..am turat masina a crescut la 14V ..sa fie de la rotor sa opuna ceva inauntru rezistenta?
Link to comment
Share on other sites

La relanti, cu motorul pornit nu o sa ai 14v. Doar in mers ai tensiunea aia. Eu am la relanti undeva in jur de 13v, depinde ce consumatori sunt porniti, mai scade, mai urca...

Mergi mai bine la un electrician, pentru ca asa vei pierde timpul, si nu se stie daca vei gasi rezolvarea :)

Link to comment
Share on other sites

La un sistem ok trebuie sa stea intre 13.8 si 14.2 indiferent de turatie si consumatori. Valoarea diodelor este similara? Daca releul de incarcare este sigur bun, poate fi vreo lipitura "rece" la vreo dioda, incearca sa misti de ele s-au sa refaci lipiturile daca nu se vede nimic, este posibil ca pe aparat sa dea continuitate dar sa fie un contact slab care in sarcina sa nu mai transmita curentrul.

 

la rotor, singurul caz pe care l-am intalnit este sa arunce periile de pe colector la turatie mai mare de 2000rpm, dar la o dacie; in rest daca nu este intrerupt sau vizibil ars, ar trebui sa fie ok.

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru raspunsuri ..acuma am lasat iar bateria pe transformator la incarcat ..o pun pe masina si o duc in service ..sa vad ce si cum ..o sa revin cu o postare dupa :p

poti sa iti iei alt alternator cu totul si ai terminat problemele! eu asa am facut.am e cineva la dezmembrari si pe 100 RON miam luat alt alternator.

 

respect!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

releul e stricat

nu e nimic nou, piese de proasta calitate

eu am luat un alternator nou hella de 260e euro cu cel veki la schimb si cand l-am montat se aprindea becul rosu, am demontat releu si am constatat ca st lipiti carbunii, am luat un releu nou si dupa montare masina facea ca salvarea venea curent in valuri, noroc ca a2a zi cand m-am uitat la releul orig se decompresasera carbunii si l-am montat la loc

deci problema ta este releul, pune altul in loc

poti sa il pui singur nu dureaza mai mult de 15 min

tb sa aiba in jur de 13,9-14v si cu becuri si fara, ptr ca asta e rolul lui sa produca curent si sa tina curentul constant in instalatie...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am zis ca o sa revin cu o postare si asa si este..scz ca a durat prea mult ...masina am dato pe o mazda xedos din 96 ...am vorbit cu noul ei proprietar mi-a spus ca i-a schimbat alternatoru si ca acum merge fara nici o problema ...sincer sa fiu iubesc bmw-urile mai ales astea vechi ..e36/e34/e32 dar din ce am vazut eu ..cand iei o masina care are aproape aceasi varsta ca si tine tre sa mai ai si un buget peste sa o gadili putin sa revina la viata ..topicul acesta se poate inchide multumesc !
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.