Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

probleme cu sonda lambda?


Recommended Posts

Buna,de vreo trei zile mi-sa aprins martorul de la motor in bord dar fara sa simt vreo schimbare in comportamentul masinii si astazi am mersa la cei de la bmw sa-i fac o diagnoza. Mi-au spus ca ar fi sondele dinainte si dupa catalizator, adica 2 inainte si 2 dupa catalizator. Mi-au facut o proforma si m-ar costa undeva in jur de 38 mil sa le schimb. Tot astazi am trecut si pe la cei de la bosch si mi-au spus ca nu are cum sa fie doua inainte si doua dupa catalizator ci una si una...acum nush ce sa cred..ma poate lamuri cineva,va rog? E un e46 din 2003, motor de 1796,116 cp, benzina..
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este sa nu le schimbi. Eu am schimbat doua dintre ele in momentul in care pe teter erau blocate, practic nu inregistrau nimic. Tin sa iti spun ca masina mergea foarte bine si atunci, consumul nu crescuse, adevarat este ca eu am 4.

Si parca am dat pe una, undeva in jurul a 400 de lei acum vreo doi ani.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am avut si eu o problema asemanatoare cu masina mea si am rezolvat o schimband sonda. Pretul sondei a fost de 500 ron, deci ma indoiesc ca pretul celor de la service este unul real. Chiar am deschis un topic nou in care intrebam daca stie cineva relatia directa dintre cifra octanica a benzinelor si buna functionalitate a motoarelor noastra.

Scuze, nu am specificat, masina este E92, 325, an 2007

 

Cu stima,

Edited by NNA
Link to comment
Share on other sites

Nu intelegeti nimic.

Sondele lambda tin 150-160.000 km

 

Daca (sigur) aveti peste km aia si nu ati schimbat sondele, e clar. Trebuiesc schimbate, acuma na, nu sunt bani, sunt prea scumpe, alte alea... asta e. Bmw-ul nu a fost niciodata ieftin la intretinere.

Nu poti schimba o singura sonda. Ele se schimba impreuna, ca discurile, ca amortizoarele. Fiindca uzura e aceasi la ambele. Decat sa schimbi una, mai bine asculta-l pe @CatuXXX si nu le schimba deloc. Si asa sunt scumpe. :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Normal / responsabil, nu o alerg tot timpul, dar cand am unde si cum imi place sa baneficiez de senzatiile pe care ti le poate oferi. Sunt mai mult decat grijului cu masina...dar, asa cum am mai spus o, dupa o alimentare cu benzina de 100 cifra octanica si coroborata cu un drum pe A1 putin mai repede decat prevede regulamentul, m am trezit cu ceck engin ul aprins.

In mod normal in masina bag numai benzina de 95 din cauza faptului ca benzina de 100 care se gaseste la noi nu este rafinata la 100 ( nu avem instalatii de rafinare pentru benzine la cifre octanice ridicate ) ci decat aditivata cea de 95 sau cat o avea si asta.

Link to comment
Share on other sites

Deci tu ai patit sa ti se aprinda check engine cand "fugeai" cu masina ?

Eu asta vroiam sa iti transmit, sa o alergi cand ai ocazia. Regimul de mers urban este daunator si ideea este cand prinzi sa mergi afara ar trebui sa "o desfunzi".

Adica stilul de mers din Germania, bineinteles raportat la posibilitatile din Romania si carburantii de aici. De ce cand aduci o masina din Germania merge ca una noua, o perioada ?

La noi mai se merge subturat ca sa consume mai putin, la semafor se invart rotile pana iese fum din ele si uite asa incep martorii din bord sa se aprinda. Vorbesc in numele meu, cam dupa un an au inceput sa apara zgarieturi, check engine, EML etc.

Asta e situatia dupa parerea mea nu prea avem ce face pentru ca nu avem infrastructura pentru a conduce aceste masini asa cum au fost ele proiectate sa functioneze si cel mai grav nu avem calitate in ceea ce priveste produsele si serviciile de service.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am alergat o am oprit la o benzinarie sa beau o cafea, dupa o pauza de circa 20 de min m am pomenit cu minunatia de martor aprins in bord. Sincer, nu merg cu ea sa scot vreun consum care sa il contrazica pe cel din cartea masinii, merg normal, iar in bucuresti am consum mediu pe ultimii 4000 de km de 13,9, eu zic ca este decent. In orice caz sper sa nu mai am probleme cu masina cu toate ca acum am revenit la benzina de 95.

 

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.