Jump to content

e39 530dat consum dublu


Recommended Posts

Dupa ce saptamana trecuta am avut probleme cu bateria (piesa cu tepi) si am schimbat-o, acum totul a revenit la normal ... doar ca imi consuma enorm. De obicei bag de 100 ron ~ 16 litri si merg cam 130km prin Bucuresti ... acum 80 km, adevarul este ca am si ramas inzapezit = da-i in rama cu si fara asc, las-o pornita ...in medie cred ca am pornit-o si oprit-o de cel putin 10 ori pe zi, probabil webasto "suge" si el de fiecare data. Ma gandesc ori filtru de motorina (vechime ~ an aproape) sa fie sau vre'un retur infundat, a motorina nu mirose de la motor sau ceva, merge si trage bine... Dupa fiecare pornire am impresia ca imi scade autonomia cu ~15km

Pot verifica ceva din INPA sa vad daca este normal <_< ??? .

Link to comment
Share on other sites

neo, avem aceeasi masina (e39 touring), acelasi motor, doar ca eu am manuala. pot sa iti confirm ca, de cand cu temperaturile de -17 grade dimineata in Bucuresti, consumul a crescut cu ~40% la mine, de la 12-13 la 17-18. eu circul pe traseul Dr. Taberei-Pta Presei si atat dimineata la ora 7, cat si seara la 19, niciodata motorul nu ajunge la temperatura de 80+ grade. de obicei se poticneste pe la 66-70 (pe indicatorul digital). presupun ca de aici si consumul. am mers pe centura sa verific daca e ceva in neregula cu motorul de nu se incalzeste, si la mers continuu cu 40-50km/h ajunge la 88 grade si acolo intepeneste, deci probleme la termostat nu cred sa am.

nu ai observat si mult abur din evacuare in spatele masinii in zilele friguroase?

Link to comment
Share on other sites

neo, avem aceeasi masina (e39 touring), acelasi motor, doar ca eu am manuala. pot sa iti confirm ca, de cand cu temperaturile de -17 grade dimineata in Bucuresti, consumul a crescut cu ~40% la mine, de la 12-13 la 17-18. eu circul pe traseul Dr. Taberei-Pta Presei si atat dimineata la ora 7, cat si seara la 19, niciodata motorul nu ajunge la temperatura de 80+ grade. de obicei se poticneste pe la 66-70 (pe indicatorul digital). presupun ca de aici si consumul. am mers pe centura sa verific daca e ceva in neregula cu motorul de nu se incalzeste, si la mers continuu cu 40-50km/h ajunge la 88 grade si acolo intepeneste, deci probleme la termostat nu cred sa am.

nu ai observat si mult abur din evacuare in spatele masinii in zilele friguroase?

@mehigh temperatura la tine nu este normala, asa era si la mine inainte sa schimb termostatul, la mine in aproape 3 km acum ajunge acul la jumate (si pe geruri) inca 1 km si pe digital imi apare 88 si ajunge cateodata si la 91

Link to comment
Share on other sites

@mehigh temperatura la tine nu este normala, asa era si la mine inainte sa schimb termostatul, la mine in aproape 3 km acum ajunge acul la jumate (si pe geruri) inca 1 km si pe digital imi apare 88 si ajunge cateodata si la 91

 

specifica timpul ca 3km ii poti parcurge si in 1h

Link to comment
Share on other sites

consumul pare ca si-a revenit ... poate MAGIC FM este de vina :drinks: dar faza tare ... inainte sa o opresc ramasese la 143km (autonomie), azi dimineata nu dovedesc sa pun bine contactul si imi indica 100 km autonomie fara as pornesc motorul, in 2 min dupa ce am pornit-o scazuse la 98 :pinch:, in drum spre munca (~6 km) incerc sa ma abtin si sa merg babeste si autonomia a crescut la 115 :wacko: dar mai sus nici vorba. Si la munca si acasa am parcat-o pe bulevard - teoretic este drept locul, nu mai inteleg ... ori am ciupit vre'un furtun (greu de crezut, deoarece daca este ciupit un furtun = presiune scazuta + aer pe instalatie si nu ar trebui sa mearga/porneasca si sa traga bine), ori porneste webasto-ul de nebun noaptea. Era sa uit, dimineata parbrizul era putin aburit ... m-am gandit ca batea lumina soarelui drept in parbrizd sau ca am covorasele din fata varza (erau umede aseara). Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

azi dimineata nu dovedesc sa pun bine contactul si imi indica 100 km autonomie fara as pornesc motorul, in 2 min dupa ce am pornit-o scazuse la 98 :pinch:, in drum spre munca (~6 km) incerc sa ma abtin si sa merg babeste si autonomia a crescut la 115 :wacko: dar mai sus nici vorba.

 

n-are nimic masina, e absolut NORMAL sa-ti arate astfel de diferente. pe de alta parte, NU MAI MERGE CU REZERVORUL GOL ca in curand o sa te vedem cautand pompe de motorina SH da' bune pe forum si vorba aia, ai sa dai cat n-ai.

 

asta e o porcarie suprema, treaba cu alimentatul de la san, cu lapte, asa puneti combustibil, parca ar fi aur. nu aveti bani, pe jos taticule. nu-ti spun treaba asta ca sa te jignesc in vreun fel, ti-o spun cu gandul la buzunarul TAU, pentru ca, inevitabil, procedand in felul acesta, au sa se strice si alte lucruri. care costa.

 

 

puneti si voi macar 50 de litri odata si n-o sa mai aveti probleme. da, e scumpa motorina, dar ne-am asumat treaba asta cand ne-am cumparat masina.

Link to comment
Share on other sites

Similea - am inteles si nu ma jignesti. Este intr-adevar un obicei prost, in oras nu fac niciodata plinul ... de obicei jumatate de rezervor imi ajunge o saptamana si ceva dar nu las niciodata sa se aprinda becul galben si am sfatuit mereu si pe alti sa faca la fel, mai ales iarna. Nu ma plang de consum dar vreau sa remediez anumite lucruri (in caz ca acestea exista) inainte de a se agrava pentru ca nu am timp si nu imi permit sa umblu sau sa las masina acasa. In plus fata de altii, nu am salariu lunar ci am o afacere si "produc zilnic", prefer sa pun deoarte si sa ma limitez la ce produc intr-o zi iar cand vine vorba de piese ma gandesc mereu la practicabilitate (d'asta am ales si touring - foarte folositor in cazul meu) si vorba aia suntem prea stransi de anumite conditii sa luam ceva ieftin (Claudiu stie). Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

neo, avem aceeasi masina (e39 touring), acelasi motor, doar ca eu am manuala. pot sa iti confirm ca, de cand cu temperaturile de -17 grade dimineata in Bucuresti, consumul a crescut cu ~40% la mine, de la 12-13 la 17-18. eu circul pe traseul Dr. Taberei-Pta Presei si atat dimineata la ora 7, cat si seara la 19, niciodata motorul nu ajunge la temperatura de 80+ grade. de obicei se poticneste pe la 66-70 (pe indicatorul digital). presupun ca de aici si consumul. am mers pe centura sa verific daca e ceva in neregula cu motorul de nu se incalzeste, si la mers continuu cu 40-50km/h ajunge la 88 grade si acolo intepeneste, deci probleme la termostat nu cred sa am.

nu ai observat si mult abur din evacuare in spatele masinii in zilele friguroase?

Daca intepeneste la 88 grade la o viteza de 40-50km nu inseamna ca trebuie sa fie de inteles ca termostatele sunt intr-o stare buna de functionare. Ai incercat sa mergi cu 100+ in exterior sa vezi daca scade temperatura apei de la motor?

 

Si daca zici ca niciodata nu ajunge la 80 de grade, e clar ca ai problema la un termostat, sau poate chiar amandoua. Schimba-l pe cel de EGR pt. ca e mai ieftin si poti sa-l schimbi chiar tu si vezi daca scapi de problema. Daca nu, schimba-l si pe cel mare si o sa rezolvi si problema cu temperatura apei la motor in mod sigur.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Schimba-l pe cel de EGR pt. ca e mai ieftin si poti sa-l schimbi chiar tu si vezi daca scapi de problema. Daca nu, schimba-l si pe cel mare si o sa rezolvi si problema cu temperatura apei la motor in mod sigur.

Mai mult ca sigur, are ca si la mine ... fara termostat la EGR, si eu l-am schimbat

Link to comment
Share on other sites

visavis de fluctuatiile range-ului, logica spune ca acele calcule (estimative) se fac si in functie de consumul pe care-l are masina in perioada respectiva, acre poate varia in functie de temperatura, turatie etc etc etc. eu am primit si-o explicatie cam ciudata, si anume aceea ca motorina intoarsa in rezervor e mai calda, evident, drept urmare isi mareste volumul si pacaleste senzorul ala de nivel. asa mi s-a zis, asa va zic. oricum nu conteaza, asa face toate

 

bedwap a zis foarte bine; nu va ganditi ca eu n-am fost ghital si n-am mers pe rosu de nenumarate ori, asta pana m-am ars si-am schimbat ambele pompe. de doi bani a fost ca m-a lasat la semafor si-am fost un caraghios impingand la rabla intr-un cor de claxoane; in definitiv tot banii aia sunt, nu dati mai mult. faceti plinul si cum ajunge acul la jumatate, completati cu 10, 5 sau 15 litri, cat vreti.

 

problema asta au avut-o multi cu e39 diesel, mersul constant (mai ales iarna, nu ma intrebati de ce) cu mai putin de jumatate de rezervor (in realitate acul ruginise la 15 litri la toata lumea, nu mai trecea in sus :rolleyes: )a facut praf cele doua pompe la toata lumea.

 

 

de asta zic, nu va zgarciti, nu-s banuti, e frumos pe jos, aer curat, mai scapan naibii de tutun. noroc

Edited by Similea
Link to comment
Share on other sites

... mai scapan naibii de tutun. noroc

off-topic: D'asta nici nu ma plang de consum ... tigarile insumeaza mai mult decat motorina pe o luna <_< Tigari - nefolositoare si daunatoare sanatatii iar motorina folositoare si usureaza viata :rolleyes: . Vroaiam sa ma dau pe digitale dar am auzit ca te poti trezi fara dinti si limba

LE: ai enorma dreptate cu facutul plinului si bagat 20 litri pe saptamana ... nu mi-a trecut prin cap ... dehh tutunul asta

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

salutare, am dus in week-end acum masina pe autostrada pana la Pitesti, mers intre 90-140 in functie de trafic, si temperatura pe digital nu scade sub 88.

am sa ma uit in dyi-uri sa vad cum se umbla la termostatul EGR, deocamdata am lasat e39-le la hibernare in garaj pana se termina cu sloiurile de gheata si mai acopera astia din gropile de pe strazi, am alta masina cu care pot merge in conditiile mai rudimentare, e mai inalta ca E39, consuma mai putin, bucsaraia e mai ieftina etc..

 

si pentru ca tot suntem la capitolul consum, mie OBC-ul imi indica eronat consumul. spre exemplu: mers in Bucuresti, bara la bara toamna, temperatura exterioara in medie de 20 grade, consumul indicat la mersul prin Bucuresti dupa 250-300km de la resetare e de 6.1%. consum extra-urban, mers pe DN, resetat consumul la iesire din Bucuresti, pe traseul Bucuresti-Caracal-Bucuresti 4.6%. e ceva ce pot modifica in setarile OBC-ului pentru a normaliza valorile astea? e totusi un 530d, nu un 318d, sunt constient ca ma minte. acum la mers de iarna, cand ziceam ca imi consuma 17-18%, pe OBC mi-a aratat maxim 9.2%, si l-am resetat la 15 ianuarie (distance si cons.1 cons 2). e fantezist rau OBC-ul meu.

Link to comment
Share on other sites

daca va uitatzi mai pe prima pagina o sa vedetzi ca am scris ca mashgina imi ia 12 .... dar atunci in momentul ala mi-a luat 12 ... dar aseara raman in pana proostului deshi pe range imi scria 48 de km ... urma sa ma duc sa alimentez , imi calculez consumul 170km cu 25 litri ... aia inseamna vo 15 litri ... acul de la apa nu imi urca mai mult de a doua linie ... aia ii undeva la 70 grade dupa cum imi dau seama .... ideea ii c auzit de termostatul de la egr ... unde ii asezat si da de are cineva o poza cu locatzia lui ... nu avetzi idee cat costa unu ?!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.