Jump to content

Comentarii benzina...


Apple

Recommended Posts

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

am sa incerc lukoil dar... sincer imi cam este frica sa bag de la rusi aia :blink:

eu bagam OMV carrera 100 si mai mereu de la OMV-ul de la baneasa

163702[/snapback]

 

Unde e OMV la Baneasa? Nu e decat unul la Hotel Phoenicia si altul la sensul giratoriu spre Pipera -Tunari. Dar in Baneasa?

 

Oricum , eu bag de la MOL, EVO 5... asa ca, daca ai testa-o putin, @Apple, masina mea iti va ramane recunoscatoare..... :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Unde e OMV la Baneasa? Nu e decat unul la Hotel Phoenicia si altul la sensul giratoriu spre Pipera -Tunari. Dar in Baneasa?

 

Oricum , eu bag de la MOL, EVO 5... asa ca, daca ai testa-o putin, @Apple, masina mea iti va ramane recunoscatoare..... :blink:  :)  :)

163890[/snapback]

Eu ti-am zis ce sa incerci... vezi diferenta... daca o fi la fel de apropiata de standard ca si cea de 95 de la mol... mai bine renunti la idee...

Link to comment
Share on other sites

Unde e OMV la Baneasa? Nu e decat unul la Hotel Phoenicia si altul la sensul giratoriu spre Pipera -Tunari. Dar in Baneasa?

 

Oricum , eu bag de la MOL, EVO 5... asa ca, daca ai testa-o putin, @Apple, masina mea iti va ramane recunoscatoare..... :blink:  :)  :)

163890[/snapback]

 

pai ... ala de la Hotel Phoenicia, eu zic baneasa

Link to comment
Share on other sites

o sinteza e poate? adica ca sa bagam si ce sa nu bagam?

 

si care sunt metodele de test inlaborator? eu stiam ca cifra se determina in urma unui test cu un motor cu rata de compresie variabila

Edited by Mihai
Link to comment
Share on other sites

am cautat pe google sa vd ce inseamna ASTM si am gasit "American Society for Testing and Materials Standards from ANSI". Fiind vorba de americani, si stiind ca la ei la pompe se afiseaza cifra octanica (R+M)/2, la europeni R(ON) si ca intre cele doua exista o diferenta de cateva puncte, ma gandesc ca ceea ce i-a dat lui Apple in lab, reprezinta cifra octanica afisata la pompa in america (doar testeaza dupa standarde americane ASTM).

 

Adica 95 la noi e aprox 91 la americani, deci nu e nici o pacaleala, doar sistemul de masurare fiind altul.

 

Si parca mai vobisem intr-un topic ca pentru rata de compresie a motoarelor celor mai multi dintre noi, cifra octanica 98 sau 100 e chiar prea mare. Asa ca ar trebui sa cautam mai bine benzine cu detergenti care sa curete motorul, deci Efix sau Petrom 99+ nu?....desi Apple zice ca nu se imtampla mare lucru, nu explica si de ce. Faza ca are plumb e pt Greenpeace nu pt noi :blink:

Edited by Mihai
Link to comment
Share on other sites

da' nici la catalizator (cine-l mai are :) ) nu face bine plumbul, apoi cu standardul ala, hmm, stai linistit, nu e asa, cand eram student am ramas masca cand mi s-a spus de catre un profesor de chimie, cercetator la Pitesti ca in Romania la vremea respectiva nu exista tehnologie pentru a fabrica 98 si eu ziceam ca numai 98 pun in masina mea, cand am facut la un laborator verificarea, avea dreptate. Culmea e ca la pompa se zicea ca are 98 CO.

Ca idee, indiferent de compresie, 98 nu e mare, nici macar pentru un BMW fabricat acum 20 de ani, daca zici de alea fabricate prin 70 iti dau dreptate dar la astea cat de cat contemporane nu-i problema daca ii pui 98, CO 100 intradevar e mult insa pentru masinile astea cu raport "mic" de compresie.

Cand o sa raman numai cu 5 litri in rezervor o sa ma bag la un plin de LUK 98 sa vaz ce iese :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pe scurt ca sunt obosit... abia am ajuns acasa...

ASTM e un standard... acceptat de RENAR... (daca tot ai folosit google afli si ce inseamna... mi-e somn la ora asta...). ASTM si SR/EN sunt standarde de testare si uniformizare a unor compusi chimici... Am ales ASTM ptr ca era mai ieftina acreditarea la RENAR ptr laborator... mai pe romaneste era o diferenta de vreo cateva sute de euro... Ca sa nu o mai lungesc ... tu ai dreptate in principiu, dar nu e vorba de formule de masurare ci e vrb de standarde de testare.... rezultatele difera ca standard de masurare nu ca standard de testare...

Am explicat ce se intampla mai pe intelesul tuturor... detergentii aia sunt de fapt niste sulfati si compusi chimici care sa reactioneze cu plumbul chipurile... dar ia gandeste-te tu ce inseamna un sulfat d eplumb pe injectoarele tale...

 

PS: Avand in vedere ca aceste teste le fac pe suportul propriului meu buzunar, imi permit sa nu detaliez foarte mult ci doar sa ofer niste informatii pe care unii cred ca le apreciaza... Cand voi cheltui banii publici, fac si referate si le postez ptr toata lumea...

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a cerut lucrul asta... so:

Nu mai luati OMV Carrera 100 ptr ca cifra sa octanica este doar de 97,6. ....... Cele mai apropiate de adevar cifre octanice au fost la benzina Lukoil, 94,1 ptr cea de 98 si 91,8 ptr cea de 95.

 

deci OMV 100 are 97,6 adica diferenta de 2,4

 

Lukoil 98 are 94,1, adica diferenta de 3,9

 

atunci cum cea mai aproape de adevar e Lukoil?

 

 

si nu trebuie sa te infurii. Daca nu pricep ceva imi place sa intreb si iau in calcul ca poate-mi scapa mie ceva nu neaparat ca spui tu prostii si vreau sa demontez afirmatiile pe care le faci. So relax. Iar daca sa-mi raspunzi te costa prea mult din buzunar e suficient sa nu-mi raspunzi si cu asta basta

Edited by Mihai
Link to comment
Share on other sites

Nu bre... stai calm...

E mai aproape de adevar Lukoil-ul ptr ca continutul de sulf si plumb este mai mic fata de omv unde este foarte ridicat tocmai ptr a creste cifra octanica... ptr a masca acest lucru in compozitia benzinei omv100 sunt introdusi niste benzeni foarte instabili care iti dau impresia ca ai avea un plus de putere dar de fapt rolul lor este de a arde sulful si printr-o reactie cu alchenii sa mascheze surplusul de plumb... Pe moment e bine... dar la o temperatura mai mare in motor iti poti imagina ce se intampla...

Iti dau un exemplu ipotetic... 10 litri de lukoil 98 = 15 litri de omv... fa un test cu masina in felul asta... goleste rezervorul si pune 10 litri lukoil 98, apoi 15 litri de omv 100.

Vezi ce fel raspunde motorul... apoi da jos rampa de injectoare si verifica-le dupa fiecare benzina folosita si uita-te la depuneri...

Link to comment
Share on other sites

Nu bre... stai calm...

E mai aproape de adevar Lukoil-ul ptr ca continutul de sulf si plumb este mai mic fata de omv unde este foarte ridicat tocmai ptr a creste cifra octanica... ptr a masca acest lucru in compozitia benzinei omv100 sunt introdusi niste benzeni foarte instabili care iti dau impresia ca ai avea un plus de putere dar de fapt rolul lor este de a arde sulful si printr-o reactie cu alchenii sa mascheze surplusul de plumb... Pe moment e bine... dar la o temperatura mai mare in motor iti poti imagina ce se intampla...

Iti dau un exemplu ipotetic... 10 litri de lukoil 98 = 15 litri de omv... fa un test cu masina in felul asta... goleste rezervorul si pune 10 litri lukoil 98, apoi 15 litri de omv 100.

Vezi ce fel raspunde motorul... apoi da jos rampa de injectoare si verifica-le dupa fiecare benzina folosita si uita-te la depuneri...

164305[/snapback]

 

 

 

thank you, tocmai voiam sa intreb daca e vreo legatura intre sulf plumb si cifra octanica. Asadar Luk are cifra mai mica dar mai "cinstita".

Link to comment
Share on other sites

bingo... iti explic la viitoarea intalnire mai pe indelete si babeste...

ideea de la care am pornit de fapt in calculele astea si in teste ese legat de faptul ca am observat ca orice alta benzina la mne merge prost masina... doar luk de 95 a mers ok... luk de 98 n-am bagat la inceput ptr ca circul mult si trebuie sa ma incadrez in niste costuri...

cum trebuie sa fac un proiect de masterat m-am gandit sa studiez problema benzinei mai amanuntit ptr ca un prieten de afara a facut niste teste de crestere a cifrei octanice a combustibilului folosit in rezervor cu toluen... gasesti detalii si explicatii in topicul cu kerosenul :blink:

studiez mai bine benzinele acum ptr a vedea exact care este cea mai stabila si cea mai cinstita, cum zici tu, ptr a nu risca ceva la un eventual amestec ptr cresterea CO.

Lukoil de 98 este ok ptr folosirea simpla... ptr ce vreau eu sa fac ameste cu kerosen intr-o anumita proportie este prea periculoasa... se formeaza anumite lanturi concatenare de carbon care ma pun pe ganduri ptr ca sunt instabile si, desi in calcule si formule arata ok, in realitate detonatia poate fi joasa decat cred eu ca e ok si atunci nu vreau sa risc... :)

Link to comment
Share on other sites

 

Off topic- articolul de mai sus explica clar si principiile chiptuningului la motoarele aspirate pe benzina...:) spune negru pe alb ca masinile/ motoarele optimizate (prin remapare, de exemplu) pentru benzina cu cifra octanica ridicata au consum mai bun si putere mai mare... :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

deci io zic ca nu o sa mai tremure deloc cat benzina de la Lukoil va fi in parametri... daca se apuca sa puna si astia apa prin ea sau vreo alta faza... eu personal ma apuc sa import shell sau orice altceva care nu se distribuie prin romania :blink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.