Jump to content

Comentarii benzina...


Apple

Recommended Posts

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

 

Am gast pe net, tabelul despre care am mai discutat in topicul despre benzina efix:

 

Compression ratio Octane

5:1 72

6:1 81

7:1 87

8:1 92

9:1 96

10:1 100

11:1 104

12:1 108

 

Din pacate, cel care a postat tabelul nu copiase si textul ce-l insotea si d-aia nu ne ieseau socotelile (nu ca acum ar iesi toate)

Care e faza: tabelul de mai sus, se refera la motoare pe carburatie fara "engine management".

 

Pentru motoarele cu injectie si management al motorului valorile din tabel scad cu 5-7 puncte. Toate bune si frumoase dar probabl ca valorile tabelului sunt in sistem american, (RON+MON)/2. Mai stim ca intre cifra afisata la pompa in USA si cea din Europa (RON) exista o diferenta de 4-5 puncte in favoarea Europenilor.

 

Asadar, conform tabelului, pentru un motor cu injectie cu o compresie de 10:1 trebuie sa folosim cifre octanice intre 97 si 100. Insa la o compresie de 12:1, conform calculelor ar trebui sa folosim cifre intre 105 si 108 ceea ce...... Ce fac, de exemplu, cei cu Skode 1.6 FSI cu rata de compresie 12:1?

 

 

Iar daca ar fi sa ne referim la carburatie, atunci 108 la ei inseamna cam 113 la noi...De unde sa iei o asemenea benzina?

Link to comment
Share on other sites

eu ce sa mai zic ca am o compresie de 12.7? :blink:

164912[/snapback]

Nu confunda raportul de compresie (care e fix pentru un motor) cu valoarea compresiei in atmosfere pe care o masori sa afli starea motorului...

Daca motorul tau e fara Vanos, atunci ai rata de compresie 10.5:1, daca e cel cu Vanos ai 11:1.

Link to comment
Share on other sites

Nu confunda raportul de compresie (care e fix pentru un motor) cu valoarea compresiei in atmosfere pe care o masori sa afli starea motorului...

Daca motorul tau e fara Vanos, atunci ai rata de compresie 10.5:1, daca e cel cu Vanos ai 11:1.

164981[/snapback]

ai dreptate... :) :blink:

 

 

LE: dar numai in general... la mine exista niste modificari... :)

Edited by Apple
Link to comment
Share on other sites

ai dreptate...  :)  :blink:

LE: dar numai in general... la mine exista niste modificari...  :)

164990[/snapback]

Nu cred totusi ca ai acel raport de compresie... E mult prea mare.

Ce-ai facut, ai pus biele mai lungi sau pistoane mai speciale?

In general raportul de compresie se scade pentru a putea pune turbo... De crescut mai rar.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred totusi ca ai acel raport de compresie... E mult prea mare.

Ce-ai facut, ai pus biele mai lungi sau pistoane mai speciale?

In general raportul de compresie se scade pentru a putea pune turbo... De crescut mai rar.

164992[/snapback]

de la pistoane mi se trage... eu l-am vrut crescut ca tocmai vreau sa testez niste chestii... si nu vreau sa fac motorul varza... dupa aia revin la normal .. :blink:

Link to comment
Share on other sites

mic update:

Mol Evo 5 cifra octanica 96,2... sulf 0,917%, plumb 0,874%, benzaldehide din procesare 1,35% :blink:

 

Primul test cu kerosen: motorul merge mai frumos :), toarce muuuult mai silentios, fara tremuraturi... accelereaza muuuult mai liniar... fara bruscari, consum excesiv de mic... la un mers de oras, de la 10-11% a scazut azi dupa-amiaza si seara la 8,7%-9%.

Deocamdata proportia a fost de 0,8 l kerosen cu cifra octanica 126,7 (multumiri lui theotien) la 79,5 litri benzina Lukoil 95.

Calculele indica ca cifra octanica rezultata in rezervor ptr amestec ar fi fost de 103,8. Data viitoare crestem la 106, ptr ca mi-a venit si reactivul ptr catalizarea reactiilor din motor care il vroiam dar n-am avut timp sa-l examinez cat de pur este :)

Link to comment
Share on other sites

Eu deja vad o poveste cu final fericit :)

 

Dupa ce termina testele Apple o sa fie convins de colegii de forum sa fabrice niste fiole cu un amestec de kerosen si alti aditivi pe care sa le varsam in rezervor inainte de fiecare plin. Desigur ca vor functiona optim cu anumite tipuri de benzina.

 

Afacerea se extinde si atrage atentia petrolistilor.

 

Peste 2 ani Rompetrol va cumpara formula si va scoate benzina 'super effix'. Apple ne va saluta din mers din noul lui BMW :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu deja vad o poveste cu final fericit :)

 

Dupa ce termina testele Apple o sa fie convins de colegii de forum sa fabrice niste fiole cu un amestec de kerosen si alti aditivi pe care sa le varsam in rezervor inainte de fiecare plin. Desigur ca vor functiona optim cu anumite tipuri de benzina.

 

Afacerea se extinde si atrage atentia petrolistilor.

 

Peste 2 ani Rompetrol va cumpara formula si va scoate benzina 'super effix'. Apple ne va saluta din mers din noul lui BMW  :blink:

166767[/snapback]

Bai eu nu cred... ca ar insemna sa-si diminueze profiturile... ca sa fabrice o astfel de benzina si nu-l vad pe patriciu facand asta.... :)

Link to comment
Share on other sites

mic update:

Mol Evo 5 cifra octanica 96,2... sulf 0,917%, plumb 0,874%, benzaldehide din procesare 1,35% :blink:

 

Primul test cu kerosen: motorul merge mai frumos :), toarce muuuult mai silentios, fara tremuraturi... accelereaza muuuult mai liniar... fara bruscari, consum excesiv de mic... la un mers de oras, de la 10-11% a scazut azi dupa-amiaza si seara la 8,7%-9%.

Deocamdata proportia a fost de 0,8 l kerosen cu cifra octanica 126,7 (multumiri lui theotien) la 79,5 litri benzina Lukoil 95.

Calculele indica ca cifra octanica rezultata in rezervor ptr amestec ar fi fost de 103,8. Data viitoare crestem la 106, ptr ca mi-a venit si reactivul ptr catalizarea reactiilor din motor care il vroiam dar n-am avut timp sa-l examinez cat de pur este :)

166701[/snapback]

 

Dar influente asupra motorului, nu are? Negative ma refer.... Detonatiile nu sunt mai puternice? :) :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

In ce masura ne putem baza pe rezultatele testelor efectuate si facute publice de tine, Apple ? Poti fi sigur de acuratetea masuratorilor ?

 

Mi se par putin cam improbabile anumite rezultate, cum ar fi cel cu continutul de plumb sau de sulf.

 

Eu pun de foarte multa vreme doar benzina de 100 de la OMV. I-as da in judecata pentru reclama mincinoasa daca e adevarat ce zici tu.

 

Oare nici un alt organism abilitat din Romania - cum ar fi protectia consumatorului - nu ar mai fi sesizat discrepanta dintre reclama si realitate ?

Link to comment
Share on other sites

Cine a sesizat pana acum Protectia Consumatorului? Crezi ca se sesizeaza cineva singur in Romania? Sa fim seriosi...

Testele mele sunt ok... Atat timp cat laboratorul este atestat RENAR nu poate spune nimeni ca testez de aiurea si rezultatele sunt dupa ureche... Mai ales ca acreditarea RENAR m-a costat ceva banuti...

Intervin insa o serie de factori de luat in calcul... Eu am testat benzina de la statii de prin Bucuresti, si vreo 3 de pe drumul spre Ploiesti...

Asta nu inseamna neaparat ca la celelalte e la fel, dar nu inseamna ca e si buna in alte parti...

Laboratoarele care sa poata testa combustibili nu sunt foarte multe acreditate... Iar ca sa faci un test pentru statiile peco din intreaga tara inseamna foarte multi bani... La un calcul sumar, ar insemna peste 70.000 euro. Nu stiu cine ar fi dispus sa arunce banii astia pe fereastra...

Eu m-am inhamat sa fac asa ceva pentru ca folosesc testele la o lucrare de masterat... Banii astia oricum ii cheltuiam intr-o anumita proportie... Desi, sincer sa fiu, deja am depasit cu mult bugetul si, in prag de sarbatori, am cam ramas pe geanta cum s-ar spune...

Cel putin pentru Bucuresti testul poate fi reprezentativ intr-o anumita masura... Cu o marja de eroare de vreo 5-7%. Nu e mare aceasta marja, dar am anumite semnale ca unii distribuitori de carburanti au aflat deja despre testele mele si sunt cam panicati...

In proportie de 70% cred ca rezultatele se pot aplica si pentru toata tara... Dar pana la a avea un rezultat care sa se aplice pe toata tara, pentru resursele mele de timp si spatiu, ar insemna cam 1 an si jumatate in care sa nu fac decat asta... Si sa cheltui suma amintita... Care insa nu o voi avea cred niciodata la dispozitie, cum nu voi avea la dispozitie nici acel an si jumate, pentru ca mai am si eu un job din care imi platesc facturile si traiesc...

Aici ajungem la alt aspect, munca de cercetare in Romania e cam dusa de mult si nu sunt bani ptr asa ceva si n-ai cum sa te dedici doar unei asemenea chestii.... dar deja sunt off topic...

 

PS: N-am facut aceste teste pentru a da in judecata companiile sau ptr a le trage la raspundere... Si nici nu voi permite sa fie folosite rezultatele testelor mele pentru asa ceva... Fara suparare..

Daca voi avea banii de care am spus la dispozitie si as fi miliardar fara sa am grija unui job din care sa traiesc poate as face aceste teste pentru a demonstra ceva... Cum acest lucru nu se intampla...

Link to comment
Share on other sites

PS: N-am facut aceste teste pentru a da in judecata companiile sau ptr a le trage la raspundere... Si nici nu voi permite sa fie folosite rezultatele testelor mele pentru asa ceva... Fara suparare..

In privinta asta poti sta linistit. Nu se poate demara un proces legat de calitatea benzinei avand la baza doar niste afirmatii si niste clasamente de pe un forum. Fara suparare ....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.