Jump to content

Comentarii benzina...


Apple

Recommended Posts

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu prea inteleg,daca testele sunt relevante,nu ai incredere in ce spune,ca masina lui merge mai bine cu cifra octanica mai mare decat cea pentru care a fost proiectata?

220295[/snapback]

 

pai eu sunt cel care il crede...:blink: altii nu il cred... :)

eu cred ca motorul merge mai lin si ca poate trage putintel mai bine dar sunt convins ca la un anumit moment motorul nu va mai megre pentru ca nu se vor mai crea conditiile de aprindere (cifra octanica prea mare in raport cu compresia)... desigur, apple poate face un chiptunning si poate ajusta avansul si hartile de injectie ca sa scoata totul din acel combustibil mai bun dar desigur si asta are o limitare pentru ca motorul din start a fost proiectat intr-un anumit fel pentru anumite performante...

 

deci, eu cred ca testele luiApple sunt OK si cred ca poate face calculele necesare determinarii cifrei octanice dar vis-a-vis de efectele asupra motorului consider doar ca sunt mult mai mici decat efortul de a face acest combustibil... mai bine bag benzina de 98 si fac un chiptunning simplu si gata...

 

pentru cineva care are deja un motor foarte bun (de M3 de exemplu) ceea ce face apple este singura chestie care ii poate aduce real ceva cai in plus care sa se simta... de ce? pentru ca chiar si acel motor e configurat pentru benzina de 95(parca) deci automat o cifra octanica mai buna cu un chiptunning bun ii poate imbunatatii performantele... lma refer la un M3 (sau un 330 sa zicem) pentru ca din start acea masina are toate dotarile necesare sa scoata cei mai bun din motor cu benzina de 95...

Link to comment
Share on other sites

Pacat ca oferi informatie pe care tu nu o citesti...

 

"There are actually two numbers - RON (Research octane number) and MON (Motor Octane Number). The RON simulates fuel performance under low severity engine operation. The MON simulates more severe operation that might be incurred at high speed or high load and can be as much as 10 points lower than the RON. In Europe, what you'll see on the petrol pumps is the RON. However, in "

 

Sunt curios cum simuleaza performanta benzinei la viteze mari si sarcini mari...in eprubeta.

220296[/snapback]

 

viteze mari inseamna turatii mari ale motorului si la sarcini mari se refera la cuplu... cu alte cuvinte cum sunt afectate curbele de putere si cuplu in functie de turatie... daca chiar te ocupi de chiptunning cred ca stii ca pe benzina de 98 poti sa te joci mai mult (adica in limite mai largi) la aceste 2 curbe decat pe benzina de 95 ceea ce inseamna ca la o benzina de 100 ai chiar si mai mare libertate... benzina nu isi schimba proprietatile chimice in functie de turatia motorului sau de sarcina dar cifra octanica influenteaza curbele de putere si cuplu (computerul de injectie stie si este din start configurat sa trimita benzina in cilindri si sa declanseze aprinderea in functie si de cifra octanica tocmai ca sa nu apara detonatiile accidentale) deci finalmente functionarea motorului... asta e ce se doreste a spune in acel text...

Link to comment
Share on other sites

deci, eu cred ca testele luiApple sunt OK si cred ca poate face calculele necesare determinarii cifrei octanice

220299[/snapback]

 

Daca ar exista si o explicatie ar fi si mai bine,ceva concret,asa oricine vine si spune ,domne am testat benzina si are cifra octanica 89,756 :)

Din partea mea sa puna aici ce teste doreste,nu i-a zis nimeni sa plece,eu mi-am spus doar parerea si am adus argumente(de ex link-ul pus de tine :blink: )

 

Rezultatele "testelor" sunt aberatii,fara suparare.

 

... asta e ce se doreste a spune in acel text...

220306[/snapback]

 

 

Acolo se explica cum se verifica cifra octanica,...intr-un motor . :)

Link to comment
Share on other sites

pe mine nu m-a interesat CO exacta cu n zecimale...doar ce benzina e mai curata si mai aproape de adevar...nu cred ca era nevoie de asa disputa.

220298[/snapback]

 

 

si de fapt asta ma intereseaza si pe mine... mai exact ce benzina este mai curata pentru a nu imbacsi motorul cu tot felul de porcarii...

Link to comment
Share on other sites

Daca ar exista si o explicatie ar fi si mai bine,ceva concret,asa oricine vine si spune ,domne am testat benzina si are cifra octanica 89,756 :)

Din partea mea sa puna aici ce teste doreste,nu i-a zis nimeni sa plece,eu mi-am spus doar parerea si am adus argumente(de ex link-ul pus de tine :) )

 

Rezultatele "testelor" sunt aberatii,fara suparare.

220308[/snapback]

 

 

vezi ca am spus mai sus ce e cu textul tau...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Acolo se explica cum se verifica cifra octanica,...intr-un motor . :)

220308[/snapback]

 

acolo se spune doar ce numar se pune ca indicativ la benzina si chiar se face mentiunea ca exista o relatie directa intre cele 2 numere... e ca si cu gradele Fahrenheit si gradele Celsius... de fapt e aceiasi chestie calculata in raport cu 2 lucruri diferite dar comportamentul este similar...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu urmarisem despre cifra octanica pe wikipedia, cred ca e cea mai accesibila informatie posibila.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

 

Foarte greu pot fi convins de teste facute vorba aia, pe genunchi. Si fara explicatii ...

220314[/snapback]

 

Tocmai cautam alt link mai explicit :blink: si vad ca ai pus acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

acolo se spune doar ce numar se pune ca indicativ la benzina si chiar se face mentiunea ca exista o relatie directa intre cele 2 numere... e ca si cu gradele Fahrenheit si gradele Celsius...  de fapt e aceiasi chestie calculata in raport cu 2 lucruri diferite dar comportamentul este similar...:blink:

220313[/snapback]

 

 

Nu ,aici spune cum se calculeaza cifra octanica in mod corect :)

 

"The most common type of octane rating worldwide is the Research Octane Number (RON). RON is determined by running the fuel through a specific test engine with a variable compression ratio under controlled conditions, and comparing these results with those for mixtures of isooctane and n-heptane.

 

There is another type of octane rating, called Motor Octane Number (MON) or the aviation lean octane rating, which is a better measure of how the fuel behaves when under load. MON testing uses a similar test engine to that used in RON testing, but with a preheated fuel mixture, a higher engine speed, and variable ignition timing to further stress the fuel's knock resistance. Depending on the composition of the fuel, the MON of a modern gasoline will be about 8 to 10 points lower than the RON. Normally fuel specifications require both a minimum RON and a minimum MON."

 

Nu vreau sa te conving de nimic,daca o lume intreaga testeaza asa benzina ,pentru mine este ok,tu poti crede in varianta cu eprubeta :)

Link to comment
Share on other sites

La fix link-ul asta. ASTM D 2699 e metoda care cica a folosit-o Apple.

 

Octane Number

ASTM D 2699 — Standard Test Method for Research Octane Number of Spark-Ignition Engine Fuel

ASTM D 2700 — Standard Test Method for Motor Octane Number of Spark-Ignition Engine Fuel

 

Both these test methods employ a CRC single-cylinder, variable-compression, knock-test engine. The engine is operated under different test conditions of speed, mixture temperature, and spark advance for each method. The compression ratio of the test engine is adjusted to produce a knock of standardized intensity for the test gasoline — the gasoline being rated. Then the primary reference fuel whose knock intensity matches that of the test gasoline at the set compression ratio is identified. The octane number of the reference fuel is the octane number of the test gasoline.

 

 

Pai de la eprubeta la motor e cale lunga.

Link to comment
Share on other sites

Cifra octanica am testat-o in laborator, dupa metodele de analiza acreditate de RENAR: ASTM D 2699-04A

163543[/snapback]

 

http://www.europeancarweb.com/tech/0503ec_...oosters_tested/

 

am gasit si asta si aici se explica faptul ca exista cel putin 2 metode de analiza a cifrei octanice: 1) motor, 2) analiza spectrala...

 

documentul atasat este chiar standardul folosit pentru a determina subcomponentii si parametrii benzinei...

Unleaded_20Gasoline_20for_20Motor_20Vehicles_20__20Specification.pdf

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

La inceput ati laudat omul, ba chiar ati cerut teste si pe motorina si acum...

mai ales ca a scos bani din propriul buzunar

220331[/snapback]

 

Pentru ca omul a spus ca a facut testele dupa metoda : ASTM D 2699 — Standard Test Method for Research Octane Number of Spark-Ignition Engine Fuel.

 

Asta necesita un motor in valoare de 250.000$ . Il are in bucatarie?

Link to comment
Share on other sites

La inceput ati laudat omul, ba chiar ati cerut teste si pe motorina si acum...

mai ales ca a scos bani din propriul buzunar

220331[/snapback]

 

 

Nu e vorba de asta,ideea este sa dea niste informatii corecte nu in bataie de joc,daca tot vrea sa ajute.

 

Ce sens are sa aberam aici de cifra octanica,analize chimice cu 120 euro si alte tampenii.Cifra octanica nu se calculeaza asa usor,este nevoie de bani multi,de aparate foarte scumpe.

 

si chiar trebuie sa-l puneti la zid ?

220336[/snapback]

 

Nu il pune nimeni la zid,fiecare are dreptul sa isi spuna parerea,daca cineva crede in analizele respective e treaba lui.

Dupa cum am mai spus,nimeni nu ii interzice sa isi continue cercetarea si sa puna rezultatele pe forum,daca asta doreste.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca omul a spus ca a facut testele dupa metoda : ASTM D 2699 — Standard Test Method for Research Octane Number of Spark-Ignition Engine Fuel.

 

Asta necesita un motor in valoare de 250.000$ . Il are in bucatarie?

220333[/snapback]

 

 

si uite si patentul de inventie pentru analiza spectroscopica a cifrei octanice:

 

http://www.patentstorm.us/patents/5490085-description.html

 

si uite alt model de analiza:

 

http://www.wikipatents.com/4397958.html

 

cu alte cuvinte nu e enevoie de un motor de 250 000 USD sa faca testele...

 

suplimentar omul a aspecificat ca lucreaza intr-un laborator (sau in domeniul petrochimic) si ca singurele lucruri care ii trebuiesc sunt reactivii (de fapt de asta avea nevoie de bani ptr teste)... poate chiar are la indemana acel motor de jde mii de USD... so...

 

si uite alte masinarii care pot analiza cifra octanica:

 

http://www.zeltex.com/products.html http://www.zeltex.com/eval.html

 

http://www.sartec.co.uk/grabirox.htm

 

E pur si muove :blink:

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Pai eu tot nu intelegi ce vrei tu sa demonstrezi. Ca exista alte metode de a masura cifra octanica? Pai or fi, dar in topicul asta se vorbeste de ASTM D 2699-04A. Nu? Nu asa specifica Apple ca a facut? Si asta se face cu motorul din cate am vazut pe toate linkurile care au fost puse. Ce treaba avem cu analiza cu infrarosii sau alte metode, ne referim strict la ce a spus omul.

 

Ma nu stiu in ce laborator lucreaza, ultima oare parca scria articole la nu stiu ce revista. Oricum omul are 5 diplome din cate ne-a povestit, e toba de carte. Pana si politistii il invidiaza, tin minte ca avea un topic unde in fiecare zi era oprit de o alta patrula de politie si facea liste cu ele.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu tot nu intelegi ce vrei tu sa demonstrezi. Ca exista alte metode de a masura cifra octanica? Pai or fi, dar in topicul asta se vorbeste de ASTM D 2699-04A. Nu? Nu asa specifica Apple ca a facut? Si asta se face cu motorul din cate am vazut pe toate linkurile care au fost puse. Ce treaba avem cu analiza cu infrarosii sau alte metode, ne referim strict la ce a spus omul.

 

Ma nu stiu in ce laborator lucreaza, ultima oare parca scria articole la nu stiu ce revista. Oricum omul are 5 diplome din cate ne-a povestit, e toba de carte. Pana si politistii il invidiaza, tin minte ca avea un topic unde in fiecare zi era oprit de o alta patrula de politie si facea liste cu ele.

220350[/snapback]

 

 

deci conform standardelor e clar cum se masoara cifra octanica insa la fel de clar este ca exista si alte metode pentru asta...

 

ce face apple in rest e treaba lui si totusi in acel standard exista proceduri clare pentru tot ce inseamna analiza carburantului.... exceptand cifra octanica care se determina cu motorul (si care se pare ca are o eroare de +_1 la suta dupa cum se spune cam peste tot pentru ca si motorul ala are tolerantele sale) restul lucrurilor se pot determina chimic...

 

in rest numai de bine si oricum nu am nimic de demonstrat ci doar consider ca unele lucruri sunt adevarate in ce s-a scris aici... discreditarea emitatorului e doar o metoda de atacare a rezultatelor.... poate ar fi bine ca cineva cu adevarat interesat sa ia un analizor de combustibil (din ala portabil) care nu cred ca e o avere si sa vada despre ce e vorba...

 

referitor la benzina: Lukoil mi se pare infecta si mi-e frica sabag de la ei, folosesc doar OMV si MOL eventual Rompetrol la nevoie... Deasemenea nu sunt un fun Petrom... momentan am schimbat masina si am un ford Mondeo si bag MOL de 98... nimic de comentat totul OK...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Da, cu un analizor din acela ar fi interesant de vazut care sunt rezultatele, mi s-ar parea mai veridice mie personal. Ca asa de 120 de euro nu imi iau reactanti, imi iau niste "prafuri", sa vezi ce povesti scriu si eu atunci. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Da, cu un analizor din acela ar fi interesant de vazut care sunt rezultatele, mi s-ar parea mai veridice mie personal. Ca asa de 120 de euro nu imi iau reactanti, imi iau niste "prafuri", sa vezi ce povesti scriu si eu atunci. :)

220385[/snapback]

 

poti incerca si niste prajituri la Amsterdam... cu un low-cost la 120 de Euro ai si drumul cu avionul si banii de ceva prajituri sau tigari... sa vezi povesti dupa...:blink:

Link to comment
Share on other sites

poti incerca si niste prajituri la Amsterdam... cu un low-cost la 120 de Euro ai si drumul cu avionul si banii de ceva prajituri sau tigari... sa vezi povesti dupa...:blink:

220387[/snapback]

 

Nu e nevoie de prajituri, parca Apple dadea gata un bax de Redbull pe noapte. Mai un Redbull, mai o tigara, uite cum poti face un compendiu despre benzina si eventual sa iti bagi si niste kerosen in masina. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.