Jump to content

E36 - Vreau sa schimb inima , pe una mai puternica


San.

Recommended Posts

Am adus o pisica cu motor de 1,6 -M43 , in curand vreau sa o inmatriculez ... daar vreau sa aflu ce si decare probleme pot sa dau de schimb motorul inainte sa o inmatriculez.

Vreau sa pun un M42B18iS si as dori sa ii mai dau si un turbo ... pana la cati Bari pot sa pun , fara sa schimb piese din motor si aprox cati caluti `pufosi` (fara sa fortez motoru) pot sa cer de la un M42

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Am adus o pisica cu motor de 1,6 -M43 , in curand vreau sa o inmatriculez ... daar vreau sa aflu ce si decare probleme pot sa dau de schimb motorul inainte sa o inmatriculez.

Vreau sa pun un M42B18iS si as dori sa ii mai dau si un turbo ... pana la cati Bari pot sa pun , fara sa schimb piese din motor si aprox cati caluti `pufosi` (fara sa fortez motoru) pot sa cer de la un M42

:smile:

Decat sa ii pui turbo pe is si sa ai probleme de fiabilitate cred ca mai bine iesi cu un 2.5 sau 2.8 aspirat.

Ramane problema omologarii.(Nu se poate)

Un is cu turbo cred ca scoti cat un 2.5 la interne stock.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Daca vrei sa faci swap la un m42 , sa ai grija sa iei ecu ul + instalatia electrica + motor , daca vrei sa iei un m44 sa ai grija sa iei si acel modul ews +contactul.

 

Ca variante de supra alimentare sunt destule , mai mult de 0.6-0.7 nu poti baga in el indiferent ca e turbo sau kompressor . Varianta kompressorului e mai ieftina si mai simpla decat turbo , plus ca e mai usor de utilizat in oras de zi cu zi.

 

Varianta asta e buna daca vrei sa ai motorul omologat etc , ca sa treci la un 2.8 implica destule chestii , cu toate ca financiar iesi cel mai ieftin din toate ! ca si potential un 318is supraalimentat cu cap poate ajunge la nivelul unui 2.8 fara mari dificultati cu un nivel de fiabilitate destul de bun. Secretul consta sa iti procuri singur piesele , altfel te vor agata tunerii cu sume de peste 3000 de euro aprox. Eu am avut noroc si am prins la pret bun un kompressor cu 30 de mii de kilometrii. Mai ramane sa cauti pe cineva care sa iti faca suportul si alinierea [ foarte importante de altfel ]. Treaba asta necesita documentare masiva , eu am deja "reteta" pentru 318is m44 [1.9l] care sa fie adus la nivelul unui 2.5/2.8 [ aprox 1500 euro ]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Daca vrei sa faci swap la un m42 , sa ai grija sa iei ecu ul + instalatia electrica + motor , daca vrei sa iei un m44 sa ai grija sa iei si acel modul ews +contactul.

 

Ca variante de supra alimentare sunt destule , mai mult de 0.6-0.7 nu poti baga in el indiferent ca e turbo sau kompressor . Varianta kompressorului e mai ieftina si mai simpla decat turbo , plus ca e mai usor de utilizat in oras de zi cu zi.

 

Varianta asta e buna daca vrei sa ai motorul omologat etc , ca sa treci la un 2.8 implica destule chestii , cu toate ca financiar iesi cel mai ieftin din toate ! ca si potential un 318is supraalimentat cu cap poate ajunge la nivelul unui 2.8 fara mari dificultati cu un nivel de fiabilitate destul de bun. Secretul consta sa iti procuri singur piesele , altfel te vor agata tunerii cu sume de peste 3000 de euro aprox. Eu am avut noroc si am prins la pret bun un kompressor cu 30 de mii de kilometrii. Mai ramane sa cauti pe cineva care sa iti faca suportul si alinierea [ foarte importante de altfel ]. Treaba asta necesita documentare masiva , eu am deja "reteta" pentru 318is m44 [1.9l] care sa fie adus la nivelul unui 2.5/2.8 [ aprox 1500 euro ]

 

Parerea mea este ca se pot scoate mult mai multi cai dintr-un motor care stoc are 143cp printr-o conversie turbo fata de un 192, cat are un 325/328 (ce am citit pe forumuri de afara, se pot scoate 230-240cp cu interne stock!). Singurul inconvenient ar fi lag-ul care pt a fi ameliorat trebuie investiti bani in electronica iar un altul ar fi ca in momentul in care "sufla vantul" cuplul imens se rasfrange destul de brutal in transmisie..

Link to comment
Share on other sites

Rabanne a investit mii de euro in motorul ala. Nu cred ca e cazul aici.

 

Strict la un buget limitat, nimic nu e mai potrivit decat un 2.8i

Stoc, standard, trage tare, de jos, nu se strica, e extrem de fiabil, consum decent.

 

 

 

Nu poti compara un 318is cu turbo (care oricum ai dao e minim 1500 euro)cu un motor mare aspirat... mai ales ca din cauza fiabilitatii, nu poti folosi masina aia fara griji.

 

Un kit dedicat de supercharger e alta poveste, dar ala sare de 3000...

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

No offence Rocco dar cred ca nu ai condus o masina cu turbina daca afirmi ca un motor mare aspirat nu se compara cu unul mai mic dar turbo. Sau cel putin nu unul a carui turbina face peste 1,5 bari si are si ALS. Senzatia nu se compara cu nimic, la fel si zgomotul, de reprize nu mai zic! Iar chestia ca aspiratul trage bine de jos nu se pune; cine merge sport de la 2000 de turatii? ca de la 3000 de ture se simte prezenta turbinei. Problema mare e aici nu neaparat costul unui kit complet ( cilindrii forjati, garnitura metalica, turbo + electronica, injectoare - care cred ca cu 3000 iti faci o conversie turbo bunicica) ci intretinerea ulterioara (transmisie in special)+ faptul ca daca vrei presiune mare iti trebuie si benzina buna. Evident, in discutia asta nu intra un V8 mai deocheat..

compresorul nu iti da in nici un caz surplusul de putere al unei turbine dar e o solutie mult mai fiabila si comoda.

Ontopic

Evident, la 1500 de euro investitie cea mai buna solutie e un 2.8. L-ai pus pe masina si investitia se termina aici.

Link to comment
Share on other sites

Doamne cat puteti abera unii din voi sau dati informatii eronate :

 

1 la mana : nu poti duce tu in 250 de cai un 2.8 pe aspirat decat daca faci stroker kit si asta merge si din 2.5 si il duci la nivelul unui motor de m3 e36 us spec

 

2 nu a bagat mii de euro rabbane in acel motor , doar ca a stiut ce piese sa puna pe masina aia

 

3 la mana nu poti sa compari un 318 is turbo cu un 2.8 apirat? oohhh abia astept sa termin de pus kompressorul pe un 1.9 m44 sa va convingeti singurei cum o sa faca 2.8 ul sa tremure cand il vede la semafor [ vorbim de cele stock ]

 

In concluzie , cine e baiat destept cu aprox 1500 de euro poate face conversie la kompressor sau turbo , daca stie ce sa ii faca , cine nu , sa apeleze la tuneri unde va mananca de cel putin 3000 de euro , kompressorul e mai recomandat pentru uzul de zi cu zi decat un turbo , mai ales pe motoarele mici gen 1.6l , 1.8l , e mai simplu de montat si nu cere atat de multe modificari ca un turbo. Targetul masinii la care lucrez e sa fie la nivelul unui 2.5/2.8 si se poate , singura grija e ambreiajul , cutia si diferentialul vor rezista atata timp cat se are grija de ele.

 

Pentru cei care cred ca vorbesc din povesti ma gasiti pe 4 tuning cu proiectul. e mult de munca intradevar , dar secretul e sa faci documentare masiva si sa va luati dupa exemple deja existente , nu bazate pe teorii si vorbe , ca asa o sa tinem numai in polemici. Inca ceva , toti sustin diferite puteri pe masinile lor , dar oare cati din ei au postat si o fisa dyno? sau cateva exemple elocvente?

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate ( de altfel se vad afirmatiile mele mai sus) insa explica-mi si mie cum protejezi cutia, grupul si planetarele cand ii dai talpa? Ambreiajul il rezolvi rapid cu un replacement ramforsat, dar vezi sa aiba si arcuri.. ca altfel cazi din lac in put :)

PS - am vazut ca nemtii au scos 360 cp din motorul 1.9L 8V cu turbo..

Link to comment
Share on other sites

Cunosc 2 cazuri de kompressoare care nici in ziua de azi nu le au crapat cutiile originale ! singurele diferentiale cu semnul intrebarii sunt cele in carcasa mica , dar daca nu dai burn in fiecare zii cu ele , iti zic eu ca rezista , la fel ca si planetarele , in cel mai rau caz, se trece pe diferential in carcasa mare si planetare mai groase , preluate de pe un 325 eventual , la ambreiaj , cauza principala a caderii lor , sunt volantele dual mass [ se cere conversie la single mass + un disc de ambreiaj mai rezistent ] , oricum eu vorbesc strict de motor aici , cunosc cateva cazuri facute la noi in tara cu aprox 3500 de euro numai MOTORUL , nici nu sa pus problema de alt ambreiaj si etc [ deja se ridica costurile ]

 

Nu degeaba acel motor de pe is e poreclit baby M3 [ din cauza potentialului la modificari ] , cel putin din 1.8 [ m42 ] si 1.9l [ m44 16 valve si nu 8 ] s-au scos puteri de minim 320 de cai.

 

O varianta analizata mai sunt cutiile in 6 trepte de pe seria 1 , acum am probleme in alegerea suspensiei pentru o tractiune buna si sa vad cum reusesc sa adaptez frane de e38 [ brembo cu 4 pistonase fata si 2 pistonase spate ]

 

PS : motoarele suporta stock o presiune de maxim 0.7 bar in ele fara sa decomprimi sau sa umbli in ele. Faza e ca , ca sa ajungi la nivelul unui 325/328 ai nevoie de doar 0.5 bar , iar un kompressor de pe mercedes [ eaton ] ofera mai mult decat de ajuns !

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Doamne cat puteti abera unii din voi sau dati informatii eronate :

 

1 la mana : nu poti duce tu in 250 de cai un 2.8 pe aspirat decat daca faci stroker kit si asta merge si din 2.5 si il duci la nivelul unui motor de m3 e36 us spec

 

2 nu a bagat mii de euro rabbane in acel motor , doar ca a stiut ce piese sa puna pe masina aia

 

3 la mana nu poti sa compari un 318 is turbo cu un 2.8 apirat? oohhh abia astept sa termin de pus kompressorul pe un 1.9 m44 sa va convingeti singurei cum o sa faca 2.8 ul sa tremure cand il vede la semafor [ vorbim de cele stock ]

 

In concluzie , cine e baiat destept cu aprox 1500 de euro poate face conversie la kompressor sau turbo , daca stie ce sa ii faca , cine nu , sa apeleze la tuneri unde va mananca de cel putin 3000 de euro , kompressorul e mai recomandat pentru uzul de zi cu zi decat un turbo , mai ales pe motoarele mici gen 1.6l , 1.8l , e mai simplu de montat si nu cere atat de multe modificari ca un turbo. Targetul masinii la care lucrez e sa fie la nivelul unui 2.5/2.8 si se poate , singura grija e ambreiajul , cutia si diferentialul vor rezista atata timp cat se are grija de ele.

 

Pentru cei care cred ca vorbesc din povesti ma gasiti pe 4 tuning cu proiectul. e mult de munca intradevar , dar secretul e sa faci documentare masiva si sa va luati dupa exemple deja existente , nu bazate pe teorii si vorbe , ca asa o sa tinem numai in polemici. Inca ceva , toti sustin diferite puteri pe masinile lor , dar oare cati din ei au postat si o fisa dyno? sau cateva exemple elocvente?

 

 

1.

Ei na, eu l-am dus fara stroker kit la 250cp.

2. spune-mi tu cat a bagat daca esti la curent cu toate, cat e un garrett nou, potrivit pentru motorul ala? de carpeli suntem satui.

 

3. nu s-a pus problema de cox aici, s-a pus problema de fiabilitate. eu cu m52b28 fac 100.000 de km fara sa investesc vreun leu din cauza fiabilitatii motorului, reusesti asta cu un 318is turbat facut pe picior intr-un garaj prafuit?

 

 

@asterix

Nu se poate compara putere livrata de un aspirat mare, cu puterea livrata de un turbo mic. Aspiratul mare va trage liniar si tare de jos si pana dupa redline, cu turbo e extrem de greu sa faci lucrul asta( ai vazut top gear cu evo de 400cp de l-a facut nu stiu ce rahat de masina de 50cp cu plecare de la 1500rpm) in acest moment e rezolvata problema turbo-lag-ului prin adaugarea a una sau chiar 2 turbine in plus, nu e cazul la 318is de aici.

 

 

Rezumat la tot ce spun eu aici:

 

Se poate face un 318is sa traga peste un 328i, cu ajutorului unei turbine sau al unui compresor, insa nu poti face lucrul acesta pe bani putini, in orice garaj la 'nea nelu. Doar cea mai mica parte din populatie are access la chestia asta, in general costa mult, fiabilitatea nu e garantata la turbo, decat la compresor, softul doar e minim 250-300 de euro... pentru o harta custom sc.

 

Crede-ma, as fi apelat de mult la o solutie supercharger pentru masina mea, nicidecum nu era vb de 1500 de euro, mai multi mi-au cerut 2500 pentru turbo (dar stii, trebuie sa-ti faci tu downpipe, prinderea etc), nu am vrut sa aud de turbo, stiu prea bine ce inseamna o masina cu turbo pus, fiabilitate 0. Compresor as fi vrut eu, insa nu tiganeli in curte la vreunu, folosesc masina zi de zi si nu am vrut sa fie vreo diferenta fata de cum era inainte, ceva profi sarea bine de tot de 3k.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim de acum aroganti nu? , ok ai reusit performanta asta? te rog, o fisa dyno cu care sa sustii cele spuse ai? [ sau ai sa vii sa mi spui ca nu ai ce sa mi dovedesti mie sau altora ca e adevarat ce spui ]

 

Ca asa pun si eu kompressor pe a mea si iti zic ca am sute de cai putere , daca vii cu argumente te rog sa fie solide , nu ce stii tu din povesti !

 

sa nu crezi ca sunt picat din luna , am vorbit cu oameni care chiar intradevar stiu ce fac , cu rbn nu am absolut nimic , dar a sustinut niste puteri fara fise dyno [ vezi exemplul cu audi s3 dus cica in 600 de cai si l am gasit la vanzare cu 350 de cai , pai e o diferenta considerabila nu crezi? ] masina trage la cum a fost facuta si a dovedit ca poate face softuri bune pentru ele ] , dar si eu sunt satul de oameni care stiu doar sa mi vina cu teorii si nu cu fapte reale.

 

Daca vrei treaba buna cu kompressor in bani ok si tot , cauta la brasov , ca este cineva acolo care chiar stie cu ce se mananca kompressoarele ! sunt masini facute de om care faceau europa odata pe luna si fara nici o problema de fiabilitate !

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim de acum aroganti nu? , ok ai reusit performanta asta? te rog, o fisa dyno cu care sa sustii cele spuse ai? [ sau ai sa vii sa mi spui ca nu ai ce sa mi dovedesti mie sau altora ca e adevarat ce spui ]

 

Ca asa pun si eu kompressor pe a mea si iti zic ca am sute de cai putere , daca vii cu argumente te rog sa fie solide , nu ce stii tu din povesti !

 

sa nu crezi ca sunt picat din luna , am vorbit cu oameni care chiar intradevar stiu ce fac , cu rbn nu am absolut nimic , dar a sustinut niste puteri fara fise dyno [ vezi exemplul cu audi s3 dus cica in 600 de cai si l am gasit la vanzare cu 350 de cai , pai e o diferenta considerabila nu crezi? ] masina trage la cum a fost facuta si a dovedit ca poate face softuri bune pentru ele ] , dar si eu sunt satul de oameni care stiu doar sa mi vina cu teorii si nu cu fapte reale.

 

Daca vrei treaba buna cu kompressor in bani ok si tot , cauta la brasov , ca este cineva acolo care chiar stie cu ce se mananca kompressoarele ! sunt masini facute de om care faceau europa odata pe luna si fara nici o problema de fiabilitate !

 

Prietene, eu am o fisa dyno pusa pe aici pe undeva, (fara axele de s52b32, fara supape, etc)la 229cp. Asta e adevarat, nu mai am nimic de demonstrat nimanui, nu am nimic de ascuns, nu ma dau la curse, nu vand masina, doar spun ca am 250cp. Nu vad motivul pentru care unii mint cati cp au, chiar nu vad.

Link to comment
Share on other sites

Sunt destui , crede ma :) , ideea e ca majoritatea uita si de uzura in timp a motorului, un baiat ca sa aduca un 2.5 la viata , a pus masina pe dyno cu urmatoarele modificari chip, evac (serpi + de-cat) si filtru sport (in carcasa OEM)!

 

Presupun ca un itb de m3 e36 ar aduce avantaje foarte clare asupra lui

 

Linkul ti l dau pe pm !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

 

@asterix

Nu se poate compara putere livrata de un aspirat mare, cu puterea livrata de un turbo mic. Aspiratul mare va trage liniar si tare de jos si pana dupa redline, cu turbo e extrem de greu sa faci lucrul asta( ai vazut top gear cu evo de 400cp de l-a facut nu stiu ce rahat de masina de 50cp cu plecare de la 1500rpm) in acest moment e rezolvata problema turbo-lag-ului prin adaugarea a una sau chiar 2 turbine in plus, nu e cazul la 318is de aici.

 

 

 

eu unul nu am auzit de 2-3 turbine ca sistem anti lag, daca ai putea dezvolta ar fi interesant. ALS (Anti Lag System) insemna un injector montat pe galeria de evacuare care baga benzina intre motor si turbina; cand se pierde presiune (schimbare de viteza sa iei piciorul din gaz) benzina se aprinde iar amestecul de gaze tine turbina in (ceva) turatii. In functie de setare masina scoate flacari pe esapament si bubuie... mai mult sau mai putin.

Uiti din ecauatia turbo cuplul iar acesta e mult mai mare decat la un 3L, de ex. Se poate comenta mult dar ca exemplu, un motor VAG 1.8 turbo de 150 cp are cuplu peste cel de 2,6 in 6 cil si tot 150cp (ma refer la generatia veche de a.4....strict ca si comparatie), acceleratia elasticitatea si reprizele sunt mult mai bine , viteza maxima finala e mai mica cu cativa km/h . Exemplul tau cu EVO e f corect insa cine merge sportiv in a 5-a de la 50km/h? in schimb daca-i dai a 2-a....?!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

1.8is-ul din cate stiu poate fi omologat pe 1.6i (

spui ceva interesant. pe mine ma interesaeaza o trecere de la m52b20 la m54b25. adica de la 150cp la 190cp (ne merg dupa performante. vreau doar sa schimb motorul de nikasil cu unul mai "sanatos"). practic cresc sub acei 40% puterea, de care zici tu. e o cifra magica? atata ai voie maxim? si cu o asemenea schimbare face acte la rar? nu va vad vorbind de hartogaraie pe aici, dar mie unu nu-mi place sa stau cu morcovu-n cur...

daca motorul de schimb il iei de pe o masina neinmatriculata in ro, trebuie sa platesti taxa de poluare? te intreb ca pari sa fi in tema si poate ma ajuti cu niste raspunsuri.

merci!

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa platesti iar taxapoluare, insa in primul rand noul motor trebuie neaparat sa se fi mai pus din fabrica pe tipul de caroserie pe care vrei sa il pui.

 

apoi, trebuie facuta treaba intr-un service autorizat, cu acte doveditoare (adeverinta de la service cu seria noului motor, seria caroseriei etc) ptr a il putea omologa la RAR.

 

Mai multe detalii poti afla sunand la nr din link.

 

http://www.rarom.ro/RO/article--Ce_trebuie_sa_fac_daca_doresc_sa_schimb_motorul_vehiculului_--195.html

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa platesti iar taxapoluare, insa in primul rand noul motor trebuie neaparat sa se fi mai pus din fabrica pe tipul de caroserie pe care vrei sa il pui.

 

apoi, trebuie facuta treaba intr-un service autorizat, cu acte doveditoare (adeverinta de la service cu seria noului motor, seria caroseriei etc) ptr a il putea omologa la RAR.

 

Mai multe detalii poti afla sunand la nr din link.

 

http://www.rarom.ro/RO/article--Ce_trebuie_sa_fac_daca_doresc_sa_schimb_motorul_vehiculului_--195.html

Merci!

Da, tot un motor de E39 vreau, doar ca de pe FL... Nu stiu daca ei considera FL-ul ca fiind alta caroserie... Banuiesc ca cel mai sigur e sa ma interesez inainte la ei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.