Jump to content

Monoposturile F1 - sezonul 2012


jon doe

Care este cel mai frumos monopost de Formula 1 - sezonul 2012  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pai totul e comercial in ziua de azi. O spun in sens negativ.

Trebuie sa fie spectacol si incasari. Cam la asta se rezuma totul.

 

O mai dau ei cotita cum ca exista limitari pentru siguranta pilotilor.

 

Daca ar fi fost dupa mine. Nu as fi impus nicio restrictie tehnica. Dar niciuna.

De ce? E simplu.

Puterea mare a unui motor, de la o anumita valoare, devine inutila, mai mult incurca. Si mai sunt si alte consideratii dar sunt offtopic :p

Link to comment
Share on other sites

Probabil o sa-si piarda usor din cota de piata (mediatizare ).

Nu stiu prea multe de F1 dar stiu ca supercarurile de azi isi au originea in inventarea mid-engine prin 50-60 in F1. La fel ca multe alte tehnologii (fibra de carbon, turbo, injectoare, sisteme electronice,aerodinamica,etc). La astia in 2012 ce n-aiba sa mai revolutioneze ca din lista aia astranomica de reguli deduc ca motoarele sunt aproximativ 95% identice iar diferentele intre piloti sunt prea mici ca sa faca cursa spectaculoasa. Parca e Cupa Dacia Logan , toti la fel doar stickerele difera de pe masini si salariile la baieti :D

Link to comment
Share on other sites

DSF e fix pe dos, limitarile sunt facute ca masiniile sa fie cat mai egale intre ele, dar in acelasi timp cele mai inventive echipe sa aiba acel mic atu.diferentele intre piloti se vad clar si de la o posta, webber- vettel, aloso-massa , button-hamilton and so on.

 

sezonul 2012 mi se pare unul din cele mai incitante sezoane din F1, cel putin pana acum

Link to comment
Share on other sites

pai atunci aia din nazcar cum sunt?

 

bine.la americani pe langa faptul ca se invart ca boii in cerc,o fac la peste 300 la ora uneori,isi mai iau zborul,mai fac ceva buseala in lant etc

 

nu mai urmaresc de mult f1.mai palpitant mi se pare turul frantei la ciclism :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar asa, ce ai vrea sa vezi ca se omoara ca chiori in cursa?

 

Restrictiile vin prima data pentru siguranta pilotilor si dezvoltarea tehnica vine si ea, uite numai faptul ca motoarele au cilindree mai mica si cu toate astea dezvolta putere dar mai ales performante pe circuit asemanatoare cu vechile monoposturi in 12 sau 10 cilindri cu capacitate cilindrica mai mare.

 

Nu e chiar asa, ce ai vrea sa vezi ca se omoara ca chiori in cursa?

 

Restrictiile vin prima data pentru siguranta pilotilor si dezvoltarea tehnica vine din faptul ca motoarele au cilindree mai mica si cu toate astea dezvolta putere dar mai ales performante pe circuit asemanatoare cu vechile monoposturi in 12 sau 10 cilindri cu capacitate mai mare.

 

Referitor la ce a zis Viper card ca are dreptate, mi se pare un sezon promitalor, liderii ultimilor 2 ani nu au confirmat si momentan nu s-a vazut vre-o echipa sau monopost sa scoata capul hotarat din pluton. Pana la urma suspansul e sarea si piperul.

 

In alta ordine de ideii problema mare nu e la monosposturi si nici la piloti, managementul echipelor e in asa fel dictat pentru a nu risca. Practic nu dau voie pilotilor sa joace totul pe o carte. Cel mai eleocvent caz e cel din etapa precedenta cand Perez cu putin noroc putea sa ii sufle victoria lui Alonsa dar a fost temperat parinteste prin mesaje de la boxa. Le era frica de ce ar putea sa realizeze sau de faptul ca intr-o depasire ratata Perez ar putea risipi toate punctele.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Formula 1 este competitia cu cele mai performante masini ever din perioada in care concureaza.

Intradevar, limitarile impuse de FIA sunt dintr-o incercare de a egala putin performantele, astfel incat show-ul sa fie mai interesant.

- din 2013, FIA va impune / recomanda si estetica masinilor de F1, ca sa se evite designul dezastruos, asa cum este acum

- din 2014, se va impune motoare de 1600 cmc

 

:)

 

Mi se parea la fel de interesant sportul asta (F1) ca golful.

Eu ma uit la F1 de 22 de ani. Nu m-am plictisit niciodata :)

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

Henri Coanda, amintit in publicatii de specialitate din luma F1 - Efectul Coanda si aportul sau la aerodinamicitate

http://totalf1.com/full_story/view/412391/Some_things_in_F1_are_easy_to_copy_while_others_are_not/

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O intrebare catre cei care cunosc :

Am tot vazut in imaginile transmise onboard din monoposturile de Formula 1, ca la un moment dat, pilotii iau de pe volan mana stanga si apasa / fac ceva pentru cateva momente.

Intrebare : stiti cumva ce operatiune executa pilotul in acel moment? Ma tot intreb de cateva luni e zile si nu gasesc raspunsul....

Rog doar pareri avizate, fara mistouri ieftine. Merci.

 

Exemplu: - in clipul de mai jos, urmariti miscarea pilotului la secunda 15.

http://www.youtube.com/watch?v=rjxRObkLDKU

Link to comment
Share on other sites

cotad e piata s-a dus deja dracului in Europa.

In Asia le creste cota, ca de, s-au saturat si ei de curse de camile si capre..

 

 

Din cauza regulilor de securitate si a modificarii circuitelor nu mai vezi nimic.

TVR nu il mai transmite deja ca nu se mai uita nici dracul.

Nici eu nu ma mai uit de 4-5 ani, calificarile sunt mai spectaculoase decat cursa.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

O intrebare catre cei care cunosc :

Am tot vazut in imaginile transmise onboard din monoposturile de Formula 1, ca la un moment dat, pilotii iau de pe volan mana stanga si apasa / fac ceva pentru cateva momente.

Intrebare : stiti cumva ce operatiune executa pilotul in acel moment? Ma tot intreb de cateva luni e zile si nu gasesc raspunsul....

Rog doar pareri avizate, fara mistouri ieftine. Merci.

 

Exemplu: - in clipul de mai jos, urmariti miscarea pilotului la secunda 15.

http://www.youtube.com/watch?v=rjxRObkLDKU

 

Daca te uiti pe ecran are un simbol numit DRS care poate fi folosit 1 singura data pe tur ,

 

Driver adjustable bodywork,[1] commonly known as drag reduction system (or DRS), is a motorsport technology aimed at reducing aerodynamic drag in order to promote overtaking in Formula One. DRS was introduced in the 2011 Formula One season and is an adjustable flap on the rear wing of the car, which opens and closes in correspondence with a driver's commands.

 

In combinatie cu KERS-ul care iti confera pana la 80 cp , se pot efectua manevre de depasire pe distante foarte scurte.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu de DRS si KERS. Dar, daca te vei uita inca o data, mai atent, vei observa ca ele sunt activate din butoanele de pe volan, inainte de a lua mana stanga.

DRS si simbolul bateriei ( KERS ) se activeaza ( se inverzesc in pictogramele de pe afisaj ) inainte de secunda 15...

 

L.E. DRS poate fi folosit de mai multe ori intr-un tur :) Circuitele pe care se alearga au mai multe zone de/pentru DRS :)

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

Din cate am inteles masinile Mercedes AMG au in stanga un comutator care modifica distributia fortei de franare (probabil pe punti, sau individual, sau pe parti). Daca ai observat, pe parcursul curselor, cand erau imagini de pe monopost, pilotii luau mana de pe volan cu putine momente inaintea intrarii in viraje. Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm.... :rolleyes: Se poate sa fie si asa, nu m-am gandit la asta.

Am urmarit pilotii echipelor din Top 4 Constructori, si toti fac la fel. Este posibil sa faca toti pilotii , insa pe acestia in mod special i-am urmarit si observat ca fac niste manevre cu mana stanga, pentru cateva secunde, undeva dedesubt de volan si destul de aproape de peretele lateral al monopostului.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, dar ceea ce spui tu nu se potriveste cu imaginile onboard.

KERS este activat de pe volan, DRS este activat automat de catre masina, atunci cand se intra intr-o zona DRS. Daca totusi poti sa-mi explici ce manevra face cu mana stanga DUPA activarea sistemelor de care amintesti, ti-as fi recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

Mercedes, Ferrari si posibil mclaren sau si redbull activeaaza DRS-u cu un buton sub pedala de acceleratie, restu masinilor au pe volan, cel putin asa era in 2011.

 

Jon Doe: Toate masinile au o maneta in stanga de unde ajusteaza brake bias, distributia franelor, poate sa faca sa franeze doar fata 100% sau invers.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3-QdCMkd0lA

 

Min 1:05

 

http://paulsf1.files.wordpress.com/2011/12/img_6343.jpg

 

Aia e maneta...

Edited by Lucenzo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.