Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

Din spusele mai multor soferi experimentati, am inteles ca in momentul in care masina intra in derapaj este bine sa dam treapta inferioara, pt ca masina se va stabiliza mai repede astfel.

Ce parere aveti?

In momentul in care masina derapeaza ce putem face in fara de contra-bracare?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

depinde de viteza si totodata de viteza de reactie....eu cand aveam tractiune fatza mi a fugit spatele si nu am mai putut face nimik sa evit rasturnarea, am incercat contra bracare...dar acum ma gandesc ca ar fi fost mai bine sa tin volanul drept si sa accelerez ca sa redresez spatele...de la 100km/h cel mai mult conteaza norocul
Link to comment
Share on other sites

Ma refer la momentul in care ai intrat prea tare intr-o curba si iti fuge spatele spre exterior.

Degeaba tragi stanga ca vezi ca nu se mai opreste(prinde aderenta).

Ne e nimic de facut decat sa zici tatal nostru?

Link to comment
Share on other sites

Niste cursuri de pilotaj deslusesc o mare parte din problemele astea.

 

Porsche Bmw Mercedes Audi si mai toate firmele astea serioase au in cadrul lor si cursuri de acest fel: defensive driving.

 

Acum sunt in niste discutii pentru a deschide o scoala de pilotaj cu toate cursurile adiacente unui condus prudent, corect, sportiv si ce se mai cere.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Niste cursuri de pilotaj deslusesc o mare parte din problemele astea.

 

Porsche Bmw Mercedes Audi si mai toate firmele astea serioase au in cadrul lor si cursuri de acest fel: defensive driving.

 

Acum sunt in niste discutii pentru a deschide o scoala de pilotaj cu toate cursurile adiacente unui condus prudent, corect, sportiv si ce se mai cere.

 

Clar, dar pana una alta din experenta ta pe circuit, cum este bine sa procedam pt a stabiliza masina cand a intrat in derapaj?

Link to comment
Share on other sites

99.9% din soferii de zi cu zi nu au reactia si nici timpul necesar sa dea -1 treapta daca le intra in derapaj. Poate doar cu o automata care raspunde f repede, dar oricum te cam pierzi, nefiind obisnuit cu asta, si nu iti dai seama pe moment ce sa faci.

 

Daca esti pilot experimentat si derapezi cu masina de zi cu zi, poate ca ai timp sa faci asa ceva.

 

Sa dai inferioara la o manuala in caz de derapaj iar e aproape imposibil. Nu ai timp sa faci asta.

Link to comment
Share on other sites

+1 , cel mai indicat e sa tragi de volan in directia opusa virajului. sa incerci sa o ti de-a latu , asta depinde de reactiile si experienta fiecaruia

 

Deci dc am inteles bine, la o curba de stanga cand derapeaza masina sa trag dreapta?

Pai nu se duce draq?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Depinde de la caz la caz,in functie de tipul tractiunii, de viteza cu care se deplaseaza ,de suprafata .

 

Sunt de principiul ca o masina puternica te poate baga in belele daca nu sti sa o exploatezi, dar o masina slaba ca si motorizare sigur nu te va scoate ca una puternica, pentru ca prin constructia ei nu are puterea necesara de a invinge fortele de inertie .

 

Deci aici e prea mult de povestit,trebuie mers in poligon si exersat la diverse viteze.

 

Baza trebuie pusa in timpul de reactie al soferului intr-o situatie data.

 

Cea mai comuna greseala in cazul unui derapaj este franarea agresiva.

 

Orice masina a carui unghi de derapaj a depasit 45% nu mai poate fi redresata, ci poate doar sa-ti alegi locu unde te infigi.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

pai nu se duce, asa ii mai corectezi spatele, dute intr-o parcare mai libera si joaca-te putin

 

Nu situ dc sunt in stare sa fac asta.

E impotriva instinctului de conservare sa virez drepta cand masina derapeaza in dreapta.

Link to comment
Share on other sites

instinctul de conservare trebuie si el bazat pe niste automatisme.

 

cei mai multi soferi 90% au o pozitie la volan gresita, ex: lasat pe spate , tine cu o mana volanu,sau cum nu suport eu ca taximetristii , mana in volan.

 

De aici trebuie plecat,de la o buna pozitionare astfel incat sa-ti ofere control absolut asupra volanului si pedalelor.

Edited by Stefan_e46
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Retrogradezi...accelerezi puternic.....asta cand???

 

 

Una din regulile importante este sa nu bruschezi comenzile....iar in ceea ce priveste redresarea, ridici putin acceleratia si invarti volanul in directia in care iti fuge spatele.....

 

 

Daca vrei sa te distrezi si sa ametesti putin, la scoala Titi Aur au un Opel cu directie pe ambele punti.....instructorul sta in dreapta si actioneaza rotile spate(are volan acolo), tu in stanga cu volanul tau incerci sa indrepti masina si sa mentii traiectoria....si acolo intelegi destul de bine mecanismul (si chiar daca era tractiune fata, bruscarea acceleratiei/volan nu aduce ceva bun)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In functie de viteza, daca nu virezi in sensul opus , ajungi sa te rasucesti.

 

Du-te intr-un sens giratoriu(cum sunt cele din spate de la IKEA baneasa),cand nu e politia prin preajma si accelereaza pana pleaca spatele cu DSC OFF si celelalte sisteme,

 

E singura metoda la viteza mica de a experimenta deprinderile astea sau intr-o parcare goala.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.