Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

ESP-ul nu actioneaza decat pe franare. E singura modalitate de interventie. Acceleratia e apa de "ploua".

 

DSC-ul in prima faza te lasa sa redresezi masina, dar daca derapezi ffff fin, daca deja simti clar derapajul, intra si el pe frane si actioneaza pe fiecare roata in parte in functie de cum e necesar.

Link to comment
Share on other sites

Ultimul derapaj neintentionat l-am avut acum cateva saptamani cu Golful sotiei, veneam dinspre Mobexpert, pe banda 1 era zapada de 10 cm si nu mergea nimeni pe acolo, banda 2 fusese deszapezita dar masinile aruncasera la loc zapada tasata pe ea..toti mergeau cu 30-40, eu ma grabeam oarecum si dupa ce am ajuns in fruntea plutonului am ajuns pe la 50-60, usor periculos deoarece urma curba la dreapta si apoi la stanga in coborare..eh desi stiam drumul si am incercat s-o tin pe cat posibil pe asfalt, datorita unor gropi a trebui sa ma abat de la traiectoria "ideala" ( m-am gandit ca daca franez brutal sigur se duce) si am ciupit un pic din banda 1..moment in care am simtit fundul cum se duce in dreapta..dupa cum am zis ma asteptam sa derapeze, dar nu am vrut eu s-o fac sa derapeze, am tinut volanul cu ambele maini si am luat usor de volan dreapta si am redus putin acceleratia,nu de tot..am avut noroc ca am tinut unghiul de 5-10 grade si s-a redresat fara sa ma invart sau sa intru pe contra-sens..

 

Acum stiam drumul si ma asteptam oarecum si abia am avut timp sa respir (si sa constat ca ASR nu clipocea, probabil ca fata a avut tractiune si nu mi-a taiat gazul, d-aia), daca nu te prinde pe faza eu zic ca n-ai timp sa faci cruci cu limba in cerul gurii si sa zici tatal nostru in timp ce retrogradezi. E o mare diferenta sa anticipezi si sa reactionezi la un eveniment.

Link to comment
Share on other sites

woaw ce topic... ce de pareri...

 

dragilor, apelati la un curs de condus defensiv si veti afla cele mai CORECTE raspunsuri...

 

Din spusele mai multor soferi experimentati, am inteles ca in momentul in care masina intra in derapaj este bine sa dam treapta inferioara, pt ca masina se va stabiliza mai repede astfel.

:excl: depinde de suprafata de rulare

 

daca te referi la rularea pe suprafete alunecoase atunci esti victima sigura fiindca vei imprima fortei de tractiune (spate) o miscare mult mai puternica

 

Daca-ti fuge fundul la tractiune spate, cred ca cel mai bine e sa nu mai accelerezi.

repert, depinde de suprafata de rulare :excl:

accelerarea pe zapada/gheata te poate redresa, dar facuta fara retrogradarea treptei de viteza si cu contrabracare.

 

Deci dc am inteles bine, la o curba de stanga cand derapeaza masina sa trag dreapta?

Pai nu se duce draq?

nu intotdeauna... mai sunt si ingeri pe pamant ! :angel:

 

Poate gresesc, insa eu stiam ca la RWD nu este deloc indicat sa faci retrogradari bruste de viteza pe drumuri fara aderenta sau in curbe.

aici ai nimerit-o ! :clapping:

 

daca iti fuge spatele intr-o curba, virezi in directia in care a fugit spatele.

corect ! asta se numeste contrabracare ;)

 

de altfel, multe dintre sfaturile utile pentru CONDUSUL DEFENSIV le puteti afla si in rubrica destinata din BMW Club Magazine.

 

I M P O R T A N T:

 

in acest an, vom organiza un curs de piotaj (eu i-as spune totusi condus) DEFENSIV in care veti putea deprinde SI miscarile/manevrele pe care trebuie sa le efectuati in cazul derapajului NEcontrolat.

 

toate acestea vor fi derulate prin Organizatia Pilot Project, care finanteaza si revista BMW Club Magazine.

 

Instructorii vor fi unii dintre cei mai renumiti in automobilismul romanesc si in BMW Fahrer Training...

 

inca nu va pot oferi prea multe detalii, dar e bine de retinut ca SE POATE ! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

in situatia enuntata in titlul topicului, cel mai bine e cu tractiune integrala. in caz de derapaj pe zapada, gheata, e indicat sa nu accelerezi si sa contra-brachezi. intr-o situatie limita accelerand poti controla cel mult modul cum vei intra in sant. retrogradarea e necesara daca motorul nu e foarte puternic si esti intr-o treapta mare, daca ai timp sa schimbi e bine. eu cu tot cu retrogradare, acceleratie si contrabracare am depasit spatiul carosabil acum cativa ani cu x3. de vina au fost viteza si cauciucurile nepotrivite. de atunci m-am lecuit cu pneurile all season. zapada era de aproape o jumate de metru langa drum si nu am patit nimic la masina, dar m-am speriat. am sarit vreo 70 cm diferenta de nivel.

 

 

cand aveam e34 il controlam din volan, accelerarea dauna daca derapam.

 

La x3 isi face treaba esp foarte bine

Link to comment
Share on other sites

@XXL, ne tot "ameninti" cu cursurile alea de ....ceva ani :laugh: Hai cu ele, mai repede! Sunt sigur ca multi vor vrea sa participe (depinde si de costuri, fireste)

2. Vreau sa te vad cum/cand schimbi tu treapta de viteza cand fuge fundul masinii intr-o fractiune de secunda!:blink:

Link to comment
Share on other sites

da o fac tot timpul,si are mai multa eficienta decat franarea sau introducerea unei trepte mai mici.scoaterea in N nu pot da multe explicati pt ca nu imi plac masin auto.

p.s.acest lucru apare si in manualul de instructiuni pag.135 pentru seria 3 e46 sau pag.148 pt seria 5 e39.tot acolo punea si ceva de scoaterea in N in caz de derapaj.....nu oi fi yo mare inginer dar cei care au facut manualul pt bmw sigur nu sun poeti!!!

"Never drive with the clutch pedal held down, with the gear lever or selector lever in neutral or with the engine switched off; engine braking

action will not be present with the gearbox or transmission in neutral and there will be no power assistance to the brakes or steering while the engine is switched off. Make sure that the full travel of the brake, clutch and accelerator pedals is not obstructed by floor mats, carpets or other objects". pg. 144 din manualul e39

Si mai scria undeva ca nu se scoate niciodata cutia automata in N daca masina se afla in miscare ... este legat de functionarea si sincronizarea rapoartelor ei.

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Eu am patit-o de 2 ori mai nasol cu derapajul iarna pe zapada/polei.

Prima data aveam numai vreo 30-40 la ora si a plecat intr-o parte,pe jos era polei .M-am speriat si am calcat frana ,instictiv, si am pirdut controlul.Dupa vreo 12 stanga dreapta pe strada s-a oprit si masina mea.

A doua ora pe europeana ningea zapada pe jos .M-a mancat sa depasesc pe unu cu un mertz ,aveam in jur de 80 km/h ,noaptea .La un moment dat cand eram langa el imi zic eu ,i-a sa accelerez eu mai tare sa trec odata de asta .Si aia a fost mi-a plecat spatele .Acum ma gandeam intre ce copaci sa nimeresc .Ce m-a salvat a fost faptul ca nu am luat piciorul de pe acceleratie ,ceea ce instinctiv iti vine sa faci si dupa un scurt timp masina a prins din nou aderenta .Ma gandeam dupa aia ce o fi crezut ala din mertz : uite-l si pe alta cu bmw lui se da artist pe sosea .

Edited by DEST
Link to comment
Share on other sites

"Never drive with the clutch pedal held down, with the gear lever or selector lever in neutral or with the engine switched off; engine braking

action will not be present with the gearbox or transmission in neutral and there will be no power assistance to the brakes or steering while the engine is switched off. Make sure that the full travel of the brake, clutch and accelerator pedals is not obstructed by floor mats, carpets or other objects". pg. 144 din manualul e39

Si mai scria undeva ca nu se scoate niciodata cutia automata in N daca masina se afla in miscare ... este legat de functionarea si sincronizarea rapoartelor ei.

k,...sa nu incurcam caii cu magarii,ceea ce zici tu exista in manual dar se referea la conducerea normala,nu in caz de derapaj!!!

daca cauti ai sa gasesti ce zic eu,este undeva la "condusul pe timp de iarna"sau asa ceva

 

pana la urma e foarte simplu...stim cu totii ca daca intr o curba acceleram tare sau tragen frana de mana masina derapeaza,de aceea astea doua lucruri trebuie evitate(accelerare/franare puntii spate )

poate ca pe timp de ploaie cu simplul fapt ca luam piciorul de pe acceleratie e deajuns,dar pe zapada/gheata orice forta de franare /accelerati influienteaza foarte mult(mai ales la masinile foarte mari,la care prin simplul fapt ca se ia piciorul de pe acceleratie se simnte o franare destul de mare)

salutari!

Link to comment
Share on other sites

Intr-o situatie neprevazuta nu ai timp sa faci multe lucruri.

Idealul este sa conduci preventiv si sa incerci sa anticipezi.

Un alt factor este acumularea experientei in kilometri pe toate drumurile si in toate conditiile posibile.

Restul vine de la sine.

 

Nu am auzit pe nimeni sa vorbeasca de comportamentul unei automate in caz de derapaj.

Automata va merge intotdeauna in treapta cea mai economica/confortabila in regim de cruising. Daca ajungi sa intri in derapaj NU ai rezerva de putere, nu ai cuplu deoarece esti prea jos in ture iar lag-ul cutiei nu iti permite mai nimic.

Eu personal, pe drumuri virajate prefer sa merg in DS pentru a fi in zona optima de cuplu.

Link to comment
Share on other sites

facea cursuri pe un aeroport parasit pe langa Urziceni.

 

ar trebui sa ne adunam mai multi si sa facem de pe acum listele.

 

la alexeni mai precis. :thumbsup:

 

 

 

bai da nu putem gasi o locatie mai in centru pe undeva,sa putem veni si noi mai usor,pt mine urziceni e in fundu pamantului

Link to comment
Share on other sites

topicul asta ma face sa-mi aduc aminte de un banc:

Profesoara de logica ii intreaba pe copiii din clasa care este cel mai rapid lucru din lume??

Din penultima banca, Ionel spune:

- Gandul, doamna profesoara!

- Gandul? De ce crezi asta, Ionel?

- Pai, stiti, doamna profesoara, am fost odata acasa si m-am gandit la America si imediat am ajuns acolo.

- Bravo, Ionel! Ai un zece de la mine!... Altcineva?

La care, Mariuca, din prima banca, spune:

- Cel mai rapid lucru din lume este lumina, doamna profesoara.

- Lumina? De ce crezi asta, Mariuca?

- Pai, doamna profesoara, am fost odata acasa si am aprins lumina si in aceeasi clipa a fost plin de lumina peste tot.

- Bravo, Mariuca! Ai si tu un zece de la mine!... Altcineva?...

La care, Bula, din ultima banca, spune:

- Ba' diareea e cea mai rapida din lume.

- Cum, ce-ai spus, Bula? Diareea?!?... De ce crezi asta, Bula?

- Pai, doamna profesoara, am ajuns odata acasa si nu am avut timp nici sa aprind lumina si nici sa ma gandesc la ceva ca m-am si scapat pe mine!...

 

 

cam asa si cu derapatul involuntar, n-ai timp nici sa franezi nici sa retrogradezi ca te-ai si scapat pe tine :pardon:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca unii dintre noi chiar am patit-o.

Mai e timp si e chestie de reflex, nu de logica, de ratiune.

 

E bine daca inainte sa ti se intample ai mai experimentat si ti-ai format o idee si de ce nu, reflexe despre ce tocmai urmeaza sa patesti... derapand.

Link to comment
Share on other sites

Orice masina a carui unghi de derapaj a depasit 45% nu mai poate fi redresata, ci poate doar sa-ti alegi locu unde te infigi.

http://www.youtube.com/watch?v=_CK94zCXsKI

 

:thumbsup:

 

L-am vazut si pe Tiff Needell intr-o emisiune cu o masina cu tractiune integrala (parca R8 sau Lambo ceva) care facea drifturi de aproape 90 grade si o redresa.

 

Evident, depinde si de masina si de talent la volan.

Eu descopar (in jocuri :laugh: ) ca mai ai o optiune daca ai intrat prea tare intr-un drift si te duci de-a latul: dai de volan invers. Adica, ai curba la stanga, dai de volan stanga si incepe sa se duca fundul, apoi iei dreapta de volan sa incerci s-o redresezi, dar nu apuci s-o "prinzi" si fundul se tot duce pana te depaseste... atunci iei iarasi stanga de volan si masina se va rasuci, cu probabilitatea sa faci un 360 de toata frumusetea. Asta ajuta fiindca in loc sa te duci in perete/copac/sant, masina se invarte pe loc aproape si reduci mult inertia masinii, cu compromisul ca odata ce te-ai invartit ai undeva aproape de zero control mai departe.

Un exemplu ar fi ce fac arabii aici:

 

http://www.youtube.com/watch?v=qZoLC3Yq2wg

Link to comment
Share on other sites

Nu e valabil si in viata reala , la drift au blocant pe spate vitezele sunt oarecum mici comparativ cu circuitul.

 

Iti pun si eu filmulete cu masini de circuit care nu se mai pot redresa dupa un derapaj ce depaseste 45 grade.

 

Exemplu cu arabii este de fapt cel mai prost exemplu pentru ca de multe ori numai redreseaza nimic si se omoara intre ei acolo.

 

De altfel in viata reala nu ai atata spatiu si loc pentru a redresa o masina ca arabii din film unde au 20 m latime a drumului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.