Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

Corectati-ma daca gresesc, dar daca intr-un derapaj o tii in frana de motor, iti reduci viteza, dar ti-e mult mai greu sa corectezi traiectoria doar din volan, nu?

In timp ce daca folosesti si putina (sau mai multa daca unghiul masinii e mai mare) acceleratie ai mai mult control asupra felului in care masina raspunde.

 

Daca esti in frana de motor, ii dai masinii o tendinta subviratoare, daca esti pe acceleratie ii dai o tendinta supraviratoare.

 

Daca esti pe acceleratie intr-un drift, dar nu reusesti s-o faca sa se intoarca, sa-si schimbe sensul de rotatie, iei piciorul de pe acceleratie brusc si de tot si apoi il calci iar.

Daca esti in frana de motor in aceleasi conditii poti sa indrepti volanul, ciupesti frana si dai iar din volan.

 

 

La oricare din chestiile astea, rog colegii mai priceputi sa ma corecteze daca gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Clipul de mai sus mi se pare degeaba fara sunet, sa auzi exact cum lucreaza ala cu acceleratia in momentele dificile.

Unul mai tare era cu un E46 parca, tot pe zapada, unde omul face niste chestii pe sosea de ramaneai masca. Se vedea si bordul si puteai sa vezi cum sta in ture cu masina, cu ce viteza mergea.

Link to comment
Share on other sites

Nici unul dintre filmulete nu au legatura cu subiectul topicului. In ambele filme, soferii DORESC sa derapeze si sa controleze derapajul.

Uitati-va la derapajele INVOLUNTARE, pe asfalt uscat , postate pe restul paginilor. Despre acest gen de derapaj se vorbeste in acest topic.

Link to comment
Share on other sites

Si cum vrei tu sa inveti: uitandu-te la unul care stie ce face cu masina, sa-i urmaresti miscarile si sa incerci sa aplici cand ai loc de joaca lucrurile vazute sau sa urmaresti accidente filmate, care de cele mai multe ori se termina prost? Cu ce ma ajuta ca vad unde a gresit unul intr-un filmulet? Eu n-am de unde sa stiu cum reactionez in aceeasi situatie, doar daca in timp invat sa-mi educ reactiile.

Eu zic ca sunt bune ambele tipuri de filme, daca stii ce urmaresti.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu unu o stiu pe a mea, cand intri in curba, viteza trebuie -teoretic- sa fie constanta. Nu accelerezi, nu franezi ca nebunul. Nu vad sensul schimbarii treptei in jos, pentru ca :

1.pierzi timp (daca il ai). Eu intotdeauna cand am avut probleme (iarna mai ales), am luat volan invers fata de directia de virare, pentru a tine masina dreapta, paralela cu banda. Astfel derapezi oarecum controlat, asta daca ai unde. Daca e pom pe marginea drumului e bai oricum.

2.pierzi aderenta (daca mai ai), poti intra in frana de motor, mai ales daca umbli turat, poti "ingheta" roata si mergi pe unde vrea masina si fizica.

 

Probabil ca "soferii experimentati" au condus masini cu tractiune pe fata, unde deja e alta poveste. Acolo accelerarea te ajuta, pe spate te invarte si mai mult si te faci colac. Ma gandesc daca a citit cineva toata povestea mea:)

Edited by spectrus
Link to comment
Share on other sites

Pai in primul rand sa mearga mai incet. Cand a intrat pe banda s-a dus prea mult in dreapta, bruscand masina si pierzand spatele spre dreapta. Restul a facut masina: caroserie mare, suspensii moi, contrabracare tarzie spre dreapta.

Probabil masina avea doar ASR, nu ESP.

Link to comment
Share on other sites

Asta care filma mergea si el destul de repede. Asta cu Octavia a tras brusc de volan sa se bage pe prima banda. Asta a fost prima greseala.

A doua greseala a fost ca in timp ce a tras de volan a pus si frana sa nu intre in masinuta aia de pe prima banda.

 

Cand i-a fugit fundul a avut instinct sa ia dreapta de volan, dar nu a luat suficient. Se vede ca rotile erau bracate foarte putin. Spatele masinii prinde o portiune mai alunecoasa si-l roteste in sens invers ceasului.

Cand masina e pe contrasens el INCA are frana apasata. Greseala 4.

 

Dupa ce face 180 cred ca a lesinat ca nu schiteaza niciun gest sa opreasca masina.. se duce direct in sant.

 

 

Pseudo-soferi care se cred zmei ca au masina noua cu ESP. Genul de persoana care face misto de tine ca ai RWD si se lauda ca ESP-ul lui il scoate din orice. Daca esti bolovan... nu.

 

Si de fapt a mai fost o greseala... s-a bagat intr-o depasire cam la limita (ca altfel nu era nevoie sa puna frana atat de brusc).

 

Din momentul in care i-a fugit fundul, iei piciorul de pe frana, dai de volan maxim si in acelasi timp iti ingropi piciorul in acceleratie. Si nu mai ajungea pe contrasens.

 

 

Oricum, asa cum ziceam si mai devreme... e mai bine sa previi decat sa reactionezi. Nu bruschezi comenzile pe drumuri proaste, nu mergi cu viteza si nici macar n-o sa fii nevoit sa stii cum sa redresezi masina din derapaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ha ha ha..

1º trebuie sa joace la loto!!!!!!(prea mare noroc)

2ºsa-si puna ceva cauciucuri,cu rotile alea de bicilcleta nu prea avea ce face.

3ºsa invete/experimenteze condusul(nu se bruscheaza masina in halul ala )

 

dupa ce a derapat sunt deacord cu colegul: a lesinat!!!

 

oricum vine vara:):)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.