Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

  • 1 year later...
Dar totuși cat de ușor este sa pierzi controlul la o masina cu tracțiune spate, relativ noua, cu toate sistemele de siguranțĂŁ activate? Eu n-am mai condus tracțiune spate pana acum, iar de 8 ani de când am condus ĂŽn fiecare zi tracțiune fata , cred ca doar odatĂŁ am pierdut controlul dar foarte puțin.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Avem colegi care au fost la un curs de conducere defensiva? Multe companii care au parc auto ofera angajatilor cursuri de acest gen. Poate ne pot spune cate ceva despre experienta pe care au avut-o. Edited by Ov1diu
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dar totuși cat de ușor este sa pierzi controlul la o masina cu tracțiune spate, relativ noua, cu toate sistemele de siguranță activate? Eu n-am mai condus tracțiune spate pana acum, iar de 8 ani de când am condus în fiecare zi tracțiune fata , cred ca doar odată am pierdut controlul dar foarte puțin.

 

De cand s-a pus DSC (2001+) e foarte greu sa faci un Bmw sa derapeze... Atata timp cat nu esti antitalent si incerci sa mergi pe serpentine cu 150kmh nu prea are ce sa se intample. Pe ploaie/zapada daca pastrezi o viteza decenta te asista foarte mult sistemele pe franare/accelerare/viraje etc. Eu "m-am jucat" putin cu DSC-ul si am simulat cateva manevre de evitare ale unor obstacole la viteze de 70-80kmh (pe uscat, respectiv usor ud), incercand cat mai mult sa fac masina sa derapeze si tot a urmat traseul dorit. Combinatia de DSC/DTC + greutatea 50/50 de la BMW este o combinatie foarte buna. Mult superior unui sistem ESP de pe grupul vag de exemplu, care mi se pare ca nu e destul de sensibil si nici masinile nu sunt echilibrate ok.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

De cand s-a pus DSC (2001+) e foarte greu sa faci un Bmw sa derapeze... Atata timp cat nu esti antitalent si incerci sa mergi pe serpentine cu 150kmh nu prea are ce sa se intample. Pe ploaie/zapada daca pastrezi o viteza decenta te asista foarte mult sistemele pe franare/accelerare/viraje etc. Eu "m-am jucat" putin cu DSC-ul si am simulat cateva manevre de evitare ale unor obstacole la viteze de 70-80kmh (pe uscat, respectiv usor ud), incercand cat mai mult sa fac masina sa derapeze si tot a urmat traseul dorit. Combinatia de DSC/DTC + greutatea 50/50 de la BMW este o combinatie foarte buna. Mult superior unui sistem ESP de pe grupul vag de exemplu, care mi se pare ca nu e destul de sensibil si nici masinile nu sunt echilibrate ok.

 

Foarte adevarat. Am incercat sa provoc saptamana asta un F01 si un G30 sa derapeze si nu am reusit. F01 cu DSC complet off, tot intervine. La G30 e mai complicat de scos si nu am mai avut rabdare sa incerc sa vad daca-l pot scoate complet astfel incat sa nu mai inervina deloc, dar sincer presupun ca nu poti. Voi incerca totusi.

 

Dar combinatia de DSC cu distributia greutatii si cu directie fara incarcarea cu planetare, face ca masina sa fie anti prost.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Sunt la prima masina cu tractiune spate si astea sunt lucruri noi pentru mine, si bune si rele in acelasi timp. Nu am stiut ca in cazul unui derapaj, chiar daca sunt sistemele off ele tot intervin.

 

Nu zic ca e un lucru rau, in primavara am pierdut controlul la o masina cu tractiune fata, punte spate semirigida si fara ESP la ~100-110km/h. A fost in totalitate vina mea, eram pe un drum cu 2 benzi pe sens si in depasire, a venit o Astra tare din spate si mi-am facut planul ca il las sa treaca bagandu-ma intre 2 masini pe banda 1 si apoi revin. Fiind in varf de deal in viraj si cu soarele in ochi, nu am observat un Bmw rosu care mergea la fel de tare in spatele Astrei. Am reactionat foarte prost, m-am speriat ca era sa acrosez Bmw-ul, am tras violent de volan si am pus-o in derapaj. Am redresat-o greu, fara frana sau acceleratie, dupa 4 sau 5 manevre, efectuate pe toata latimea celor 2 benzi. Au ajutat foarte mult si participantii la trafic, cel din spatele meu si cel cu bmw-ul au franat iar cel din fata mea a accelerat. Pantaloni aproape uzi, bineinteles. Lectie invatata, si acum ma minunez ca am scapat.

 

Referitor la Bmw, eu chiar abia asteptam iarna asta si zapada sa ma joc putin cu ea la viteze mai mici cu dsc off. Conduc mult mai prudent acum, de aceea nu am incercat pe ploaie , trebuie viteza mai mare si nu vreau sa repet episodul.

 

Astea sunt lucruri care ar trebui invatate la scoala de soferi, la fel ca in alte tari. Nu mai stiu cum e acum, dar in 2007 cand am obtinut eu permisul, examenul mi s-a parut o gluma proasta, eram cu carnetul in mana si ma simteam total nepregatit sa conduc la 100km/h sau pe zapada, degeaba stiam eu sa fac parcare laterala la perfectie. Poate daca faceam un curs de pilotaj aveam reactii mai bune in situatia aia, sau poate nu ajungeam deloc in ea.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sylk...ce spui tu acolo, meritai batut, ma bucur ca nu sa intamplat cu nimeni nimic, insa gandirea asta de "pilot"...nu stiu de unde o ai, in primul rand nu risti nici 0,00001% sa te dai tu la o parte ca vine unul tare din spate, iti faci depasirea cum trebuie si ala din spate franeaza cum trebuie.

 

Al doilea lucru, sistemele nu functioneaza chiar daca le dezactivezi, nu stiu ce masini ai condus, dar la BMW daca ai dezactivat complet DSC-ul (daca nu stii despre ce vorbesc cauta pe forum sau google), nu te mai ajuta niciun sistem, nu te mai ajuta niciun sistem, imediat iti fuge spatele daca vrei sa faci ceva. Daca dezactivezi doar partial DSC, te mai ajuta, nu te lasa sa intrii in derapaj de tot + iti taie din acceleratie daca patineaza rotile.

 

In primul rand nu mai merge tare in exterior cu ESP/DTC/DSC oprite,mai ales iarna.

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

in ce tari si ce "lucruri" se invata in plus pentru obtinerea permis categoria B ?

 

In Germania se merge pe autoband, in toate tarile nordice este obligatoriu curs de condus pe suprafete alunecoase. Gasesti pe google daca chiar te intereseaza subiectul.

 

@WIN60, ma abtin, ai priceput total pe dos ceea ce am scris, nu am scris ca sa ma laud si nu stiu care dintre noi are o gandire mai de pilot, pana la urma nu eu sunt ala care ma laud cu liniute intre semafoare. Daca citeai postul meu vedeai ca nu aveam alta optiune pe masina aia in afara de ABS, nu merg cu nimic dezactivat. Si daca citeai postul de deasupra mea, vedeai de ce am pus intrebarea. Ma foarte indoiesc sa ai tu mai multe cunostinte si masini Bmw trecute prin mana decat el. Asa ca, inapoi la topicul cu distributii rupte si la datul cu parerea despre masini puse la vanzare, acolo esti expert in domeniu.

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stiam ca desi mi am recunoscut vina, o sa se trezeasca vreunul foarte destept asa ca tine sa comenteze, dar tot am scris. Nici ala cu bmw-ul nu a condus chiar corect, stand in curul celuilalt la 120 sau cat avea la ora, dar asta nu am mai zis-o ca nu era relevant. La ce liniute si prostii de copii de 15 ani ai tu in cap, pun pariu ca tu ai facut intentionat cacaturi mult mai urate decat aia, dar nu o sa le recunosti niciodata. Esti ultimul user de pe forumul asta care ar trebui sa dea altora lectii de condus preventiv si iata-te cum comentezi, "destept" nevoie mare. Vezi-ti de tuningurile si liniutele tale si ia postul ca atare, ca nu l-am facut ca sa ma laud. Cat despre bataia aia, te astept oricand. Din spatele tastaturii toti sunteti viteji

 

Asa ca sa putem continua!

 

Deci nu am priceput pe dos, nu am nimic cu tine, am spus ca la momentul respectiv meritai batut pentru ce ai facut, sa pui in pericol viata a cel putin 4 oameni cu un accident urat de 4 autoturisme pentru ca ti-ai facut planul sa te bagi intre 2 masini pe autostrada la + 120 km/h si dupa sa tragi de volan ca sa iesi dintre ele imediat, deoarece acele 2 autoturisme mergeau mai incet si ai zis ca in timp ce te depaseste cel cu opelul tu ai timp sa te bagi si sa iesi...insa nu a fost asa.

 

Daca fac liniute, le numesc asa ca e cel mai usor termen, imi aleg drumul, traficul si anume sa nu incurc pe nimeni, iar cand o fac nu incalc alte reguli de circulatie in afara de depasirea de limita a vitezei, nu fac jaloane printre masini, nu dublez/triplez.

 

Cum ti-am spus am facut si eu rahaturi, nu stiu ce sa-ti zic mai exact, am derapat intr-o curba iarna cu Golf 5 si am intrat aproape frontal pe contrasens, dosar penal, etc, pur si simplu nu a mai avut aderenta masina, eram intr-o padure, nu am avut ce sa-i fac. Erau 5 oameni intr-o opel vectra b, nimeni nu a patit nimic, altceva ce sa-ti mai zic...a adormit unul la volan dupa ce am reparat Golf 5 si mi-a dat frontal cu 140 km/h...nu a fost vina mea. Insa regulile de circulatie le-am respectat, de la treceri, linie continua, cedeaza,stop,semafor...in fine.

 

Nu sunt expert in niciun domeniu, ma pricep si eu la in de-ale asigurarii, daune, cateva reparatii, niste mecanica , acolo un 1% din fiecare.

 

P.S vezi cum te joci iarna cu dsc off ca nu ai voie in parcari si pe drumuri publice.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Tu pur si simplu nu citesti totul si ce nu pricepi interpretezi de la tine. Am spus clar ca am reactionat prost si am tras de volan violent in directia OPUSA, cand am observat tarziu ca ma apropiu foarte tare de cel cu bmw-ul. Si nu, nu am pus in pericol viata nimanui in afara de a mea, in cel mai rau caz ajungeam in sant si ma rasturnam. Prin intre 2 masini tu ti-ai fi inchipuit poate ca am intrat la 5 cm in fata si in spate de ele. Era spatiu suficient, si i-am facut aluia loc pentru ca eram in varf de panta cu o masina submotorizata de 77cai si cuplu cat o bormasina cu acumulator. Eu m-am gandit la fluidizarea traficului chiar daca ma grabeam si eu la randul meu, nu cum ai tu impresia ca am talentele tale de pilot.

 

Ideea povestii nu era sa ma laud, ca nu am cu ce, eu gresisem si am recunoscut. Ideea era ca o masina poate fi redresata si la 100, bineinteles in anumite conditii speciale, cald, uscat pe jos, etc. In topic spunea cineva ca la 90-100 nu mai ai ce sa ii faci, de aia am scris.

 

Au citit postul meu o gramada de useri, care daca au avut aceeasi parere ca si tine, mi-au dat poate un minus si si-au vazut de viata lor. Dar sunt unii speciali, care trebuie sa isi reaminteasca in fiecare zi ce destepti si superiori sunt ei fata de altii si sa porneasca discutii inutile. Hai sa o terminam odata ca poluam topicul aiurea!

Edited by Sylk
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt superior fata de tine sau cel putin nu cred, nu am de unde sa stiu, nu exista asta pana la urma, toti suntem egali, nu e lauda, ce o tii cu a lauda? nu e de laudat ce ai facut si nu am spus ca te lauzi ca ne-ai impartasit intamplarea, insa ai pus in pericol viata nu doar a ta, stii cum e pana la urma, una e sa o pui pe a ta in pericol, dar alta e sa o pui la cei in masina cu tine sau restul participantilor la trafic.

 

Sa stii ca o masina in anumite conditii nu mai poate fi redresata nici la 50 km/h, te-ai speriat si ai tras in dreapta am inteles, insa de asemenea ai spus ca ai facut 3-4 manevere pe toate benzile ca sa se redreseze masina, daca venea unul cu 200 km/h ( ca mine de exemplu, ca tot iti place sa ma faci "racer") si tu faceai prostia respectiva, pana la urma tot tu ieseai vinovat cu dosar penal in caz de victime. Crezi ca se dovedea undeva si chiar daca se dovedea ca am avut viteza mare? ai pierdut controlul masinii si ai provocat un accident, doamne fereste, am patit si eu destule si nu doresc la nimeni asa ceva, nici la cel mai rau dusman.

 

Tu ai vrut sa faci un bine, de asemenea am inteles, sa lasi sa treaca pe cei cu viteza si mai rau ai facut:D, mai bine uneori iti vezi de treaba ta si nu-i bagi pe astia cu "blitzuri" si claxoane in seama.

 

Edit: nu-mi plac semnele in loc de cuvinte, le vad ca un act penibil si banal, asa scoteam textele din forumuri, puneam doar afirmatii gen adevarat sau fals si puneam +/-, cred ca e mai uman si de bun simt sa spui ceva si cred ca ar trebui mai mult de apreciat o parere (fie ea si proasta pentru tine) decat un - sau un +.

Edited by WIN60
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.