Jump to content

Redresare din derapaj


r0n1n

Recommended Posts

Nu ma, iti spun tie ca esti un tartan fara educatie.

Si vezi ca eu nu am adus-o pe "mumata" in discutie... incearca sa salvezi aparentele macar pe forum coclitule... ce-as mai vrea sa vad un muschi d-asta ca tine fata in fata sa-l vad atunci cat e de coios...

Edited by d-rive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand trage fata, se cheama tractiune. Cand impinge spatele, se zice propulsie. ...asa ca si cultura generala ;)

Termina mai cu aberatiile astea. Ca tot ai adus vorba de cultura generala, studiaza macar doua lucruri:

1. O carte de mecanica

2. DEX-ul.

 

Si nu mai inventa tu termeni, ca te faci de ras :) .

Link to comment
Share on other sites

Acum le-am vazut abia! Dar, e tractiune integrala , nu?

Cred ca e doar fata.

Dar se comporta la fel si cu tractiune spate. Tot aceeasi treaba e in situatia deraparii. Chiar e mai bine cu tractiune spate pentru ca nu exista pericolul blocarii rotilor fata si atata timp cat ele se invart e mai usor de recastigat directia.

 

KiduleRebel, cum ai stabilit procentele alea? Arata-ne si noua niste filmulete cu tine in drifturi.

Link to comment
Share on other sites

Nu as putea, la nivel de teorie, sa explic cum se redreseaza o masina. La nivel de practica, am trecut prin cateva situatii fffff la limita, din care am scapat, dar nu as putea niciodata sa explic cum de am putut avea reactiile respective, care m-au ajutat sa evit nenorociri, probabil. Mi-aduc aminte ca ultima data am facut stanga-dreapta de vreo 30-40 ori in 3-4 secunde. Nu stiu de ce am avut reactia aia, cert e ca am redresat masina perfect. Tine de experienta, zic eu, fiindca, in momentele alea, reactionezi din instinct, nu mai ai timp sa si procesezi reactia.

 

 

rebelule, de ce nu iti muti tu elucubratiile pe patrutiuning ?

Link to comment
Share on other sites

kip, conteaza sa cunosti masina (adica sa ai multi km parcursi cu ea) si sa o simti..daca esti antitalent, nu mai conteaza, oricum , la astea cu sisteme de tractiune doar daca e gheata derapezi.

 

eu in vara am luat o curba in forta in timp ce acceleram in a3-a 70-80 si unu isi spala masina in drum in curba aia , era ceva detergent cred..a dat sa fuga curul , a aparut DSC in bord , eu cand am simtit ca fuge doar n-am mai accelerat si totul a fost ok..insa am prins la 40 la ora o pata de ulei/motorina intr-un scuar (vara la 40 de grade)si masina s-a dus sanie cu toate sistemele..noroc ca n-aveam mai mult de 40 si am prins asfalt uscat

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

30-40 de ori in 3-4 secunde inseamna de 10 ori pe sec, ceea ce mi se pare f mult. oricum, nu te contrazic, tu stii ce-ai trait.

 

si eu era sa patesc un necaz iarna asta, greseala mea a fost ca am contrabracat prea mult iar masina a sarit in directia opusa si nu am mai avut ce sa fac. am avut noroc ca m-am oprit intr-un morman de zapada, evitand la cativa cm o masina parcata.

 

 

le: da kip, m-am luat cu profunzimea topicului.. :p

Edited by andubalauru
Link to comment
Share on other sites

Pai sunt eu de vina, BA, cacreierasul tau e odihnit ?! Ce am scris eu acolo a fost mai mult un exercitiu de imaginatie din care sa rezulte ca am facut foarte multe manevre intr-un timp foarte scurt. Chiar credeai ca am stat sa cronometrez si sa numar miscarile ? De unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, stai linistit.

 

balaure, sper ca te-ai lamurit si tu, de data asta !

Edited by KIP
Link to comment
Share on other sites

Procentele le`am stabilit dupa 2 daune totale :)

 

Sa te filmezi tu cand faci drifturi :)

M-am filmat... E pe youtube filmul dar nu are importanta... Si sunt multe altele cu diverse... apropos de pilotaj (la nivel de hobby).

Si pana acum nu am lovit vreo masina si conduc (legal) din 1990 zi de zi...

 

Bine, shit happens...

 

 

Apropos de derapaj, cel mai tare mi-am luat-o cand eram Fangio+Senna+Schumacher+Alonso si altii la un loc. Acum m-am linistit... sunt doar eu :pardon:

Eram pe o curba larga in mare viteza pe faleza orasului si am depasit ca un mare artist un tractor cu remorca (ce naiba cauta ala pe acolo nu stiu) pe linie continua si fara vizibilitate. Era ceva de genul ori te bagi cu pedala maxim, ori stai cuminte. Normal ca eu eram tata, mama, unchiu, varu si alte alea al lor si nu am putut sa ma abtin si m-am bagat. Din contrasens mi-a aparut unul care avea o fata electrizata cand m-a vazut.

Am tras de volan dreapta si am intrat la loc pe banda mea dar beleaua e ca masina a intrat intr-un vals interminabil. Facea fundul stanga-dreapta de ziceai ca-s la dansuri din buric.

Am redresat-o pana la urma dar ala de departe e cel mai tare derapaj care l-am vazut vreodata... si trait de mine.

 

Sa va spun si cauza tehnica dincolo de problema de ordin psihic a tembelului de la volan.

Era o Dacia 1300 cu bratul central la puntea spate facut muci... adica masina aia era lambada pe viraje... A doua zi i-am scurtat arcurile, i-am schimbat toate bucsele la ambele punti si Ferrari am facut din ea... Dar, era sa o comit... bine, de atunci au trecut multi, multi ani...

 

Ca idee, nu comparati derapajele controlate cand in mod intentionat imprimi masinii un moment de inertie sa o faci sa plece in derapaj, cu derapajul ala care te ia prin surprindere si unde perceptia mea e ca procentele kidului sunt foarte optimiste.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.