Jump to content

Suspensie pneumatica e39


Catalin BMW

Recommended Posts

Salutare. Am si eu o nelamurire in legatura cu pernele de aer pe puntea spate; de curand am aflat ca am asa ceva pe masina,iar cu ceva timp in urma vazusem la cineva care avea un e39 similar cu al meu care atunci cand baga cheia in contact si o punea pe pozitia 2, se ridica masina de spate(ceva de genul ca la citroen XM) ceea ce la mine nu se intampla. Oricum,a mea nu sta nici lasata nici ridicata de spate,pe cand cealalta masina daca nu o pornea statea lasata aproape "pe burta". Intrebarea mea e, asa ceva trebuia sa functioneze si la mine,sau e posibil sa am altfel de sistem care nu are nici-o legatura cu cealalta?
Link to comment
Share on other sites

e39-ele care l-ai vazut era inclinat, incarcat sau cu pernele uzate, numai daca simte diferenta de nivel porneste compresorul. Lasa masina pornita si pune-te in portbagaj cu portbagajul deschis ... clatina-te putin (daca esti mai slabut) ... ar trebui sa auzi compresorul mergand.
Link to comment
Share on other sites

e39-ele care l-ai vazut era inclinat, incarcat sau cu pernele uzate, numai daca simte diferenta de nivel porneste compresorul. Lasa masina pornita si pune-te in portbagaj cu portbagajul deschis ... clatina-te putin (daca esti mai slabut) ... ar trebui sa auzi compresorul mergand.

 

 

Primele doua variante se exclud,pt ca era gol si era intr-o hala(deci nu era inclinat); spun asta pt ca l-am probat(vroiam sa-l cumpar). Stiu doar ca atunci cand a introdus cheia si a pus-o in pozitia 2 s-a ridicat imediat de spate,dupa care a pornit-o. Acum nu mai stiu care si ce fel sunt,cert este ca am vazut o diferenta intre aia si a mea.

Link to comment
Share on other sites

Ca functionare nu difera de la un e39 la altul (adica nu exista o optiune speciala) ... probabil ii pierdea aer pe undeva.

un off-topic mic ... uite cum s-a lasat la mine intr-o noapte (aveam ~ 150 kg de sare in portbagaj) si masina era pe o parte. In mod normal nu se lasa si foarte rar aud compresorul mergand, la fel cand pui contactul pozitia 2 se alimenteaza circuitul compresorului

post-225-0-75531700-1330255210_thumb.jpg

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Ca functionare nu difera de la un e39 la altul (adica nu exista o optiune speciala) ... probabil ii pierdea aer pe undeva.

un off-topic mic ... uite cum s-a lasat la mine intr-o noapte (aveam ~ 150 kg de sare in portbagaj) si masina era pe o parte. In mod normal nu se lasa si foarte rar aud compresorul mergand, la fel cand pui contactul pozitia 2 se alimenteaza circuitul compresorului

 

A,deci in conditii normale(fara greutate,neinclinata,etc) masina ar trebui sa stea "teapana" si sa nu se ridice sau sa se lase...

Link to comment
Share on other sites

A,deci in conditii normale(fara greutate,neinclinata,etc) masina ar trebui sa stea "teapana" si sa nu se ridice sau sa se lase...

da. nu am vazut cum e la bmw dar am vazut la audi a 6 allroad. avea si pe fata perne, iar pe spate una ii pierdea aer (era uzata). si atunci cand o pornea (sau punea contactul), compresorul incepea sa bage aer - sa o aduca la nivel). daca a te este "teapana" , atun ci e bine. nu iti face griji!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
La mine merge si cu motorul oprit. Dar am alta problema. Imi cam apare pe bord level system fault sau failure. Si a cam inceput sa se indeseasca asta. 80% din timp cand merg. Masina nu e lasata si nu a fost niciodata pe burta. Am fost la bmw si au spus ca a obosit compresorul. Eu am auyit ca pe acolo mai poate sa intre mizerie nu stiu pe unde ca nu ma pricep dar asa am auzit. Daca ma pun in portbagaj aud compresorul ca un motor de frigider. Ce parere aveti se poate reconditioana sau ce pot sa fac.
Link to comment
Share on other sites

In principiu, se poate reconditiona. Trebuie sa cauti kit de reparatie pentru acel tip de compresor. Se strica o garnitura din cauciuc si din cauza ca scapa aer pe langa, lucreaza mai mult decat ar fi nevoie. Ia codul de pe compresor si cauta pe net, poate gasesti acea garnitura la vanzare.

De regula intra pe eroare cand merge prea mult compresorul. Are o siguranta termica pe el pentru protectie, care cand se incinge, taie alimentarea electrica a compresorului, pana se raceste. Poate asta e si la tine. Sau senzorii de nivel murdari, sau circuit de aer care rasufla. Trebuie sa cauti, eventual sa citesti cu un tester exact eroarea inregistrata. Spor!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cred ca au inceput problemele cu suspensia pneumatica...ieri seara cand am iestit din casa sa plec prin oras, m-am dus la parcare sa iau masina, am gasit-o lasata pe partea stanga spate. Am descuiat masina, am intrat, i-am dat o cheie si a portnit compresorul ridicandu-se la pozitia initiala; binenteles ca nu s-a aprins nimic in bord. Faza e ca azi dimineata cand m-am dus din nou la ea sa vad in ce stare mai e, nu s-a mai lasat,era asa cum tre' sa fie. De la ce-o fi oare? are cineva o schema cu instalatia de la suspensia pneumatica?

Aaa, am uitat sa zic ca mi s-a mai intamplat odata cand eram acasa in romanica(acum vreo 2 saptamani),tot asa dar am zis c-o fi de la vreun damb de pamant ceva(strada pe care stau ai mei nu e asfaltata); mi-aduc aminte ca am ridicat hayonul la portbagaj sa bag ceva si incepuse sa porneasca compresorul, binenteles a ridicat-o la nivel.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca au inceput problemele cu suspensia pneumatica...ieri seara cand am iestit din casa sa plec prin oras, m-am dus la parcare sa iau masina, am gasit-o lasata pe partea stanga spate. Am descuiat masina, am intrat, i-am dat o cheie si a portnit compresorul ridicandu-se la pozitia initiala; binenteles ca nu s-a aprins nimic in bord. Faza e ca azi dimineata cand m-am dus din nou la ea sa vad in ce stare mai e, nu s-a mai lasat,era asa cum tre' sa fie. De la ce-o fi oare? are cineva o schema cu instalatia de la suspensia pneumatica?

Aaa, am uitat sa zic ca mi s-a mai intamplat odata cand eram acasa in romanica(acum vreo 2 saptamani),tot asa dar am zis c-o fi de la vreun damb de pamant ceva(strada pe care stau ai mei nu e asfaltata); mi-aduc aminte ca am ridicat hayonul la portbagaj sa bag ceva si incepuse sa porneasca compresorul, binenteles a ridicat-o la nivel.

Iar s-a lasat pe partea stanga... :angry: o fi de la vreo perna de aer? Totusi nu are nimeni sa-mi dea o schema cu tot sisemul acestui tip de suspensie?

Link to comment
Share on other sites

Sunt putin in tema cu suspensile astea ca am cochetat si cu audi allroad dar am renuntat cand am vazut cat cedeaza pernele si ce scumpe sunt.

Daca ti se lasa pe aceeasi parte, 99% are pori sau ceva s-a intamplat cu perna. Se verifica nu stiu cum, cu o spuma sau se da jos si cred ca sub apa, pun pariu ca nici astia de la repr din Ro nu stiu.

Verificarea ar fi bine sa o faci cat mai repede ca poate ceda si compresorul daca lucreaza aproape norma intreaga; au dreptate colegii mai sus cu felul cum se repara, dar eu nu prea am auzit de reconditionari.

Daca tre' sa schimbi perna, am auzit ca Arnott, parca asa le zice, sunt destul de bune (cel putin fata de cele Oem de pe audi). Sper sa faca si pt bmw, fiind aftermarket sunt si mai ieftine.

Link to comment
Share on other sites

Sunt putin in tema cu suspensile astea ca am cochetat si cu audi allroad dar am renuntat cand am vazut cat cedeaza pernele si ce scumpe sunt.

Daca ti se lasa pe aceeasi parte, 99% are pori sau ceva s-a intamplat cu perna. Se verifica nu stiu cum, cu o spuma sau se da jos si cred ca sub apa, pun pariu ca nici astia de la repr din Ro nu stiu.

Verificarea ar fi bine sa o faci cat mai repede ca poate ceda si compresorul daca lucreaza aproape norma intreaga; au dreptate colegii mai sus cu felul cum se repara, dar eu nu prea am auzit de reconditionari.

Daca tre' sa schimbi perna, am auzit ca Arnott, parca asa le zice, sunt destul de bune (cel putin fata de cele Oem de pe audi). Sper sa faca si pt bmw, fiind aftermarket sunt si mai ieftine.

 

Dar poa' sa fie si din alta parte in afara de perna?

Link to comment
Share on other sites

Doar perna sau compresorul. Nu vad de ce sa se fi defectat compresorul, pt ca nu ai leveling manual sa zici ca s-a stricat de la prea multa 'joaca'. Apoi, umflatul sau dezumflatul trebuia sa fie egal pe ambele parti.

Oricum, compresorul se verifica usor, pe direct, vezi cat aer baga, un mecanic, sau poate si tu, isi da seama daca debitul e prea mic.

Link to comment
Share on other sites

Doar perna sau compresorul. Nu vad de ce sa se fi defectat compresorul, pt ca nu ai leveling manual sa zici ca s-a stricat de la prea multa 'joaca'. Apoi, umflatul sau dezumflatul trebuia sa fie egal pe ambele parti.

Oricum, compresorul se verifica usor, pe direct, vezi cat aer baga, un mecanic, sau poate si tu, isi da seama daca debitul e prea mic.

 

 

Compresorul cred ca baga bine, pt ca imi ridica masina la nivel in cateva secunde. Mai degraba ar fi perna care a cedat...mai mult ca sigur; oricum, mi se pare ca se poate verifica daca are vreun por ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.