Jump to content

probleme fiabilitate ale motorului de 2000cmc diesel


fbdcnt

Recommended Posts

am un prieten cu un x3 cu motor de 2000d 150 cp (din primele modele). masina are cam 80,000 km si a fost 99% tarata numai prin oras de nevasta-sa. in ultim avreme mergea rau, nu tragea, nu se accelera si s-a dus la bavaria. i-au facut un deviz de s-a ingrozit, 150 mil numai piese - turbina, galerie admisie...ce i-or mai fi pus nu stiu. i-au zis sa schimbe toate alea dar s-ar putea sa nu se rezolve. rasul lumii, tipic soluie de la prosti pentru prosti - iti schimb jumate de masina, poate merge. daca nu o schimbam si pe cealalta. a luat-o la sanatoasa, s-a dus in alta parte, tot dealer bmw, i-au facut deviz 70 mil manopera + piese in care intra galeria de aadmisie.

nu am experienta cu diesele vechi, am avut numai noi, nu am trecut cu ele de 20,000km. pe da alta parte, aud oameni frecvent ca au 150,000 si peste cu motoare diesel de 2000bmw vechi, cum e al astuia, de 150 cp. ce se intampla? este necesara o astfel de reparatie la sub 100,000? de ce trebuie schimbata galeria? nu se poate curata? am inteles ca i-au scos si _chiulasa_. ce cosmar e asta? care e situatia reala cu motoarele astea? ce se intampla exact si cum/daca se poate remedia cu costuri mici de mecanici independenti (de scara blocului daca vreti)? acum am si eu doua de-astea, unul 2.0d de 177cp pe un x3 si unul biturbo de 218 parca pe 525. cum nu am de gand sa le schimb curand ma pune pe ganduri experienta omului asta. n-as da 70 mil (tariful mic) in service la o masina de 80,000 km pt nimic in lume. o fac bucati si o fac la loc singur, sigur e o hotie undeva.

Link to comment
Share on other sites

daca masina respectiva a mers in oras 99%..pana a facut cei 80.000km probabil ca a iesit din garantie

oricum la majoritatea marcilor defectele costisitoare apar dupa perioada de garantie, eu zic ca din punctul asta de vedere sunt proiectate destul de precis :frantics:

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ai prea citit bine. E vorba initial de o masina veche a unui amic care are problema cu motorul, fapt care coroborat cu alte chestii auzite despre problemele intalnite la motoarele astea, il fac pe el sa se ingrijoreze pe viitor de masinile lui (care cel mai probabil acum sunt inca in garantie).
Link to comment
Share on other sites

Motorul ala parca are probleme la clapetele alea (de la galeria de admisie?). Deci trebuia rezolvata preventiv o data problema cu ele, apoi curatata galeria, tot preventiv.

 

Tu nu o sa ai probleme cu clapetele, la tine probabil sunt altele.

 

Eu recomand sa mearga la un service independent, dar f specializat pe bmw, vezi pe forum cine ce mai recomanda, eu as vb cu robert_tau.

Edited by increatul
Link to comment
Share on other sites

Mda, probabil pe viitor permisele de conducere o sa se dea pe doua categorii, categoria sofer de diesel si categoria sofer de benzina. Hai sa fim seriosi.

Daca sotia lui o fi mers cu a-4-a la 1.500 rot/min in oras atatia KM.... :rolleyes:

Si prietena mea la inceput avea tendinta sa merga subturat cu ea, dar acum a inteles. Femeia la volan e un fel de iarna nu-i ca vara. Stima! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ai prea citit bine. E vorba initial de o masina veche a unui amic care are problema cu motorul, fapt care coroborat cu alte chestii auzite despre problemele intalnite la motoarele astea, il fac pe el sa se ingrijoreze pe viitor de masinile lui (care cel mai probabil acum sunt inca in garantie).

ba da, eram in edit deja ca am obiceiul de a posta prea repede inainte sa termin ideea :D

Link to comment
Share on other sites

Mda, probabil pe viitor permisele de conducere o sa se dea pe doua categorii, categoria sofer de diesel si categoria sofer de benzina. Hai sa fim seriosi.

 

Motoarele turbo ĂŽn general sunt mai pretențioase și cele diesel și mai și. Din pĂŁcate ele n-au fost gândite pentru oraș, stat mult pe loc, mers foarte ĂŽncet, ture la limita inferioarĂŁ. Și cum la noi se circulĂŁ foarte prost, asta e. Prin alte țĂŁri mașinile au și 400k km fĂŁrĂŁ probleme.

 

7000 de lei nu e o sumĂŁ atât de mare pânĂŁ la urmĂŁ dacĂŁ ar rezolva problema și ar mai merge ĂŽncĂŁ 80k km.

Link to comment
Share on other sites

bai baieti nu am inteles nimic. exista o problema tipica/cunoscuta la motoarele astea? da sau nu? se infunda galeria de admisie? asta e problema? cu ce? da sau nu? daca da, atunci e un grav viciu de proiectare, nu dau doi bani ca le-u facut de nustiu cati cai...etc, daca se intampla asa ceva. am prieteni ce tin pe la firme tot felul de rapandule de peste 200,000km si nu am auzit asa ceva. chiar i-am intrebat - fiat, hyunday....de-astea. ford se pare ca au probleme. la fel renault cu injectoarele. din ce am auzit dar din pria sursa nu folclor. credeam ca bmw merg.
Link to comment
Share on other sites

motorina proasta + mers subturat (mers doar in drive la cutie automata = turatii mici) ... filtru epurator neschimbat "ajuta" la obtinerea unei situatii de genul asta si nu este vorba numai de BMW, cumnata-miu la touareg (3.0d v6 2009 - 110.000km parca) a fost in aceeasi situatie (schimbat admisie + 1 injector, bujii, curatat EGR + tubulatura turbo) si acum inca mai are beculetul galben (motoras-ul - increassed emissions) pe bord, ii dispare foarte rar cand o calca grav si toarna motorina aditivata (este incapatanat si nu vrea sa ma asculte sa mearga cu ea pe sport inafara cel putin 20-30km). Oricum scoate un fum ... locomotiva.

Eu unu mi-am curatat admisia/egr-ul si traseul la turbo + schimbat filtru epurator cum am luat masina. Alta problema posibila (din ce cred eu), ultimile generatii de filtre epuratoare au decat o teavusca, inca nu am inteles cum reuseste sa retina mizeria (praf, ulei = mazga - smoala), probabil doar bucatile mari de mizerie raman cumva in teava respectiva. Eu unu am ales sa comand filtrul epurator clasic - cel cu mosor din sfoara sau ce este ... absoarbe mizeria.

LE: Am uitat sa adaug partea cu filtru de aer (de cel de motorina nu mai vorbim) ... uleiul poate sa treaca de 14-15.000 km dupa parerea mea ... eu am avut surpriza sa constat ca dupa 6 luni de la schimbul initial (filtre, ulei .. bla,bla), filtrul de aer sa fie aproape distrus (lucru datorat mersului excesiv in oras - parerea mea) ... acum astept sa se incalzeasca putin si sa schimb filtrele (aer+motorina).

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

bai baieti nu am inteles nimic. exista o problema tipica/cunoscuta la motoarele astea? da sau nu? se infunda galeria de admisie? asta e problema? cu ce? da sau nu? daca da, atunci e un grav viciu de proiectare, nu dau doi bani ca le-u facut de nustiu cati cai...etc, daca se intampla asa ceva. am prieteni ce tin pe la firme tot felul de rapandule de peste 200,000km si nu am auzit asa ceva. chiar i-am intrebat - fiat, hyunday....de-astea. ford se pare ca au probleme. la fel renault cu injectoarele. din ce am auzit dar din pria sursa nu folclor. credeam ca bmw merg.

 

Daca e acelasi motor de pe e46 320d FL, exista o problema la clapetele de la galeria de admisie, dar alea daca se rup si intra in blocul motor, era gata. Galeria poate sa o curete, da.

Link to comment
Share on other sites

ultimile generatii de filtre epuratoare au decat o teavusca, inca nu am inteles cum reuseste sa retina mizeria (praf, ulei = mazga - smoala), probabil doar bucatile mari de mizerie raman cumva in teava respectiva

Din cate stiu, filtrul ala epurator nu are rol sa retina nimic, ci condenseaza vaporii de ulei si-i trimite inapoi in baie (sper sa nu vb prostii)

 

Cat despre mersul subturat ... eu ce sa mai zic, ca la automata daca o lasi in D nu sari de 1500 rpm in oras :))

Link to comment
Share on other sites

mi se pare o prostie. eu nu merg decat cu automate, aproape numai in oras. nu sar de 1500-1700 de ture in special astea noi cu 8 viteze sau cate au ca acum e concurs, care 7 care 8, sa te coste o cutie cat o casa. m-am cam linistit cu masinile, supercar n-am bani sa iau sau sa tin, sub 500cp nu prea ai vreo senzatie, la m3 cu 400 de cai ziceam ca am logan. spun asta pentru ca merg cu motoare de peste 150cp. taxiurile alea englezesti au motoare diesel non turbo si merg milioane de km. cred ca alea ar fi bune de frecat in oras. problema e ca sunt scumpe, cca 150,000 am inteles, cat un ferrari. cum o dai nu e bine.

 

http://4.bp.blogspot.com/-DxbcydJB2OI/TaCV9t9hsPI/AAAAAAAACmU/VRrQMW5ds0o/s1600/London_taxi.jpg

Link to comment
Share on other sites

eu la a mea schimb la 2500-3000 si zilnic ii dau si cateva kickdownuri..... si n-am avut nicio problema cu ea pana acuma. O sa trebuiasca sa-mi scot clapetele din admisie ca am vazut multe cazuri... si trebuie sa iau si eu masuri in privinta asta ca nu vreau sa ma trezesc Doamne fereste cu clapetele in motor.

 

La automate depinde cat de repede este calcata. E si normal sa schimbe la sub 2000rpm odata ce nu e calcata puternic pedala..... schimba si ea dupa cum e apasata pedala.

Link to comment
Share on other sites

Unde s-o apas? bara la bara la semafor? :)

Pai doar nu se merge in continuu bara la bara...... chiar daca esti in Bucuresti. Dar oricum si daca e distanta mica intre tine si cel din fata... ma refer 50-100 metri, poti sa o calci mai alert sa sara de 2500rpm si atunci schimbi. Asa daca mergi in continuu subturat nu-i faci niciun bine masinii.

Link to comment
Share on other sites

Destul de probabil, acel deviz este asa de mare pentru ca cei de la service habar nu au ce are acel motor.

 

La cele de 2000 diesel N47, exista suspiciuni cum ca lantul de distributie devine zgomotos si mai tarziu se rupe. Pana sa se rupa, o astfel de problema cica s-ar rezolva cam pe la 65 de mil, la reprezentanta. Alte defectiuni cunoscute nu ar mai fi.

Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa deanjez pe nimeni dar motoarele m47 au iesit cele mai nereusite,cele mai multe probleme in diesel!bmw e fuarte bun in benzina si mai putin bun in motorina,dar motoarele m47 destul de prost.asta nu vrea sa zica ca nu sunt si cazuti fericite,dar din pacate foarte putine!!!

 

Sunt aproape 100% de acord. Pe E46 318d a fost destul de ok.

 

Dar fii sigur, ca nici urmatoarele motoare nu le-au prea iesit. Vezi ce zice Bala.

Link to comment
Share on other sites

increatu, sa sti ca 318d nu are M47 =))

 

 

la acest 2.0d 150 cai , singura problema reala ar fi clapetele din admisie, care vrei nu vrei se rup si intra in motor..de aceea este recomandat sa le elimini (sau sa schimbi galeria la un anumit intreval de timp), in rest, apa , paie si..bataie !

 

p.s. eu vorbesc de M47N , adica de cel care vorbeste si initiatorul acestui topic, nu de M47 cel de 136de cai.

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.