Jump to content

Greutate/Demaraj


Curiosul

Recommended Posts

Salut. Sunt curios (cum altfel? :blink: ) in ceea ce priveste importanta greutatatii la o masina de -sa zicem- 1375 kg cat are E36-le meu. Concret: stie cineva (din experienta, din carti, din auzite, etc), la kilogramele astea si la un 6 in linie de 150 de cai, la ce "slabire" din fieru' masinii devine sesizabila reducerea asta de greutate? Citeam prin COX & conexe de tot felu' de usurari de caroserii cu efecte OK in privinta demarajului, dar niciunde nu se specifica -in parte e si firesc sa fie asa, faza fiind "personalizata" fiecarui tip de troaca in parte- CAT de mult tre' sa dai jos de pe ea ca sa castigi -sa zicem- o secunda la suta, sau macar sa simti ca trage o idee mai bine. Nu discut acum metodele de "slabire" (mers fara roata de rezerva, capota din fibra, "dezaccesorizarea partiala" a vehicolului, etc) ci ma intereseaza daca cineva a facut usurarea caroseriei masinii sale si cat ar trebui s-o slabesc pe-a mea ca sa simt o schimbare, chiar daca nu impresionanta...
Link to comment
Share on other sites

Pai fii atent aici: simple physics

 

Forta=masa x acceleratia, deci acceleratia = forta/masa, ergo, , forta e tot aia aproape ( ca e Nm) iar masa poate scadea..

 

Acum fa un calcul: cati nm ai pe masina supra masa initiala = acceleratia actuala

 

scade masa ( cu 10-20...100 kg) si vei creste acceleratia

 

Formula functioneaza in niste limite, dar este o aproximare foarte buna...

 

Bineinteles, poti incerca sa umbli si la coeficientul aerodinamic, si la distributia masei pe axa fata- spate etc... :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Pai fii atent aici: simple physics

 

Forta=masa x acceleratia, deci acceleratia = forta/masa, ergo, , forta e tot aia aproape ( ca e Nm) iar masa poate scadea..

 

Acum fa un calcul: cati nm ai pe masina supra masa initiala = acceleratia actuala

 

scade masa ( cu 10-20...100 kg) si vei creste acceleratia

 

Formula functioneaza in niste limite, dar este o aproximare foarte buna...

 

Bineinteles, poti incerca sa umbli si la coeficientul aerodinamic, si la distributia masei pe axa fata- spate etc... :blink:  :)

164224[/snapback]

 

Theotien,

Logica e buna numai ca eu stiam ca forta se masoara in N iar Nm este cuplu motor.

Link to comment
Share on other sites

Pai fii atent aici: simple physics

 

Forta=masa x acceleratia, deci acceleratia = forta/masa, ergo, , forta e tot aia aproape ( ca e Nm) iar masa poate scadea..

 

Acum fa un calcul: cati nm ai pe masina supra masa initiala = acceleratia actuala

 

scade masa ( cu 10-20...100 kg) si vei creste acceleratia

 

Formula functioneaza in niste limite, dar este o aproximare foarte buna...

 

Bineinteles, poti incerca sa umbli si la coeficientul aerodinamic, si la distributia masei pe axa fata- spate etc... :blink:  :)

164224[/snapback]

 

Multumesc pentru raspuns, dar tot nu mi-s luminat neuronal privitor la cat de SESIZABILA poate fi o crestere a acceleratiei de la -sa zicem- 0,14 la 0,15 (nu mai retin exact cat era cuplul, cred ca 195; nu am talonu la mine), corespunzatoare unei reduceri de masa de -acelasi "sa zicem"- 75 de kg...

Cat de imp. in privinta demarajului poate fi distributia masei pe axe si cum poate fi "umblat" la asta?

?!?

Pls, lamuriti-ma si pe mine, ma macina destul de mult subiectul dupa ce am trecut prin fazele de genul admisie & evacuare sport (ultima deranjanta auditiv), si inca nu sunt multumit. SI-A MAI USURAT CINEVA MASINA CU EFECTE SESIZABILE? CUM? Cu cat?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns, dar tot nu mi-s luminat neuronal privitor la cat de SESIZABILA poate fi o crestere a acceleratiei de la -sa zicem- 0,14 la 0,15 (nu mai retin exact cat era cuplul, cred ca 195; nu am talonu la mine), corespunzatoare unei reduceri de masa de -acelasi "sa zicem"- 75 de kg...

  Cat de imp. in privinta demarajului poate fi distributia masei pe axe si cum poate fi "umblat" la asta?

?!?

Pls, lamuriti-ma si pe mine, ma macina destul de mult subiectul dupa ce am trecut prin fazele de genul admisie & evacuare sport (ultima deranjanta auditiv), si inca nu sunt multumit. SI-A MAI USURAT CINEVA MASINA CU EFECTE SESIZABILE? CUM? Cu cat?

164238[/snapback]

Ce inseamna de la 0.14 la 0.15? Nu exista standardizari la asa ceva, adica ceva de genul:" sa stii ca daca dai jos bancheta din spate, roata de rezerva, tapiteria etc, atunci vei castiga SIGUR atatae zecimi de secunda"...

 

In plus, depinde si de cat skill ai la sofat, trebuie sa fii foarte "rodat" sa obtii capacitatile maxime ale masinii...

 

Asa s-ar putea sa conteze si cate kg ai, si cati litri de benzina ai in rezervor...

 

Cel mai mare castig insa se obtine din cresterea puterii motorului prin montarea unui turbo, remapari ale softului etc..

 

Despre pierderea greutatii, castigul de cele mai multe ori e insesizabil, pentru cateva zeci de kilograme

 

 

Depinde ce vrei tu de fapt:vrei sa faci "liniute"? Umbla la motor atunci.... vrei sa faci circuit..... intr-adevar poti sa umbli si la "usurarea" masinii..

 

De ce nu faci niste experiente , sa vezi?

Link to comment
Share on other sites

Theotien, ma macina faza pentru ca pur si simplu masina mi se pare dezamagitor de puturoasa sub 3500-4000 (nu, nu sunt ex-posesor de diesel :blink: ) si s-o urc in 5-6-7000 (e scoasa limitarea) unde impinge bine, nu-mi vine mereu. Faza cu motor mai mare pica din X motive, dar ma macina (ma repet cu asta!) o slabire a fierului de pe ea... Vorbeai mai sus de distributia maselor pe punte.. Ce efect are si cum se poate jongla la asta? (si aici ma repet) :) Referitor la chip, in urma unor discutii, pentru un benzinar din asta relativ mititel, concluzia cvasigenerala a fost ca e nejustificata investitia in raport cu cresterea de putere/cuplu obtinuta in urma remaparii..

 

Nu se poate sa nu mai fi incercat cineva usurarea prin diverse metode (sa mi le spuna si mie! :) ) a caroseriei .. Pareri, pls!

Link to comment
Share on other sites

M-a pus si pe mine pe ganduri chestia asta....

Forta importanta care depinde de greutate la acceleratie este inertia cred.

Si de la fizica stiam ca, cu cat inertia este mai mare, cu atat ii e mai greu masinii sa plece de pe loc.

Asa ca un experiment poti sa faci urmatoarele:

-bagi o liniuta singur si masori timpul 0-100kmh;

-apoi mai adaugi o greutate(sa zicem o gagica de 50kile in dreapta) si masori iar 0-100kmh.

-dup'aia mai bagi o gagica de 50 kile si iar faci o masuratoare.

Dupa experiment, fugi la pix si o foaie si faci un grafic bidimensional timp/greutate, unde pui doar cele 3 puncte obtinute. Apoi tragi o curba printre puncte si obtii curba de acceleratie functie de greutate. Sper... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ma scuzati ptr post dublu, dar mai am ceva de zis:

- e ff greu sa mai usurezi masina. Daca se putea, sa facea din fabrica. Nu uita ca cei de la BMW au pus pe E46 suspensie din aluminiu exact ptr a o mai usura.

- incepand cu E36, BMW a fabricat masini cu repartitia greutatii 50%/50% pe axe (sau foarte apropiat). E cel mai bun compromis intre performante si siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Theotien, ma macina faza pentru ca pur si simplu masina mi se pare dezamagitor de puturoasa sub 3500-4000 (nu, nu sunt ex-posesor de diesel :) ) si s-o urc in 5-6-7000 (e scoasa limitarea) unde impinge bine, nu-mi vine mereu. Faza cu motor mai mare pica din X motive, dar ma macina (ma repet cu asta!) o slabire a fierului de pe ea... Vorbeai  mai sus de distributia maselor pe punte.. Ce efect are si cum se poate jongla la asta? (si aici ma repet) :) Referitor la chip, in urma unor discutii, pentru un benzinar din asta relativ mititel, concluzia cvasigenerala a fost ca e nejustificata investitia in raport cu cresterea de putere/cuplu obtinuta in urma remaparii..

 

Nu se poate sa nu mai fi incercat cineva usurarea prin diverse metode (sa mi le spuna si mie! :) ) a caroseriei .. Pareri, pls!

164255[/snapback]

 

ideea este ca se poate face o usurare a masinii si de fapt CSL de la BMW uziteaza de asta la greu in comparatie cu un M3 clasic.... nici macar sistem audio nu are... una peste alta scaderea greutatii costa imens pentru ca daca in faza initiala scoti bancheta, roata de rezerva cutia de scule, extinctorul si orice tampenie din masina mai tarziu o sa treci la inlocuire de piese... exista piese de caroserie din fibra de carbon si alte materiale folosite in aviatie care duc la usurarea maxima a masinii insa o capota de carbon de e46 costa cateva mii de Euro buni... asta doar ca sa-ti dau un exemplu... Calculasem odata, acum vreun an ca o caroserie de carbon de e46 m-ar costa aproximativ 15 000 Euro cu schimbarea aripilor, capotei, portbagajului si portierelor. Dupa chestia asta o sa trebuiasca sa iei sistem de franare cu discuri ceramice ca sa usurezi si rotile si numai ala o sa sa te usuce de bani...

 

Mai simplu e sa vorbesti cu Kali, are un thread aici pe forum despre tuning la greu (a pus un compresor pe un e46/ 316 i), care poate sa-ti vanda o axa cu came sport si cu softul adecvat obtii vreo 130-135 de cai putere in prima faza... desigur se poate merge pe o axa cu timming mai agresiv si o sa bagi vreo 140 de CP si cam asta e... Pe termen lung uita-te dupa un 320 i facelift/ e46 cu 177 CP si gata...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Chrisjohn, cei 130-135 de caluti IN PLUS (?!) fata de cei 150 pe care-i are motorul meu (am facut la inceput precizarea ca-i vorba de un 6 in linie de 150 CP) pot fi obtinuti dintr-o axa cu came sport asociata cu un soft pe masura? Ma-ndoiesc! Cred ca nici la un TeDe-u nu s-ar obtine o crestere atat de spectaculoasa doar din asta, dar-mi-te la un benzinar ca al meu...

Legat de "prostiile" de prin masina de care te poti dispensa dintr-o prima privire, numa' rezerva & cricul, amplifu' (un Kenwood destul de tapan) & subwu' (cu greu m-am putut desparti de ele), covoarele de cauciuc (suplimentare celor ale masinii), insumate cantaresc apreciabil... Ma gandeam la o usurare pornind de la ideea unui design mai "aerisit" al spoilerelor (actualmente am facute din fibra (de sticla, nu carbon :blink: ) care au degajari cu sita destul de generoase si -poate o sa vi se para utopic, insa merita sa intreb daca e posibil d.p.d.v. al sigurantei- pornind de la constructia bratului (cred ca asa-i zice, nu?) fata din imag. atasata, sa incerc sa dau intru' gaurire -nu haotica!- unele componente (si BMWicu' are destule) din fier brut ale masinii... Eventual unele inlocuiri cu piese copiate (mai am o masina identica, lovita, la dezmembrat) insa mai usoare si care sa ofere rezistenta, daca e posibil (nu ma refer acum la compozitii de titan & alte inventii NASA, ceva mai realist) Ramane in studiu..

Revin cu rugamintea daca a mai facut cineva asa ceva, sa-mi spuna si mie cum si cu ce rezultate..

post-3335-1165875676_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chrisjohn, cei 130-135 de caluti IN PLUS (?!) fata de cei 150 pe care-i are motorul meu

164327[/snapback]

 

am gresit eu, era cazul unui motor de 316i M43B19 ... nu se poate atat de mult doar din asta... dar cu axa e o chestie foarte buna...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Ceva pareri? Oameni care au "rupt" din obezitatea masinii?

165483[/snapback]

 

cei mai "turbati" pe chestia asta si in general pe tunning sunt in State si daca vrei sa vezi ce au facut si cam ce se poate face viziteaza www.e46.com ... sunt o groaza de nebuni acolo care s-au ocupat de asta...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.