Jump to content

cum pot sa i las fatza mai jos?


darius_x

Recommended Posts

e valabil si pentru fata spate calculul ala.

 

nu am zis ca nu poti pune anvelope de dimensiuni diferite pe jante cu acelasi J,doar ca nu prea are rost.

 

 

edit:

la mine daca pun roti fata spate cu dimensiuni atipice vor da eraore si senzorii de presiune.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

e valabil si pentru fata spate calculul ala.

 

 

daca schimbi pe fata 225/40 cu 255/35 nu iti afecteaza cu nimic viteza afisata in bord :thumbsup:

 

senzorul de viteza e PE PUNTEA SPATE, pe diferential, si masoara viteza in functie de cate rotatii face roata, fiind mai "mare" va face o rotatie full pe o distanta mai mare (dar si o "viteza" mai mica in bord desi in realitate mergi mai repede), si viceversa.

 

 

are rost latimea pe spate, doar iti trebuie aderenta, nu?

 

 

scuze de offtopic :)

 

mai erau pe piata niste chestii ptr comprimarea arcurilor (?) dar eu unu nu m-as baga la asa ceva.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

am inteles foarte bine max ce zici,dar intelege ce vreau sa spun si eu...calculul ala este foarte bun si pentru a calcula ce inaltime sa aibe anvelopa FATA_SPATE atunci cand vrei sa pui de ex 215 fata si 255 spatele.intelegi acum?

 

 

 

are rost latimea pe spate, doar iti trebuie aderenta, nu?

 

are rost pentru aderenta este adevarat,dar daca ai jante 8J ce aderenta ai cu 245 si ce aderenta ai cu 225?

se cunoaste mai mult la greutate,decat la aderenta

Link to comment
Share on other sites

dar daca ai jante 8J ce aderenta ai cu 245 si ce aderenta ai cu 225?

 

Nu stiu dc am inteles ce vrei sa spui.

Dar raspunsul logic este: ai aderenta mai mare cu 245 decat cu 225.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

http://img15.imageshack.us/img15/471/fizicapura.th.jpg

 

Nu mai explic inca o data, mai jos e doar unul din nenumaratele topicuri in care s-a dezbatut problema:

http://www.bmwclub.r...-si-cele-de-15/

 

Pe scurt, e vorba despre cresterea rezistentei la inaintare in cazul anvelopelor mai late.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu dc am inteles ce vrei sa spui.

Dar raspunsul logic este: ai aderenta mai mare cu 245 decat cu 225.

nu contest asta,dar nu as pune pe 8j de ex anvelopa 245 spate si 225 fata.doar pt ca ar avea aderenta mai mare...eu sunt sigur ca este nesimnificativa.semnificativa ar fi diferenta de greutate a anvelopelor.

Link to comment
Share on other sites

am inteles foarte bine max ce zici,dar intelege ce vreau sa spun si eu...calculul ala este foarte bun si pentru a calcula ce inaltime sa aibe anvelopa FATA_SPATE atunci cand vrei sa pui de ex 215 fata si 255 spatele.intelegi acum?

 

 

tu faci confuzie intre CIRCUMFERINTA si DIAMETRU (sau inaltime cum zici tu). :thumbsup:

 

Centrul este mov, raza roÂşie, diametrul albastru, iar circumferinĂža neagrĂŁ.

post-30886-0-46520000-1330435274_thumb.jpg

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

tu faci confuzie intre CIRCUMFERINTA si DIAMETRU (sau inaltime cum zici tu). :thumbsup:

 

Centrul este mov, raza roÂşie, diametrul albastru, iar circumferinĂža neagrĂŁ.

nu fac nici o confuzie...ma refer la inaltimea cauciucului care,daca nu este corespunzatoare modifica circumferinta.

 

in fine...nu are rost sa continuam offtopic...nu prea am starea necesara sa scriu detaliat ce si cum gandesc eu...sunt cu mintea plictisita acum...

Link to comment
Share on other sites

suprafata de contact e egala, difera forma ei.

Cele mai late rezista mai bine la viteze mari, se incalzesc mai greu, deformarea e mai mica.

Asta e motivul pentru care se folosesc la masini mai puternice si care ating si pot sustine viteze mari multa vreme.

De asta le pui degeaba pe un motoare mici, nu faci decat sa cresti consumul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@bogdan: sa luam alt exemplu: 225/45/17 vs 245/40/17.

Suprafata petei de contact va fi egala?

 

La aceeasi apasare, toate dimensiunile de anvelope vor avea aceeasi arie a suprafetei de contact.

La anvelopele mai inguste, aceasta e patrata (sa zicem), in timp ce se transforma in dreptunghi o data cu cresterea latimii anvelopei.

Inmultind latimea si lungimea suprafetei de contact vei observa ca aria ramane (aproape) constanta.

 

Deci 205/55/16 poate avea aceeasi arie de contact cu 255/35/18.

Link to comment
Share on other sites

suprafata de contact e egala, difera forma ei.

Cele mai late rezista mai bine la viteze mari, se incalzesc mai greu, deformarea e mai mica.

Asta e motivul pentru care se folosesc la masini mai puternice si care ating si pot sustine viteze mari multa vreme.

De asta le pui degeaba pe un motoare mici, nu faci decat sa cresti consumul.

rezumat la ce ai spus tu...e indicat sa pui anvelope la fel pe motoare mici deoarece e mai avantajos sa ai "roate" mai usoare decat mai multa aderenta.

Link to comment
Share on other sites

Pole, toate masinile RWD au anvelopele de pe spate mai late si implicit procentul talonului este mai mic pentru a mentine viteza de rotatie egala fata de puntea fata. La integrale, producatorii tind sa mentina latimea identica din cauza sistemeleor AWD.

Si atunci te intreb de ce nu iasa si echipate cu ,,gume,, mai late pe spate direct de la producator(aici tind sa nu cred a fi adevarat);in rest sunt de acord cu tine .

Link to comment
Share on other sites

pai vin echipate si din fabrica astfel,dar depinde de modelul jantelor alese.

Ca dimensiune cauciucului e influnetata de latimea jante e normal pe jante oem spre exemplu fata 8 si spate 8,5 normal vor pune gume diferite pt. a pastra acelasi raport aproximativ de rotatii,ce am subliniat eu e ca toate masinile rwd au anvelope mai late pe spate ci doar cele la care si latime jantelor e mai lata fata de fata

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.