Jump to content

Zahar in rezervor


Guest Rosoaga

Recommended Posts

Guest Rosoaga

Am un BMW 530D , E39, anul 2001

Am nevoie de ajutorul vostru. Cineva a vrut sa-mi faca rau si a bagat 1-2 Kg de zahar in rezervorul de motorina. am dat de cateva ori la automat. Zaharul nu stiu daca se divolva in motorina . Pompele de sub bancheta din spate nu mai trageau, furtunul care se duce la filtru de langa motor era gol si nu cred ca granulele de zahar au ajuns la injectoare. cum as putea sa curat rezervorul , furtunele si pompele? Din cauza ca am dat la automat pot avea alt ceva avariat ?????

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Lol, asta cu zaharul am citit-o prima data intr-o carte de Sven Hassel cand le-au bagat nemtilor zahar in masina.

 

Teoretic trebuie sa mearga motorul ala ceva vreme pana sa se strice, ideea e ca zaharul se depune pe cilindri si gripeaza motorul. Eu zic ca daca golesti rezervorul si apoi scoti turul si dai la automat, scuipa si zaharul de pe conducte si scapi.

Link to comment
Share on other sites

Da jos rezervor, conducte, pompa de sub scaun, spala-le bine cu apa (eventual fierbinte ca sa dizolve zaharul) si schimba neaparat filtrul de motorina. Poate ai noroc sa nu fi trecut de filtru si atunci n-ar trebui sa ai probleme.

Ce ti-e si cu dusmanii astia :D. Au ajuns sa umble cu chestii din astea perverse de cand s-a scumpit kilu de benzina (pentru molotov ).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Guest Rosoaga
Initial am chemat un prieten de la un service cu un tester. Nu ii indica nimic ( sau e el cam prost). Dupa care a desfacut capacul la pompa de motorina de sub BANCHETA. Cand a scos pompa si a atins sita din capul ei era plina de zahar , A bagat mana in rezervor si a scos un pumn de zahar. Parerea mea e ca particulele de zahar nu au ajuns in motor, injjectoare etc. Zaharul nu sa dizolvat in motorina si pompa sa infundat repede . Plus ca mai e si filtrul de motorina care e am greu sa treaca zaharul prin el. Masina e in service acum pentru curatarea rezervorului ( nu trebuie dat jos , se aspira foarte bine pe la ppompa pentru ca ai spatiu + ca trebuie sa desfaci jumatate de masina sa dai rezervorul jos) , curatarea furtunelor schimbare filtre . Maine vad cum sta problema . In legatura cu "prietenul " care mi-a facut asta , nu comentez . Stiti cum e unu muncesc si alti se caca in munca ta :)
Link to comment
Share on other sites

Mitul cu zaharul turnat in rezervor, care produce ravagii pare a fi infirmat. Acum ceva vreme am vazut intr-o emisiune "Mith busters" parca ii zicea un experiment de acest gen in care un motor a fost "indulcit" bine de tot, dar a continuat sa functioneze, in ciuda asteptarilor. Probabil ca folosit o perioada de timp, zaharul isi pune amprenta asupra injectoarelor, dar in cazul de fata nu cred ca se pune problema. Parerea mea este ca dupa o curatare temeinica a instalatiei de alimentare si schimbat filtrul, totul va fi ok.
Link to comment
Share on other sites

Daca ajunge in motor nu e OK. Se caramelizeaza si s-a cam dus motorul.

Din fericire nu se dizolva in combustibil si nici nu trece de filtru.

Singurele neplaceri pot fi stricarea pompei din rezervor si a filtrului.

 

Dupaa cum a zis si wlf, daca-l turna gata dizolvat era mai grav.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Rosoaga

Cu ajutorul unui prieten care lucreaza intr-un service am scos tot zaharul cu un aspirator , prin gaurile de sub bancheta din spate unde vine pompa. Am suflat toate furtunele . Sa sters bine si am umplut rezervorul cu apa ( ca sa se dizolve zaharul , pentru ca e foarte dificil de inlaturat), dupa care l.am lasat cateva ore plin cu apa (2 ore max) , am aspirat tot si am incercat noi sa uscam cu un uscator dar nu sunt sigur ca nu au mai ramas picaturi de apa pentru ca pompa de benzina are un sistem de pozitionare foarte urat . Masina merge normal . Am totusi o nelamurire.

 

Deoarece aveam mare nevoie de masina Si nu mi-am permis sa pierd mult timp prin service vreau sa va intreb ceve.

 

Sub masina mai are cumva o pompa???

Care e functia acestei pompe???

 

Pompa asta de sub masina se alimenteaza cu motorina direct de la pompa di rezervor sau dupa ce motorina trece prin filtru.

 

Astazi am observat ca atunci cand pornesc masina si o accelerez imediat nu trece de 3000 rotatii. Inainte nu am stat sa vad acest lucru sau nu l-am observat. Daca pornesc masina si stau max 1 min si o acceleres trece pana pe rosu . Arputea ca cea de a 2-o pompa sa aiba ceva?? In momentul in care pun contactul se aude pompa cum functioneaza timp de un minut cam asa. Ar trebui sa mearga mai repede pompa asta .

 

 

Nu stiu cum sa va explic . Sunt putin plictisitor. Dar vreau sa stiu daca ar mai putea exista ceva afectat.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Sistemul de alimentare CR are 2 pompe: una de alimentare, care aduce motorina din rezervor spre motor, care mai este numita si pompa de joasa presiune si inca una care la E39 e sub scaun, de inalta presiune care are rolul de a ridica presiunea combustibilului in rampa comuna si de acolo in injectoare.

Nu stiu exact la modelul tau unde e asezat filtrul combustibil, il poti vedea pe realoem. El trebuie sa fie inainte de ajunge motorina in injectoare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sistemul de alimentare CR are 2 pompe: una de alimentare, care aduce motorina din rezervor spre motor, care mai este numita si pompa de joasa presiune si inca una care la E39 e sub scaun, de inalta presiune care are rolul de a ridica presiunea combustibilului in rampa comuna si de acolo in injectoare.

Nu stiu exact la modelul tau unde e asezat filtrul combustibil, il poti vedea pe realoem. El trebuie sa fie inainte de ajunge motorina in injectoare.

 

Daca ai fi avut vreodata probleme cu toate pompele de motorina aflai ca la e39 sunt 3, una in rezervor, una sub scaunul soferului si una pe motor(pompa de inalta presiune).

Link to comment
Share on other sites

Am mai citit pe alt site cu o problema asemanatoare. Masina poate intra intr-un program de urgenta si sa nu se tureze peste 3000???????

nu se tureaza din cauza ca pompa de joasa presiune de sub scaun nu face presiune suficienta.probabil a fost compromisa cu zaharul.dar de atata timp ma gandesc ca ai rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.