Jump to content

pot intretine un bmw 320d ?


andrewbzy

Recommended Posts

Salut, sunt nou pe aici, asta in caz ca mai fac ceva greseli ... Am nevoie de niste sfaturi, dar intai sa va spun despre ce este vorba :1. vreau sa fac un imprumut de vreo 6000E cu o rata fixa de vreo 6 mil pe luna, pe 5 ani ( imprumutul nu e pe numele meu ) !!

2. eu am un salar de 15 mil pe luna din care o sa platesc doar 3 rata, cu ceilalti 3 fiind ajutat de altcineva :D

Ok, de raman cu 12mil curat pe luna, de cheltuiala, credeti ca pot intretine un bmw 320d din 2001-2003 sa zicem .. Sau a trebui sa ma orientez spre altceva ?

Ma rog, piata auto la noi e ca o loterie ..dar cu testele de rigoare si un bun cunoscator in domeniu sa zicem ca as lua ceva cat de cat ok, la anii astia ... de aici incolo m`as descurca sa o intretin ?, poate nu ma exprim cum trebuie, sper sa intelegeti cw spun !! va multumesc

Edited by andrewbzy
Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt nou pe aici, asta in caz ca mai fac ceva greseli ... Am nevoie de niste sfaturi, dar intai sa va spun despre ce este vorba :1. vreau sa fac un imprumut de vreo 6000E cu o rata fixa de vreo 6 mil pe luna, pe 5 ani ( imprumutul nu e pe numele meu ) !!

2. eu am un salar de 15 mil pe luna din care o sa platesc doar 3 rata, cu ceilalti 3 fiind ajutat de altcineva :D

Ok, de raman cu 12mil curat pe luna, de cheltuiala, credeti ca pot intretine un bmw 320d din 2001-2003 sa zicem .. Sau a trebui sa ma orientez spre altceva ?

Ma rog, piata auto la noi e ca o loterie ..dar cu testele de rigoare si un bun cunoscator in domeniu sa zicem ca as lua ceva cat de cat ok, la anii astia ... de aici incolo m`as descurca sa o intretin ?, poate nu ma exprim cum trebuie, sper sa intelegeti cw spun !! va multumesc

Ai mai avut vreo masina pana acuma? Daca faci 20km zilnic numai in oras, te-ar costa aproximativ 350-400RON combustibilul pe luna. Mai ramai cu 8 milioane, asta inseamna ca din ei consumi pt. intretinerea ta (mancare, haine, etc.) + eventuale probleme la masina in caz de apar. Gandeste-te ca o sa ai de facut revizii la 10-12.000km, impozitul nu e asa de mare ca sa zic asa (185RON anual), etc.

 

Doar tu sti daca ti-o permiti sau nu, noi nu stim ce cheltuieli mai faci tu pe langa masina......., dar ce e just, e ca se poate sa o intreti daca prinzi o masina buna.

Link to comment
Share on other sites

Mai scriu 3 in acelasi timp cu mine :).

Eu sincer zic ca nu prea, si nu pentru ca banii sunt neaparat putini, dar la un 320d pot aparea cheltuieli neprevazute, extrem de costisitoare. Mai bine ia-ti un 320i, cel de 150cp sa fie capacitatea sub 2000, eu zic ca o sa poti sa-l intretii asta fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Era o vorba: daca nu-l poti cumpara cu banii jos, atunci nu ti-l permiti. La venitul de care dispui ti-as recomanda sa te orientezi catre o masina mai noua, km putini, garantie si cu mai putine pretentii, dar de la care macar sa ai certitudinea ca nu-ti va face probleme in viitorul apropiat.
Link to comment
Share on other sites

ce imi plac mie astia care-si prioritizeaza viitorul in functie de sfaturile consiliului de administratie :rolleyes:

 

 

esti "sigur" de jobul tau si al persoanei respective? pe urmatorii 5 ani?

 

preconizezi cheltuieli constante,in plus, in urmatorii 5 ani?

 

ti-ai calculat cheltuielile anuale (impozit, RCA, carburanti)?

 

intrebarile sunt retorice, desigur, la fel cum mi se pare si titlul topicului....mai bine ceri niste preturi ptr revizii (consumabile) , fiabilitate, consum (vezi ca motorina se scumpeste mai rau ca benzina :thumbsup: ) etc, si apoi decizi TU daca iti permiti...tu esti responsail ptr deciziile tale, nu pasezi responsabilitatea unor necunoscuti...parerea mea.

 

daca noi am zice, daaaa frate, ia-ti ca iti permiti, e parfum, ai face ce zice lumea?!

Edited by max83
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

max ca de obicei la obiect. As da niste note la cele enumerate de tine:

 

fiabilitate 5-6, consum 6 (aici intra si pretul in crestere), revizii 7, impozit rca 8-9 (fata de ceva peste 2000cmc). Cam asta e.

 

 

Nu stiu cat mai merita cumparata o masina veche, diesel, motorul asta nu e cel mai fiabil de la bmw (nici pe departe).

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

la consum e cu dus intors, depinde si cam cati km estimeaza ca va face anual/lunar, in ce oras, mai mult urban sau extraurban etc...

 

sau exista intotdeauna alternativa gazoasa in stare lichida, la varianta pe benzina, cu o investitie in plus dar pe parcurs si-i scoate in 10-12k km.

 

la intretinerea motorului diesel nu ma pricep.

Link to comment
Share on other sites

Deci asta e prima masina, prefer un diesel doar pentru simplu fapt ca are o durata de viata mai lunga si un bmw pt ca ... e bmw ( asta ma gandesc ca spune multe ), dar in legatura cu serviciul, da e sigur, lucrez ca inginer, abia am absolvit, si sper la cat mai multi bani de acum incolo :D ... cer un sfat cel putin posesorilor, eu o sa circul mai mult in oras cu ea ..cand o sa am liber o sa imi permit kilometri mai multi ...

 

preturile consumabilelor nu sunt cu mult peste un vw ..ca sa zic asa ..

 

va cer un sfat ca n`as vrea sa fac vreo greseala dupa care sa regret ..

 

Era o vorba: daca nu-l poti cumpara cu banii jos, atunci nu ti-l permiti. La venitul de care dispui ti-as recomanda sa te orientezi catre o masina mai noua, km putini, garantie si cu mai putine pretentii, dar de la care macar sa ai certitudinea ca nu-ti va face probleme in viitorul apropiat.

 

o masina mai noua, si apropo de garantie, am gasit un kia cee`d ..1.4 la 109 cp ..ceva de genu, din 2008 ..si le iei in 6000e .. motor otto .. plus garantie pana in 2015 .. dar nu stiu nimic despre aceste masini ..

Link to comment
Share on other sites

Pai nici despre bmw nu stii. Motoarele diesel M47 nu sunt cele mai reusite, deci nu sunt fiabile. Mai ales ca la vechimea pe care ti-o doresti tu, sunt forjate, fara doar si poate.

El se refera la motorizarea (M47N) 150cp common rail care e net superioara M74-ului.

 

Intr-adevar versiunea la 136.... sta prost cu turbo si des intalnite probleme la pompa de injectie (care nu e ieftina deloc)

Link to comment
Share on other sites

Deci asta e prima masina, prefer un diesel doar pentru simplu fapt ca are o durata de viata mai lunga si un bmw pt ca ... e bmw ( asta ma gandesc ca spune multe ), dar in legatura cu serviciul, da e sigur, lucrez ca inginer, abia am absolvit, si sper la cat mai multi bani de acum incolo :D ... cer un sfat cel putin posesorilor, eu o sa circul mai mult in oras cu ea ..cand o sa am liber o sa imi permit kilometri mai multi ...

 

preturile consumabilelor nu sunt cu mult peste un vw ..ca sa zic asa ..

 

va cer un sfat ca n`as vrea sa fac vreo greseala dupa care sa regret ..

 

 

 

o masina mai noua, si apropo de garantie, am gasit un kia cee`d ..1.4 la 109 cp ..ceva de genu, din 2008 ..si le iei in 6000e .. motor otto .. plus garantie pana in 2015 .. dar nu stiu nimic despre aceste masini ..

Vezi ca la Kia garantia aia mare si smechera o are doar primul propietar , daca o iei sh nu mai ai nimic.

Link to comment
Share on other sites

Depinde CE vrei sa faci cu masina. Pentru ce o folosesti? Cati km pe an preconizezi sa faci? Folosita mai mult in oras, sau mai mult afara? In functie de raspunsul la aceste intrebari o sa vezi daca 320d este o alegere buna sau nu. La venitul declarat de tine, clar nu o sa faci foarte multi km, asa ca ar trebui sa arunci un ochi si la sectia "benzinare" gen 318i sau 320i - cel cu motor de 2000cc. Daca te plimbi mai mult in oras, distante scurte, undeva la 1000km/luna, nu renteaza un diesel chiar daca benzinarele consuma cu ceva mai mult - parere personala.

 

In alta ordine de idei: fiind proaspat angajat, la inceput de drum, poate ca nu crezi ca e momentul, dar te-ai gandit ca poate intervin alte cheltuieli? Gen o locuinta sau stiu eu ce? Caz in care creditul luat pentru masina iti va da planurile peste cap... Aia 6000 de eur in final se fac 10000 la banca. Peste 5 ani masina ta va valora undeva pe la 2500 eur.

 

Si eu am fost tentat sa mai scot un credit pe langa cei 4500 eur pe care ii aveam si sa imi iau o masina mai scumpa (asta fiind prin 2008, tot proaspat absolvent :D), dar am preferat sa ma feresc de credite pentru masina si am luat ce am gasit cu banii cash: un e36 din '97, dar nu regret. Acum pot accea linistit un credit pentru constructia unei case, dupa care o sa schimb eu si pisica :)

Link to comment
Share on other sites

El se refera la motorizarea (M47N) 150cp common rail care e net superioara M74-ului.

 

Intr-adevar versiunea la 136.... sta prost cu turbo si des intalnite probleme la pompa de injectie (care nu e ieftina deloc)

 

Eh, sigur, ia uite ce zice un forum strain: M47N common rail engine(150bhp face lift model August-September 2001 onwards) has flaps and turbo that fails, in late 2004 the manifold was uprated, part number 11617800577 on box and Realoem, old part number on manifold is 11617787318.

 

Deci nimic spectaculos n-a iesit, oricat s-au chinuit.

 

LE: Si la noi s-a pus problema clapetelor f mult, de turbo cum a avut fiecare norocul, sunt la care n-a picat.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.