Jump to content

PROBLEMA LA CUTIA DE VITEZE


Recommended Posts

Am un bmw e65 730 din 2004 si vreau sa va spun si daca se poate sa imi dati niste pareri...solutii.. acum 1 an am observat ca in garaj era o pata de ulei...am dus masina la BMW Filaret...cand colo uleiul era de la cutie curgea pe langa filtru...eivident ca am dat vreo 18 mil ca sa schimb uleiu si filtru ulei...mecanicu de acolo mi-a spus ca a scos cam putin ulei din ea....ma rog toate bune...cand am iesit pe autostrada i-am dat un pic talpa...ehhh si apoi au aparut problemele.... niste socuri care cred eu vin de la cutie.......scourile astea se produc atunci cand o calc si e in turatie mare adica peste 2500....daca merg sa zicema cu 160 si vreau sa ii dau rpde pana la 180 si ii dau talpa apar socurile....eh la fel si in oras are unele momente ca atunci cand vreau sa plec repede de la semafor nu stiu...nu prinde....pleaca greoi....adica se tureaza da degeaba...dar sunt momente la fel cand sunt prin viteza a 2-a si ii dau talpa si efectiv ma baga in scaun...si o tine asa pana in viteza a -5-a fara socuri si fuge de rupe!!!...eu cred ca nu au bagat idiotii destul ulei la cutie..nu stiu ce sa zic...precizez ca inaite sa schimb uleiu la cutie fugea de manaca pamantu...:)
Link to comment
Share on other sites

Solutia e simpla :

 

Pentru pata de ulei trebuie neaparat schimbata piesa 1 . E problema care apare la majoritatea cutiilor 6HP (evident banuiesc ca mecanicii au verificat furtune, si radiatorul din fata)

Aia cu plecatul greoi suna a convertor de cuplu terminat. (Evident trebuie excluse flansa de cardan si suportii cutiei)

Nivelul uleiului se face dupa o procedura speciala si depinde de temperatura. Banuiesc ca mecanicii de la BMW o cunosc ( nu e exclus sa fi curs ulei intre timp daca nu au schimbat piesa 1)

Convertorul nu e o avere cred ca in jur de 400-500 euro. Iti recomand sa faci revizia /schimbul de ulei la firme specializate in cutii automate si nu la BMW pentru ca nu au scule speciale si nu se poate schimba tot uleiul (te ajuta colegii cu adrese din RO).

Link to comment
Share on other sites

stii un service bun de cutii automate...unde sa fac din nou schimbu de ulei...?? app am uitat sa mentionez...am avut niste parinti mai diferiti si mi-au facut cadou masina asta la 18 ani acuma 3 ani...si pusti pusti...mai cu dsc scos mai cu roti invartite pe loc plecari nebunesti de pe loc...n-am avut minte si acuma trag ponoasele...asta e...o viata am:)....P.Sdin cate vad eu pe factura nu au schimbat piesa 1 da nici ulei nu a mai curs... Edited by Andreas_717
Link to comment
Share on other sites

stii un service bun de cutii automate...unde sa fac din nou schimbu de ulei...?? app am uitat sa mentionez...am avut niste parinti mai diferiti si mi-au facut cadou masina asta la 18 ani acuma 3 ani...si pusti pusti...mai cu dsc scos mai cu roti invartite pe loc plecari nebunesti de pe loc...n-am avut minte si acuma trag ponoasele...asta e...o viata am:)....P.Sdin cate vad eu pe factura nu au schimbat piesa 1 da nici ulei nu a mai curs...

 

Stau in Olanda, n-am habar in Romania. Daca ai drum in Germania e reprezentanta ZF in Dortmund, daca nu iti recomanda colegii ceva.

Ia vezi flansa de cardan , rulmentul intermediar, U-joint-ul si diferentialul ce zic (ca tot te-ai jucat cu ea). Daca iti face figuri pe a-1-a si a-2-a iti recomand cu caldura sa verifici astea. Oricum sunt mai ieftine ca un rebuild de cutie.

Link to comment
Share on other sites

ms pentru informatii...luni ma duc cu ea la bavaria sa verifice chestiilea astea....sper sa ii dau de cap.As vrea sa te mai intreb ceva, ma gandeam sa ii pun un filtru de la K&N...ce parere aI?

 

Sezi bland ca nu face nici o diferenta. Doar iti fute debitmentru mai repede.

Daca vrei mai multa putere , intai repar-o sa nu mai ai probleme si fa-i o resoftare la 230-250 cai si se simte diferenta mare (cuplu mult mai bun).

 

P.S. Daca ai finante si vrei sa tii masina , fa-i un rebuild complet la cutie ca sa nu mai ai probleme 100-150k . ( e vreo 2000-2500 euro dar cutie e ca noua cu garantie)

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Solutia e simpla :

 

Pentru pata de ulei trebuie neaparat schimbata piesa 1 . E problema care apare la majoritatea cutiilor 6HP (evident banuiesc ca mecanicii au verificat furtune, si radiatorul din fata)

Aia cu plecatul greoi suna a convertor de cuplu terminat. (Evident trebuie excluse flansa de cardan si suportii cutiei)

Nivelul uleiului se face dupa o procedura speciala si depinde de temperatura. Banuiesc ca mecanicii de la BMW o cunosc ( nu e exclus sa fi curs ulei intre timp daca nu au schimbat piesa 1)

Convertorul nu e o avere cred ca in jur de 400-500 euro. Iti recomand sa faci revizia /schimbul de ulei la firme specializate in cutii automate si nu la BMW pentru ca nu au scule speciale si nu se poate schimba tot uleiul (te ajuta colegii cu adrese din RO).

hai ca am vorbit cu un prieten de la bmw si nu stie ...la ce te referi la convertorul de cuplu...care este mai exact daca mi-l poti arata intr-o imagine...Si el zice sa faca o diagnoza completa si apoi o resoftare a masinii...si mi-a baga-o si pe aia ca se poate arde vreun calculator in timpul resoftarii....:-s ciudat oricum...

Edited by Andreas_717
Link to comment
Share on other sites

Salut !!!

Asta este convertizorul sau torque converter http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/54/00

Stai linistit ca nu este asa de grav.Este convertizorul 100%.Am avut aceeasi problema.Uleiul nu trebuie schimbat la BMW. Este o mare abureala.Am schimbat uleiul cu o pompa amarata alimentata la o baterie.cand s-a umplut cutia am mers cu ea in Drive si Reverse si apoi am verificat daca mai trebuie adaugat.Am gasit ulei special de BMW la 105 ron litrul, direct din butoi.masina merge de duduie si nu a patit nimic cutia.

Uleiul l-am schimbat in vara la o reprezentanta BMW in Grecia.Niste animale !!! mi-au luat 800 de euro pe ulei filtru si cateva garnituri care trebuie schimbate odata cu uleiul. Nu am luat factura ca sa nu platesc tva.La 3 luni de zile uleiul curgea din cutie, ulei nou si totul nou.Fara factura nu am putut face nimic.am rezolvat problema intr-un sat linga Craiova daca iti vine sa crezi.Au gasit garnitura de la baie ciupita si suruburile stranse pina s-au dus naiba capetele.Terminati cu tampenia cu uleiul schimbat la reprezentanta.Dacaaveti uleiul corespunzator este foarte simplu.

Convertizor second 150 de euro.

Flansa cardan+suporti cutie 100 de euro

Ulei 105 ron litru.

Manopera 400 ron.

 

Nu uita sa dai reset la adaptarea cutiei De preferat cu interfata de diagnoza caci metoda cu pedala de acceleratie apasata 25 de secunde nu prea merge

Edited by secagold
Link to comment
Share on other sites

Salut !!!

Asta este convertizorul sau torque converter http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/54/00

Stai linistit ca nu este asa de grav.Este convertizorul 100%.Am avut aceeasi problema.Uleiul nu trebuie schimbat la BMW. Este o mare abureala.Am schimbat uleiul cu o pompa amarata alimentata la o baterie.cand s-a umplut cutia am mers cu ea in Drive si Reverse si apoi am verificat daca mai trebuie adaugat.Am gasit ulei special de BMW la 105 ron litrul, direct din butoi.masina merge de duduie si nu a patit nimic cutia.

Uleiul l-am schimbat in vara la o reprezentanta BMW in Grecia.Niste animale !!! mi-au luat 800 de euro pe ulei filtru si cateva garnituri care trebuie schimbate odata cu uleiul. Nu am luat factura ca sa nu platesc tva.La 3 luni de zile uleiul curgea din cutie, ulei nou si totul nou.Fara factura nu am putut face nimic.am rezolvat problema intr-un sat linga Craiova daca iti vine sa crezi.Au gasit garnitura de la baie ciupita si suruburile stranse pina s-au dus naiba capetele.Terminati cu tampenia cu uleiul schimbat la reprezentanta.Dacaaveti uleiul corespunzator este foarte simplu.

Convertizor second 150 de euro.

Flansa cardan+suporti cutie 100 de euro

Ulei 105 ron litru.

Manopera 400 ron.

 

Nu uita sa dai reset la adaptarea cutiei De preferat cu interfata de diagnoza caci metoda cu pedala de acceleratie apasata 25 de secunde nu prea merge

MS frumos pt informatie o sa ma duc la astia la bmw sa le zic de asta...acuma manopera asta de 400 de ron unde ai platit-o? un service bun imi poti recomanda prin bucuresti? si app cand da convertizoru ala vad ca zice ca va curge tot ulei din cutie...presupun ca nu mai trebuie dat filtru jos de la cutie doar pus ulei dupa aceea...nu?

Edited by Andreas_717
Link to comment
Share on other sites

Nu cunosc nici un service in Bucuresti din pacate.Cand se da convertizorul jos curg cam 3 litri,(doar daca rastoarna cutia curge tot) in cazul tau ar trebui schimbat tot uleiul si filtrul daca tot se va da cutia jos.Cumperi uleiul de la reprezentanta si comanzi filtrul de la orice magazin de piese auto.Filtrul este chiar capacul de la cutie (de la baie daca pot sa o numesc asa)Dar ai grija ca mai sunt doua garnituri la Mechatronics care s-ar putea sa curga dar nu-ti poti da seama decat cand se da cutia jos.De asemenea sa te astepti la suportii cutiei sa fie praf sau cel putinunul din ei.Cauti prin Bucuresti un service care repara cutii automate si te vor rezolva.Convertizorul poti sa-l iei de la dezmembrari cu conditia sa-l accepte inapoi daca face tot asa.Eu zic ca este mai bine sa dai de doua ori cutia jos decat sa dai o mie de euro pe el

Nu uita la final sa resetezi adaptarea cutiei cu o interfata si daca gasesti pe cinevasa-ti faca update la softul cutiei. Bmw a scos un update special pentru cutiile astea numit "urban program" pentru a elimina schimbarie bruste 3-2 si 2-1 in traficul urban.

 

Garniturile de la Mechatronics in fotografia alaturata sunt numarul 1 si 2 http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1282968&ukey_assembly=253603&ukey_make=976&ukey_model=13480&ukey_driveline=0&ukey_trimlevel=11916&modelYear=0

Edited by secagold
Link to comment
Share on other sites

Nu cunosc nici un service in Bucuresti din pacate.Cand se da convertizorul jos curg cam 3 litri,(doar daca rastoarna cutia curge tot) in cazul tau ar trebui schimbat tot uleiul si filtrul daca tot se va da cutia jos.Cumperi uleiul de la reprezentanta si comanzi filtrul de la orice magazin de piese auto.Filtrul este chiar capacul de la cutie (de la baie daca pot sa o numesc asa)Dar ai grija ca mai sunt doua garnituri la Mechatronics care s-ar putea sa curga dar nu-ti poti da seama decat cand se da cutia jos.De asemenea sa te astepti la suportii cutiei sa fie praf sau cel putinunul din ei.Cauti prin Bucuresti un service care repara cutii automate si te vor rezolva.Convertizorul poti sa-l iei de la dezmembrari cu conditia sa-l accepte inapoi daca face tot asa.Eu zic ca este mai bine sa dai de doua ori cutia jos decat sa dai o mie de euro pe el

Nu uita la final sa resetezi adaptarea cutiei cu o interfata si daca gasesti pe cinevasa-ti faca update la softul cutiei. Bmw a scos un update special pentru cutiile astea numit "urban program" pentru a elimina schimbarie bruste 3-2 si 2-1 in traficul urban.

 

Garniturile de la Mechatronics in fotografia alaturata sunt numarul 1 si 2 http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1282968&ukey_assembly=253603&ukey_make=976&ukey_model=13480&ukey_driveline=0&ukey_trimlevel=11916&modelYear=0

oke ms frumos pt informatie. dar vroiams sa-ti mai zic ca am schimbat la filaret in 2010 prin ianuarie filtru si garnituri si ulei tot....oare ar mai trebui iar sa schimb filtru ca e o caruta de banuti...presupun ca se poate pune ulei direct fara sa fie dat jos filtru....

Edited by Andreas_717
Link to comment
Share on other sites

convertizorul ala e cel mult 4-500 nou nout..

cred ca e mai bine sa il iau nou, dar daca nu e de la ala...hai sa va mai zic cum face 1. cand plec de la semafor ma face si loganu se tureaza muult si degeaba aud cum baga turbina maxim...se aude marfa dar nimic merge ca momaia....si prin viteza a 2...a 3-a incepe sa dea socuri pe la turatie mare...dar la fel sunt unele momente cand sunt in viteza a 2-a si vreau sa ii dau talpa...tot la fel nu pleaca bine se tureaza, iar iau picioru iar dau talpa si apoi se duce glontz si ma baga efectiv in scaun...si nu mai da socuri nimci merge pana in viteza a 5-a glontz am testat asta pe autostrada...:) P.S ma duc luni la astia la bmw filaret sa comand convertizoru nou...si sa vedem cu restu si va anunt....

 

STIE CINEVA DE AICI UN SERVICE BUN DE CUTII DIN BUCURESTI CA SA IMI INLOCUIASCA CONVERTIZORU?

 

Nu cunosc nici un service in Bucuresti din pacate.Cand se da convertizorul jos curg cam 3 litri,(doar daca rastoarna cutia curge tot) in cazul tau ar trebui schimbat tot uleiul si filtrul daca tot se va da cutia jos.Cumperi uleiul de la reprezentanta si comanzi filtrul de la orice magazin de piese auto.Filtrul este chiar capacul de la cutie (de la baie daca pot sa o numesc asa)Dar ai grija ca mai sunt doua garnituri la Mechatronics care s-ar putea sa curga dar nu-ti poti da seama decat cand se da cutia jos.De asemenea sa te astepti la suportii cutiei sa fie praf sau cel putinunul din ei.Cauti prin Bucuresti un service care repara cutii automate si te vor rezolva.Convertizorul poti sa-l iei de la dezmembrari cu conditia sa-l accepte inapoi daca face tot asa.Eu zic ca este mai bine sa dai de doua ori cutia jos decat sa dai o mie de euro pe el

Nu uita la final sa resetezi adaptarea cutiei cu o interfata si daca gasesti pe cinevasa-ti faca update la softul cutiei. Bmw a scos un update special pentru cutiile astea numit "urban program" pentru a elimina schimbarie bruste 3-2 si 2-1 in traficul urban.

 

Garniturile de la Mechatronics in fotografia alaturata sunt numarul 1 si 2 http://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1282968&ukey_assembly=253603&ukey_make=976&ukey_model=13480&ukey_driveline=0&ukey_trimlevel=11916&modelYear=0

Imi poti arata daca poti suportii cutiei cum arata intr-o schema ceva?:) ms frumos

Link to comment
Share on other sites

Gata am rezolvaaat....nu era convertizoru( convertizorul e stricat cand efectiv nu mai pleaca de pe loc sau pleaca dar cu trepidatii) Problema era cu discurile din cutie...pompa de ulei si niste piese nu stiu cum le zice...ma rog...astrept acuma sa vina piesele si sa o rezolv...toata afacerea ma costa in jur de 2000 de E...Am atasat si niste poze sa vedeti cum arata o cuite de 730 desfacuta...:D si serviceul unde am facut asta se numeste http://www.reparatiicutiiautomate.ro sunt super baieti ii recomand cu placere.

post-54265-0-26264800-1331994555_thumb.jpg

post-54265-0-39831800-1331994576_thumb.jpg

post-54265-0-55831000-1331994581_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ce ulei o sa iti bage in cutie?

pesupun ca ulei de cutie de care trebuie...ei stiu...oricum meseriasi...daca aveti vreo problema cu cutia automata. o sa va zic cum merge dupa ce o fac...PS.era varza ulei din ea dupa cum vezi e mai negru...era cam varza cutia..:D...asa se intampla daca decuplezi dsc si faci burnout de o zapacesti pelcari nebunesti...cu o masina de genu asta...asa ca aveti grija :)

Edited by Andreas_717
Link to comment
Share on other sites

e cam mult te-au jupuit aia,..

normal se rezolva cu una recondtionata complet + aia a ta veche la schimb, cam 1100-1200 de euro..

Primeai si garantie serioasa un an sau 50k km...

el imi da garantie 100k si 3 ani garantie...:) ma rog oricum erau stricaciuni grave pe acolo ...toate seturile de dischuri...si niste "oale" asa cu tije care erau efectiv cu santuri pe ele se vedea si otelu ala macinat...si el m-a intrebat daca vreau sa o vand sau sa o fac sa o dau...si eu cum vreau sa o pastrez am zis sa o facem meserias...:) sa speram ca face treaba buna acuma va tin la curent daca e :) have a nice day:D

Link to comment
Share on other sites

gta...am luat masina....merge brici...am garantie 2 ani fara limita de km....daca aveti probleme cu cutia de viteza apelati la baieti astia ca se pricep...si inca o chestie importanta...faceti schimbul de ulei la cutie din 50k in 50k si prelungiti viata cutiei!!!! Edited by Andreas_717
Link to comment
Share on other sites

drum bun si la multi km. convertizor au zis ei ca e bun? cum si au dat seama? l au invartit? daca uleiul era varza 90 % a afectat si convertizorul. toate particulele alea cu bucati de ferodou si disc au ajuns si in convertizor si acolo au frecat discurile si le au uzat. un mecanic de cutie nu da garantie serioasa decat daca stie ca acel convertizor e in paramentri si in Romania nu exista banc pentru testarea lui. normal se baga presiune si se invarte daca se aude harjaind e clar ca e pe duca ( metoda babeasca). ti au suflat conductele? ti au curatat radiatorul de racire la ulei? ti au schimbat si pompa de ulei din cutie? daca da pretul e ok 2000 daca nu e mult. stima
Link to comment
Share on other sites

drum bun si la multi km. convertizor au zis ei ca e bun? cum si au dat seama? l au invartit? daca uleiul era varza 90 % a afectat si convertizorul. toate particulele alea cu bucati de ferodou si disc au ajuns si in convertizor si acolo au frecat discurile si le au uzat. un mecanic de cutie nu da garantie serioasa decat daca stie ca acel convertizor e in paramentri si in Romania nu exista banc pentru testarea lui. normal se baga presiune si se invarte daca se aude harjaind e clar ca e pe duca ( metoda babeasca). ti au suflat conductele? ti au curatat radiatorul de racire la ulei? ti au schimbat si pompa de ulei din cutie? daca da pretul e ok 2000 daca nu e mult. stima

convertizorul e bun...asa mi-au zis ei (daca ar fi avut probleme pleca de pe loc cu trepidatii sau nu pleca deloc) ....mi-a dat garantie pe ce a facut el si s-a exclus din garantie mecatronicu....si convertizoru in rest am garantie pe toata cutia:X :)au schimbat si pompa de ulei la cutie ...toate seturile de discuri....si niste "olae" cu tije care aveau zgarieturi prin interior...se vedea si otel dala asa macinat...era pe duca rau cutia...am ajuns la fix la ei:X si mi-au zis ca dupa 1000 de km sa fac schimbu de ulei si filtru ca sunt toate piesele alea pe acolo noi si se aseaza si ele...sa fac rodaju cutiei. De curatat radiatorul nu stiu nimic....dar nu dadea el asa 2 ani garantie fara limita de km.

Si inca o chestie mi-a zis omu de acolo....sa nu plec cu plecari bruste de la semafor ca nu e pt asa ceva masina asta...daca merg frumos o am multi ani...si are dreptate. asa ca nu dati forja ca nu e seria 6 sau mai stiu eu ce...cu o asemenea masina se pleca frumos de pe loc si mergi ca boieru..P.S da fie vorba intre noi asa:)) tot te manaca talpa sa o ciupesti asa sa te bage putin in scaun:)) :p va salut si numai bine

Link to comment
Share on other sites

nu e nici un banc sa verifici convertizorul, se masoara cu ceva foarte precis RPM si se masoara stall speed in fiecare treapta cu masina pe loc si pe rotile ei.

(stall speed asta e rpm-ul de la care nu mai urca cu masina stand pe loc, cu frana calcata, in treapta de viteza X.)

 

 

Exista tabele de stall speed pentru fiecare tip de cutie si treapta de viteza, e foarte simplu daca le ai, normal sunt in documentatii tehnice gen TIS, si RPM te poti uita pe tester,sau alt instrument de masura mai precis, nu te poti baza pe ce arata in bord, ca si o deviatie mai mare de 50 rpm poate indica uzura.convertizorului.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua ! Am si eu o problema cu Mansalierul , mentinonez ca am un BMW 330CI din 2001 Coupe hidramata 231 CP, problema e in felul urmator....dupa ce am parcurs astazi in jur de 10 km am vrut sa bag mansalierul insa aceasta nu cumpla , am tot incercat in jur de 5 min sa dau cu spatele si nu am reusit de loc. Dupa ce am sunat un prieten aceasta mi`a zis sa ma ajute cineva sa impinga masina si sa cuplez mansalierul acesta si`a revenit pe loc,dupa acest incident nu am mai avut probleme .In timpul cat am avut probleme cu mansalierul nu sa aprins nimic in bord, va rog sa ma ajutati cu un sfat!!

Ma multumesc frumos!!!

Link to comment
Share on other sites

spunea cineva de o harta urban pentru cutie ?!? eu unu am o ezitare cand faci kickdown 3-2 si revenire la 3, apare numai cand o calc pe neasteptate face kickdown dupa care ridic piciorul dupa acceleratie, in mod normal ar trebui sa revina in treapta 3 dar ramane cuplata treapta 2, cateodata ajuta daca ciupesc acceleratia putin. In ce program pot reseta adaptarile cutiei ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.