Jump to content

Sfat achizitie Bmw 330d LCI 245 cp


Bmw1

Recommended Posts

Peste cateva luni (4-5) vreau sa imi achizitionez un Bmw 330d e90 245cp manual.

 

Initial aveam de gand sa-mi cumpar un 320d 184cp dar problemele cu distributia m-au pus serios pe ganduri, dar 245cp este ceea ce imi doream oricum :frantics:

 

Ma intereseaza ce slabiciuni poate avea ,si daca motorul este la fel de problematic ca cel de pe 320d. are lantul tot in spate?

 

Masina o sa o cumpar sh la maxim 130.000km(verificati la reprezentanta) an fabricatie 2008-2009.La ce trebuie sa fiu atent inainte de a o cumpara? este bine sa aleg de pe mobile.de?

Edited by Bmw1
Link to comment
Share on other sites

Initial aveam de gand sa-mi cumpar un 320d 184cp dar problemele cu distributia m-au pus serios pe ganduri, dar 245cp este ceea ce imi doream oricum

Ai grija ce-ti doresti: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=364559 :D

Daca intrebi la BMW, ai fi surprins sa constati ca au avut destule cazuri de distributii schimbate si la motoare de 3L :) In felul asta nu ne mai luam nimic ca stam cu drobul de sare deasupra capului.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cam ce pret are?dc e euro 4 te cam omoara inmatricularea!

Preturile pornesc de la aprox 20.000 eur pe persoana fizica, pe firma mai putin 17-18000eur.

 

Motorizarea este euro 5, dar oricum se recupereaza taxa din cate stiu eu.

 

Ai grija ce-ti doresti: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=364559 :D

Daca intrebi la BMW, ai fi surprins sa constati ca au avut destule cazuri de distributii schimbate si la motoare de 3L :) In felul asta nu ne mai luam nimic ca stam cu drobul de sare deasupra capului.

Da, stiam de 335d si 535d precum si de x5 de 235cp dar nimic de cel de 245cp.

Edited by Bmw1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

@LYM - sunt 2 posturi pe acel thread referitoare la problemele cu distributia la 330d lci.

 

Eu cred ca este un motor mai fiabil decat 320d. Teoretic ar trebui sa tina mai multi km deoarece este mai mare si se forteaza mai putin. Vorbim aici de 2l si 3l pe aceeasi caroserie.

 

In primavara ar trebui sa plec si eu cam dupa aceeasi masina! O caut de ceva vreme, dar sunt foarte pretentios, neaparat pachet M, neaparat sacaune sport, neaparat manuala, neaparat piele beige, oister sau dakota black, neaparat navi 16:9, neaparat bixenon, neaparat incalzire in scaune si nu neagra! Presupun ca atunci voi gasi, bugetul este undeva la 20000 eur si la mine

Edited by Nicky_Santoro
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Nu ai sa gasesti nicaieri un motor care nu a avut niciodata nici o problema la nici o marca de masini. Mereu va fi cate un caz izolat. Nici la N47 nu pica distributia la toate motoarele. 330d lci de 245 de cai e super ok pt drumuri lungi si trage de minune. Spor la cautat!

 

Multumesc de incurajari, ideea este ca folosesc masina exact pt drumuri lungi pe autostrada in afara tarii (~40.000km/an) si cam alerg, de asta m-am orientat la motorul de 245 de cai. Intre timp am deschis un topic dedicat (http://www.bmwclub.ro/forums/topic/177296-sfaturi-achizitie-330d-e90-lci-2009-2011/).

Link to comment
Share on other sites

Din pacate topicul dedicat pe care il deschisesem a fost inchis de un 'ochi vigilent' pe motiv ca sunt zeci de topicuri care mi-ar raspunde intrebarilor mele. Posibil; totusi dupa ce am citit cateva ore bune nu am gasit raspunsuri nici la jumatate dintre intrebarile, asa ca le voi posta si aici in speranta ca nu mai deranjez pe nimeni si gasesc raspunsurile/sfaturile de care am nevoie. Si daca mi se sterge iar postarea asta e, ma supar si nu-mi mai iau BMW :))))

 

Asadar ma tenteaza achizitia unui 330D E90 LCI, merg cam 40.000km/an si 95% autostrada la viteza (in afara tarii); m-am orientat catre 330D fiindca este printre ultimele modele Diesel de putere/cuplu mari dar cu CUTIE MANUALA care indeplineste si celelalte criterii pe care le-am selectat pentru viitoarea masina (cutie manuala, berlina, fara X-drive si neaparat tractiune/propulsie spate). Si acum runda de intrebari:

 

1) Despre fiabilitate: inteleg ca problema distributiei la motoarele M57 de pe 330D M57 nu mai este prezenta (desi mai gasisem 2-3 postari izolate pe alte forumuri cu posesori care au intalnit problema asta si pe acest motor?!). Mai citisem si despre filtrul epurator gaze nearse din carter care poate cauza probleme neplacute la turbina - inteleg ca este relativ ieftin (30E) si usor de schimbat. Alte 'boli specifice' modelului?

 

2) Dotari: navigatia nu ma tenteaza neaparat dar in combinatie cu ea vine si i-Drive - este chiar atat de util? Adica mult mai util si complex decat BC standard?

Tempomat si climatronic 2 zone parca sunt standard pe 330D E90 LCI; in rest scaune sport ar mai fi tentante si sistemul audio (ce se recomanda: Professional sau Business? Se poate inlocui/upgrada usor head-unitul cu ceva second de pe ebay sau trebuie schimbate si boxe etc? Care are si functia MP3/bluetooth music play inclusa?)

 

3) Stiti careva daca 330D E90 LCI are LSD din fabrica? Parca citisem despre 330i si 335i E90 LCI ca ar avea LSD dar 330D E90 LCI are si el sau vine cu diferential standard? Intreb fiindca LSD marca buna costa spre 1500E pt modelul asta :(

 

4) Cum se comporta motorul la tuning? Din ce stiu EGR si, mai ales, DPF se demonteaza destul de greu pentru a le anula dar apoi merita doar resoftare pentru 'stergere' EGR si DPF sau rezultatele resoftarii cu upgrade putere sunt incurajatoare?

 

5) Este regula ca 330D E90 LCI berlina/cutie manuala/fara X-drive indeplineste norma Euro5 (152g/km)? Intreb fiindca pe wikipedia si pe alte site-uri asa este afisat insa pe mai multe anunturi din Germania unele modele de prin 2009-2010b (245 cai) au trecuta norma Euro4?!

 

6) Tot despre norma poluare stiu ca a existat optiunea 'blue performance' pe unele motoare (catalizator Nox suplimentar, rezervor si pompa ADblue separate etc) - cum se poate recunoasta un astfel de model? Teoretic indeplineste norma Euro6 insa vreau sa stiu cum il identific ca sa ma feresc de el (probabil sa verific sub el daca are catalizator suplimentar si in portbagaj daca are gura de umplere ADblue?!).

 

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Incerc eu sa raspund dat fiind ca am fost aproape sa iau un 330d 245 luna treecuta, dupa test drive am ales un 325d 197 cu motorul M57.

 

1. Componentele la distributie la N57 sunt aceleasi ca si la N47. Asta inseamna ca e predispus la aceeasi problema a ruperii lantului. In Germania de obicei se schimba preventiv lantul la 200 000 km, au fost si cazuri dar mai putine ca la N47.

 

2. Navi vine cu i-drive, recomand sa iei navi mare. E mai mult decat navigatie, ai setari in idrive, bluetooth, hard pt muzica etc

 

3. nu are LSD, nici macar 335i nu are LSD.

 

4. Blocul motor e din aluminiu, resoftat duce lejer 300 cai. Acesul la DPF e la fel ca si la M57

 

5. N57 e euro 5, eu sincer iti recomand automata e o combinatie perfecta. Din cauza treptelor scurte la manuala si cuplului mare motor 520Nm trebuie sa invarti permanent in mamaliga. Dieselul si automata sunt perfecte, dupa ce o conduci nu iti mai trrebuie manuala. Eu eram manual addicted si dupa ce am luat 320d automat pt sotie nu as trece pe manuala decat daca e ceva 335i, m3.

 

6. Nu stiu, nu pot sa ma pronunt.

 

Ca idee masina trage exceptional si te trezesti la 160 kmh fara sa simti, trage foarte liniar si fara multa drama. Motorul e silentios si aproape ca uiti ca e diesel din interior. Consum undeva la 6,5-7 %

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

A avut un prieten cu 330 D,manuala ,x-drive dar coupe care oricum e mai greu decat E90 ....bomba pe roti,consum ok ,greu de mers in oras cu ea.A sarit vitezometrul pe A2 de 270 ...impinge bine pana la 200,chiar si peste parca nu se plafoneaza masina asta.

Eu am break,E91 ,184 cai ,anvelope noi si goala masina..sare de 240 si asta.

Daca mergi in Romania te ajuta mult un motor puternic ...dar in strainatate si un E46 de 140 cai merge pe autostrada lejer cu 200.

Edited by dorubimotoru
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Si acum cateva commenturi:

 

In primul rand scuze, mai sus ma refeream la N57 ca fiind motorul de pe E330D LCI, nu M57 (citind n pagini zilele astea le-am incurcat).

 

 

@Vladmury:

 

1. Vesti proaste cu distributia :( ; am inteles ca pentru schimbare se da jos motorul iar piesele cu manopera ajung la 2500E :(( (mare parte din pret ar fi la manopera). Din ce am inteles totusi exista un zgomot discret in zona lantului (greierash) care incepe sa anunte din timp dar desigur asta e un semn relativ. Pe de alta parte poate cazuri mai frecvente de failure la N47 apar si pentru ca motorul N47 este mult mai popular (mai multe pe piata)?!...

2. Partea cu navi va ramane probabil la noroc; adica daca gasesc masina care imi place estetic si tehnic nu voi conditiona neaparat achizitia cu prezenta Navi. Asta mai ales in situatia in care ce caut eu (berlina, cutie manuala, fara x-drive etc) nu este foarte usor de gasit (nu sunt foarte multe in oferta);

3. Ok, daca vreau LSD mai investesc 1200-1500E :(

4. Despre DPF citisem ca se poate anula relativ usor (suportul motor lasat usor in jos, slabit tampoane motor etc dar se face). Vedem intai cum se comporta si cat timp imi ia pana simt nevoia de mai multa putere :)) si atunci poate cuplez anularea fizica DPF cu resoftare (anulare fost DPF + surplus putere);

5. Perfect daca se confirma Euro5. Referitor la cutie - am mai mers ocazional cu cutii automate insa nu prea ma incanta; oricum de cate ori am mers cu automata am tinut-o pe schimb manual al treptelor :). Conduc preponderent sportiv si mi se pare ca automata imi taie un pic din elan (chiar daca la performante sunt foarte apropiate manuala vs automata).

 

@Dorubimotoru:

 

Dupa cum scriam initial, masina va merge in special pe autostrada la viteze destul de mari (Germania). Puterea nu e necesara pentru a mentine neaparat viteze de 200-220 dar mai ales pentru a urca rapid la viteza cand se elibereaza banda.

Si mai este un aspect pe care m-am ferit sa il mentionez aici: ocazional mai merg si pe circuit. Dupa indelungi calcule am concluzionat ca este mai convenabil sa mergi pe circuit cu masina de zi cu zi decat sa tin o a doua masina pt circuit (gasisem un E34 540 V8 - cam 4000E cu tot cu inmatriculare BG dar costa mult aici a doua parcare, aspecte logistice: dus/intors la circuit etc, intretinere pentru a doua masina etc etc). Mai exista si varianta de inchiriere masina pentru circuit insa costa cat nu face (ca sa nu mai zic de francize babane in caz de accident). De asta intrebam si despre LSD ca sa nu mai zic ca nu m-ar incanta deloc cutia automata pe circuit :)

 

@Vladmury2:

 

Gasisem parca la un moment dat pe Realoem part number-uri diferite la 325D si 330D (E90 LCI) pentru turbina; nu m-am uitat si la injectoare, pompa etc - de asta nu prea cred ca diferenta este doar din soft. Sau poate m-am uitat eu gresit?!

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu mai lungim discutia poate te coafeaza masina asta http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1474499/3

Dealerul este unul foarte mare ..intamplator chiar de la el am luat si eu...doar ca din alt oras.E dealer nu e mobile.Punct.

Pretul este foarte bun...km super ok pt 6 in linie..... are chiar si navigatie si multe pachete.

,\Masina asta este la ......suna acum.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu mai lungim discutia poate te coafeaza masina asta http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1474499/3

Dealerul este unul foarte mare ..intamplator chiar de la el am luat si eu...doar ca din alt oras.E dealer nu e mobile.Punct.

Pretul este foarte bun...km super ok pt 6 in linie..... are chiar si navigatie si multe pachete.

,\Masina asta este la ......suna acum.

 

Multumesc de sfat; masina ar fi fost perfecta daca... nu era X-drive :( . Am mentionat de la inceput ca ma intereseaza 330D LCI berlina, cutie manuala fara X-drive.

Mai cautam :)

Edited by cocoon
Link to comment
Share on other sites

Dar ce are x drive-ul? Pentru acel 1% in care ai folosi-o pe circuit ( care ma rog oricum nu e masina pretabila pt asa ceva), nu merita sacrificata acel gram de senzatie pe care il ofera propulsia? Nu de alta insa x drive ul are multe avantaje, mai multe decat dezavantaje oricum. Masina din linkul acela chiar e pomana la cati km are si ce dotari.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Si acum cateva commenturi:

 

In primul rand scuze, mai sus ma refeream la N57 ca fiind motorul de pe E330D LCI, nu M57 (citind n pagini zilele astea le-am incurcat).

 

 

@Vladmury:

 

1. Vesti proaste cu distributia :( ; am inteles ca pentru schimbare se da jos motorul iar piesele cu manopera ajung la 2500E :(( (mare parte din pret ar fi la manopera). Din ce am inteles totusi exista un zgomot discret in zona lantului (greierash) care incepe sa anunte din timp dar desigur asta e un semn relativ. Pe de alta parte poate cazuri mai frecvente de failure la N47 apar si pentru ca motorul N47 este mult mai popular (mai multe pe piata)?!...

2. Partea cu navi va ramane probabil la noroc; adica daca gasesc masina care imi place estetic si tehnic nu voi conditiona neaparat achizitia cu prezenta Navi. Asta mai ales in situatia in care ce caut eu (berlina, cutie manuala, fara x-drive etc) nu este foarte usor de gasit (nu sunt foarte multe in oferta);

3. Ok, daca vreau LSD mai investesc 1200-1500E :(

4. Despre DPF citisem ca se poate anula relativ usor (suportul motor lasat usor in jos, slabit tampoane motor etc dar se face). Vedem intai cum se comporta si cat timp imi ia pana simt nevoia de mai multa putere :)) si atunci poate cuplez anularea fizica DPF cu resoftare (anulare fost DPF + surplus putere);

5. Perfect daca se confirma Euro5. Referitor la cutie - am mai mers ocazional cu cutii automate insa nu prea ma incanta; oricum de cate ori am mers cu automata am tinut-o pe schimb manual al treptelor :). Conduc preponderent sportiv si mi se pare ca automata imi taie un pic din elan (chiar daca la performante sunt foarte apropiate manuala vs automata).

 

@Dorubimotoru:

 

Dupa cum scriam initial, masina va merge in special pe autostrada la viteze destul de mari (Germania). Puterea nu e necesara pentru a mentine neaparat viteze de 200-220 dar mai ales pentru a urca rapid la viteza cand se elibereaza banda.

Si mai este un aspect pe care m-am ferit sa il mentionez aici: ocazional mai merg si pe circuit. Dupa indelungi calcule am concluzionat ca este mai convenabil sa mergi pe circuit cu masina de zi cu zi decat sa tin o a doua masina pt circuit (gasisem un E34 540 V8 - cam 4000E cu tot cu inmatriculare BG dar costa mult aici a doua parcare, aspecte logistice: dus/intors la circuit etc, intretinere pentru a doua masina etc etc). Mai exista si varianta de inchiriere masina pentru circuit insa costa cat nu face (ca sa nu mai zic de francize babane in caz de accident). De asta intrebam si despre LSD ca sa nu mai zic ca nu m-ar incanta deloc cutia automata pe circuit :)

 

@Vladmury2:

 

Gasisem parca la un moment dat pe Realoem part number-uri diferite la 325D si 330D (E90 LCI) pentru turbina; nu m-am uitat si la injectoare, pompa etc - de asta nu prea cred ca diferenta este doar din soft. Sau poate m-am uitat eu gresit?!

 

Problema nu e la fel de raspandita la N57 pentru simplu fact ca s-au vandut mult mai putine 330d fata de 320d. As alege an 2011 daca vrei sa stai mai linistit.

 

Pt a schimba distributia se da jos motorul ( distributia e in spatele motorului ).

 

In legatura cu diferentele intre 325d si 330d, nu cred ca turbo diferit era un topic pe e90post unde ziceau ca doar Softul difera.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg cine ti-a spus povestile alea ca ar costa 2500 euro distributia. Are un prieten N47 si tocmai a schimbat distributia, a costat 4000 lei (900euro) totul inclus. Acum cateva luni din cate imi amintesc era reducere la Bimmer si costa 3000 lei.
Link to comment
Share on other sites

Despre x-drive: mi se pare inutil sa car cu mine 100kg+ atatia km pe an pt a-si arata utilitatea de 3-4 ori pe an, cazuri in care oricum ai alternaTive (imbracaminte textila pt anvelope spate de exemplu). Ca sa nu mai vorbesc ca propulsia este unul dintre motivele pt care as alege 330D fata de alte modele/marci. Un alt motiv: probabil este printre cele mai puternice motoare cuplate cu transmisie spate si cutie manuala (din pacate limita de putere/cuplu la care producatorii renunta la cutiile manuale scade din ce in ce la ultimele modele :( ).

 

Despre distributie: clar numarul mai redus de N57 cu probleme la distrbutie se datoreaza si numarului mai mic de motoare pe piata (desi motorul parca se pune si pe X3/X5). Pretul de 2500E l-am auzit de la un amic care a auzit zgomote (zdranganeli) de la lant si l-a inlocuit (cu pinioane etc) in concediu la o reprezentanta Bmw din Franta :(

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.