Jump to content

Sfat achizitie Bmw 330d LCI 245 cp


Bmw1

Recommended Posts

Despre x-drive: mi se pare inutil sa car cu mine 100kg+ atatia km pe an pt a-si arata utilitatea de 3-4 ori pe an, cazuri in care oricum ai alternaTive (imbracaminte textila pt anvelope spate de exemplu). Ca sa nu mai vorbesc ca propulsia este unul dintre motivele pt care as alege 330D fata de alte modele/marci. Un alt motiv: probabil este printre cele mai puternice motoare cuplate cu transmisie spate si cutie manuala (din pacate limita de putere/cuplu la care producatorii renunta la cutiile manuale scade din ce in ce la ultimele modele :( ).

 

Despre distributie: clar numarul mai redus de N57 cu probleme la distrbutie se datoreaza si numarului mai mic de motoare pe piata (desi motorul parca se pune si pe X3/X5). Pretul de 2500E l-am auzit de la un amic care a auzit zgomote (zdranganeli) de la lant si l-a inlocuit (cu pinioane etc) in concediu la o reprezentanta Bmw din Franta :(

 

In mare parte impartasesc idea ta legat de x-drive cu toate ca daca il ai si pe ud este la fel ca si pe uscat.....dar in cazul tau ,adica ce vrei tu...nu cred ca exista .Poate nu stiu eu dar ma poate corecta oricine ca nu mai vreau sa caut....nu cred ca exista E 90 330D fara x drive(cel putin nu are acum vreun dealer pe Germania de vanzare !!!)

Si chiar daca ar exista ....fac acum o paralela la Ford ca asta o stiu...actualul Focus RS are 350 HP si este AWD....vechiul RS a fost dezvoltat in 2 variante ...300 HP cu AWD si doar fata cu diferential smecher ca rupea aderenta si a fost lansat pe piata cel cu tractiune fata( era mai dinamic ).Un E90 facut de serie care are sub capota 245 HP cred ca are nevoie de x-drive ,de anvelope premium,poate roti pe 18 .

La mine pe ud intra DSC grav cand plec de pe loc si am rotile virate ...cu roti pe 17 si GY Asim 2 si sunt doar 184HP .Parerea mea.

Edited by dorubimotoru
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu as lua CLAR fara x drive. Am condus la intervale scurte (cateva zile) f10 535d 313cp cu xdrive si fara xdrive automate ambele.Mi-a placut cea fara xdrive, 630nm pe rotile spate si avea roti pe 17.

Cand am deschis topicul asta in 2012 eram foarte hoatarat pe 330d 245 cp doar ca nu am gasit ce am vrut (desi erau fara xdrive si manuale destule) sau imi depaseau bugetul si am luat e60 530d lci 235 cp automat. La scurt timp am mers cu un e60 530d lci 235 cp doar ca era manual tot stock ca si a mea; diferenta se simtea enorm,parca era 535d. Automata e confortabila in oras si atat, extraurban schimbam doar pe mod manual.

330d lci 245 cai manual dupa mine e o alegere foarte buna.

Edited by Bmw1
Link to comment
Share on other sites

Referitor la x-drive: intr-adevar, in special la viteze mici (viraje stranse etc) sau plecari de pe loc agresive atat pe uscat cat mai ales pe ud/zapada ai mai multa incredere in comportamentul masinii, incredere justificata de aderenta net superioara. Pe de alta parte de la anumite viteze in sus diferenta de comportament nu mai este vizibila, ba chiar se schimba balanta in favoarea rear wheel drive.

 

Am mers anul asta cu F30 LCI 320xD (190cai) cutie automata - se misca bine, la mers agresiv pe ace de par a vrut sa rupa aderenta dar nu-l lasa DSC. Sper ca la E90 LCI 330D (manual - 245 cai) sa se simta semnificativ diferenta in plus de putere si mai ales cuplu. La viteze mici cu mers agresiv sau in conditii nefavorabile (la RWD ma refer) te mai ajuta DSC in cazul in care nu esti deloc obisnuit cu masina si/sau nu-ti adaptezi deloc stilul de condus la conditiile curente. Asta imi aduce aminte de un amic care avea la sfarsitul anilor '90 un E34 - 530 (versiunea de motor V8 - 218cai) - nice car - primul lucru pe care il facea dupa ce pornea motorul era sa dezactiveze DSC (il enerva cum DSC ii taia 'elanul' la orice curba sau demaraj mai agresiv. Bineinteles se obisnuise bine cu masina inainte sa-i ceara tot ce poate si cu DSC activat :)

 

Se mai gasesc inca modele E90 LCI 330D (manual - 245 cai) insa destul de putine iar cele cu km rezonabili, fiind rare, au un pret cam nesimtit. Din moment ce oferta nu e foarte bogata, probabil voi scadea pretentiile la dotari in favoarea unei masini 'tinere' la km si stare generala ok. Vom vedea :)

Link to comment
Share on other sites

Tot scormonind dupa 330D am dat peste niste articole ingrjoratoare (https://www.quechoisir.org/actualite-moteur-diesel-bmw-chaine-de-distribution-fragile-n11281/ plus multe altele). Ideea este ca si motorul N57 de pe 330D E90 LCI este afectat de problema distributiei - nimic nou. Am aflat insa urmatoarele detalii:

 

- sunt 2 lanturi plasate in spatele motorului pentru distributie, fiecare cu intinzator propriu (3 daca il numaram si pe cel pentru pompa de ulei dar asta nu are intinzator);

- problema apare cu cele 2 lanturi de distributie dintr-un cumul de motive: un unghi de prelucrare a pinioanelor insuficient studiat/adaptat zalelor lantului; calitate pinioane nesatisfacatoare; probleme si cu patinele intinzatoare - inclusiv a intinzatoarelor propriu-zise (inteleg ca la modelele mai noi s-au adaugat inca niste ghiduri suplimentare de plastic pentru lanturi); calitate ulei - se pare ca multi acuza uleiul 0w-30 sau 5w-30 drept cauza a problemei (multi recomanda schimbarea uleiului mult mai devreme de 20.000km plus un ulei mai performant cu indicativ 5w-40 sau 5w-50 dar care coopereaza bine cu un motor la care se scoate intai DPF probabil);

- schimbarea pieselor cu probleme se face fie preventiv, fie cand incepi sa auzi zdranganitul de greierasi la rece sau rece&cald in intervalul 1500-2000rpm;

- nu este foarte clar daca exista sau nu piese cu design refacut care o data schimbate nu mai cauzeaza astfel de probleme. Se vorbeste totusi de cateva mii (5-6000) de masini rezolvate gratuit de BMW (schimbate preventiv piesele) insa in anumite conditii, in functie de tara, istoricul masinii (intretinere in reteaua BMW sau nu), varsta masinii de max 7 ani si sub 140.000km sau ceva de genul;

- costurile, in functie de tara si service, variaza intre 2500 si 5000E :((( . Kitul de inlocuire contine: lanturi, pinioane, intinzatoare, patine de plastic, ghidaje din plastic pentru lanturi si... arbore cotit!!! Da, din pacate lanturile fiind montate in partea din spate a motorului, pinionul de pe arbore este in interiorul motorului inainte de flansa volantei. Asta inseamna, bineinteles, ca pinionul nu este demontabil :( . Fiind piesa comuna cu arborele cotit, nota de plata pentru piese se ridica la o suma frumusica :(((( . Exista si varianta sa schimbi doar lantul si intinzatoarele dar in multe cazuri dintii pinioanelor se uzeaza intr-un unghi (se ascut), cauzand ulterior o uzura rapida lantului nou. Si uite asa o piesa care trebuia sa fie garantata pe durata de viata a motorului (sau oricum minim 300.000km) se uzeaza prematur dintr-o complicatie constructiva inutila.

 

Din pacate BMW are un istoric la capitolul distributie si la motociclete: in 2009 cand am vrut sa-mi iau modelul favorit de la BMW mi-am facut temele si am aflat ca lipsa unui kit de ghidare lant distributie (o piesa banala de plastic) a cauzat lanturi sarite si multe motoare sparte. Doar ca la motocicleta ulterior (prin 2011) si-au dat seama de problema si au scos pe piata acel ghidaj de plastic (20 Euro) care se putea instala foarte usor, demontatand doar un capac de aluminiu al motorului (10 suruburi) - operatiune de o ora. La N57 este mult mai complexa problema.

 

Acum, tinand cont de detaliile astea, de faptul ca majoritatea problemelor la distributie pe N57 apar dupa 100.000km si masinile pe care le gasesc pe piata au 150-180.000km ar insemna din start sa prevad peste pretul masinii inca 3-4000Euro pentru schimbarea preventiva a distributiei (daca tot dau motorul jos parca nu as sari arborele cotit din schema). Ce sa zic, tough choice - oricat mi-ar placea modelul parca nu m-as arunca cu capul inainte la asa o investitie riscanta :(( Sau depinde si daca in istoricul masinii apare distributia inlocuita insa nu mi-e clar daca noul kit este de un design nou sau poate cauza aceeasi problema. Oricum, cam neplacut ca la o masina brand si pret premium un detaliu cu urmari atat de grave este tratat oarecum cu indiferenta; o firma de notorietatea BMW ar fi trebuit probabil sa faca recall gratuit pentru toate masinile afectate dar asta e.

 

Revin cu intrebari daca e cazul sau cu update despre masina aleasa - daca decid sa merg inainte cu achizitia totusi :)

Edited by cocoon
Link to comment
Share on other sites

Interesanta povestea cu distributia, eu cand mi-am luat 330d ul desii mi-am facut temele nu am prea gasit informatii de genu.

 

Am vazut ca vorbeai de intervale de revizie mie personal si 20000km mi se pare mult cu un ulei. Eu prefer sa-l schimb la maxim 10000km sau un an.

 

Dupa un scurt search pe realoem.com exista din 2016 chain tensioner cu part number nou.

 

Sprochetul care ii legat de arborele cotit se poate desface nu ii piesa comuna, deci nu ar avea sens sa schimbi si arborele cotit.

Link to comment
Share on other sites

Uite de asta am ales sa imi iau 325d M57 din 2009 in loc de N57. In Danemarca costa 4000 euro o distributie noua si nu eram dispus sa platesc atata. Sa fim seriosi de banii aia cumperi motor sh.

 

Idea e ca s-au rupt lanturi si fara sa dea vreun simptom inainte. Mai ales cand am vazut ca sunt aceleasi piese ca la N47 folosite. Cauta una la 100 mii km

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai am in familie un 635d cu M57 si nici motorul respectiv nu ii lipsit de probleme. Galeria de admisie fiind un exemplu. Am intrebat la BMW Cluj de distributie la motorul respectiv si cica o avut cazuri cu distributii rupte.

 

Dupa parerea mea intretinerea ii cel mai important factor. Daca te ti de un interval de revizie mai strict si o exploatare corecta nu cred ca o sa apara probleme.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu din ce motiv forumul refuza sa imi trimita notificarile de update-uri pe topic, deci am vazut tarziu raspunsurile voastre - mai jos cateva detalii suplimentare:

 

3-4000E este suma discutata pe forumuri din Franta si Germania dar unii dintre ei sustin ca in banii astia se schimba si arborele cotit. Din pacate sunt 99% sigur ca pinioanele de pe arbore (cel pentru distributie si cel pentru pompa de ulei) nu sunt demontabile; sunt montate lipit unul de altul intre manetoane si flansa pentru volanta. Ca sa fie demontabile ar trebui ca si flansa de pe arbore pe care se fixeaza volanta sa fie detasabila, ori asta nu este posibil tinand cont ca acea flansa transmite practic tot cuplul de la arbore catre ambreiaj si apoi mai departe, deci clar este corp comun cu arborele. Dupa cum se observa in linkurile de mai jos, ordinea pieselor este:

- 2 pinioane TURNATE pe arbore - unul pentru lantul care coboara la pompa de ulei si nu are intinzator; al doilea urca catre o piesa intermediara care pare a fi pompa de vacuum. Acest lant care urca catre pompa de vacuum are intinzator dedicat plus 2 patine de plastic. Pompa de vacuum are un pinion dublu care este demontabil. De la acest pinion dublu urca si al doilea lant de distributie care are si el propriul intinzator plus 2 patine de plastic. Al doilea lant ajunge sus la axa cu came care are si ea un pinion demontabil. Din ce stiu axele cu came se angreneaza una pe alta prin intermediul a doua pinioane interconectate.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY91-EUR-01-2010-E91N-BMW-330d&diagId=11_4088

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY91-EUR-01-2010-E91N-BMW-330d&diagId=11_4089

 

Deci manopera e 'scarboasa' nu doar pentru ca trebuie demontat motorul (cu golit ulei, antigel, freon, demontat radiatoare, accesorii etc etc). Dupa demontare motor se mai demonteaza si ambreiajul cu tot cu volanta, baia de ulei, capace distributie spate, accesorii montate in fata, fulie, capace biele si manetoane si abia la final arborele cotit - asta daca intr-adevar sunt uzate si pinioanele de pe arbore. Bineinteles ca daca se lucreaza 'by the book' se schimba suruburile de la volanta, cele de la biele si manetoane, toate garniturile si simerigurile etc etc. Tinand cont de pretul pieselor OEM dar, mai ales, de costul orei de manopera la reprezentante (si de faptul ca toate operatiile de mai sus inseamna ceva timp) se strange o suma neplacuta pe factura :(

 

Referitor la revizii - si eu ma refeream tot la faptul ca 20.000km este un interval mare pentru solicitarile motoarelor de azi. Si la masina actuala schimb uleiul la max 10.000, mai ales ca are o harta destul de agresiva plus anulare EGR si DPF. Cam la toate masinile dupa remapare si anulare EGR este regula ca se ridica temperatura de ardere, cu efect imediat in cresterea temperaturii uleiului. Pentru cei care merg agresiv (ca mine :) ) este recomandat un radiator suplimentar (exterior) de ulei (unul marca buna m-a costat cam 500E :( ).

 

Intr-adevar, faptul ca pe X motoare sunt probleme nu inseamna ca garantat voi avea probleme si pe cea pe care o iau eu. Ceva similar s-a intamplat acum multi ani cand am cumparat primul Diesel modern (Passat TDI) - statisticile de pe forumuri despre turbina picata erau ingrijoratoare insa nu era regula ca pica la toate, dovada ca nu am avut probleme la vremea respectiva.

 

Totusi niste semne de intrebare am cu 330D E90 LCI, mai ales ca speram sa il tin pentru 150-200.000km (facuti de mine). Mai prospectez piata si luam o decizie :)

Edited by cocoon
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

Din lipsa de timp am tot amanat un update pe tema discutata mai sus - achizitia unui 330D. Ei bine, am facut-o! :) Dupa multe nopti nedormite cautarile s-au redus la 3 berline negre care corespundeau criteriilor stabilitate cand am pornit la drum: 330D LCI berlina, cutie manuala, doar tractiune spate (propulsie mai bine spus), desigur stare cat mai buna, km cat mai putini si dotari de bun simt (navigatie macar mica, climatronic si Xenon aveau cam toate pe motorizarea asta etc). Alesul a fost un 2011 cu 87.000km (cel mai scump din selectie - verificat la BMW Stuttgart) dar tinand cont ca celelalte aveau 80-100.000km in plus am zis ca merita diferenta de pret de 4-5000E pentru o masina cu ~100.000km mai tanara...

 

Si acum cateva impresii dupa 3 saptamani si 4000km; incerc sa fiu cat mai obiectiv dar nu pot sa nu fac niste paralele cu fosta masina: un Peugeot 406 berlina 2.2HDI cu exact 10 ani mai batran, resoftat la ~180 cai, montat cutie in 6 trepte plus cateva modificari (o masina care a costat cam 4000E cu modificari cu tot si care la 303.000km merge si alearga impecabil).

 

1) performante - diferenta de putere este clar vizibila, practic 330D trage liniar pana la limitare (255 pe bord - cu incetinire a ritmului de crestere dupa 200; Peugeot se plafona la 235 insa dupa 200 cresterea e muuult mai lenta). Si in treptele mici 330D trage liniar de la turatia de cuplu maxim pana la 4000+ rpm - BMW este clar la inaltimea asteptarilor :)

 

2) tinuta de drum - ei bine, din pacate acest capitol este o mare dezamagire... Ambele masini au punte multi-brat pe spate insa la 330D exista permanent acea nevoie de corectie traiectorie la cea mai mica denivelare luata la viteza (mai ales incretituri transversale nu prea pronuntate ale soselei). Am mari sperante la imbunatatiri dupa ce ii dau jos RunFlat-urile, ii montez Einbach-uri ProKit si bare stabilizatoare tot de la Eibach. Inca o speranta este sa nu afectez foarte mult confortul (zdruncinaturile) care si asa sunt mult mai pronuntate decat la 406 (repet, sper la minuni dupa ce dau jos RunFlat-urile). Ca idee merg des pe o portiune din Germania fara limita pe care sunt si niste curbe largi (alergatorii le iau cu 200+). Cu 406 in acele curbe la 200-210 nu aveam nici cea mai mica senzatie de nesiguranta, ca sa nu mai zic ca in 406 la 200 si linie dreapta pot simula o ocolire de obstacol (bineinteles, nu foarte din scurt) fara ca masina sa intre in vreun tangaj etc. Cu 330D in zona aia este permanent nevoie de corectare a traiectoriei din volan si over-all ai o senzatie mai putin placuta. Pacat... Sunt constient ca aici compar 2 masini din clase diferite dar atentie, 406 l-a costat 21.000E nou in 2001 pe primul proprietar iar 330D 51.000E in 2011 - parca la 2.5 ori diferenta de pret ai pretentie la o masina mai bine conceputa. De cand am pornit la achizitie m-a incantat 330D fiindca are cifre similare sau chiar mai bune la ampatament, inaltime, latime, ecartamente fata/spate la o comparatie 1:1 cu 406. Tinand cont ca 330D are si 200kg in plus ma asteptam la o tinuta de drum mai buna sau macar egala. Si un alt mare dezavantaj este mersul la viteza cu vant lateral - din pacate aici diferenta este si mai usturatoare, fiind necesare permanent mici corectii din volan... Dar, dupa cum spuneam, am mari sperante ca lucrurile sa se imbunatateasca dupa ce o mai rigidizez si cobor putin...

 

3) confort/dotari - aici ajungem din nou la capitolul 'nu comparam masini din aceeasi clasa'. O problema de care am fost constient de la inceput a fost spatiul interior (multi m-au sfatuit sa ma orientez spre 530D ca sa nu simt un downgrade). Spatiul la picioare mult mai inghesuit nu ar fi o problema majora, mai degraba in zona bustului ma simt cam 'sufocat'. Am avut o surpriza cand am vrut sa imi scot un hanorac de pe mine si am lovit cu coatele in cotiera, in usa etc (lucruri care nu se intamplau pana acum). Din moment ce masina este mai lata decat 406 nu pot sa-mi explic decat prin capitonaje interioare mult mai generoase/groase ale usilor si tunelul cardanului care consuma din spatiul disponibil. O alta problema pentru altii ar putea fi scaunele fata (standard, nu sport) care par destul de inguste - pe mine ma imbraca foarte bine dar sunt destul de firav (1.83 cu 70kg) - un sofer mai bine facut ar sta cu picioarele/sezutul pe umerii laterali ai scaunului, ceea ce nu e prea confortabil. Banuiesc ca si la scaune suprafata de asezare mai mica desi masina este mai lata se datoreaza tunelului pentru cardan care fura din spatiul disponibil. Incalzirea din scaune cu 3 trepte a fost apreciata de sotie (la 406 exista o singura treapta termostatata) plus reglajul lombar eficient, climatronicul cu 2 zone este binevenit pentru cei cu sotii mai friguroase decat soferul : ) . Si aeratoarele pentru locul din spate ajuta cu ventilare/incalzire pe pustiul neasptamparat (care se tot joaca la ele).

Fata de 406 trebuie sa mai investesc intr-un set de jaluzele de soare (am vazut ca se cam duce spre 200E setul de luneta si usi spate) - daca se potriveau le mutam pe cele de pe 406 : )))) .

Inca o chestie foarte enervanta - tetierele din scaunele fata. Cat de complicat era sa le faca 'aplecabile'?! Si asta a fost extra-optiune?! La 406 se inclinau aproape de 90 de grade si la drum intins gaseai o pozitie foarte confortabila in scaun - ma mai interesez daca exista si pentru E90 desi greu de crezut ca le gasesc si la culoare. Deranjanta este si lipsa buzunarelor de pe spatarele scaunelor fata dar si a buzunarelor din usile spate, locuri in care isi tinea cel mic jucariile, sticla de apa etc - ne reorientam poate catre o husa de spatar cu buzunar :( . Alt minus este lipsa unui loc de depozitare in fata schimbatorului: ai un spatiu de depozitare la cotiera dar nu e asa usor de accesat daca vrei sa te mai tot uiti la telefon etc; in fata are scrumiera si bricheta pe care urmeaza sa le dau jos (mi-am comandat spatiul de depozitare mai mare, fara usita) insa locul va fi tot destul de redus - ne obisnuim... Si torpedo-ul este mult mai mic dar nu e un capat de tara; portbagajul, desi pe hartie este mai mare, in realitate este mai neincapator: ai spatiu suplimentar de depozitare pe inaltime insa asta nu este intotdeauna foarte practic (la 406 portabagajul este mai lat dar mai 'scund').

Navigatia mare - este utila mai ales in speranta ca voi elimina blocarea de play movie in miscare (poate vedea pustiul desene/filme in mers). In rest computer-ului cu meniuri extinse nu pot spune ca-i duceam lipsa - oricum sunt mai tipicar si fac periodic diagnoze masinilor pe care le am (la fel si mare parte din mentenanta o fac singur), nu ma bazez asa mult pe indicatiile din on-board computer (cat mai merg cu placutele de frana sau cand trebuie sa schimb uleiul).

Senzorii de parcare sunt si ei utili dar nu sunt genul de sofer care nu poate parca fara ei : )))) . Bi-xenon-ul lumineaza chiar ok.

Enervanta e zgarcenia (sau care o fi fost motivul) pentru care au renuntat la termometrul de apa motor. Inteleg mandria lor ca este BMW, nu se strica etc dar totusi mai ales la 320D am tot auzit de termostate picate si parca nu as vrea sa merg cu masina pana se aprinde becul de temperatura apa (in unele cazuri cand se aprinde becul la 115 grade, in functie de sarcina motorului din acel moment, e posibil ca garnitura de chiulasa sa fie deja ciupita : ( ). Mi-am comandat un device care se conecteaza la OBD si citeste mai multi parametri simultan - din pacate nu si temperatura ulei (330D nu are si senzor temperatura de ulei - foarte util de monitorizat dupa resoftarea care e in plan).

Ca o concluzie - cum era si normal - cu mici exceptii e diferenta intre cele 2 modele confort/dotari - climatronic (dual) mult mai performant decat la 406, la fel si senzorul de ploaie permite reglaje mai fine, park-tronic, servotronic, comenzi pe volan (406 avea 'stick-uri' pentru comanda CD/magazie si pt pilot automat), pilot automat cu reglaj mult mai fin, trapa etc. Un mare avantaj 330D este zgomotul la viteza: de pe la 180 in 406 se aud vartejurile de vant iar de pe la 210 auzi si motorul; la 330D de pe la 210 incepi sa auzi discret curentii de aer si mai zgomotoasa devine de la 240...

Hm - era sa uit - inca un mare minus la BMW - cutia de viteze/ambreiajul. Pe de-o partea smuceala din ambreiaj la sincronizare cu schimbatul treptelor (sesizata la 3 masini probate si care se mai reduce cu obisnuinta) se poate elimina aproape total din ce inteleg dupa ce ii anulez valva CDV. Ce e insa cu adevarat deranjant - efortul de schimbare e treptelor: mai ales in treptele mici (1-3) intra mai smucit schimbatorul (impins mai cu efort) - la 406 schimbatorul (mult mai lung si inestetic ce-i drept) aluneca mult mai fin in toate treptele. Problema asta am sesizat-o la toate 3 masinile probate si mai citisem ca in ultimii ani la BMW cutiile manuale nu sunt punctul forte insa, tinand cont ca nu merg deloc in oras, nu e o asa mare problema...

In cazul meu in care fac drumuri lungi ar fi ajutat un rezervor ceva mai mare (61 la 330D fata de 70+ la 406) dar nu pot numi asta un real minus. Interesante sunt consumurile: cu 406 la regimul meu de mers numai autostrada (preponderent Germania - cum se elibereaza in fata sprint pana la peste 200) consumul era 7.1-7.3. Au fost niste prieteni la noi si am repetat acelasi drum cu ambele masini (ei in 406 si noi in 330D)- deci exact acelasi regim de autostrada, aceeasi viteza si aceleasi sprint-uri in treapta a 6-a. Consum(plin -> plin la aceeasi pompa): 7.12 la 406 si 7.08 la 330D : )))) . Cu BMW am facut apoi singur un drum pana in Romania si mi-am dat seama ca in realitate consumul va creste fata de 406 fiindca va creste si viteza medie dar mai ales cerintele la sprinturi (in Germania am avut consum 8.4).

 

Din randurile de mai sus nu intelegeti ca regret vreun pic alegerea facuta. Desi 406-le inca se tinea foarte bine :) mi-am dat seama ca ce caut eu (330D, propulsie, cutie manuala, berlina) este pe cale de disparitie. In inca 2 ani cat mai voiam sa tin 406 numarul E90-urilor cu km putini si in stare f buna scadea simtitor iar F30 deja se face doar cu cutie automata (cam respecta trendul actual pentru toate motoarele Diesel puternice care nu se mai monteaza cu cutii manuale).

Va mai tin la curent cu pareri dupa modificarile pe care mi le-am propus. Intre timp daca aveti recomandari, comentarii etc sunt binevenite : )

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Felicitari asteptam si poze :-) Ca idee nevoia de corectie nu e normala schimba cauciucurile runflat si pune normale goodyear eagle sau michelin pilot sport si efectueza geometria dupa. Banuiesc ca ai suspensie sport nu are treaba cu arcurile sau telescoapele , mai ales la km aia. Eu am 325d lci si la 200 nu trebuie sa fac nici o corectie, am cauciucuri normale.

 

In rest sunt de acord cu tine, interiorul e orientat spre sofer de unde si senzatia de inghesuiala.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Feicitari. Sa o folosesti cu placere. Avand in vedere ca faci doar drumuri lungi pe autostrazi in Germania, mult mai indicat ar fi fost din toate punctele de vedere un seria 5 cu scaune confort. Dar de gustibus non est disputandum. Inca o data, sa o alergi cu placere! Si evident, pozeee.
Link to comment
Share on other sites

Felicitari asteptam si poze :-) Ca idee nevoia de corectie nu e normala schimba cauciucurile runflat si pune normale goodyear eagle sau michelin pilot sport si efectueza geometria dupa. Banuiesc ca ai suspensie sport nu are treaba cu arcurile sau telescoapele , mai ales la km aia. Eu am 325d lci si la 200 nu trebuie sa fac nici o corectie, am cauciucuri normale.

 

In rest sunt de acord cu tine, interiorul e orientat spre sofer de unde si senzatia de inghesuiala.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Eu cred ca daca vei pune cauciucuri normale nu o sa imbunatatesti situatia ci dimpotriva. Am detaliat de ce in aria cu seria 5 chiar zilele trecute. Dar geometria nu strica absolut deloc sa o faci.

Sa o stapanesti sanatos.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Changing Vorbesti din experienta personala sau din auzite? Cauciucurile runflat sunt niste mizerii, fenomenul de tramlining apare din cauza profilului si a anvelopei uzate. Si vorbesc pur din experienta personala, am avut runflaturi pe masina si dupa schimbul la anvelope normale e diferenta de noapte si zi.

 

Suspensia la e90 e e rigida de felul ei mai ii pui runflaturi iti cad dintii.

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pt achizitie.

 

Pune anvelope normale, GY Eagle sau Michelin PSS si refa geometria cum te-au indrumat colegii, astfel ar trebui sa scapi de tramlining, la max 100 000km rulati afara nu ar trebui sa aiba alte defecte la trenul de rulare.

 

Orice comparatie cu 407 nu isi are rostul, sunt masini total diferite.

 

Legat de ambreaj, va dura pana te obisnuiesti cu el deoarece are un CDV (clutch delay valve) care incetineste debraierea ambreajului, dupa cateva zeci de schimbari de viteza o sa te obisnuiesti sau o poti elimina fara probleme si va fi ambreajul ca la oricare alta masina.

Link to comment
Share on other sites

@vladmury: din experienta personala nu din auzite. stai ca o sa copiez aici ce am scris acolo...

Asta este postul:

 

Cum spunea si un coleg mai sus si eu zic ca este vorba de anvelope. Adica trebuie sa ai RUNFLAT. Experienta mea de zilele trecute. Seria 6 mers cu ea aprox 20000 km cu anvelope de vara RunFlat. Absolut nici o problema la viteze f ridicate pe autostrada. Montat anvelope noi de iarna pe ea, marca premium...dupa montare masina nu iti mai da aceeasi senzatie de stabilitate la viteze ridicate. Desi confortul clar s a imbunatatit prin montarea noilor anvelope, la primavara cand voi lua anvelope de vara noi, voi lua cu siguranta RunFlat.

P.S. in trecut am avut aceeasi senzatie pe un F10. Am crezut ca mi se pare mie si ca sunt eu nebun. Dar se pare ca si anvelopele RunFlat au rolul lor atunci cand le au pus nebunii astia pe masina ca echipare de fabrica.

Edited by Changing
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@vladmury: din experienta personala nu din auzite. stai ca o sa copiez aici ce am scris acolo...

Asta este postul:

 

Cum spunea si un coleg mai sus si eu zic ca este vorba de anvelope. Adica trebuie sa ai RUNFLAT. Experienta mea de zilele trecute. Seria 6 mers cu ea aprox 20000 km cu anvelope de vara RunFlat. Absolut nici o problema la viteze f ridicate pe autostrada. Montat anvelope noi de iarna pe ea, marca premium...dupa montare masina nu iti mai da aceeasi senzatie de stabilitate la viteze ridicate. Desi confortul clar s a imbunatatit prin montarea noilor anvelope, la primavara cand voi lua anvelope de vara noi, voi lua cu siguranta RunFlat.

P.S. in trecut am avut aceeasi senzatie pe un F10. Am crezut ca mi se pare mie si ca sunt eu nebun. Dar se pare ca si anvelopele RunFlat au rolul lor atunci cand le au pus nebunii astia pe masina ca echipare de fabrica.

 

Cauciucurile de iarna sunt mai moi, pentru a compensa trebuie umflate aprox 0.2-0.3 bari mai mult. Eu asa am facut si sunt super stabile

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si urari. Si acum cateva commenturi in ordinea reply-urilor dar si cateva poze:

 

post-79601-0-82775100-1481049773_thumb.jpg post-79601-0-63941700-1481049783_thumb.jpg post-79601-0-05300000-1481049790_thumb.jpg post-79601-0-45869100-1481054596_thumb.jpgpost-79601-0-61226100-1481054356_thumb.jpg post-79601-0-95128900-1481054361_thumb.jpg post-79601-0-57533000-1481054369_thumb.jpg

 

RunFlat - pana sa mentionez in acest topic despre ele stiam clar (din auzite si de pe internet, nu din experienta personala) ca afecteaza negativ in special confortul (datorita peretilor laterali ranforsati) dar si tinuta de drum (fara o explicatie clara). Din raspunsurile voastre vad ca parerile sunt impartite PRO/CON - eu oricum am facut pasul: masina este in RO, asteapta cuminte finalizarea procedurii de inmatriculare si am incaltat-o deja cu anvelope Michelin iarna standard (nu RunFlat). Inainte sa o 'abandonez' in RO saptamana trecuta am mers cu ea doar vreo 5km cu noile anvelope (de la vulcanizare pana la garaj) si pot spune clar ca nu mai simteam orice gropita de pe drum. Despre partea cu deviatia de la traiectorie - ramane de vazut. Din pacate urmarind dezbaterile de pe forum (mai ales de problema asta la seria 5 - F10 dar si la F30 etc) inteleg ca sunt multi care se vaita de simptome insa rezolvarile sunt diverse (anvelope, geometrie, caseta directie, articulatii etc) - nu este o reteta clara pentru rezolvarea problemei.

Si inca un pas pe care l-am facut deja de cateva zile - am comandat arcuri Eibach ProKit (teoretic cele mai 'prietenoase' si cu coborarea cea mai mica) si bare stabilizatoare ranforsate. Le montez cand ajung din nou in RO de sarbatori (ocazie cu care, dupa cum mentionasem, vreau sa anulez si CDV-ul). Ramane sa vad daca am gresit total (si cu anvelopele si cu arcurile si barele anti-ruliu) sau se va simti vreo imbunatatire. Dupa coborarea garzii la sol sper sa scap sau macar atenuez tendinta de deviere la viteze mari cu vant lateral. Si desigur, dupa modificari este in plan si o geometrie : )

Interesant e ca in primavara am testat in RO masina cumnatului (un F30 320D LCI xDrive) cu 300km la bord - am mers doar vreo 50km pe un drum secundar (Valenii de Munte - Cheia) si am observat acest fenomen de deviere/aruncare din santurile longitudinale create in sosea de traficul greu. Inevitabil fac comparatia cu masina mea de la acel moment (406-le) care nu suferea de asa ceva. Din moment ce la 320-ul nou nu se punea problema de unghiuri dereglate (masina noua de nicio saptamana) am pus comportamentul pe seama anvelopelor (mai late: 225 fata de 205, mai joase: 45 fata de 60 si mai dure - RunFlat fata de Standard Iarna). Si daca dam crezare si la ce ne spune Wikipedia despre 'tramlining' reiese ca problema este asociata 100% cu anvelopele (si in special cu RunFlat-urile): 'Vehicles with large and wide low profile tires are more prone to the effects as well as vehicles which have wheels fitted that are larger than the manufacturers recommendation or have reinforced sidewalls.'

Despre recomandarea de seria 5 - scrisesem prin topic inca din faza de cautari ca l-am eliminat (constient ca pierd la partea de confort) fiindca mai ies si pe circuit si E60/F10 mi se par foarte greoaie pentru asa ceva. Nu am mers cu vreunul pe circuit, doar le-am vazut 'in actiune' dar clar nu prea incape comparatie cu E90. Oricum sunt curios cum se comporta E60/F10 la viteze mari si vant lateral - teoretic masini (mult) mai grele insa si mai inalte decat E90...

F30 versus cutie manuala - enumerasem de la inceput criteriile de alegere a masinii: berlina, Diesel mare si cutie manuala. La F30 pe versiunea 330D deja se pune doar cutie automata - la asta ma refeream cand am spus ca Diesel-urile mari/puternice cu cutie manuala sunt pe cale de disparitie...

Iar despre comparatia cu fostul 406 - am tot facut paralele cu o usoara nota de dezamagire la capitolul tinuta de drum. Probabil am pornit de la inceput cu asteptari prea mari de la 330D dar totusi din datele de pe hartie (ampatament, ecartamente, inaltime, latime) ar fi trebuit sa reiasa o masina mai stabila. La fel si puntile spate similare (multi-brat) si fata McPherson. Ca sa nu mai spun de cei 10ani distanta intre proiectarea celor 2 modele sau de diferenta de pret (cca 4000E la 406 cu toate imbunatatirile fata de 18.000 E deocamdata la 330D plus cca 1000 arcuri, bare, manopera etc). Nu regret in vreun fel alegerea, poate doar ma asteptam la un 'WOW' la toate capitolele...

Oricum va mai tin la curent cu imbunatatiri, efecte etc.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3-ul este mai sport de acolo si inghesuiala(portbagajul este mai ergonomic la 406 ceea ce conteaza cateodata mai mult decat spatiul pe hartie)...5-ul este mai de comfort-familie-etc...

 

In principal imi dau seama din ce spui ca sunt mai multe minusuri la 330D decat la 406...pentru ca acel 406 este orientat spre comfort insa oricum eu cred ca diferenta de putere este foarte notabila intre 330d si 406 2.2 resoftat la 180cp la orice viteze.

Link to comment
Share on other sites

Eu pe E92 330D de doi ani am vredestein wintrac xtreme cu dimensiunile 225/45 r17 nonRFT si nici o data nu am simtit efectul de tramlining. Din punctul meu de vedere RFT urile au mai multe puncte negative decat pozitive. Cand o sa imi schimb cauciucurile de vara clar o sa imi cumpar nonRFT.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.