Jump to content

Se tureaza in mers automat pana la 7000 rmp!


Floryan2006

Recommended Posts

Salutare,

Am o problema legata de turatia motorului in mers pe care pana acum am pus-o pe seama mochetei care credeam ca imi blocheaza acceleratia.

 

Problema se manifesta cam asa:

 

Cand accelerez sa trec din treapta 2 in treapta a 3, iau piciorul de pe acceleratie si apas ambreiajul dar EA CONTINUA SA SE TUREZE PANA LA 7000RM. Schimb in treapta a 3-a si se tureaza in continuare pana la aproximativ 3000rpm dupa care intra in normal. Nu se intampla foarte des dar se intampla, iar ultima data s-a intampla in aceasta seara, in special cand trebuie sa trec din treapta 2 in 3 sau din 3 in 4.

 

Ma dispera...care poate fi cauza? Mentionez ca am o gaura in galeria de evacuare sa aiba vreo legatura?

Edited by Floryan2006
Link to comment
Share on other sites

AcceleraĂžia ControlatĂŁ Electronic – explicatĂŁ pe ĂŽndelete

 

ProducĂŁtorii ĂŽncearcĂŁ de 19 ani sĂŁ elimine cablurile de pe maÂşini!

 

 

Cum a ĂŽnceput

 

 

Totul a ĂŽnceput cu introducerea AcceleraĂžie ControlatĂŁ Electronic (Electronic Throttle Control ETC) de cĂŁtre germanii de la BMW pe seria 7 ĂŽn anul 1988.

 

BMW a numit-o pe atunci EML, abrevierea În limba germanã a acceleraÞiei controlate electronic. Sistemul de care vorbim permite clapetei de acceleraÞie fluture sã fie acÞionatã de cãtre un motor electric, eliminând astfel nevoie unui cablu Bowden Între pedala de accelerare ºi clapeta de acceleraÞie.

 

Sistemul a devenit extrem de popular printre toĂži producĂŁtorii de vehicule deoarece permite acestora instalarea sistemului ESP (Enhanced Stability Programme – Controlul Electronic al StabilitĂŁĂžii). ESP face uneori referire la sistemul de control al stabilitĂŁĂžii Âşi al tracĂžiunii (Dynamic Stability Traction Control – DSTC). Este sistemul pe care prezentatorii de la Top Gear ĂŽl decupleazĂŁ imediat ce urca ĂŽn maÂşinĂŁ.

 

Cum funcĂžioneazĂŁ

 

 

ESP funcÞioneazã prin aplicarea independeta a frânei pe fiecare roatã, pentru a aduce vehiculul pe linia impusã de direcÞie, preluând În acelaºi timp controlul clapetei de acceleraÞie. ETC permite de asemenea adãugarea altor sisteme pe vehicul, precum Pilotul Automat (Cruise Control) de exemplu.

 

DacĂŁ v-a trecut prin cap cĂŁ, fĂŁrĂŁ AcceleraĂžia ControlatĂŁ Electronic nu puteĂži avea pe maÂşinĂŁ ESP, Pilot Automat Dinamic sau Control Electronic al TracĂžiunii, aveĂži dreptate.

 

SĂŁ vedem care sunt componentele sistemului:

 

Pedala de acceleraĂžie

 

 

Din motive de siguranÞã, pedala de acceleraÞie conÞine doi senzori de poziÞie. Sunt contacte glisante, potenÞiometre montate pe pedalã. Tensiunea de ieºire a fiecãrui senzor este monitorizatã constant de cãtre unitatea electronicã de control a motorului.

 

Numai atunci când tensiunile de ieºire sunt prezente ºi identice pentru ambii senzori, unitatea de control va interveni sã modifice poziÞia clapetei de accelerare. Dacã unul din cei doi senzori se defecteazã, un cod de eroare va fi Înregistrat ºi indicatorul luminos MIL se va aprinde.

 

AcceleraĂžia va continua sĂŁ funcĂžioneze, dar se va simĂži o oarecare ĂŽntârziere ĂŽntre impulsul dat de Âşofer Âşi reacĂžia autoturismului la acesta. DacĂŁ ambii senzori se defecteazĂŁ, ĂŽn prima parte autovehiculul reacĂžioneazĂŁ la fel, ĂŽn sensul cĂŁ va ĂŽnregistra un cod de eroare Âşi va indica Âşoferului prezenĂža unui defect prin aprinderea martorului luminos MIL, ĂŽnsĂŁ asemĂŁnĂŁrile se opresc aici. Pentru ca vehiculul sĂŁ poatĂŁ fi condus, o funcĂžie de siguranÞã este prezentĂŁ, care, creÂşte turaĂžia de relanti pânĂŁ undeva sub 3000 rpm Âşi o menĂžine indiferent de impulsurile date de Âşofer. Ăn acest fel se poate ajunge cu vehiculul pânĂŁ la service pentru a fi remediat defectul.

Link to comment
Share on other sites

Pai ai cablu sau nu? Ca daca ai EML nu mai exista cablu de la pedala la clapeta de acceleratie.

Pune o poza cu corpul de acceleratie de pe masina. Masina are pilot automat?

 

Voi pune o poza diseara cand voi ajunge acasa, dar te rog daca ai vre o poza sa imi arati care este respectivul corp sa nu fotografiez altceva. Nu are pilot automat

Edited by Floryan2006
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Am o problema legata de turatia motorului in mers pe care pana acum am pus-o pe seama mochetei care credeam ca imi blocheaza acceleratia.

 

Problema se manifesta cam asa:

 

Cand accelerez sa trec din treapta 2 in treapta a 3, iau piciorul de pe acceleratie si apas ambreiajul dar EA CONTINUA SA SE TUREZE PANA LA 7000RM. Schimb in treapta a 3-a si se tureaza in continuare pana la aproximativ 3000rpm dupa care intra in normal. Nu se intampla foarte des dar se intampla, iar ultima data s-a intampla in aceasta seara, in special cand trebuie sa trec din treapta 2 in 3 sau din 3 in 4.

 

Ma dispera...care poate fi cauza? Mentionez ca am o gaura in galeria de evacuare sa aiba vreo legatura?

 

 

Mie mi se intampla chestia asta cand folosesc pilotul automat.

Daca sunt pe pilot, si calc ambreajul, sare acum la turometru in rosu.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

Dacă v-a trecut prin cap că, fără Acceleraţia Controlată Electronic nu puteţi avea pe maşină ESP, Pilot Automat Dinamic sau Control Electronic al Tracţiunii, aveţi dreptate.

 

Numai atunci când tensiunile de ieşire sunt prezente şi identice pentru ambii senzori, unitatea de control va interveni să modifice poziţia clapetei de accelerare. Dacă unul din cei doi senzori se defectează, un cod de eroare va fi înregistrat şi indicatorul luminos MIL se va aprinde.

Inca o dovada ca netul e plin de prostii :). Unde ai gasit textul?

1. Exista ASC si pilot automat chiar si fara EML. Chiar la BMW.

2. Tensiunile de iesire nu sunt identice de obicei, din motive simple. Mai mult chiar, la BMW sunt in antifaza. In vreme de tensiunea la un senzor creste, la celalalt senzor scade.

Link to comment
Share on other sites

@paul poate ai dreptate eu vroiam sa exemplific ca daca exista EML nu mai are cablu, restul e literatura de specialitate.

Este posibil sa am cablu pt ca se apasa mai greu ca si cand ar fi cablu....insa vreau sa-mi spuneti unde gasesc corpul respectiv unde vine cablul de acceleratie

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se intampla chestia asta cand folosesc pilotul automat.

Daca sunt pe pilot, si calc ambreajul, sare acum la turometru in rosu.

 

La tine se intampla treaba asta pt ca e defect sau nu a fost montat swich-ul de sub pedala de ambreiaj, deci pilotul automat nu stie cand apesi pe ambreiaj ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.