Jump to content

F10 530d


d-rive

Recommended Posts

Ondy.

Multam.

 

Updateul a costat vreo 950ron... nu mai tin minte exact.

Ai strazile la nivel de detaliu iar in Bucuresti ai si 3D.

Restul Europei e la cel mai amanuntit nivel posibil.

 

 

Cosmnin.

La F10 exista IAS, Integral Active Steering.

 

 

Iarasi o chestie care merita e Adaptive Drive.

Asta e cu barele de torsiune active si cu amortizoarele ajustabile manual sau automat, in functie de dinamica masinii.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Care vine inclusiv cu asta:

 

 

Gelule, nu te supara pe mine dar prinzi niste fluturi cat tine de mari.

Tu ai vazut clipul si cum se face toata treaba?

Ai auzit cumva de niste masini iesite in decor din cauza acestui sistem si asta te-a facut sa te gandesti la afirmatia aia?

Sunt sute de mii de masini cu sistemele astea pe ele.

 

Eu cred ca tie de fapt ti-e frica de tehnologie, progres, rezultatele acestora.

 

La o adica, daca e sa comparam cu modelele anterioare, de la F01 incoace, un BMW nu mai e un BMW. E ceva mult mai complex si asta fara sa ne maro pe noi...

Edited by d-rive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ma supar bre, ce-ti veni, e parerea ta dar daca o sa mergi cu masina, o sa ti-o schimbi.

O sa ramai masca cum la viteze mici masina pur si simplu se incolaceste pe curba sau viraj iar la viteze mari, cand schimbi banda de exemplu, nu mai simti acel val care-l face masina. Simti pur si simplu ca si cum ai trece in lateral, plutind.

 

Si totusi nu asta m-a misca pe mine cel mai mult la sistemele astea.

Cel mai interesant e un lucru care abia acum, dupa cateva mii de kilometri parcursi, incep sa-l inteleg, sa-l simt cum lucreaza la nivel de detaliu. Anume acele setari ale suspensiei, directiei, transmisiei, trenului de rulare.

Diferenta cea mai sesizabila e cand treci de la comfort (comfort+ pe modelele mai noi dar e acelasi lucru doar ca le-au denumit altfel) pe modul sport+. E incredibil cum de la o barcuta masina se metamorfozeaza ca intr-un ceva care musca din asfalt. Iti ofera o fantastic de mare incredere.

Inclusiv daca exagerezi, este foarte iertatoare si te ajuta enorm cinematica nativa a masinii si nu neaparat sistemele electronice.

 

Nu vreau sa ma gandesc cate mii de ore si cati oameni au lucrat, au facut masuratori, au setat, toate chestiile astea.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

....nu vad rostul ca puntea spate sa vireze ....

 

Bine macar ca l-au vazut inginerii de la BMW, e un sistem super-reusit, cu 7-erul intorceam in locuri destul de stranse iar la viteze mari rotile din spate vireaza ca si cele din fata si iti ofera mult mai multa siguranta si stabilitate.

 

 

P.S. O masina frumoasa si foarte reusita, s-o stapanesti sanatos.

Edited by MscleMike
Link to comment
Share on other sites

Nu ma supar bre, ce-ti veni, e parerea ta dar daca o sa mergi cu masina, o sa ti-o schimbi.

O sa ramai masca cum la viteze mici masina pur si simplu se incolaceste pe curba sau viraj iar la viteze mari, cand schimbi banda de exemplu, nu mai simti acel val care-l face masina. Simti pur si simplu ca si cum ai trece in lateral, plutind.

 

Si totusi nu asta m-a misca pe mine cel mai mult la sistemele astea.

Cel mai interesant e un lucru care abia acum, dupa cateva mii de kilometri parcursi, incep sa-l inteleg, sa-l simt cum lucreaza la nivel de detaliu. Anume acele setari ale suspensiei, directiei, transmisiei, trenului de rulare.

Diferenta cea mai sesizabila e cand treci de la comfort (comfort+ pe modelele mai noi dar e acelasi lucru doar ca le-au denumit altfel) pe modul sport+. E incredibil cum de la o barcuta masina se metamorfozeaza ca intr-un ceva care musca din asfalt. Iti ofera o fantastic de mare incredere.

Inclusiv daca exagerezi, este foarte iertatoare si te ajuta enorm cinematica nativa a masinii si nu neaparat sistemele electronice.

 

Nu vreau sa ma gandesc cate mii de ore si cati oameni au lucrat, au facut masuratori, au setat, toate chestiile astea.

 

foarte interesante informatiile, din ce in ce mai interesant suna f10... hmmmm

Link to comment
Share on other sites

E o treaba foarte buna IAS. La viteze mici contrabracheaza ca sa ai raza de intoarcere mult mai mica. Ajuta la curbe stranse, la parcare, facut 180 grade pe o strada stramta.

 

Gandeste-te ca vrei sa iesi de pe o straduta si faci dreapta. Pe colt e o masina parcata. Trebuie sa iesi putin in stanga astfel incat sa nu lovesti masina aia cu mijlocul masinii tale. Daca rotile spate se duc in stanga e ca si cum masina face un mic drift si spatele se duce spre exteriorul curbei in loc sa fie "tarat" inspre masina parcata.

 

 

La viteze mari cand schimbi banda iarasi rotile spate sunt "tarate" ca la un carucior. Gandeste-te ca ele se rotesc cu viteza mare si au inertie pe directia inainte. Apoi tragi de volan si ele inca se rotesc la fel, au aceeasi directie dar in acelasi timp se deplaseaza si spre lateral. Asta iti reduce din aderenta disponibila pe spate. La viteze mari sau schimbari bruste de directie aceasta reducere de aderenta iti face spatele sa fuga.

Daca rotile spate bracheaza in aceeasi directie cu cele fata (dar mai putin), atunci ele se vor roti pe aceeasi directie in care merge masina. Aceasta directie pe diagonala sa zicem... va deveni noua directie "inainte" a masinii, astfel incat rotile spate nu vor fi supuse la forte laterale, ci se vor comporta ca si cum ar merge in linie dreapta.

 

 

 

Suspensia activa mi se pare si mai impresionanta. 118i fata de 116i. 118i probabil ca era si mai grea. Acelasi traseu de slalom, aceleasi viteze si 116i se simtea ca o barca pe valuri si ii lua cam 1 metru in plus in lateral pana sa schimbe directia. 1 metru in lateral conteaza cand vrei sa schimbi directia la 60-70 la ora. 118i zici ca era pe sine.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Ai descris corect @filon :thumbsup:

 

Am vreo +8000km, nu am observat uzura la pneuri. De ce zic asta? Pai in trecut, Citroenurile care aveau si ele niste sisteme care faceau ca masina sa nu se balanseze pe curbe, suspensia hidro si alte dracii, mancau penurile pe paine.

 

Prima data cand te urci la volan, in mod automat supravirezi si te trezesti surprins de ce ai luat asa mult de volan. De fapt nu iei mult de volan pentru o masina cu care esti obisnuit si nu are draciile astea dar la asta, e suficient sa-i arati directia si hopa, a si virat.

Din ce am reusit eu sa compar cu altele care nu au IAS si nici AS, la astea care au, rotesti cam la jumatate comparativ cu celelalte.

Adica pentru o manevra unde in mod normal faci o tura intreaga de volan, la asta faci cam jumatate.

 

Faza interesanta e ca odata cu cresterea vitezei, treaba se schimba si te ajuta foarte mult la viteze mari.

O chestie care la inceput m-a surprins si deranjat, pana m-am obisnuit, a fost ca atunci cand incercam sa conduc mai sportiv, ori subviram, ori (in majoritatea cazurilor) supraviram.

Acum sunt obisnuit cu ea si nu mai am nicio treaba.

Culmea, cand am testat alte masini (F30 de exemplu) cu directie activa, m-am simtit foarte bine si nu mi-a trebuit timp de acomodare.

Link to comment
Share on other sites

535d-ul ala de la Joy Drive avea oare IAS? Ca si pe mine m-a luat prin surprindere cand am dat prima oara din volan. Dar am pus asta pe seama faptului ca sunt obisnuit cu masina mea care are joc in caseta de directie. :rofl:
Link to comment
Share on other sites

Intre timp am nimerit pe la Contempo Sibiu si am butonat putin un F10M ce-l aveau in showroom.

Nu mi s-a parut a avea lumina suplimentara in cotiera. Am vazut bine D-rive?

 

Dar oricum au castigat un viitor client pentru F10. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.