Jump to content

benzina 95 vs 99 plus


darius_x

Recommended Posts

Cu care carburant consuma mai putin? Nu ar trebui sa consume mai putin cu cea cu cifra octanica mai mare? Eu am constat inversul...si diferenta e destul de semnificativa...care e explicatia?

 

 

ai dreptate, normal cea cu cifra octanica mai mare, ar trebuii sa arda mai eficient, da la noi e la misto, probabil ca e de 91

Link to comment
Share on other sites

Eu de prin octombrie numai ecto 98 pun(inainte puneam euroluk(95)).

Culmea e ca la mine a scazut consumul si in oras si in afara.Mai ales in oras,inainte pe acelasi drum la aceeasi ora sub 11-11.5 rar scoteam,acum am cam 9.5-10.F ciudat :)

Si la aceeasi viteza in oras (la 55kph) instantul imi arata 5.0-5.2(inainte 5.7-5.8 in aceleasi conditii).Si asta testat de multe ori in aceleasi conditii(nu credeam nici eu prima data).Si nu la vale sau cu vantul din spate :D

Poate depinde de la motor la motor.

Oricum,mare economie nu e pt mine,poate un 8-10% din calcule insa diferenta de la 5.7 ron la 6.2 ron cam tot aia e.Deci,mai bine bag de 98 :) ,macar stiu o treaba.

Link to comment
Share on other sites

O cifra octanica marita nu creste absolut deloc puterea. Benzina cu cifra octanica mai mare nu arde nici mai repede, nici mai bine, nici mai tare, nici mai puternic. Singura diferenta este ca rezista mai bine la detonatii.

Daca la un motor facut sa mearga cu benzina de 95 pui benzina de 99, nu vei obtine nici cea mai mica crestere de putere.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca are neaparat de a face consumul cu cifra octanica. Normal la un motor optimizat si la care se recomanda de la 98 in sus ar trebui sa consume mai putin, practic nu e intodeauna adevarat.

Explicatia teoretica e ca daca pui benzina de 95 care nu rezista la detonatii si avansul se mareste, deci nu mai e asa eficient...

La mine nu e nici o diferenta in mersul masinii cand pun de 95 sau 98, ca a mea e foarte veche, dar sunt anumite benzine care le haleste pe paine, cand puneam aral in DE, aveam media cu 1% lejer mai mare...

Link to comment
Share on other sites

Benzina cu cifra octanica mai mare nu arde nici mai repede, nici mai bine, nici mai tare, nici mai puternic. Singura diferenta este ca rezista mai bine la detonatii.

 

+1

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Effects_of_octane_rating

 

A common misconception is that power output or fuel efficiency can be improved by burning fuel of higher octane than that specified by the engine manufacturer. The power output of an engine depends in part on the energy density of the fuel being burnt. Fuels of different octane ratings may have similar densities, but because switching to a higher octane fuel does not add more hydrocarbon content or oxygen, the engine cannot develop more power.

 

However, burning fuel with a lower octane rating than that for which the engine is designed often results in a reduction of power output and efficiency. Many modern engines are equipped with a knock sensor (a small piezoelectric microphone), which sends a signal to the engine control unit, which in turn retards the ignition timing when detonation is detected. Retarding the ignition timing reduces the tendency of the fuel-air mixture to detonate, but also reduces power output and fuel efficiency.

 

 

prietenii la nevoie se cunosc. google! (stiu, suna ca un slogan advertising) :p

Link to comment
Share on other sites

Benzina cu cifra octanica mai mare se consuma mai greu, pentru ca are o ardere mai completa si o detonatie mai mare.

Rezulta faptul ca produce lucru mecanic mare, cu o cantitate mai mica.

 

Din experienta mea, si mie mi se pare ca se consuma mai repede, insa, simtind masina ca "trage mai bine", probabil o si calcam putin mai tare.

Link to comment
Share on other sites

La motorul meu n42 daca pun benzina 95 nu mai merge rotund ,ba chiar acuma vreo 2-3luni am pus din bucuresti de la agip benzina 95 la 2-3min de la plecare din peco s-a aprins check engine in bord dadea sa moara trepida de parca mergea in 3pistoane , noroc ca nu am pus multa benzina si am tras la un rompetrol ,am facut plinul cu alto 101 si-a revenit motorul a disparut check engine din bord , la benzina 99 merge rotund trage bine nici un fel de problema. Deci vreau nu vreau 99 tre sa pun.
Link to comment
Share on other sites

Benzina cu cifra octanica mai mare se consuma mai greu, pentru ca are o ardere mai completa si o detonatie mai mare.

Rezulta faptul ca produce lucru mecanic mare, cu o cantitate mai mica.

Incredibil. Ti se explica cu subiect si predicat cum sta treaba, si tu imediat trantesti o ineptie. De fapt chiar trei. Intr-o singura fraza.

Link to comment
Share on other sites

Benzina cu cifra octanica mai mare se consuma mai greu, pentru ca are o ardere mai completa si o detonatie mai mare.

Rezulta faptul ca produce lucru mecanic mare, cu o cantitate mai mica.

 

Din experienta mea, si mie mi se pare ca se consuma mai repede, insa, simtind masina ca "trage mai bine", probabil o si calcam putin mai tare.

 

Jon, experienta ta e cam ...subtire :laugh:

Link to comment
Share on other sites

n42b20 am bagat in ultimele 5 luni doar de 99...iar la ultima alimentare am bagat omw 95, asta a fost duminica seara, azi cand am pornit masina dupa cativa metri observ ca se accelera singura la relanti, practic se "spritzuia" singura, dupa ce s-a incalzit motorul mergea normal..
Link to comment
Share on other sites

Benzina cu cifra octanica mai mare se consuma mai greu, pentru ca are o ardere mai completa si o detonatie mai mare.

Rezulta faptul ca produce lucru mecanic mare, cu o cantitate mai mica.

 

te referi la lucrul mecanic util sau la cel consumat in urma detonatiei mai mari?

Link to comment
Share on other sites

Jon, experienta ta e cam ...subtire :laugh:

Aveam in minte motorasul de la fosta mea masina. Un VW Polo, 3 cilindri, 65 CP, benzina.

Cand alimentam cu OMV Carera 100, parca era alta masina : tragea mai bine, acceleratiile erau mai viguroase, ca sa ma exprim mai plastic ;) . Deci era ceva evident, nu ceva deabia perceptibil :)

 

te referi la lucrul mecanic util sau la cel consumat in urma detonatiei mai mari?

consumat in urma detonatiei. De aici si economia de carburant la care producatorii tot fac reclama...

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

consumat in urma detonatiei. De aici si economia de carburant la care producatorii tot fac reclama...

 

prin detonatie puterea si randamentul motorului scade,nicidecum nu creste.....cred ca faci confuzie intre detonatie(ex.explozia unei dinamite,nitroglicerina,TNT,acolo unde in momentul detonatiei randamentul este maxim ) si detonatia in cazul motoarelor cu aprindere prin scanteie,acolo unde in cazul detonatiei randamentul si puterea motoarelor scade....asta este valabil doar in cazul in care nu folosim benzina pe post de dinamita si o detonam in camp deschis :zorro: ....

Link to comment
Share on other sites

Eu de prin octombrie numai ecto 98 pun(inainte puneam euroluk(95)).

Culmea e ca la mine a scazut consumul si in oras si in afara.Mai ales in oras,inainte pe acelasi drum la aceeasi ora sub 11-11.5 rar scoteam,acum am cam 9.5-10.F ciudat :)

Si la aceeasi viteza in oras (la 55kph) instantul imi arata 5.0-5.2(inainte 5.7-5.8 in aceleasi conditii).Si asta testat de multe ori in aceleasi conditii(nu credeam nici eu prima data).Si nu la vale sau cu vantul din spate :D

Poate depinde de la motor la motor.

Oricum,mare economie nu e pt mine,poate un 8-10% din calcule insa diferenta de la 5.7 ron la 6.2 ron cam tot aia e.Deci,mai bine bag de 98 :) ,macar stiu o treaba.

 

Subscriu si eu la ECTO 98 de la Lukoil , foarte buna se consuma ca un 95 , dar trage ca un 100.

 

Comparativ cu MOL EVO sau Carrera 100 nu am sesizat nici o diferenta, nu s-a aprins chech engine niciodata si consumul a scazut fata de cele 2. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.