Jump to content

Problema atipica 325i


Recommended Posts

Salutare forum,

 

 

Inainte sa ajung pe topic, am trecut prin mai multe service-uri este cam ultima strigare daca nu se rezolva e timpul pentru o alta masina :)

 

Problema:

 

Masina consuma f mult si cand ma refer la foarte mult nu ma refer la 20 litrii la 100, ma refer la o suma de genul 15 litrii de benzina in 25 de kilometrii.

A inceput sa se manifeste dupa ultima iesire din service. Problema sta in felul urmator. Alimentat 15 litrii ... in 23 de kilometrii am ramas fara. Crezand ca e o greseala am mai alimentat 15 litrii si m-am intors acasa adica tot in jur de 23 de km (mers in oras noaptea ..fara trafic). A venit zapada am parcat-o dupa ce a trecut zapada la dezapezire i-am dat o cheie...a pornit perfect la prima cheie ..am oprit-o dupa 5 secunde..sincer nu ma asteptam sa porneasca. La dezapezirea completa (dupa o saptamana) am vrut sa incerc sa o misc putin ...dar nu a mai vrut sa porneasca...cu senzatia extrem de familiara de ramas fara benzina. Adica a pornit putin s-a balabait si a murit.

 

Ce am schimbat:

 

penultima intrare in service: senzor ax cu came, pompa litrometrica(sh), sonda lambda(noua) plus alte chestii irelevante. Debitmetru s-a scos si pus la loc.. motorul isi da seama de miscare(la scoaterea lui s-a balbait putin dupa si-a revenit, la punerea lui parca si-a schimbat putin tonolitatea).

 

ultima intrare(pregatirea de iarna): bujii, filtru aer, filtru ulei, filtru benzina, antigel + ulei.

 

Ambele service-uri s-au intamplat intr-o singura luna (deci nu stiu cu exactitate la care din ele a aparut problema)

 

Simptome a.k.a ce mi se pare ciudat mie: miroase a benzina :) nu in habitaclu ...si nici in evacuare. Cand porneste (ceea ce o faca foarte fain) se simte miros de benzina dar mi s-a parut normal avand in vedere ca a sta in zapezi , socul ..banuiesc. Dar si daca stai pe langa ea miroase. Consumul nu mai are rost sa-l discut.

 

Acum stiu ca s-ar putea sa par paranoic dar in portbagaj miroase destul de tare. Aveam o sticla de apa de plastic in portbagaj ..si cand am luat-o era putin uleioasa. din nou cu riscul sa fiu paranoic am dedus ca se evapora benzina prin portbagaj

 

Ideea principala a topicului este in felul urmator: ma duc cat de curand la service sa imi schimb termostatul(care e busit, ultimul drum la munte imi indica cu precizie :p 70 de grade pe tot parcursul, dar nu consuma in halul ala). Unde sa ma uit ... sau cum pot sa imi dau seama mai bine de problema sau ce sa-i spun mecanicului pe mai intelesul lui.

 

Nu vreau sa imi repar masina pe forum ...pentru asta sunt service-urile ..dar cand si service-urile dau cu fail...si nici google-ul nu te ajuta ca nu e problema tipica a modelului...cam asta mai ramane :)

 

 

P.S: motorul merge bine...a fost laudat de multe ori de oameni care se mai pricep ca este foarte intretinut si merge foarte bine. A avut probleme acum ceva timp...nu tinea relatii-ul (exista topic aici, dar s-a dovedit sa fie pompa litrometrica infundata a.k.a returul infundat si la relantii se balbaia).

Again cutie automata... motorul e ruleaza bine. Nu se simte nimic ...trage bine..pornirea e ok.. relantii-ul la fel. Nicio eroare pe BC decat :)

 

a 2-a intrebare : E normal sa iti apara pe BC "verifica-ti nivelul de lichid de racire". Dupa ce l-am schimbat.. lichidul? E termostatul ?

 

Mersi de antentie, astept cu nerabdare orice opinie sau intrebare

 

M50B25

Link to comment
Share on other sites

nu, e senzorul de nivel dus, sau poate fi chiar sa nu fie la nivel, sa te uiti cand e motorul rece, ai o linie pe vasul de expansiune "KALT".. acolo e nivelul corect.

iar despre ce spui tu sigur au facut boii ceva la furtune,, tur, retur ceva au incurcat, nu au etansat...

 

Dqaca zici ca iti vine din portbagaj, poti sa salti capitonajul ala si te uti direct la pompa...

Link to comment
Share on other sites

In primul rand mersi pentru ajutor

 

Punctual :

 

@.Bogdan : Nu lasa urme. Din cate am vazut eu.

 

@mihai vigariu: Corect :). L-am vazut cand a schimbat pompa litrometrica. Confirm ca ambele pompe sunt sub bancheta(stanga dreapta). Din nou niciun miros in habitaclu.

 

@DOMI : Interesanta afirmatie ca intotdeauna :).Corect senzorul e busit :), pompa sh nah ce sa-i faci..cea noua dura o saptamana de adus pana atunci eram pieton, imi trebuia masina ...din lene si graba am optat pentru una sh care a ajuns intr-o ora...dar am pastrat senzorul de pe a mea..stiu ca merge. Am zis ca fac treceerea imediat ce ajung in service. Am uitat sa mentionez :) dar wow.

 

Tocmai ai scos un detaliu bun dar care nu explica lipsa fizica a benzinei din rezervor.

 

Am sa ma uit in seara asta la nivel ni stiam partea cu KALT. Nu arat cu niciun deget spre nimeni ..doar vreau sa rezolv problema. Care ar fi un ne-"bou" care ar putea sa faca o evaluare realista a situatiei la fata locului ?

 

 

 

@ archaeus : Fiind motor relativ antic...s-a scos rampa si totul e merge bine pe acolo. Motorul nu este afectat in performante.

 

Din nou...multumesc DOMI, avand senzorul busit (adica indica oarecum corect pana la valoare 30 l) ->

 

Am pus vreo 50l - pentru un drum de 300 km (sa merg la sigur sa n-am probleme :). Am ajuns in bucuresti am lasat-o in pace timp de 3 zile.

M-am urcat in ea sa ma duc la Carefour -> observ ca era la 30 (din nou sa nu ma risc) am mai pus 15 litrii -> Spalatorie -> Carefour - > plus un drum de 23 de km.

Am stat cateva ore.. cand am plecat spre casa ... nu cred ca a mai mers 1 km si a inceput sa se balbaie . Am facut rost de 5 litrii de la o benzenarie de langa, m-am dus cu masina la benzenarie si am mai pus tot 15 l si am luat-o spre casa ... totul bine.

Au venit zapezile ... 2 saptamani pe loc... dau o cheie ..porneste din prima. Dupa inca 5 zile mai dau o cheie ... ne pare rau -> fara benzina. :wacko:

 

@ verssatu : din ignoranta mea..pot doar sa zic ca e schimbat. Nu stiu in ce fel poate sa nu fie corect montat.

Link to comment
Share on other sites

Filtrul trebuie montat intr-un anume sens, conform indicatorului de pe el. Apoi, colierele pot fi puse prost, nestranse sau lipsa...

 

Ca sa nu rapim prea mult din prime-time-ul forumului, am adunat

 

Ok, cu poza pe telefon este primul lucru care il rog sa verifice + ma uit si eu studiu de comparatie :).

 

2. Portbagaj scos mocheta

3. Teava de la buson la rezervor

 

4. Inca odata dupa urme :).

Si inca odata pe unde s-a lucrat...adica pompa litrometrica.

 

Daca circuitul de benzina nu mai este etans intre pompa si rampa ar trebuii sa dea ceva de gol aceasta problema? Mai simplu zis...are vreun simptom testabil lipsa de etanseitate a filtrului. ?

Edited by XLN
Link to comment
Share on other sites

@.Bogdan : exact cum zice si versattu, trebuie sa curga destul de mult si bine sa lase urme pe jos(se evapora f repede).. nu cred ca sunt sufiecienti 15 l...picurat. M-am uitat pe sosea in spate ca la genul asta de consum te mai uiti si in retrovizoare :)...daca las desene, dar nu totul e curat.

 

Plus ca tind sa cred ca la ultima intrare in service s-a intamplat ...in special ce a fost schimbat adica filtrul :). Ma gandesc ca s-ar fi vazut ceva mai ales ca era pe rampa la schimbare filtrului.

 

Va multumesc mult,

Edited by XLN
Link to comment
Share on other sites

La cata benzina ai bagat si cat ai mers mai bine mergeai cu taxiul. Aiurea rau :mellow: ...sa ne spui deznodamantul.

 

salta masina pe elevator , o lasi pornita si vezi ce se intampla daca ai pierderi pe undeva , eu presupun ca picura pe undeva si cam atat

Link to comment
Share on other sites

N-as paria pe urme pentru ca benzina se evapora rapid, doar la atingere sa aiba o consistenta specifica...

 

Nu are cum sa nu ramana urme de scurgeri sub masina, mai ales ca temperaturile nu sunt chiar ridicate a.i. sa spui ca benzina se evapora instantaneu.

Daca stii sa te uiti, iti dai seama. Plus ca n-ai putea sa stai langa masina fara sa simti ca e ceva in neregula... la propriu :).

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut un timp furtunul care duce benzina de la buson la rezervor fisurat....dar nici vorba sa dispara benzina in halul asta .Intradevar se evapora daca nu circulam cu masina o perioada.Am sesizat problema la un plin (pana la gura busonului)) facut la rezervor.....picura benzina pe la fisura . Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Ba poate sa consume. Filtrul de benzina are regulator de presiune in el ? Daca da, schimba filtrul ca nu iti mai tine presiunea in rampa de injectoare. Cu toate ca, acest lucru ar insemna sa porneasca greu...dar dupa pornire masina merge foarte bine. Fa un test si vezi ce iti indica, sondele lamda date peste cap, amestec prea bogat...asta daca treaba cu regulatorul de presiune este cum am zis eu.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi guys,

 

so, la o verificare mai atenta..scoaterea pompelor(benzina + litrometrica) surpriza...rezervorul plin.Ea nu consuma.. dar se comporta exact in sensul asta. Am inteles ca este o problema semi-comuna la E36.

 

Simptome : exact ca cele de ramanere fara benzina. Masina se balbaie..sau nu porneste.

 

Solutia in acest caz : Inainte sa aruncati pompa de benzina pe fereastra ... incercati sa verificati nul-ul din mufa de la releul de benzina (capacelul albastru). Din nou problema mai rar intalnita dar ...merita mentionata. Rezolvarea este destul de simpla din cate am inteles. Doar legarea nul-ului in alta parte.

 

Masina acum si-a revenit "miraculos".

 

Multumesc mult pentru efort si feed-back :drinks:

 

Case closed se poate inchide.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.