Jump to content

Relanti oscilant E46 318i M43


Recommended Posts

Salut,

 

Am cautat pe forum dar nu am reusit sa gasesc o problema/solutie care sa se potriveasca cu situatia mea:

 

Schimbat fara rezolvare:

-Valva DISA

-Valva PCV + verificat furtun

-Curatat regulator relanti

-Bujii + fise

-Ulei + filtru: aer,benzina,ulei

 

Problema: Cand este rece motorul totul merge perfect ( soc , etc... ) cand se incalzeste incepe sa oscileze relantiul aleatoriu +- aproximativ 150rpm, pe tester am avut eroare amestec prea bogat ( fara check engine aprins ), motorul este M43 318i.

 

Ma gandesc ca ar putea fi debitmetru sau modulul de aprindere ( se comporta ca si cum ar rata o scanteie ), ma poate ajuta cineva cu un debitmetru/modul de aprindere sa testez ( ambele se demonteaza/monteaza in maxim 15 min )?

 

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Da, dar fiind o piesa pe care nu pot sa o schimb cu alta doar sa testez este mai greu, as prefera sa le elimin pe astea intai. Ma mai gandesc la regulatorul de relanti ( l-am curatat dar nu am nici o garantie ca functioneaza bine + ca nu se vede pe tester ), dar tinand cont de eroare cu amestec prea bogat zic ca nu ar fi el problema.
Link to comment
Share on other sites

Update:

 

-Curatat corp clapeta de acceleratie, nimic...

-Facut test pe tester BMW dedicat, eroare amestec prea bogat, adaptarile erau in limitele normale, facuta reinitializare, sfatul lor a fost sa curat corpul de acceleratie ( realizat ) si sa curat injectoarele ( inca nu ).

 

Alte posibilitati ( spuse de cei de la BMW ):

-regulator relanti

-nu stiu ce senzor pe axa cu came

 

Dau bere pentru cine imi imprumuta 10 minute un regulator de relanti de M43 1.8 in Bucuresti :)

 

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Update:

 

-Curatat corp clapeta de acceleratie, nimic...

-Facut test pe tester BMW dedicat, eroare amestec prea bogat, adaptarile erau in limitele normale, facuta reinitializare, sfatul lor a fost sa curat corpul de acceleratie ( realizat ) si sa curat injectoarele ( inca nu ).

 

Alte posibilitati ( spuse de cei de la BMW ):

-regulator relanti

-nu stiu ce senzor pe axa cu came

 

Dau bere pentru cine imi imprumuta 10 minute un regulator de relanti de M43 1.8 in Bucuresti :)

 

Multumesc !

 

salut.ori maine ori in weekend o sa ma apuc si eu de a mea, si mie imi facea la fel numai ca acum si-a dat duhul definitiv;nu mai vrea sa porneasca deloc.iti pot da eu debitmetrul de pe a mea de proba sa vezi ce si cum.lasa-mi un nr de tel in pm si putem discuta mai multe la telefon.eu am m43b16,ar trebui sa mearga.....

L.E.:nu cred ca se potriveste din cate am vazut

Edited by stalex2004
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Am o problema similara la un e90 325i.

La rece e ok. La cald incepe sa oscileze (usor insa - 20 RPM - intre 650 si 670).

Schimbat senzor de temperatura motor, verificat bujii si bobine, curatat clapeta si resoftare/update soft.

Ultima idee:

Incerc sa schimb furtunele de dupa filtrul de aer si dupa debitmetru. Posibil sa fie crapate si se largeasca la cald si sa traga aer dincolo de debitmetru.

Edited by michael_ro
Link to comment
Share on other sites

Incep sa iau in calcul schimbarea motorului cu un 1.8IS, are cineva de vanzare asa ceva ? Din cate am inteles nu e complicat de schimbat.

 

Ontopic: La relanti parca aud un fasait, ca si cum ar trage aer pe undeva, maine am sa dau cu un spray inflamabil pe acolo sa vad daca se tureaza motorul, tot maine am sa scot capacul de la ulei sa vad daca da sa moara motorul ( semn ca valva PCV nu-si mai face treaba ).

 

Valva DISA "noua" a inceput sa zornaie si ea :( poate acest lucru sa afecteze relantiu ?

Link to comment
Share on other sites

Eroarea la sonda lambda apare cand aceasta e "moarta" cu totul. Daca lucreaza, dar reactioneaza mai greu sau functioneaza in afara parametrilor stabiliti, nu o sa se vada nici o eroare legata strict de sonda. Diagnosticarea unei sonde lambda "lenese" sau iesita din parametri e un pic mai complicata.
Link to comment
Share on other sites

@everfame, aceleasi probleme le am si eu. Ma vedeam pe mine explicand. Am acelasi motor ca tine. Cand reduc viteza aproape de oprire, scade turatia pana la 0 dupa care revine la normal. Am curatat tot ce se putea. Am schimbat debitmetrul. Cineva ma sfatuia sa schimb sondele lambda si o-ringurile la injectoare. Daca scot busonul de la ulei, motorul isi schimba mersul...am inteles de la colegii de pe forum ca este normal sa faca asa. La prima pornire primesc si un miros in nas pentru cateva secunde, apoi dispare. Nu stiu ce sa suspectez aici, poate racord flexibil fisurat??. Ce recomandati pentru sondele lambda: NGK, Bosch, Febi..?

 

L.E. Nu am schimbat regulatorul de ralanti...cand e rece sta turata, sa nu-si faca treaba cand se incalzeste masina?

Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

Nici nu stiu ce sa mai cred, cel mai corect cred ca ar fi sa schimb prima sonda lambda, pana acum tot ce am facut nu prea avea legatura cu eroarea pe care o vad drept dovada ca nu s-a rezolvat nimic.

 

Furtunul l-am verificat, dupa parerea mea arata foarte bine ( nu am putut sa vad partea ce este infasurata in acel cauciuc impreuna cu furtunul de apa ), nu are nici un fel de depunere in interior.

 

@kush - ma poti ajuta sa testez cu acel regulator ?

Edited by everfame
Link to comment
Share on other sites

Nici nu stiu ce sa mai cred, cel mai corect cred ca ar fi sa schimb prima sonda lambda, pana acum tot ce am facut nu prea avea legatura cu eroarea pe care o vad drept dovada ca nu s-a rezolvat nimic.

 

Furtunul l-am verificat, dupa parerea mea arata foarte bine ( nu am putut sa vad partea ce este infasurata in acel cauciuc impreuna cu furtunul de apa ), nu are nici un fel de depunere in interior.

 

@kush - ma poti ajuta sa testez cu acel regulator ?

 

Da,te pot ajuta!Ai PM.

Link to comment
Share on other sites

Scoate usor priza de la regulator in timp ce accelerezi usor si vezi ce se intampla.S-ar putea stabiliza.Fa asta cu motorul cald

 

 

Kshu-le, sa ai parte de sanatate....am facut ce ai zis cu regulatorul(am scos mufa ptr. aprox. 1 minut, tinut usor turat) si astazi nu a mai facut figuri. Ar fi minunat sa scap de problema intr-un mod asa de simplu. :drinks:

Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.