Jump to content

Verificarea Etanseitatii Sistemului de Racire


extremeseby

Recommended Posts

Salutare tuturor. Daca aveti o suspiciune cat de mica daca va lipseste antigel si trebuie sa completati mai des decat trebuie, va sfatuiesc sa verificati etanseitatea sistemului de racire. Lipsa agentului de racire cauzeaza perne de aer in sistem care duce la necircularea acestuia, iar de aici incolo, la probleme mai grave, gen presiurizare sistemului, furtune si tevi sparte, fisurarea radiatorului EGR, distrugerea altor garnituri si cel mai grav, arderea garniturii de chiulasa.

Masina folosita in DIY este un 318d FL. Ajunsesem sa completez in fiecare zi cate jumatate de litru de apa si peste 2500 de rot imi urca apa pe rosu. Plus ca esapamentul scotea aburi, semnul arderii garniturii de chiulasa. Intr-un final s-a dovedit a fi radiatorul EGR.

1. Pentru inceput, va trebuie un compresor cu manometru de calitate. O pompa de masina ieftina nu e indicata deoarece manometrul nu indica corect.

post-36968-0-71433300-1332157757_thumb.jpg

2. Confectionati un capac identic ca cel din poza pe care sa-l insurubati in locul celui original de la radiator. Eu am folosit un dop de bidon cu diametrul si filetul identic celui original. L-am gaurit si i-am fixat o valva mecanica de masina.

post-36968-0-46598800-1332157755_thumb.jpg

3. Inainte de a presuriza sistemul verificati ca acesta sa fie plin ochi cu apa si aerisit. Desfaceti galeria de admisie sau orice va sta in calea observarii tuturor furtunelor si ramificatiilor.

4. Incepeti prin a presuriza sistemul la inceput cu 2 bari. Verificati daca picura pe undeva. Apoi, cresteti usor la 2,5 bari. Nu depasiti 3 bari pentru a nu sparge altceva. La mine a inceput sa picure de la 2,5 bari pe la garnitura cotului de unde iese apa din chiulasa.

post-36968-0-12032400-1332157757_thumb.jpg

Dupa ce am crescut presiunea la 3 bari a inceput sa se umezeasca in spatele fuliei pompei de apa. Tot atunci am auzit un fasait ce se auzea din teava EGR.

post-36968-0-81727400-1332157754_thumb.jpg

5. Dupa ce am depresurizat sistemul si am golit apa am inceput prin a demonta piesele defecte. Garnitura de pe cot se vede in colt cum e ciupita.

post-36968-0-49612600-1332157756_thumb.jpg

Deasemenea pompa de apa avea joc la ax. Dupa ce am desfacut-o, am constatat ca avea si elicea din plastic crapata, iar axul se invartea in gol.

post-36968-0-22946900-1332157758_thumb.jpg

post-36968-0-99230000-1332157755_thumb.jpg

Recomand instalarea unei pompe OEM sau Hepu, deoarece e singura care are elicea metalica.

Am inlocuit si radiatorul EGR. Acesta daca n-a mai fost racit corespunzator si-a format un por pe unde vaporiza apa in admisie.

Inainte de a suspecta garnitura de chiulasa si a trece la cheltuieli serioase, faceti o verificare a sistemului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare tuturor. Daca aveti o suspiciune cat de mica daca va lipseste antigel si trebuie sa completati mai des decat trebuie, va sfatuiesc sa verificati etanseitatea sistemului de racire. Lipsa agentului de racire cauzeaza perne de aer in sistem care duce la necircularea acestuia, iar de aici incolo, la probleme mai grave, gen presiurizare sistemului, furtune si tevi sparte, fisurarea radiatorului EGR, distrugerea altor garnituri si cel mai grav, arderea garniturii de chiulasa.

Masina folosita in DIY este un 318d FL. Ajunsesem sa completez in fiecare zi cate jumatate de litru de apa si peste 2500 de rot imi urca apa pe rosu. Plus ca esapamentul scotea aburi, semnul arderii garniturii de chiulasa. Intr-un final s-a dovedit a fi radiatorul EGR.

1. Pentru inceput, va trebuie un compresor cu manometru de calitate. O pompa de masina ieftina nu e indicata deoarece manometrul nu indica corect.

post-36968-0-71433300-1332157757_thumb.jpg

2. Confectionati un capac identic ca cel din poza pe care sa-l insurubati in locul celui original de la radiator. Eu am folosit un dop de bidon cu diametrul si filetul identic celui original. L-am gaurit si i-am fixat o valva mecanica de masina.

post-36968-0-46598800-1332157755_thumb.jpg

3. Inainte de a presuriza sistemul verificati ca acesta sa fie plin ochi cu apa si aerisit. Desfaceti galeria de admisie sau orice va sta in calea observarii tuturor furtunelor si ramificatiilor.

4. Incepeti prin a presuriza sistemul la inceput cu 2 bari. Verificati daca picura pe undeva. Apoi, cresteti usor la 2,5 bari. Nu depasiti 3 bari pentru a nu sparge altceva. La mine a inceput sa picure de la 2,5 bari pe la garnitura cotului de unde iese apa din chiulasa.

post-36968-0-12032400-1332157757_thumb.jpg

Dupa ce am crescut presiunea la 3 bari a inceput sa se umezeasca in spatele fuliei pompei de apa. Tot atunci am auzit un fasait ce se auzea din teava EGR.

post-36968-0-81727400-1332157754_thumb.jpg

5. Dupa ce am depresurizat sistemul si am golit apa am inceput prin a demonta piesele defecte. Garnitura de pe cot se vede in colt cum e ciupita.

post-36968-0-49612600-1332157756_thumb.jpg

Deasemenea pompa de apa avea joc la ax. Dupa ce am desfacut-o, am constatat ca avea si elicea din plastic crapata, iar axul se invartea in gol.

post-36968-0-22946900-1332157758_thumb.jpg

post-36968-0-99230000-1332157755_thumb.jpg

Recomand instalarea unei pompe OEM sau Hepu, deoarece e singura care are elicea metalica.

Am inlocuit si radiatorul EGR. Acesta daca n-a mai fost racit corespunzator si-a format un por pe unde vaporiza apa in admisie.

Inainte de a suspecta garnitura de chiulasa si a trece la cheltuieli serioase, faceti o verificare a sistemului.

 

o problema asemanatoare am si eu. am fost la vreo 2 mecanici, mi-au schimbat pompa de apa si termostatul. nivelul apei continua sa scada. la ultimul mecanic unde am fost a folosit o pompa speciala pt verificarea etanseitatii sitemului. a bagat 2 atm iar manometrul nu arata nici o pierdere, presiunea statea la 2 atm. a zis ca sitemul este etans. apoi a zis ca nu e aerisit bine si de-aia pierde apa. a aerisit si dupa vreo 4 zile s-a aprins becul de nivel. oare daca baga presiune mai mare, aproape de 3 atm, se putea observa mai bine daca exista vreo scapare, adica o scurgere care poate nu apare doar la presiuni de peste 2 atm pana la 3? credeti ca daca mai incearca o data, cu presiune mai mare de data asta, vor fi mai multe sanse sa se gaseasca problema? vreo parere? ms

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

o problema asemanatoare am si eu. am fost la vreo 2 mecanici, mi-au schimbat pompa de apa si termostatul. nivelul apei continua sa scada. la ultimul mecanic unde am fost a folosit o pompa speciala pt verificarea etanseitatii sitemului. a bagat 2 atm iar manometrul nu arata nici o pierdere, presiunea statea la 2 atm. a zis ca sitemul este etans. apoi a zis ca nu e aerisit bine si de-aia pierde apa. a aerisit si dupa vreo 4 zile s-a aprins becul de nivel. oare daca baga presiune mai mare, aproape de 3 atm, se putea observa mai bine daca exista vreo scapare, adica o scurgere care poate nu apare doar la presiuni de peste 2 atm pana la 3? credeti ca daca mai incearca o data, cu presiune mai mare de data asta, vor fi mai multe sanse sa se gaseasca problema? vreo parere? ms

Poti pierde apa si pe la capacul de pe vasul de expansiune daca e slabit arcul si-ti da afara sub 1,5 bari. Parerea mea e sa incerci cu 2,5 si sa astepti, dar sa ai vizibilitate peste tot traseul de furtune, inclusiv in interiorul radiatorului EGR.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.