Jump to content

CUM iti spune masina ta ce nu merge


Recommended Posts

DIAGNOSTICAREA -depistarea unor defectiuni dereglari functionare anormala,ajungand la cauzele acestora prin analizarea manifestarilor externe ale acestor cauze.este o succesiune in depistarea unei defectiuni si a cauzelor ei .

1 depistarea simptomului prin care se manifesta defectiunea

2 intelegre simptom.ca expresie a unei anumite defectiuni

3 stabilirea naturii defectiuni

4 precizarea cauzelor care au dus la aparitia defectiunii si descoperirea organelo defecte

5 remedierea defectiunii sau luarea unor masuri care sa previna agravarea pana la reparare

MODUL DE MANIFESTARE a unor defectiuni

1 simptom sonor-semnalizeaza aparitia unei defectiuni prin zgomote sunete batai ,tacanituri,detonatii,suieraturi,

2simptom optic-defectiuni semnalate prin indicatiile aparatelor de bord sau prin culoare.ex bujii, gaze arse

3simpton oflfactiv-def semnalate prin miros de combustibil ,cauciuc ars,metal incine plastic ........

4simptom fumctional-insoti de multe ori de celelalte 3 simptoame si se refera la oprrea sau funct anormala a masini.

SIMPTOMUL SONOR-in timpul funct motorului se pot auzi o serie de ZGOMOTE NORMALE recunoscute de cel care cunoaste masina si mersul ei normal si de cel care este cu experienta in domeniu :PP M.A.S. de obicei mult mai silentioase scot un zgomot ca niste formaituri lente si continue motorul merge rotund.la M.A.C mai vechi zgomotele sunt mai puternice,datorita fenomenului de autoaprindere si se manifesta ca un cloncanit continuu si destul de puternic si enervant.nu mai este valabil pt noile mot bmw:PP peste aceste defectiunile adauga alte zgomote.

BATAI-joase inabusite-topirea sfaramarea sau exfolierea cuzinetilor palier

-medii metalice aceleasi chestii numai ca la cuzineti de biela.

-ascutite metalice-joc mare bolt\bilea sau bolt\piston

-metalice infundate-deformarea sau smulgerea suruburilor de biela

-metalice dure periodice-rupere supapa,joc mare arbore cotit,ovalizare fusuri palier,pres de ulei mica.

-metalice seci-.piston sau cilindru uzat

-metalice clare-ruperea uzura unor danturi la roti dintate

TACANITURI -metalice puternice-arc supapa rupt

-metalice regulate-joc mare culbutori batai tacheti.

-detonatii-folosirea unei benz necorespunzatoare.pres mica de benz.esapament infundat.bujii prea calde.avans aprindere prea mare.ax delcou intepenit.calamina pe bujii supape pistoane

RATEURI-dezordonate(ca mine)-defectiuni la pompa de benz.intepenirea plutitorului.infundarea jiglorului principal(rateuri in carb),scantei slabe(contacte platina,uzate sau oxidate sau umede)bobina defecta,bujii prea reci .avans prea mic la aprindere(rateuri in esapament)

cadentate-arderea garnituri de chiulasa,ruperea arcului supapei de admisie9rateuri in admisie )ruperea arcului supapei de evacuaresau arderea acestuia(rateuri in esapament)

repetate-conducte elimentare neetanse.perforarea membranei de alimentare.

CIOCANITURI-ruperea segmetilor

CARAITURI METALICE-griparea pistoanelor.

EXPLOZII-fise bujii interschimbate,ac plutitor,gaze arse incomplet(auto aprindere in evacuare),vaporizarea si patrunderea benzinei in carterul motorului unde se auto aprinde

SFORNAITURI-ruperea lantuli de distributie sau slabirea lui

SUIERATURI-spargere rulment de presiune la ambreiaj

TROSNITURI METALICE-ruperea danturii unor roti dintate culbutori rupti supape strambate

HURUITURI-uzarea rau griparea rulmentilor sau rolelor intinzatoare

ZGOMOTE DIVERSE-slabirea defectarea unor piese montate pe motor,prezenta unor corpuri straine in cilindrii galerii admisie.

LOVIREA A 2 A PIESE METALICE-slabirea\ruperea.arcuri pt vibratiile torsionale la disc ambreiaj.slabirea niturilor de prindere pe butucul discului.

VIBRATII USOARE-reglarea incorecta a mot la relanti

VIBRATII PUTERNICE-desprinderea motorului de pe suporti sai .functionare anormala in cilindri.

ZGOMOTE PUTERNICE LA PUNTEA FATA -uzarea pivotilor (se simte la denivelari),uzarea axelor planetare (se simte in viraje).uzura rulmentilor fuzetei.uzura bucselor de cauciuc

LOVITURI PUTERNICE CE DE CIOCAN-amortizoare defecte,ruperea sasiului sau a unor parti e caroserie,flanse amortizor

SIMPTOMUL OPTIC.

indicatiile ap. de bord

TERMOMETRUL-indica temp de functionare a mot prim temp lichid racire.daca temp depaseste 95 de grade pot fi urmatoarele defecte.

spargerea celulelor radiator sau a racordurilor de plastic cauciuc.

-slabirea colierelor deteriorare garnituri pompei de apa

-pompa apa electroventilator blocat ,releu sau sonda.

-fisurare bloc motor\lipsa lichidului in instalatie sau in cant mica

-ruperea paletei pompei de apa termostat blocat pe imchis.

-ruperea curelei sau slabirea mare la ventilator. pompa apa.

-vascocuplaj defect

-daca temp e sub 80.termostat blocat pe deschis.palele elicei merg continuu .vasc sudat sau lipit.ventilator blocat pe pornit.

INDICAT ULEI.-pt presiune uleiului.defectiuni la pres mica

-diluarea uleiului cu benzina sau motorina

-diluare cu apa sau lichid racire

blocarea supapei de suprapresiune in poz deschis

-ruperea danturi pompei de ulei sau a pinioanelor ei

-imbacsirea filtrului de ulei

-deteriorarea penei de prindere la pompa de ulei si a axului

-lipsa uleiului in baie sau cantitate f mica

-folosirea de ulei necorespunzator cu anotimpul motorul sau temperatura ,ambinata

AMPERMETRU-indica debitul curentului la alternator la baterie.

-curea ventilator lipsa sau prea slaba

-releul de tensiune defect sau prost

-conductori intrerupti sau contacte desfacute oxidate

-arderea diodelor punti redresoare

-uzura lagarelor rotorului alternatorului,acestea ajungand sa frece pe stator

-scurt circuit la instalatia electrica

INDICATII DATE DE CULOAREA BUJIILOR SI A GAZELOR ARSE-la fumctionarea normala electrozii bujiilor au culoare gri iar izolatorii brun roscat .carburatia si aprinderea bine reglate.

-electrozi au depuneri de calamina uscate atunci:

-motorul consuma ulei

-s-a fol benzina cu CO prea mica

-motorul a functionat mult in gol

-bujii prea reci

-defectiuni la aprindere (scanteie mica)

-amestec carburant prea bogat

-reglare incorecta a supapelor.jocul la tacheti

ELECTROZI CU DEPUNERI ULEIOASE ATUNCI:

-segmenti f uzati uleiul intra in camera de ardere

-nivel ulei prea mare in baie

-IZOLATORUL ESTE GRI DAR ELECTROZI ARSI

-bujii prea calde

-amestec prea sarac

-avans aprindere prea mare

-uzura axei cu came unghi deschidere supape necorespunzator

CULOAREA GAZELOR ARSE.

-la M.A.S. gazele tre sa fie incolore sau gri alb.daca nu atunci

-ametsec prea bogat

-consum excesiv de ulei

-aprindere necorspunzatoare

LA M.A.C. culoare gri bruna.daca inchise la culoare negre de obicei atunci

-pompa injectie incorect reglata.debit prea mare

-orificile injectoarelor decalibrate

-filtru aer infundat

-arc supapa refulare rupt

-pres de injectie prea mica

-avans de injectie mic

-motorina nasoala

-DACA FUM E ALBICIOS

-motorina are apa

motorul prea rece

-compresie insuficienta

DACA SCOATE FUM ALBASTRUI -segmenti camasi uzate excesiv nivel ulei mare ,consum mare de ulei .-daca nu porneste la temp scazute M.A.C. nu are compresie.motor tre refacut

SIMPTOMUL OFLACTIV MIROS

-miros de benz.

-rezervor umplut excesiv buson inchidere neetans

-fisurarea unor conducte slabirea unor coliere.

-scurgeri la pompa de bemz (slabirea suruburilor spargerea membranei)

MIROS ULEI ARS

--imbacsirea cu ulei a colectoarelor alternatorului

-ulei pe discul de ambreiaj si ardere prin frecare

-ulei pe galeria de evacuare.

-sonda ulei la mot m30 defecta

MIROS CAUCIUC ARS

aderea unor izolatori prin scurt circuit

-supra incalzirea pneurilorsi a jantei datorita blocari mecanismelor de franare

-frecare anvelopa de sasiu sau caroserie

-plecari de pe loc cu scart franari violente

MIROS METAL INCINS

-blocare frane \gripare rulmenti\gripare pistonase

MIROS GAZE ARSE

\deteriorare garnituri evacuare

-fisuri in esapament

-ruginire galeriei de evacuare sau a tobei de esapament

-neetanseizarea corecta a esapamentului

-filtru are imbacsit

-motorina uleiul benzina de cal proasta

-segmenti uzati

MOTORUL CONSUMA EXCESIV APA ULEI COMBUSTIBIL

-COMSUM DE APA-scurgeri de lichid,conducte sparte ,coliere slabite sau defecte,radiator spart furtune sparte.....etc

- -scurgeri de apa in baia de ulei

-mot se supra incalzeste si evapora apa

-garnitura chiulasa deteriorata nestransa sau fisurata

CONSUM DE ULEI-ulei diluat sau de cal inferioara

-nivel ulei depasit in baie(prea mult)

-segmenti uzati

-garnitura etansare baie, uzata sau rupta sau nestransa

-baie fisurata (TIL) semeringuri deteriorate sau invechite

COMSUM COMBUSTIBIL-folosirea de benz necoresp

-maniera de condus defectuoasa(demarari bruste neschimbarea treptei de vit la timp) aviz celor care se plang ca bmw consuma prea mult la 7000de rpm sau la 230 250 la ora:PP

-reglare neeconomica la retalnti

-uzura segmenti

-defectiuni la aprindere

-rezistenta mare la inaintare (remorca ,bagaj deasupra voluminos,frane blocate

-presiune mica in pneuri dereglarea geometriei la roti

 

 

 

 

valabil pt masini pe carburator pe injectie diesel.sper sa va ajute cat de cat

Link to comment
Share on other sites

Am acasa vreo 4 carti de ale lui tata,care sunt ca un abecedar pentru cine vrea sa isi repare masina singur.Cuprinde si ce zice Interceptor si mult mai multe chestii interesante. Si ce ma uimeste si mai tare,ca desi e vorba in principiu de Dacia ,Lada,Fiat,Oltcit,Dac,Roman principiile sunt aceleasi si functioneaza la orice fel de masina actuala.De exemplu,dupa ce am citit acolo m-am prins de ce mi-a explodat filtrul de ulei la Audi A6.Se blocase supapa de refulare de la pompa de ulei si era prea mare presiunea in carter cand era frig afara si uleiul era gros.Si mecanici se uitau ca prostii si nu isi explicau cum,ziceau ca s-o fi rupt ceva la vibrochen,biela etc.Le-am zis,dati jos pompa de ulei si desfaceti-o,si am gasit supapa intepenita.Partea proasta ca o mai fi explodat si altceva in afara de filtrul de ulei ca din ziua aia,nu mai aveam presiune la ulei.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.