Jump to content

De ce fierbe motorul?


320i_24valve

Care dintre componente poate fiu cauza?  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Imi creste presiunea lichidului de racire foarte tare, incat furtunele care intra si ies din radiator se intaresc precum piatra, apoi creste temperatura pana pe rosu si imi arunca un furtun afara sau il crapa. Oare care dintre acestea poate fi cauza... Intreb pentru a sti de unde sa incep... Mecanicii, pe rand mi-au spus problemele astea dar nici macar unul nu mi-a spus ce piesa trebuie inlocuita. Va multumesc!!!
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu intaritul furtunului poate fi de la termostat blocat pe inchis.

Poate in aceeasi masura sa fie de la prezenta aerului pe instalatie (capsula termostatului sa nu faca contact cu apa) sau de la nivelul apei prea ridicat in vasul de expansiune (nu stiu explicatia, dar am patit-o pe pielea mea).

Mai poate fi de la radiator infundat (putin probabil), sau mai grav de la chiulasa fisurata sau camasa cilindrului fisurata, caz in care scapa compresie pe circuitul de racire.

Link to comment
Share on other sites

Ai folosit apa distilata sau apa de chiuveta ?? :blink: , ca este posibil sa fie si de la calcar .

De la vascocuplaj nu cred ca are cum sa faca o asemenea presiune .

Verifica sa nu ai vre un furtun de tur pus pe retur ; scoate termostatul si vezi cum se comporta

Link to comment
Share on other sites

Intaritul furtunelor asociata cu fierberea apei in vas e cam simptom de garnitura de chiulasa.

 

Daca vrei sa verifici termostatul, e f simplu. Cand ajunge apa pe la 90 grade (sau aproape de temperatura lui de deschidere), pune mana pe furtunul de la termostat. Daca furtunul ramane rece, inseamna ca termostatul e blocat pe inchis; daca se incalzeste inseamna ca termostatul se deschide si da drumul la circuitul secundar.

 

Chiar dak ar fi termostatul, presiunea in instalatie nu ar creste ci doar s-ar incinge motorul, desi pe vremea asta oricum e discutabila treaba.

 

Ca nota informativa: Eu am avut chiulasa arsa la VR6 si nici macar nu se incingea.. doar consuma apa din vas (o fierbea) si se intareau furtunele.

Link to comment
Share on other sites

Fii mai explicit te rog.In ce conditii fierbe?Eu am avut problema asta si era de la radiator din cauza caruia,pana am gasit un mecanic priceput, am schimbat un motor si o chiulasa+cam 5 garnituri de chiulasa.Deci motorul era bun dar radiatorul care costa 7mil a facut pagube de cateva mii.Masina era un 525tds din 1997.Ai mare grija sa nu crape chiulasa ca la mine a fost 2200E
Link to comment
Share on other sites

Apa poate fierbe din mai multe motive.. dar dak se adauga si intarirea furtunelor.. e cam de garnitura de chiulasa.

 

Din cate stiu eu.. apa poate fierbe din cauza defectiunii termostatului, termocuplei, radiatorului infundat, circuit de racire opturat, vascocuplaj, garnitura de chiulasa, chiulasa fisurata, pompa de apa defecta care nu mai mentine presiunea in sistem, cureaua care antreneaza pompa de apa.. etc.

 

Dar repet.. asta cu intaritul furtunelor in general duce la garnitura de chiulasa, se scapa compresie in instalatia de racire si umfla furtunele.

 

LE: Parerea mea e sa te grabesti.. ca dak e garnitura de chiulasa poti sa ai alte belele.. dak e fisurata spre interior si incepe sa-ti curga apa in capul pistonului s-ar putea sa-l calezi si nu cred ca ti-ai dori asta.

 

Cand pornesti masina dupa un timp mai indelungat.. porneste greu? Pe evacuare iti da mult abur (desi... pe vremea asta iar e greu de verificat)?

Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

La 528i-ul meu cand am avut probleme cu vascocuplajul S-AU INTARIT FURTUNELE. In mijlocul bucurestiului am tras masina intre fantanile arteziene pentru ca pur si simplu s-a spart furtunul care ducea la radiator (nu cel de la vasul de expansiune). Nu pot sa va explic cat s-a ridicat aburul in aer in momentul in care a crapat furtunul...

 

Concluzia: se intaresc furtunele si de la vascocuplaj. Este absolut normal...apa se incalzeste si creaza presiune. Daca vascocuplajul face totusi un pic fatza si nu e dus de tot, o parte din presiunea aia este data afara pe furtunul de prea plin (care duce sub masina). Daca fierbe fara sa creeze presiune, atunci e vorba de radiator spart, furtun crapat si chestii d`astea.

Edited by DarKWavE
Link to comment
Share on other sites

masina porneste la sfert de cheie de fiecare data. Pe evacuare, da, imi da abur!!!

166234[/snapback]

 

 

DAca e frig afara e normal sa faca condens.... Si la mine scoate aburi cand e frig dar cred ca e normal.... Si noi scoatem aburi dimineata fara sa fierbem... (ca sa zic asha )....

Link to comment
Share on other sites

Same old problem.... vascocuplajul 60%

165909[/snapback]

 

VASCOCUPLAJUL!!! Dar am apucat sa desfac si chiulasa, deci trebuie sa schimb si garnitura de chiulasa...

DECI: Daca aveti vascocuplajul defect, masina se va comporta ca si cum ar avea dusa garnitura de chiulasa sau crapat blocul motor!!!

Edited by 320i_24valve
Link to comment
Share on other sites

VASCOCUPLAJUL!!! Dar am apucat sa desfac si chiulasa, deci trebuie sa schimb si garnitura de chiulasa...

DECI: Daca aveti vascocuplajul defect, masina se va comporta ca si cum ar avea dusa garnitura de chiulasa sau crapat blocul motor!!!

166744[/snapback]

 

Bine ca ai aflat intr-un final ce era de fapt...nasol ca ai desfacut _chiulasa_. Si data viitoare tine minte ca audi si vw.... nu sunt bmw-uri :blink:

 

Bafta

Edited by DarKWavE
Link to comment
Share on other sites

ce ai vrut sa spui cu asta?  :blink:

166990[/snapback]

 

 

Daca o sa citesti in spate... cei care au spus ca e _chiulasa_ au si dat exemple...unu cu un vr6 si unu cu un audi. Ce am vrut sa spun...este ca bmw-urile nu sunt audi si nici vw. Chestia generala care am observat-o la bmw-uri e ca o chestie "micuta" poate crea neplaceri...dar daca gandesti "simplu" varianta cea mai "la indemana" este de obicei si cea de vina. Lucrurile "mari" cad destul de greu la bmw-uri (gen motor, chiuloase etc) si in general datorita "utilizarii" prea...sportive ? sau a varstei :)

Link to comment
Share on other sites

Intra-devar.. VR6-le nu are vascocuplaj deci nu se punea problema in cazul meu. :) Cat despre cazut.. mi-a cazut dupa 200 000 km la ea.. dupa ce am mers cu 235 o mare portiune de autostrada fara sa stiu ca incepuse sa-mi scape apa pe la o garnitura.. si deh.. s-a dus apa, s-a aprins beculetul dar.. a fost tarziu.. imi ciupise garnitura :blink: Edited by BlshOp-VR6
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.