Jump to content

probleme aer rece


Recommended Posts

Pentru problema cu aer cad/rece iti recomand sa verifici vestita "piesa cu tepi".

Spui ca nu porneste ventilatorul de la radiator (cel de A/C) nici cand pornesti aerul conditionat?

 

Ventilatorul mare este pe vascocuplaj si porneste doar cand se incinge motorul.

 

Asta daca ai e46, la alte modele nu bag mana-n foc :)

Link to comment
Share on other sites

E46 99, rotita e pe albastru ;) acum o luna ĂŽmi baga rece pe mijloc Âşi ĂŽn rest cald parbriz Âşi picioare, acum baga cald peste tot cu ac oprit, cu el pornit baga rece doar pe mijloc cu rotita tot pe albastru pe 16 grade clima.

 

Ventilatorul nu porneÂşte deloc am scos mica Âşi am cuplato la altul sĂŁ nu ĂŽl montez degeaba Âşi nici ĂŁla nu merge cu masina ĂŽncinsĂŁ adicĂŁ pe mijloc acu la temp.

Link to comment
Share on other sites

Ventilatorul de A/C (cel de la radiator) ar trebui sa porneasca cand pornesti aerul conditionat.

Nu stiu ce sa iti recomand, poate fi releul de control, poate fi motorasul...dar sunt sigur ca alti colegi de pe forum vor veni cu pareri.

 

Din ce spui pare a fi "piesa cu tepi" de vina pentru problema cu aerul cald.

Link to comment
Share on other sites

E46 99, rotita e pe albastru ;) acum o luna ĂŽmi baga rece pe mijloc Âşi ĂŽn rest cald parbriz Âşi picioare, acum baga cald peste tot cu ac oprit, cu el pornit baga rece doar pe mijloc cu rotita tot pe albastru pe 16 grade clima.

 

Ventilatorul nu porneÂşte deloc am scos mica Âşi am cuplato la altul sĂŁ nu ĂŽl montez degeaba Âşi nici ĂŁla nu merge cu masina ĂŽncinsĂŁ adicĂŁ pe mijloc acu la temp.

 

In stanga radiatorului in partea inferioara,pe furtunul de retur se afla un senzor care indica temperatura lichidului de racire.Acest senzor trimite informatia la computer,care la randull lui porneste ventilatorul.Scoate mufa senzorului si vezi daca porneste ventilatorul,daca porneste inseamna ca nu el este problema.Sper sa nu gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Oricum nu are legatura cu ventilatorul. Am cautat acum un topic unde se mai discutase problema dar nu-l mai gasesc. Daca baga aer cald la picioare si rece sus (sau in orice combinatii) de vina sunt niste electrovalve daca-mi aduc bine aminte.

 

Si mie mi-a facut acum 2 ani la fel, dupa aceea n-a mai facut si am lasat-o asa.

Link to comment
Share on other sites

In stanga radiatorului in partea inferioara,pe furtunul de retur se afla un senzor care indica temperatura lichidului de racire.Acest senzor trimite informatia la computer,care la randull lui porneste ventilatorul.Scoate mufa senzorului si vezi daca porneste ventilatorul,daca porneste inseamna ca nu el este problema.Sper sa nu gresesc.

Am scos mufa Âşi tot nu porneÂşte am pornit ac-ul Âşi nimic..

Link to comment
Share on other sites

Din cate vad eu sunt 2 probleme:

1. Baga cald cand ar trebui sa bage rece sau la temp ambientului - piesa cu tepi e problema (parerea mea pentru ca baga totusi rece cu A/C pornit - cel putin prin unele orificii de aerisire);

2. Nu porneste ventilatorul de A/C - cu totul alta problema.

Link to comment
Share on other sites

Are putea avea legãturã cu faptul ca mi-am luat o mufa elm327 ºi am bãgat laptopul pe masina dar nu mia arãtat decât ceva p0170 fuel trim ºi am sterso. Am citit undeva ca aceste chinezari si-ar baga nasul aiurea În softul maºini..
Link to comment
Share on other sites

"Piesa cu tepi" este responsabila pentru reglarea vitezei aerotrmei din bord. Nu are legatura cu temperatura aerului introdus in habitaclu si nici cu directionarea lui. Asta daca vorbim de piesa nr. 3 de aici..

 

Daca apar diferente la temperatura aerului introdusa in habitaclu citisem pe undeva ca ar fi de vina o electrovalva si anume piesa cu nr. 4 de aici. La E36 este pozitionata undeva pe langa servofrana, in partea stanga a acesteia, privind masina din fata. Posibil si la E46 sa fie tot pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am mai citit ce ai mai scris, eu iti spun asa :

1. Avand in vedere ca iti baga aer cald pe undeva si rece prin alta parte (ceea ce nu este normal) de vina sunt paletii de directionare din aeroterma care s-au rupt sau servomotoarele care ii actioneaza (mai putin probabil). Piesa cu tepi are alte simptome adica afecteaza treptele de viteza (baga aer "cum vrea ea" mai tare sau mai incet indiferent de setarile tale).

2. Spui ca electroventilatorul nu iti pleaca, asta inseamna ca nu ai freon in instalatie si nu iti cupleaza compresorul de A/C sau releul de pornire al elctroventilatorului nu mai functioneaza, caz in care ar trebui sa ti se ridice temperatura apei lucru pe care tu nu l-ai spus, deci excludem.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

E46 99, rotita e pe albastru ;) acum o luna ĂŽmi baga rece pe mijloc Âşi ĂŽn rest cald parbriz Âşi picioare, acum baga cald peste tot cu ac oprit, cu el pornit baga rece doar pe mijloc cu rotita tot pe albastru pe 16 grade clima.

 

Ventilatorul nu porneÂşte deloc am scos mica Âşi am cuplato la altul sĂŁ nu ĂŽl montez degeaba Âşi nici ĂŁla nu merge cu masina ĂŽncinsĂŁ adicĂŁ pe mijloc acu la temp.

 

freon

Link to comment
Share on other sites

Verifica instalatia sa vezi cat/daca ai freon. Daca e ok, ia in calcul verificarea electrovalvei pe care ti-am indicat-o intr-o postare mai sus. Electrovalva respectiva este responsabila de inchiderea circuitului de caldura atunci cand nu este nevoie de el. Este comandata automat, de catre unitatea climatronicului, in functie de necesitate. Rotita aia cu rosu si albastru realizeaza doar un "fine tunning" a temperaturii aerului care intra in habitaclu.

 

Cat despre aeroterma din compartimentul motor, nu stiu cum e la E46, dar la E36 cu motor m43b16 este o singura aeroterma responsabila atat pentru racirea motorului cat si pentru radiatorul de clima. In concluzie, defectarea ei ar duce la supraincalzirea motorului. Si am observat destule ori in care functiona clima si aeroterma era oprita, pornind doar din cand in cand, in functie de necesitate.

Link to comment
Share on other sites

am si eu aceiasi problema. cu climatronicul la 16 grade imi baga aer cald. doar daca apas si a.c-ul vine rece. atat. daca vreau ventilatie rece nu am. cauza??? daca spuneai de acele electrovalve ca se pot remedia, spune-ne si noua cum anume?

Inlocuite. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Vad ca nu sunt singurul care are probleme cu temperatura din habitaclu... si eu am patit la fel. Las clima la 16 grade si aerul este un pic cald, daca dau drumu la AC se mai raceste putin dar totusi parca este mai cald decat aerul de afara.

Daca este defecta piesa cu tepi o sa apara vreo eroare la diagnoza ?

Si acele electrovalve unde sunt si cum se verifica?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.