Jump to content

cati km mai duc placutele spate daca mi s-a aprins martor in bord


p3tric

Recommended Posts

salut. Am Âşi eu o ĂŽntrebare. Recent am cumpĂŁrat un e46 becul la plĂŁcuĂže ĂŽmi stĂŁ aprins. PlĂŁcuĂžele m-am uitat la ele Âşi sunt mai puĂžin de jumĂŁtate tocite...ĂŽn principiu trebuie sĂŁ schimb doar senzorii...mai trebuie sĂŁ merg la tester? MulĂžumesc
Link to comment
Share on other sites

CUM? La strung???? :pinch:

 

Pai alea se schimba nu se duc la "rectificat". Totusi sunt elemente de franare...

 

iep, am vazut eu intr-o revista auto ca e o frima la bucale care se ocupa cu rectificari profesionale pt discuri si tamburi

Link to comment
Share on other sites

iep, am vazut eu intr-o revista auto ca e o frima la bucale care se ocupa cu rectificari profesionale pt discuri si tamburi

de asa ceva vorbam si eu . O firma din zona mea care e dealer VW deci nu panarama. si asta se face la discuri foarte putin uzate care s-au ovalizat sau au buza de aia .

Link to comment
Share on other sites

Rectificarea buzelor formate ale discurilor este frectie la picior de lemn, era valabila pentru masini de pana in 65 de cai (discuri neventilate), cand buza formata este deja "deranjanta" (pt etrier si placuta- uzura naspa pe margini) inseamna ca trebuie deja sa incepi sa pui niste bani deoparte pentru discuri, parerea mea este ca mai rau faci daca inlaturi "inelul" exterior format deoarece discurile de pe o masina veche de 10 ani (multe au discurile originale) prezinta microfisuri, prin strunjire inlaturi o rezistenta la casare (ca la un butoi din stejar daca ii desfaci bratarile) , cat despre rectificarea planeitatii stiu din cazuri concrete si de la apropiati de ce se ajunge aici: disc cu uzura avansata, disc cu uzura mica sau medie dar "facaturi" si nu in ultimul rand mersul fara placute. Rectificatul planeitatii la o uzura medie amana poate jumatate de an - un an achizitionarea unor discuri. Discul este ovalizat in 90% din cazuri prin decalire, strunjirea subtiaza o "felie de disc" si ajuta inevitabil la distrugerea timpurie a acelei portiuni. Uzura discurilor, a placutelor si a lichidului de frana distrug rezistenta franelor prin caldura suplimentara. Nu sunt Gica Contra si nici nu fac banii la xerox dar vreau sa subliniez faptul ca decat sa platesti pentru asa-zisa rectificare mai bine ii pui deoparte pt niste discuri bune si pentru siguranta ta. Sunt atatea cazuri pe net cu discuri casate sau rupte. Cu directia si cu franele nu te joci, eu unul am abuzat grav odata de masina pe serpentine ca la raliuri (cota 1400-Sinaia) si in Sinaia era sa rad 2-3 masini si un sens giratoriu, pedala de frana parca se rupsese, pe serpentine am reusit sa fierb lichidul de frana (vechi), sa rup o bucsa la bara stabilizatoare (care stiam ca trebuie sa-mi vina) si sa distrug un strat bun din placute (pe care le-am schimbat la cateva zile)
Link to comment
Share on other sites

strici pistonasele (anume materialul izolant si refractant al caldurii din jurul pistonasului + ca o sa fierbi garantat lichidul).

Dragut.

Care e materialul acela izolant si refractant din jurul pistonasului?

Lichidul de frana fierbe si el de la placutele uzate? Cum asa?

Link to comment
Share on other sites

garnitura de caucicuc.. :)

mai baieti, eu chiar nu va inteleg..

un disc de multe ori, la multe modele, nu la toate tine cam 2 schimburi de placute..

LA alea care nu duc 2 schimburi, duc 60k + , spre 80 k mai degraba, un schimb.

niste placute duc 30-40k km..minim.

Daca nu e masina de firma, majoritatea faceti km astia in 3 ani...

La cum se schimba masini pe aici, putini sunt care tin masinile mai mult de 3 ani...

Deci chiar nu e mult..

este o lucrare care o faci si in fata blocului cu un minim de scule..

La ce viteza iti apare vibratia la franare ? poate sa fie montaj prost sau alte elemente de suspensie...brate fata.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Dragut.

Care e materialul acela izolant si refractant din jurul pistonasului?

Lichidul de frana fierbe si el de la placutele uzate? Cum asa?

 

paul mereu atent la detalii, ma refeream la "stratul" cu care este acoperit pistonasul si da este refractar, am citit pe un tub/spray cu care se acopera dupa ce rectifici pistonasul (d'asta pana si la BMW foloseste o "scula" din lemn pentru pistonas) dar si a garniturii.

bine ... am vrut sa sensibilizez prin fierberea lichidului, in realitate o placuta uzata creste temperatura de functionare ceea ce duce intr-un final si la o fierbere prematura

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

La uzura placutelor conteaza mult stilul de condus, eu sunt adeptul franei de motor. Am schimbat placutele(ATE) la un an dupa ce am luat masina(2009), iar discurile erau bune cu +. Sapt asta i-am facut o verificare si o inspectie visuala, iar stare placutelor si a discurilor era buna(am 30k km cu ele).
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.