Jump to content

ce firma produce piesele de directie OEM?


ovi_JZs

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, mici diferente SUNT intre brate. :)

Nu mult, dar poate sa fie 1-2mm. Asta poate influenta directia.

 

Aici e 50 ron geometria fata-spate. :)

Aia cu diferentele intre brate mi se pare demna de perla zilei

Costul geometriei la voi e foarte bun, norocul vostru! :(

Link to comment
Share on other sites

Nu, asta cu bratele mi-au spus-o (printre altii) chiar cei de la service-ul respectiv (unde de ~10 ani numai asta fac).

Dar na, fiecare procedeaza cum doreste. Eu merg acum doar pentru verificare preventiva a geometriei, dar tot asa as merge si in urma inlocuirii unui brat. Doar ca sa dorm linistit. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu ma intelege gresit, nu am zis`o cu rautate, doar ca e aberant. Foarte bine ca faci geometria preventiv, si eu vreau sa merg sa o fac sambata, nu am probleme nu nimic, dar nu a fost facuta deloc de cand am luat masina ~4 ani :)
Link to comment
Share on other sites

NU este deloc perla zilei.

 

La mine, ajunsesem sa fac si de 2 ori geometria in cateva saptamani. Nu mai stiam ce sa fac. din cauza uzurii bucsei, roata aparea tot mai inclinata.

 

Cand am schimbat bucsa, reglajul a trebuit refacut pentru a repozitiona roata.

 

Deci nu trebuie sa consideri ca exista diferente de lungime, ca le iese bratul de 30cm si urmatorul lor de 30.5cm. Ci respectivele articulatii, fiind multe, si ai greutate mare pe ele, permit mici abateri ale pozitiei rotii fata de pozitia ideala.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm... bucsele de la bratele inferioare intr-adevar sunt crapate, atat in dreapta cat si in stanga, fara a avea joc la miscarea cu mana. Dar nu ma gandeam ca ar bate din atata.

Insa... alea nu cred ca se gasesc separat. Iar un brat de-ala te rupe sa-l iei numai pentru bucsa...

eu n-am gasit bucsa separat si a trebuit sa cumpar tot bratul.

pe o parte am pus Lemforder (500 Lei) iar pe cealalta Swag (380 Lei) si acum ,,astept,, cu multa rabdare sa vad care din ele va rezista mai mult :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Pai eu inteleg asa: pentru faptul ca ai facut geometria cand piesele respective erau uzate, e normal sa nu fie corecta in momentul in care pui piesele noi, daca geometria este facuta cand este piesa noua, apoi respectiva se uzeaza si se schimba, geometria ar trebui sa fie ok, nu crezi?

Ceea ce ai spus tu cu multe articulatii si greutate mare pe ele mi se pare iarasi o prostie, cand cumperi o piesa, o cumperi pentru exact modelul tau de masina, se tine cont si de motor etc, deci piesa respectiva trebuie - cel putin teoretic - sa intruneasca toate conditiile de solicitari samd existente pe masina in cauza ...

Link to comment
Share on other sites

Am sunat acum la UNIX.

Imi spune duduia ca momentan programul nu o lasa sa comande bucsa (probabil din lipsa de stoc la furnizor). Pretul i-a aparut totusi pe la 77 lei.

O sa incerc si in alte parti... :(

Link to comment
Share on other sites

Ti-am zis ca o sa gasesti bucsa. trebuie presa pt ea si vezi cand o montezi sa fie roata in pozitia de rulare(pui un cric sub fuzeta si o ridici la nivel), sa nu ramana suspendata in bieletele antiruliu ca in momentu cand lasi masina pe roti se foarfeca bucsa si poti sa comanzi alta!
Link to comment
Share on other sites

Stiu ce spui, am strans multe bucse la viata mea... :p

Am gasit si bucse... FEBI. La un magazin in oras. 90 lei/buc. Nu stiu cat or fi de bune.

 

Intre timp am fost si la reglat geometria. Si-au intins aia instrumentele... au testat si le-au strans inapoi. Verdictul? Masina e ca proaspat iesita pe portile fabricii, n-au ce regla. :laugh:

 

Apoi le-am povestit ce batai am. Au pus masina pe bancul de proba ITP, au miscat rotile in toate sensurile si directiile...

Rezultatul? NU JOACA NIMIC, NU CEDEAZA NIMIC. Caseta nici atat. Si totusi pe drum, ceva bate! :growl:

Mi-au zis ca bucsele alea 2 le schimb degeaba. Eventual sa schimb bucsele bratului inferior(cel stramb), din fata. Bucsa respectiva avand cauciucul decupat, pare-se ca e cam obosita si s-a inmuiat cauciucul. Acum... nu mai stiu ce sa cred.

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur pt masina ta ca ii ca si scoasa pe usile fabricii. ;) Bucsele alea din fata se verifica foarte usor, te duci la masina virezi un pic volanul incat sa ai acces la coama cauciucului, atat cat ii nevoie sa dai cu picorul in cauciucdin directia fata spre spate. Daca roata tinde sa miste fata spate de 2-3 ori vizibil clar bucsa este dusa. daca roata sta nemiscata cand dai cu piciorul in coama bucsa ii perfecta. bucsa respectiva nu lasa roata sa mista fata-spate pe denivelari mici si la viteza mare nu lasa roata sa vibreze ca sa o simti in volan.bafta cu picioru:P
Link to comment
Share on other sites

Ei au fortat cu mana roata tot asa fata-spate si am vazut-o eu cum misca. Cred ca in jur de 1cm, poate si mai bine.

De-asta mi-au zis ca alea ar fi cam moi.

Placerea vine cand tre' sa scoti bratul ala... ca nu iese decat dupa ce scoti amortizorul din fuzeta. :blink:

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

eu mi-am schbat bucsele respective si nu a trebuit sa scot nici un telescop din fuzeta, am dat jos scut, conductele alea de aer diin scut si am dat jos bucsa cu o presa direct pe masina, si la fel am puso inapoi, am fixato in surub am strans sa se apropie si pe urma am ridicat roata pana la nivelul de rulare si am strans tare piulita.
Link to comment
Share on other sites

Cel putin la E60, pivotul la bratul ala e bagat de sus in jos in fuzeta si nu il poti scoate pentru ca da in capatul amortizorului. Zilele trecute cand am umblat acolo m-am lovit de inconvenientul asta.

Iar de presa n-am avut nevoie pentru ca nu e conic pivotul. E drept si are o palarie inspre brat. Dupa ce am scos piulita iesit singur din fuzeta. Doar ca... lovea in amortizor la scoatere.

Link to comment
Share on other sites

Da, pai asa am facut. Asta spuneam ca trebuie scos amortizorul din fuzeta. Nu de tot, dar oricum e greu, ca sunt cam oxidate impreuna.

Cand l-am bagat inapoi l-am uns. Sper sa mearga mai usor data viitoare.

Link to comment
Share on other sites

si la mine era destul de gripat asa ca am bagat o daltita in canelura aceea unde strange surubul si batand usor in ea s-a largit cercul suficient cat sa iasa amortizorul iar daca il ungi sigur iese mult mai usor data viitoare ;) Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

asa am si eu niste batai care am observat ca se aud doar la rece, adica daca nu am mai mers cu masina 1 zi sau 2, daca merg zilnic cu ea se aud doar daca esti foarte atent, uitandu-ma la brate totul pare ok, insa la o privire mai atenta bucsele sunt crapate si probabil cand se incalzesc se dilata cauciucul de unde si ameliorarea zgomotului...eu prefer sa schimb bratele cu totul ca sa ma scap de inca o munca ulterioara cand probabil vor incepe sa cedeze si pivotii, acum avand bratele originale, dar daca mi-as face singur manopera probabil ca as opta sa schimb initial doar bucsele....ideea este ca desi bucsele par ok pot fi invechite si cauciucul nu mai are aceleasi proprietati sau multi nu observa crapaturile aparute... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Da... e foarte complexa diagnosticarea elementelor de directie.

Asta daca te gandesti la buzunar si nu schimbi totul de la A la Z.

Eu am decis sa schimb bucsele alea decupate (nr.12) in viitorul imediat urmator, apoi voi vedea schimbarile (sau nu).

 

Ma intriga faptul ca E60-ul vecinului meu, are cu mult mai multi km, e si mai vechi si nici o bataie, nici o ciudatenie. Insa cred ca suspensia standard nu solicita directia la fel de mult.

Dar intotdeauna (deja o stiu din experienta) un om atent si pretentios va avea parte de astfel de defecte cel putin ciudate, pe cand unul dezinteresat va nimeri o masina cat mai perfecta... :pardon:

post-41488-0-67452200-1333560987_thumb.png

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Eventual sa schimb bucsele bratului inferior(cel stramb), din fata. Bucsa respectiva avand cauciucul decupat, pare-se ca e cam obosita si s-a inmuiat cauciucul. Acum... nu mai stiu ce sa cred.

 

 

Eu am decis sa schimb bucsele alea decupate (nr.12) in viitorul imediat urmator, apoi voi vedea schimbarile (sau nu).

 

Miscarea rotii era din bucsa asta?

 

Eu am schimbat rotiile de vara si am tot tras de roti. Am vazut ca din bucsa 12 se misca 1-2 mm. Ma gandesc ca nu este de bine...

Link to comment
Share on other sites

Aia se misca si la mine. Si se misca la orice masina. Dar n-as putea aprecia cat e normal.

E bucsa oscilanta si e decupat cauciucul tocmai pentru a se putea misca.

L-am intrebat pe Grozadan si cica ar fi vreo 200 de lei perechea, pe Lemfoerder. Dar inca n-am ajuns sa le iau.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.