Jump to content

2 probleme la un 318is


bmw3er

Recommended Posts

salut, am 2 probleme la un 318is,

1, intr-o zi la mers la relanti in treapta 1, sa ridicat acul de temperatura peste mijloc, am mers mai tare am dat drumu la caldura, sa racit la loc, dupa care am oprit imediat am lasat motoru sa se mai raceasca, dupa care am pornit si am deschis surubu de la aerisire, intradevar nu era aerisita, am lasat sa curga mult , am inchis surubu, iar l-am deschis, de 2 3 ori am repetat manevra cu motoru pornit. toate bune, pana azi, tot asa la relanti sa urcat iar acul de temperatura, nu am reusit sa deschid surubu din cauza ca imediat ce am slabit surubu, arunca antigel cu presiune. dupa care am mers cu ea, asa, totul bine nu s-a mai ridicat acul deloc,. ce credeti? dece se intampla chestia asta?> cum fac aerisirea corecta pas cu pas.

 

2,. cand accelerez blana, in treapta 1, se infuda la 5000 ture si nu mai trage, ce poate sa fie?

 

(318is 1997 coupe, 163.000km )

Link to comment
Share on other sites

serios, nu am termocupla in fata sau in spatele radiatorului, am vasco, elice

am incercat sa o opresc elicea, cu cu o coala impaturita si am oprit elicea, dar asa pe loc si la relanti isi face treapa vasco.

doar atunci sa urcat temperatura, sa am probleme cu vasco? apropo am observat in dimieata asta, ca furtunele la termostat nu erau stranse bine, am strans eu furtunele bine, si am facut aerisirea din nou, am lasat motoru sa se incalzeasca la 90 am oprit motoru , am dat drumu la caldura cu contactu pus, si am slabit surubu pana a curs lichid cursiv,,, acuma sa speram ca nu o sa mai fie probleme,

Link to comment
Share on other sites

off, iar sa intamplat, azi la vulcanizare ca sa imi bage presiune in roate, am lasat motorul pornit, si cand am plecat, cand am intors masina intr-un loc mic,

am observat ca iar sa urcat temperatura, deci temperatura se urca numai cand accelerez pe loc, eu totusi cred ca este vascocupla

voi ce credeti, (specific ca am avut masina lovita frontal, dar nu a fost afectat radiatorul am acelasi lichid in masina, lichidul il schimbasem cu 3 luni in urma)

Link to comment
Share on other sites

clar vasco e dus, daca ai facut aerisirea de mai multe ori si tot se supraincalzeste, mai ales pe loc.

 

si la mine la fel e problema cu vasco ala, noroc cu ventilatorul de la clima, l-am pus pe direct si imi raceste cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

da..mai intai trebuie scos "capacul" de la radiator spre motor adica difuzorul de aer..are doar 2 suruburi/holdzsuruburi sus, jos avand cleme

iar la vasco cuplaj trebuie o cheie de 32 dar e problematic cum blochezi elicea

ai grija ca are filet pe stanga !

Link to comment
Share on other sites

eu nu as paria pe vasco.... dar ma rog daca poti sa il opresti cu mana atunci cand apa este la 90 de grada poate fii el. eu mai degraba as miza pe un radiator f murdar prima oara... verifica daca intre radiatoare e f multa mizerie. daca este curata si scapi de problema. daca nu poate fii, radiator colmatat pompa de apa , termostat care deschide doar putin, vreo un furtun ciupit, sau in cel mai rau caz garnitura chiulasa sau chiar chiulasa deformata sau fisurata. ma rog faza cu chiulasa e usor de verificat bagi furtunul de la retur de la vasul de expansiune si daca vine apa cu bule e clar ca e de la chiulasa
Link to comment
Share on other sites

1- s-ar putea sa fie termostatul cu problema

2- ai incercat sa vezi la debitmetru? similara problema aveam si eu la a mea...

sa fiarba apa de la debitmetru????

Link to comment
Share on other sites

sa fiarba apa de la debitmetru????

 

nu ai inteles anapoda ..." cand accelerez blana, in treapta 1, se infuda la 5000 ture si nu mai trage, ce poate sa fie?" ------> debitmetrul

 

Te-am sfatuit in ordina problemelor tale puse pe "capitole" respectiv 1,2 ... :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

da scuze .... mia culpa nu am fost atent. aia cu aceleratul peste 5000 poate fii si din debitmetru pe langa multe altele un tester te ar lamuri mai mult...
Link to comment
Share on other sites

eu nu as paria pe vasco.... dar ma rog daca poti sa il opresti cu mana atunci cand apa este la 90 de grada poate fii el. eu mai degraba as miza pe un radiator f murdar prima oara... verifica daca intre radiatoare e f multa mizerie. daca este curata si scapi de problema. daca nu poate fii, radiator colmatat pompa de apa , termostat care deschide doar putin, vreo un furtun ciupit, sau in cel mai rau caz garnitura chiulasa sau chiar chiulasa deformata sau fisurata. ma rog faza cu chiulasa e usor de verificat bagi furtunul de la retur de la vasul de expansiune si daca vine apa cu bule e clar ca e de la chiulasa

 

termostatul l-am schimbat in decembrie nou BEHR

garnitura de _chiulasa_ nu stiu ce sa zic, uleiul este perfect curat, nivelul uleiului este pe minim, (sunt in prag de schimb)

insa, este interesant ceea ce spui despre radiator...chiar am postat pe alt topic "pierd apa rapid"

"am observat ca curge lichid, deacolo de unde am semnat,

si nici nu mai pot sa fac aerisirea la radiator am lasat motoru sa ajunga la 90 grade. am slabit cu motorul pornit,surubul de aerisire, a curs putin lichid dupa care numai curgea deloc, am pornit caldura, tot nu curgea lichid, am oprit motorul,am lasat contactul pus , am lasat caldura la maxim, nici atunci nu curgea. posibil am radiatorul dus? am incercat si cu motorul rece inainte si tot acelas lucru.

trebuie sa schimb radiatoru? nuu? sau se poate repara " sper ca aceste efecte sa nu fie de la _chiulasa_

 

termostatul l-am schimbat in decembrie nou BEHR

garnitura de _chiulasa_ nu stiu ce sa zic, uleiul este perfect curat, nivelul uleiului este pe minim, (sunt in prag de schimb)

insa, este interesant ceea ce spui despre radiator...chiar am postat pe alt topic "pierd apa rapid"

"am observat ca curge lichid, deacolo de unde am semnat,

si nici nu mai pot sa fac aerisirea la radiator am lasat motoru sa ajunga la 90 grade. am slabit cu motorul pornit,surubul de aerisire, a curs putin lichid dupa care numai curgea deloc, am pornit caldura, tot nu curgea lichid, am oprit motorul,am lasat contactul pus , am lasat caldura la maxim, nici atunci nu curgea. posibil am radiatorul dus? am incercat si cu motorul rece inainte si tot acelas lucru.

trebuie sa schimb radiatoru? nuu? sau se poate repara " sper ca aceste efecte sa nu fie de la _chiulasa_

 

1- s-ar putea sa fie termostatul cu problema

2- ai incercat sa vezi la debitmetru? similara problema aveam si eu la a mea...

 

termostatul am zis mai sus, este nou

debitmetrul, cum verific daca functioneaza corect?

 

oricum faza aceea tind sa credd ca este de la bujii, ca acum a inceput sa mearga mai intrerupt,,, nu am apucat sa schimb bujiile

desi le-am cumparat de aproape 1 saptamana, nu sunt mecanici liberi.

post-54705-0-32639200-1333839664_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

debitmetru se verifica romaneste ii scoti mufa si daca merge mai bine el e de vina. pune mana pe radiator vezi daca are aceasi temperatura ca furtunele... daca nu e colmatat. daca pierzi lichid pe la el asta e una din cauzle pentru care iti fierbe apa. radiatorul nu e normal sa mai curga cate putin. se poate repara dar mai bine cauti unu sh pentru ca nu sunt scumpe. de sudat iese el dar se anuleaza celule de racire si poate sa cedeze iar.

 

apropo furtunele sunt f tari? de la racire

Link to comment
Share on other sites

ok, o sa cumpar unu second, dar pana la urma care ar fi problema vasco sau radiatorul?

ma gandesc ca supraincalzinduse de cateva ori, sa defectat si radiatorul

si poate acum este si radiatorul si vascocupla?

vasco la rece cu motoru oprit daca rotesc de elice, opune resistenta, se invarte greu, cand este motorul cald, se roteste de voie buna...

deci sa schimb si vasco si radiatorul? sau una din ele?

Link to comment
Share on other sites

pai nu ai facut ce ti am zis. cand motorul e cald un mecanic isi da seama pune pana pe elice incet daca simte ca se invarte din vasco sau din inertie. nu are nimic radiatorul daca se supraincalzeste mai degraba chiulasa sufera de la supra incalziri asa ca vezi exact ce are pana nu strici chiulasa. verifica si radiator si vasco. radiator ti am zis cum
Link to comment
Share on other sites

daca ti se incalzeste doar la viteza mica, stat la semafor, trafic etc. vascul ar fi de vina. dupa ce dai jos tubul de plastic, pui un mox pe 2 dintre suruburile de la pompa de apa si ti contra. cu o cheie 32 desfaci surubul de la vasc(are filet pe invers).daca ai chef de teste poti sa`l cureti bine si sa`l pui iar pe masina.

 

daca antigelul este curat nu cred ca trebuie sa`ti faci griji ca radiatorul ar fi infundat.

 

a/c ai pe masina?

Link to comment
Share on other sites

eu la o pisica aveam antigelul curat ca lacrima dar radiatorul atat de imbacsit incat numai folosea la nimic. dupa ce l am curatat totul a fost ok. si cand e colmatat nu e obligatoriu sa se murdareasca. se depunde calmina in celule si gata se infunda. daca ai ac porneste ac ca are si ala ventilator si vezi daca mai creste apa

 

si vasco iti vor trebuie 2 chei cu una tii contra cu una invarti. de obicei una trebuie sa fie polixata ca sa incapa amandoua...

Link to comment
Share on other sites

nu am AC pe masina, am doar un singur radiator, fara alta termocupla, doar vasco... apa creste doar pe loc, cand turez pe loc, deobicei cand o tin din ambreiaj si turez putin (trafic bara la bara) atuncea creste, asa pe loc sta perfect, cred ca ar fi radiatoru pana la urma, ca am vazut ca e si putin cioplit dela accident, si poate o fi vreo conducta strangulata, o sa schimb radiatoru, daca problema persista o sa schimb si vasco
Link to comment
Share on other sites

daca e ciupit clar trebuie schimbat pentru o sa iti bubuie de tot cand iti e lumea mai draga. si dupa vezi si vasco. curata inslatia de racire cand schimbi radiator. aeriseste bine verifica sa nu ai si alte pierderi. multa bafta
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.