Jump to content

BMW 330d


Recommended Posts

poate fi de la bujii, insa inainte sa verifici bujiile, vezi sa fie releul functional, ca daca releul e defect, nici bujiile nu vor functiona.

 

La un tester te lamuresti imediat, in functie de erorile generate si de capacitatile celui care il foloseste.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam eu fumul alb era de la condens pe esapament (vezi daca iti da cu fum alb doar in diminetile cand este mai rece sau a plouat etc) sau daca iti baga in camera de ardere apa din sistemul de racire (garnitura de _chiulasa_ ciupita sau altele).

 

Cum stai cu apa din sistemul de racire? Trebuie sa completezi sau sta la nivelul tot timpul?

Link to comment
Share on other sites

poate fi de la bujii, insa inainte sa verifici bujiile, vezi sa fie releul functional, ca daca releul e defect, nici bujiile nu vor functiona.

 

La un tester te lamuresti imediat, in functie de erorile generate si de capacitatile celui care il foloseste.

 

tester, cum zic mai sus.

 

din cate stiu pentru bujii iti da "glow element" pe care e arsa si pentru releu "glow plug control unit" ceva de genul asta. Insa repet, chiar daca bujiile sunt bune, insa releul este defect, va da eroare atat pe releu cat si pe TOATE bujiile, caci releul comnada bujiile, ori daca acesta este defect, bujiile nu se vor aprinde.

 

eu asa stiu cel putin, caci in iarna am schimbat releul si am aflat ce am scris mai sus.

Edited by Pole
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam eu fumul alb era de la condens pe esapament (vezi daca iti da cu fum alb doar in diminetile cand este mai rece sau a plouat etc) sau daca iti baga in camera de ardere apa din sistemul de racire (garnitura de _chiulasa_ ciupita sau altele).

 

Cum stai cu apa din sistemul de racire? Trebuie sa completezi sau sta la nivelul tot timpul?

 

 

Salut, apa sta la nivel tot timpul. o singura data , nu stiu din ce motiv , mi s-a aprins nivelul la apa si a trebuit sa completez vreo 1.5 litri de antigel. inainte de acest incident nu am mai avut probleme cu nivelul apei si nici dupa. doar atunci s-a intamplat

Link to comment
Share on other sites

Nu prea vad cum sa fie de vina bujiile avand in vedere ca discutam despre masini diesel. Poate doar sa nu mearga in tot cilindrii exact la aprindere si cele 5-10 sec pana cand totul se normalizeaza.

Un tester ar fi primul pas si vezi in functie de erorile de acolo.

Sa nu fie ulei aruncat din turbo in admisie (nu mai stiu ce fum da uleiul ars dar parca nu era alb oricum). In admisie ai gasit ulei? Oricum tot vei ajunge la tester....

Link to comment
Share on other sites

Nu prea vad cum sa fie de vina bujiile avand in vedere ca discutam despre masini diesel. Poate doar sa nu mearga in tot cilindrii exact la aprindere si cele 5-10 sec pana cand totul se normalizeaza.

 

 

ce ??! :blink:

 

aha, deci daca ai dizal bujiile is degeaba... am inteles. :wacko: :pinch:

Edited by Pole
Link to comment
Share on other sites

Da, la motoarele diesel bujiile se folosesc doar la pornire si o scurta perioada de timp dupa/daca este cazul (temperaturi scazute ambientale). Ele incalzesc camera de ardere, nu fac aprinderea, asa cum este cazul benzinei. Deci da, se poate spune ca bujiile, la diesel, sunt folosite doar la pornire.

Edit: si da, la temperatura normala de mers a motorului nu functioneaza bujiile (acum, daca sunt -30 grade C afara, poate merg si atunci, nu bag mana-n foc, cert e ca folosesc la incalzirea camerei de ardere si nu se face aprinderea cu ajutorul lor).

Edited by Tudor NTD
Link to comment
Share on other sites

330d an 2000...

 

condens toata ziua :)

 

Singurul raspuns corect.

 

Fum alb - condens sau apa(gen lichid de racire in camera de ardere)

Fum alb-albastru - ulei in camera de ardere.

 

Daca face doar la pornire cateva minute si nu ai probleme cu apa atunci stai linistit ca nu ai nici o problema.

 

Si da, bujiile la diesel sunt "degeaba". Sunt folosite pana se incalzeste motorul.

Foarte multi dintre noi merg cu releul busit mult si bine fara nici o simptoma(cel mult o pornire mai greoaie sau un tremurat).

Eu unul sunt mai maniac si mi-am cumparat tester dar sunt convins ca sunt multi care nu dau pe la tester foarte des mai ales daca nu au simptome grave.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de unde deduceti voi ca e normal sa dea cu fum alb cateva minute, nu-i normal si e un defect undeva.

 

Mie, imi dadea cu fum alb la e61 530d si pornea putin mai greu, pe tester mi-a dat releul + toate bujiile, am schimbat releul si problema a disparut, cu fum cu tot.

 

 

 

Daca face doar la pornire cateva minute si nu ai probleme cu apa atunci stai linistit ca nu ai nici o problema.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Faci o confuzie.

Nu am spus ca e normal sa dea fum alb cateva minute.

Eu sustin ca e posibil ca, daca da fum alb cateva secunde in anumite situatii, sa fie de la condensul de pe esapament.

In cazul in care nu asta e problema, eu pariez pe garnitura de _chiulasa_ dar zice ca apa ii sta la nivel.

Aici oricum e un forum si se discuta cauze posibile, pentru o diagnosticare corecta ar trebui apelat la mecanic (nu zic service pentru ca stim cu totii cam ce inseamna asta in Romania) :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de unde deduceti voi ca e normal sa dea cu fum alb cateva minute, nu-i normal si e un defect undeva.

 

Mie, imi dadea cu fum alb la e61 530d si pornea putin mai greu, pe tester mi-a dat releul + toate bujiile, am schimbat releul si problema a disparut, cu fum cu tot.

 

Pe acelasi principiu pot sa spun ca mie nu imi dadea fum alb.

Am schimbat de 2 ori releul de bujii si stiu ce vorbesc.

 

PS: l-au facut consumabil ;)

 

LE: cand am zis cateva minute ma refeream oricum la max 1-2 min

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

O masina diesel bine pusa la punct porneste intr o bujie daca are compresie. Aerul este compresat in camera de ardere iar bujia foloseste doar la pre incalzirea aerului. combustibilul se autoaprinde prin compresie. Deci da bujie functioneaza doar la pornirea motorului si exista motoare diesel care la temperatura mai mare pornesc doar din compresie. Acum despre fumul alb... daca e alb si e doar la pornire e condens clar... daca persista si dupa pornire este apa in capul la piston dar asta vine si cu presiune ff f mare in instalatia de racire.. furtune bubuite etc. Cat despre condens e normal sa apara inca nu s a gasit o modalitate sa neutralizam vapori de apa din atmosfera ... nici nu as vedea rostu sa gasim
Link to comment
Share on other sites

si alte chestie care nu o inteleg este de unde trageti voi concluzia ca de la bujii poate scoate fum alb? cam de ce? ce se intampla? in camera de ardere exista aer si motorina. aer ul e incolor inodor motorina prin ardere incompleta nu poate da decat o singura culoare... si anume negru. motorina este denumita si de ingineri chimisti derivat negru de petrol.. Deci poate imi explicati si mie ce fenomen are loc in camera de ardere strict legat de bujii care poate transforma motorina nears intr un fum alb?
Link to comment
Share on other sites

exact si ce treaba are cu bujiile? asta daca stie cineva sa imi explice este foarte tare... din bujii se desprind bucati de vapori albi?

 

stiti ce cred eu ca majoritatea mecanicilor le place mult sa dea vina pe bujii si sa ia bani pe schimbatul lor nu de alta dar e si f simplu. si dupa ce le schimbi mai prinzi si o vreme mai cu soare si gata a trecut problema pana anul urmator cand e iar frig iar da fum alb iar au cazut bujiile si tot asa. Eu am bujii de 10 anii la masina de 3 diesel bmw si porneste la sfert sfert la -20 de grade. dar cand e frig tot asa da fum alb clar clar de la bujii da le mai las ca mie imi place cu fum alb

Link to comment
Share on other sites

lasand mistoul la o parte.. e de la condens . daca masina porneste la sfert cand e frig afara lasati dracu bujiile la locul lor folosesc doar la pornire. temperatura de afara influenteaza doar la pornire dupa in camera de ardere se instaleaza temperatura de 400 de grade la compresia de aer. restul blocului motor se incalzeste in timp tocmai din cauza camerei de ardere sau cilindru cum vreti voi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.