Jump to content

BMW E38 740i nu mai porneste


Recommended Posts

Salut!

 

Am o problema cu masina...nu mai porneste :(

 

M-am apucat sa mut volanul de pe partea dreapta pe partea stanga...

 

Am demontat bordul,consola centrala, scaunele si mochetele... apoi am mutat instalatia electrica din dreapta in stanga prelungind unele fire. Toate butoanele sunt functionale, ceasurile indica tot, cutia de viteze schimba fara probleme...

 

Dupa ce am terminat de mutat firele am incercat sa pornesc... si surpriza :( nu mai porneste. Dau la automat si invarte electromotorul pana descarca bateria dar nu porneste.

 

1. Cand pun contactul se aprind luminile de pozitie spate. Cineva mi-a spus ca e ceva in scurt... E adevarat?

 

2. Pompa de benzina nu primeste curent nici cand pun contactul, nici cand dau la automat...sigurantele sunt ok... Ce as putea sa verific?

 

3. Nu am verificat daca da scanteie... Cum pot verifica?

 

4. Am chemat pe cineva cu tester si nu se poate conecta... zicea ca nu primeste curent mufa de diagnoza...

 

5. Masina e fabricatie iulie 1994. Nu are inel cititor de cip in jurul contactului, nu are modul EWS, nu are cip in cheie. Este posibil asa ceva?

 

6. Din ce am observat este montata o alarma originala BMW (posibil retrofit)... inainte sa pun contactul trebuie sa mai apas odata pe butonul de deschidere pentru a dezactiva ledul acela de pe grila de aerisire din bord... daca nu fac acest lucru nu pot da la automat... Are vreo legatura alarma cu pornirea?

 

7. Uneori pe firul de + permanent de la casetofon am curent... uneori nu...

 

8. Ce si unde sa mai verific?

 

...intr-un moment de dezamagire am pus anunt ca vreau sa o dezmembrez... dar nu ma lasa inima :)

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Ca observatie generala, este de preferat sa se evite astfel de conversii, intrucat probabilitatea de a ajunge intr-o situatie similara cu a ta este foarte mare. Este o falsa economie sa cumperi o masina din Anglia pentru ca este mai ieftina decat in Germania (de exemplu), urmand apoi sa te intepenesti intr-un proiect complex: mutarea volanului de pe dreapta pe stanga.

 

Pentru ca este un model mai vechi de BMW (1994), ai oarecum norocul sa nu fie prea complicat din punct de vedere electronic - in comparatie cu un model recent.

Cred ca ai doua alternative:

 

1. Cauta (pe Internet sau din alte surse) schemele electrice (cum ar fi: "ETM - Electrical Troubleshooting Manual) pentru modelul respectiv de BMW (E38 740i automat). Ai grija ca pot exista diferente in functie de piata pentru care a fost produsa masina. Apoi, in ideea ca ai cunostinte rezonabile de electrica si timp liber berechet, urmareste diagramele si incearca sa remediezi fiecare subsistem electric care nu functioneaza.

Link-uri utile:

Link 1

Link 2

 

2. Apeleaza la un service, dar ma indoiesc ca vei gasi un atelier care sa aibe know-how-ul necesar, plus seriozitatea de a face treaba in mod responsabil, plus dispozitia de a se inhama la o astfel de operatie. In orice caz, daca gasesti un astfel de service, ma tem ca tariful va fi cel putin usturator.

 

Obs: ai inlocuit si farurile, sau urmeaza sa ne orbesti in mod organizat noaptea pe sosele?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

multumesc pt informatii/link-uri...

Farurile sunt reglate...nu incomodeaza pe nimeni.

 

Din pacate nu porneste :(

Nu primesc curent la pompa de benzina si nici scanteie nu da...

In rest totul functioneaza.

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

multumesc pt informatii/link-uri...

Farurile sunt reglate...nu incomodeaza pe nimeni.

 

Din pacate nu porneste :(

Nu primesc curent la pompa de benzina si nici scanteie nu da...

In rest totul functioneaza.

 

 

Urmareste instalatia care duce spre pompa de benzina + relee,bobine,fise,etc. Eventual ia-le pe rand (fir cu fir) si masoara-le (cu aparat de masura,evident) si vezi de unde nu intra curent; e imposibil sa nu gasesti,e migaloasa treaba dar n-ai ce-i face...trebuie sa-i dai de cap.

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil e sa fi ars calculatorul de injectie...Pt ca nu am deconectat bateria cand am taiat firele :(

Absolut totul functioneaza ca inainte. Calculatorul pt cutia de viteze e ok.

Sigurantele sunt toate ok. Releele la fel

Am reinceput sa verific fir cu fir si sa le cositoresc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trage un fir de + la borna de access rapid , la + la relee din control unit box si o sa o pornesti :p

 

exact simptomul pe care il ai tu.

Da la automat , invarte dar nu da benzina si scanteie.

Si nu se alimenteaza mufa de diagnoza.

 

Am patit cu e34 cand m-a lasat in drum de la niste gropi.

 

Am tras un fir de + de la borna de sub capota , in releele de la cutia de calculatoare(control unit box) .Nu prea ajungea + acolo.

Ai acelasi motor cu al meu m60 , cu siguranta ca ai lafel , 2 relee acolo in care vine un + intrerupt , oxidat contact imperfect.

De acolo se alimenteaza si mufa de diagnoza de 20 de pini .

 

 

Vine un fir de + pe sub mocheta de la baterie pana acolo in calculatoare . in loc sa ajunga 12 v , ajungea 5v , undeva era un contact imperfect.

 

Cu bateria incarcata, verifica tensiunea care iti ajunge in relee, trebuie sa-ti dea chiar tensiunea de baterie..

 

 

 

 

Pentru ca tu nu ai + bun nici la mufa de diagnoza , de aici rezulta ca nu-ti ajunge curent acolo de la borna

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Multumesc din suflet ak_47 pt indrumare! Solutia propusa de tine a dat roade si V8 a revenit la viata ;)

Acum trebuie sa desfac mocheta sa vad unde e problema pe firul de + care vine de la baterie (la mine avea doar 1,5v in loc de 12v), apoi voi monta restul pieselor si sper ca in max 2saptamani sa o pun pe "roate".

Multumesc tuturor pt recomandari!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

am fix aceaasi problema la un e38 730, tot `94, nu l-am pornit vreme de jumatate de an iar acum invarte dar nu da nici un semn sa porneasca.

imi poate explica cineva, eventual cu poze, unde trebuie sa trag plusul?

ma leg la borna de pe motor...si trag un fir...unde?

unde pot masura curentul care vine de la baterie?

 

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

asa am patit si eu la un 728i, am tras fire din nou din panoul de control pana in spate la pompa electrica de benzina,au niste ploturi idioate care ruginesc

si mai este si problema cu contactul, am vazut o gramada de cazuri cu probleme de genul

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

asa am patit si eu la un 728i, am tras fire din nou din panoul de control pana in spate la pompa electrica de benzina,au niste ploturi idioate care ruginesc

si mai este si problema cu contactul, am vazut o gramada de cazuri cu probleme de genul

Care problemã, la mine uneori Învârt cheia În gol pânã prinde dar merge, cu ce m-ar putea afecta asta pe viitor !?

Link to comment
Share on other sites

Asa au fost facute contactele pana la o anumita data. Uite si explicatia.

 

The ignition lock cylinder on E31, E36, E38 and E39 models built prior to January 1999 was designed with an actuating tab that breaks off if forcing of the lock is attempted with the wrong key, or with some form of tool as part of a vehicle theft effort.

 

Ca mecanismul ala s-a uzat probabil nu stiu. Si la mine face la fel dar pentru ca bag cheia asteptand sa intre singura. Daca bag cheia mai ferm si invart cu putina presiune aplicata pe ea prinde din prima fara probleme. Cand se strica va anunt, desi s-ar putea sa nu am motiv.... Mai vedem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.