Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Sfat schimb lichide


Recommended Posts

Inainte de toate as dori sa precizez masina care este un E39 525i din 2002. S-au facut 2 ani de la ultimul schimb al lichidelor si zilele trecute am fost la service. Am cumparat 6 litri de antigel bmw oe, 1 litru de lichid servo ATF bmw oe si 1 litru de lichid de frana dot 4 bmw, (bine inteles ulei bmw, filtre etc dar alea cu alea a fost ok schimbatul). Mi s-a parut necorespunzator modul in care mi s-a efectuat schimbul de antigel, lichid servo, antigelul si lichidul de frana. Asistand langa mecanic am observat tot procedeul. La antigel a desfacut doar butonul de sub rezervor din care a curs ~4 litri de antigel restul ramanand pe unde a ramas. Mecanicul a spus ca de acolo curge si din radiatoare insa din ce am inteles pentru radiatoare este alt buton care trebuie desfacut si ar mai fi inca unul pentru scurgerea din blocul motor. Evident omul a scucrs un sfert de lichid iar cel care a curs era roz, asta care l-am luat acum bmw este albastru si practic s-au amestecat doua tipuri de antigel. Acu am inteles ca nu ar fi o problema insa eu am 3 sfeturi de antigel vechi asta poate fi o problema ? sa las lucrurile asa sau sa refac lucrarea sa cumpar alt antigel (practic mi-au ramas 2 bidoane mi-ar mai trebuii inca 2 din cate stiu intra 12 litri de antigel 6 litri antigel si 6 apa distilata daca sunt alte valori rog sa imi zica cineva care a mai facut schimb la E39 525i).

 

Asta ar fi prima problema, a doua care mi se pare mai grava este cu lichidul de frana, omul a desfacut vasul de la lichid a bagat mana si lichidul era galben ca mierea de albine, a spus ca de ce il schimbi ca arata bine (probabil ca nu avea chef de munca) la insistente s-a apucat de schimbat insa a procedat iarasi dubios. A turnat din bidonul cu lichid bmw peste cel din vas (care l-am schimbat in urma cu 2 ani la un alt service si mi-au pus lichid de acolo direct dintr-un aparat pe care scria ATE nu puteam sa vin cu lichidul meu) drept urmare s-au amestecat doua tipuri de lichid de frana ATE cu BMW. A turnat putin pana s-a umplut de tot vasul dupa care a ridicat masina si a aerisit, unul era in masina si calca frana dupa care o tinea calcat si pe la roata curgea lichid, a facut intai pt o roata dupa care a coborat masina a mai turnat in rezervor lichid a urcat inapoi a scurs din alta roata si a facut asa pt fiecare roata. Per total a pus din bidonul meu max un sfert dar nici un sfert sa zic 200g dintr-o 1000. Mi-a facut stand de frane dupa si frana a iesit ok dar parca nu se mai apasa la fel de usor trebuie sa o apas mai tare si parca nici nu simt ca se apasa pana la fund.

 

Cu lichidul servo numai are rost sa zic ca lucrurile au fost la fel ca mai sus, avantjul fiind aici ca eu ultima data am schimbat la BMW Trado Motors lichidul servo si cel care il aveam in vas era tot bmw oe, a desfacut sticla si a completat cu cel care l-am cumparat eu tot bmw oe pana la semn. Din ce am inteles de la reprezentanta cel servo nu se schimba doar se completeaza, celelalte insa trebuiesc schimbate in totalitate.

 

In mare a facut o ompleta din toate lichidele mele per total am patit 30 ron pt manopera antigel, 50 ron manopera + stand frana pentru frane iar completarea la servo a fost din partea casei. Pe langa asta am mai pierdut 47 ron pentru lichidul de frana din care mai am in bidon 3 sferturi sau mai mult, un bidon de antigel 35 ron si mai putin de jumate din al doilea bidon si au mai ramas doua bidoane jumate de antigel adica 4 litri. Lichidul servo a mai costat 40 ron din care a pus tot cam injur de unsfert.

 

Per total am pierdut in jur de 170 RON aiurea si am ramas si cu niste lichide care nu mai am ce face cu ele. Ce sfaturi imi dati ? sa las totul asa ? sa schimb din nou antigelul si lichidul de frana in alta parte ? sa mai comand 2 bidoane de antigel si cu inca 2 care le mai am ar fi inca 90 RON + manopera si inca 150 RON la lichid de frana (unde am facut acu 2 ani cu ATE acolo a facut misto cu un aparat tot) ar fi undeva la vreo 300 RON aruncati merita ? Rog niste sfaturi multumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

in primul rand, as zice sa ne spui unde ai fost sa faci schimbul lichidelor, ca sa NU mergem pe-acolo.

sunt baieti aici pe forum, la rubrica de servicii, care te puteau ajuta profesional cu treaba asta.

 

legat de amestecarea lichidelor, raspunsul il gasesti raspunzandu-ti singur la intrebarea: uleiul de motor il schimbi pe tot sau doar jumatate/ 3 sferturi?

 

ti-au facut baietii la service o tiganie, una peste alta. eu as schimba lichidele din nou in locul tau, mai ales in situatia in care nu sunt aceleasi tipuri de lichide (cele vechi fata de cele noi), pot reactiona intre ei anumiti compusi si devin neprietenosi cu garniturile din cauciuc de pe circuitele lichidelor.

sa ne spui te rog unde sa nu mergem.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt din bucuresti ca m-as fi dus direct la reprezentanta pt manopera cu piele mele de la grozadan insa aici nu am reprezentanta bmw, service-ul se numeste Gomma Motors cred ca face parte dintr-un grup cum e Ad Garage insa cei de la Ad Garage mi-au facut mereu treaba buna dar sunt departe de mine si au preturi mult mai mari (acum inteleg de ce) service-ul asta e f aproape de mine si am mizat pe asta, la Ad Garage au pompa de presiune si aparat pt lichidul de frana o sa merg la ei sa fac un schimb calumea, pacat ca voi ramane cu un bidon de lichid de frana bmw oe din care s-a consumat ~60g deci practic e plin insa la ei nu merge sa il foloseasca pun doar lichid ATE din aparatul lor cu care face si golirea. Voiam sa merg la ei sa schimb si antigelu cum trebuie dar o sa merg tot la astia unde mi-au facut bataia asta de joc si o sa vb cu seful de service si o sa cer sa imi refaca manopera cum trebuie o sa asist ca m-am interesat cum trebuie sa procedeze si nu o sa platesc pentru ca am platit deja odata in caz de refuza le fac reclamatie si chiar daca nu vor pati nimic dar o sa intre dubiu in clientii cel putin. Am vb si la reprezentanta la BMW mi-au spus clar antigel inlocuit complet in totatliate exista 3 butoane care trebuie desfacute si se va scurge tot (bloc motor, radiator si rezervor) la lichid frana fara discutie inlocuit tot cu pompa de presiune si lichidul servo ramane optional la schimb, sa il schimb doar in cazul in care e negru sau arata ciudat in rest pot completa insa il voi schimba tot ca din cate am observat nu mi-a pus mai deloc din bidon cred ca avea 900g cand era plin si acum are cu 20-30g mai putin deci cred ca imi ajunge pt un schimb la unii am auzit ca a intrat max 800g, am incercat sa verific daca arata ciudat sau e negru insa am constatat ca a curs o mare parte din el masina fiind stationara pana imi vine burduful de la clapeta de acceleratie caz in care e posibil sa am si vreun furtun spart sau lichidul sa numai fie bun si alerg sa il schimb si pe asta, imi ajunge oare cat mai am in bidon ?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/832/img0087onk.jpg/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.